خود پذیرشی چیست؟

در دنیای روان شناسی تعاریف بسیار زیادی وجود دارد و ما می خواهیم بدانیم که خود پذیرشی چیست؟ برخی از آن ها ممکن است به عنوان تعاریفی برای ویژگی های مثبت یک فرد باشد و برخی از آن ها هم ممکن است تعریف یک بیماری باشد. تعاریف ها در روان شناسی می تواند از طریق فرضیه ها یا نظریات گفته شده توسط افراد مختلف گفته شده باشد. برخی از این نظریات در جوامع مختلف توسظ منتقدان مورد تایید قرار گرفته و هنوز هم تمام روان شناسان از آن استفاده می کنند.

برخی اوقات شما ممکن است در بین اطرافیان خود شخصی را ببینید که دچار مشکلات و اختلالات روانی است. برای مثال با وجود توانایی هایی که دارد خودش را دست کم می گیرد و دچار مشکلات روحی یا حتی مشکلات ارتباطی می شود. در آن سمت هم اشخاصی وجود دارند که به دلیلی داشتن اعتماد به نفس خود پذیرشی در آن ها بسیار عالی است. این فرآیند که موضوع امروز ما نیز هست یک ویژگی خوب از نظر روان شناسی برای هر فردی است. 

پذیرش فردی

ساختن خود و پذیرش خود به این معنا است که همه ما باید یک انسان ارزشمند باشیم. انسان ها موجوداتی زیبا اما دارای نقص که به هر نحوی سعی می کنند بهترین تلاش خود را انجام دهند. با این وجود ما اغلب خودمان را به استانداردهای غیرممکن بالا متعهد می کنیم و در حالی که از دستاوردهای خود چشم پوشی می کنیم به شدت شکست های خود را قضاوت می کنیم.

پذیرش خود شامل چه چیزی است؟

پذیرش خود شامل موضع دلسوزانه و محبت آمیزتر نسبت به خودمان و پذیرفتن تمام بخش های خودمان است: خوب، بد … حتی زشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسیر پذیرش خود بدون شرط و این که چگونه انجام خود شفقتی می تواند به پیشرفت شما کمک کند، ادامه مطلب را بخوانید.

تمرینات خود دلسوزی در ارتباط با این زمینه

شما می توانید برای این که در فرآیند خود پذیرشی پیشرفت زیادی داشته باشید و موفق تر باشید 3 تمرین خود-دلسوزی را از سایت های مختلف دریافت کنید و از آن ها استفاده کنید. این تمرینات دقیق و مبتنی بر علم نه تنها به شما در افزایش عطوفت و مهربانی که به خود نشان می دهید کمک می کند بلکه ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد تا به بیماران، دانشجویان یا کارمندان خود خود دلسوزی بیشتری نشان دهید.

خود پذیرشی چیست؟

خود پذیرشی چیست؟

شخصیت ممکن است ثابت بماند اما با این وجود در طول عمر تغییر می کند. فرورفتگی و تجربه دانش بشری با چالش های اجتماعی و ایجاد سطح اطمینان از ارزش شخصی همراه است. پذیرش از خود عاملی در بهبود بهزیستی کلی روانشناختی است.

عزت نفس بیشتر از پذیرش خود با تأثیر روانی ارتباط دارد

عزت نفس بیشتر از پذیرش خود با تأثیر روانی ارتباط دارد. گرچه این یک قطعه مهم در درک جهانی یک فرد است اما عزت نفس به تنهایی یک انسان موفق را ایجاد نمی کند. افراد بیش از حد پیچیده هستند و نمی توان برای آن ها رتبه جهانی انتخاب کرد. مشخص شده است که انسان هایی که به خود درجاتی مانند خوب یا بد را نمی دهند، از سطح روانی بالاتری برخوردار هستند و به سمت زندگی هایی می روند که شکوفا هستند.

واکنش به اعتقادات غیر منطقی منجر به احساسات منفی می شود.

واکنش به اعتقادات غیر منطقی منجر به احساسات منفی می شود. افرادی که به دنبال تأیید در زمینه های مختلف هستند، ممکن است در هنگام اجازه دادن به بازخورد برای افزایش رتبه بندی خود، ناراحتی پیدا کنند. مقیاس نگرش و باور عمومی کوتاه شده آزمایشی است که برای افرادی که دچار پریشانی روانشناختی هستند استفاده می شود، زیرا کار باورهای غیر منطقی را روشن می کند.

پذیرش خود، توانایی دیدن خود به عنوان یک انسان کامل است

پذیرش خود، توانایی دیدن خود به عنوان یک انسان کامل است که شامل فضایل و نقص است. این ارزش گذاری برای خود فارغ از موفقیت یا شکست است. این توانایی یادگیری موثر از اشتباهات است، نه اجازه دادن به آن ها برای بهم زدن سلامت روانشناختی.

توانایی پذیرش خود اساساً به شما اجازه می دهد که انسان باشید

توانایی پذیرش خود اساساً به شما اجازه می دهد که انسان باشید. هیچ یک از ما در همه امور عالی نیستیم. هیچکدام از ما وحشتناک نیستیم. پذیرفتن آن چه هست و رتبه بندی نکردن یا مجازات کردن خود، قطعه ای از انعطاف پذیری عاطفی است که باعث بهبود رفاه در سنین، فرهنگ ها و جنسیت های مختلف می شود.

کودکان بیش از بیش به مداخلات در این زمینه به مقاومت عاطفی نیاز دارند.

کودکان بیش از بیش به مداخلات در این زمینه به مقاومت عاطفی نیاز دارند. با وجود شبکه های اجتماعی و به طور کلی جامعه، مقایسه و رتبه بندی برای همه چیز در زندگی آن ها ایجاد می شود، جای تعجب نیست که میزان اضطراب در کودکان در حال افزایش است. والدین و معلمان نقش مهمی در هدایت کودکان به سمت ذهنیت رشد و یادگیری از اشتباهات آن ها دارند.

ایجاد انعطاف پذیری عاطفی کودکان

بزرگسالانی که به عنوان الگوهای پذیرش خود، زندگی می کنند، آغازی عالی برای ایجاد انعطاف پذیری عاطفی کودکان است. در این جا چند نمونه از راه های افزایش پذیرش خود آورده شده است.

چند راه برای پذیرش خود

با خود شفقتی شروع کنید

خود پذیرشی چیست؟

تحقیقات کریستین نف پیشنهاد می کند که دلسوزی برای خود نوعی پذیرش از خود است. وقتی با خود صحبت می کنید، تصور کنید که با بهترین دوست خود صحبت می کنید. آن چه با خود می گویید مهم است. خود آزاری برای سلامتی روانشناختی شما بسیار مضر است.

مکان خوب برای شروع تمرین خود شفقت، تمرین بخشش است.

مکان خوب برای شروع تمرین خود شفقت، تمرین بخشش است. برای بخشش اشتباهاتی که مرتکب شده اید، برای خود نامه بنویسید و هر آن چه را که باعث شده شما خود را سزاوار مجازات بدانید بنویسید و آن ها را بررسی کنید. روش های بسیار دیگری برای کار در مورد دلسوزی به خود ذکر شده که در سایت های مختلف وجود دارد.

از اشتباهات خود بیاموزید

شکست بخشی از موفقیت است. اتخاذ یک ذهنیت رشد هنگام مواجهه با خطا و اشتباه، مکانی قدرتمند برای یادگیری است. درک موارد عصبی و توانایی ما در تغییر مغز با تلاش، با گذشت زمان، می تواند انگیزه را ایجاد کند.

شناخت ذهنیت ثابت

دفعه بعدی که اشتباه کردید، نگاهی بیندازید و با خود بگویید: “چقدر حیف شد. چه کاری را می توانستم به جز این انجام دهم؟ “به ذهنیت های ثابت موجود توجه کنید، زیرا همه ما آن ها را در زمینه های مختلف داریم. هنگامی که ذهنیت ثابت را شناختید، می توانید به فکر متفاوت در مورد یادگیری بروید. وقتی متوجه خود قضاوتی و انتقاد از خود شدید، یک لیست تهیه کنید.

تهیه لیست چگونه است؟

در دو دسته، ببینید که بعداً چگونه می توان این انتقادها را به سمت پذیرش سوق داد. وقتی متوجه عادت بد شدید، آن را  بنویسید. تا زمانی که این کار را ادامه ندهید، ممکن است نتوانید در زمان واقعی تغییر کنید.

ریسک پذیری سالم روش دیگری برای ایجاد پذیرش خود است

ریسک پذیری سالم روش دیگری برای ایجاد پذیرش خود است. برای جلوگیری از تحقیر، قضاوت و بازخورد منفی شخصی، بسیاری از مردم انتخاب آگاهانه ای برای “دفع این موارد” انجام می دهند. افرادی که خودپذیری محکم دارند، فرصت را در استفاده از موارد ناآشنا می بینند. وقتی به آرامی خود را در جهت الگوی جدیدی تکان می دهید،  زندگی بهتری می توانید داشته باشید.

پذیرش غیر مشروط دیگر را نیز تمرین کنید.

خود پذیرشی چیست؟

هنگام تعامل با دیگران، سعی کنید آن ها را به عنوان یک انسان کامل نیز ببینید. به آن ها اجازه دهید هر چند وقت یک بار مسائل را به هم بریزند. در نظر بگیرید که بیشتر مردم فقط در تلاشند تا بهترین کار خود را انجام دهند – ترحم را انجام دهید.

چند نکته و فعالیت مفید برای خود پذیرشی

نکاتی برای خودپذیری از خودآگاهی یکی از اولین قدم های توانایی پذیرش خود است. تماس با جنبه های منحصر به فرد شما را به شخصی خاص تبدیل می کند که شروع بسیار خوبی است. شاید نگاهی به نقاط قوت و خصوصیات VIA که منحصر به شخصیت شما است، مکانی برای کاوش باشد.

جنبه های بسیاری از خودمان وجود دارد که نمی توانیم آن ها را تغییر دهیم.

جنبه های بسیاری از خودمان وجود دارد که نمی توانیم آن ها را تغییر دهیم. افراد کوتاه قامت هرگز یک شبه قد بلندی نخواهند داشت و افراد قد بلند نیز هرگز قد کوتاه نخواهند شد. پذیرش کامل و حتی پذیرفتن این موارد به عنوان هدیه ای که مختص شما است کمک می کند شما را به سمت پذیرش خود سوق دهد. افراد چشم قهوه ای هرگز افراد چشم آبی نخواهند داشت و این خوب است. رها کردن آن چه نمی توانیم تغییر دهیم نشانه قدرتمندی ما است.

تعیین هدف می تواند فعالیت مفیدی باشد که در آن برای پذیرش خود اقدام کنید.

تنظیم اهداف واقع بینانه و جشن گرفتن هنگامی که این اهداف را به سرانجام رساندید، تقویت کننده پذیرش کاری است که می توانید با تمام توان خود انجام دهید.

منابع
positivepsychology.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا