اتاق آشفته درباره شخصیت شما چه می گوید؟

شخصیت یکی از مهم ترین بخش های روان شناسی است. شخصیت یکی از مهم ترین چیز های است که می تواند در زمینه های مختلف به ما کمک کند و در افراد مختلف متفاوت است. اگر شخصیت به صورت انعطاف پذیر باشد می تواند به ما کمک کند و اگر به خوبی کنترل شود باعث موفقیت ما در زمینه های مختلف می شود. در مقاله های قبل در ارتباط با انواع شخصیت صحبت کردیم. شخصیت و اتاق آشفته موضوع امروز مقاله ما است. در ادامه می خواهیم در ارتباط با اتاق آشفته درباره شخصیت شما چه می گوید؟ صحبت کنیم.

ما در مقاله های قبل در ارتباط با رفتار در روان شناسی صحبت کردیم و گفتیم که هر فردی چه نوع رفتاری دارد و این رفتار در چه زمان هایی در فرد ایجاد می شود. گاهی اوقات رفتار یک فرد بر اساس شرایط خانوادگی یا محیطی تغییر خواهد کرد. برای مثال ممکن است یک کودک در یک زمان مشخص رفتار های پرخاشگرانه انجام دهد. یا این یکه یک فرد جوان در دوران بلوغ خود رفتار های منزوی انجام دهد. در زمینه شخصیت نیز ما باید موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با اتاق آشفته درباره شخصیت شما چه می گوید؟  صحبت کنیم.

اتاق آشفته و شخصیت افراد

اتاق آشفته درباره شخصیت شما چه می گوید؟

آیا تا به حال رویای زندگی در اتاق های کاملاً تمیز و منظم کاتالوگ دکوراسیون منزل را دارید؟ یا ترجیح می دهید وقت خود را در اتاقی پر از اجسام، سوغات، کتاب، هنر و اقلامی که زندگی روزمره شما را تشکیل می دهند بگذرانید؟ برای برخی از افراد، یک اتاق مرتب می تواند آرامش بخش باشد، یک عقب نشینی منظم در دنیای اغلب بی نظم. برای دیگران، چنین اتاق هایی می توانند عقیم، ملایم و بدون الهام باشند. برخی از افراد در یک اتاق شلوغ احساس اضطراب می کنند،  در حالی که برخی دیگر احساس می کنند که در میان هرج و مرج خلاق ترین هستند.

این روزها سازمان تجارت بزرگی است. از کتاب ها گرفته تا سمینارها تا سیستم های سازمانی، به نظر می رسد هر کس می خواهد راهی پیدا کند تا همه جنبه های زندگی خود را به طور کامل تنظیم کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از دیرباز به بی نظمی به عنوان یک نقص شخصیتی یا نشانه تنبلی نگاه می کردند. نظافت و سازماندهی به عنوان ایده آل ارائه می شود – هم نشانه و هم مسیر موفقیت. اما در مورد کسانی که کمی آشفته تر یا به هم ریخته تر هستند چطور؟ یک اتاق آشفته در مورد شما چه می گوید؟

سلامت روان و شخصیت در اتاق آشفته

داشتن یک اتاق آشفته ممکن است نتیجه عوامل زیادی باشد. ممکن است به این معنی باشد که مشغول هستید و زمان کمی برای نظافت و سازماندهی دارید. ممکن است نشانه این باشد که چیزهای زیادی دارید. یا ممکن است نتیجه داشتن بچه های خردسال در خانه باشد که معمولاً انگیزه ای برای تمیز کردن خود ندارند. اما اگر اتاق شما معمولاً آشفته است، آیا چیزی در مورد وضعیت سلامت روانی شما می گوید؟ در برخی موارد، وضعیت اتاق شما ممکن است با یک بیماری روانی مرتبط باشد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، افراد مبتلا به وسواس فکری ممکن است آنقدر مشغول نگه داشتن اجسام بدون میکروب یا متقارن باشند که زمان زیادی را صرف عقیم سازی یا سازماندهی فضای زندگی خود کنند. در موارد دیگر، مردم اقلام را تا حدی ذخیره می کنند که نمی توانند حتی با ظاهراً بی اهمیت ترین اشیاء، مانند روزنامه های قدیمی یا ظروف پلاستیکی، بدون احساس اضطراب جدا شوند. سازماندهی تعداد زیادی از اقلام می تواند بسیار دشوار باشد و می تواند با توانایی فرد در حرکت در محیط زندگی تداخل داشته باشد.

پیامدهای بهداشت روانی و اتاق آشفته برای شخصیت

یک اتاق آشفته می تواند نشانه مشکلات عمیق تر سلامت روان باشد اگر:

  • داشتن یک اتاق آشفته یک پدیده جدید باشد
  • زندگی با آشفتگی چیزی است که در واقع شما را آزار می دهد
  • آشفته بودن نشان دهنده چیزی عمیق تر است

نشانه افسردگی و اتاق آشفته

اگر معمولاً منظم و منظم هستید، ناگهان اهمیت ندادن به یک اتاق آشفته ممکن است نشانه این باشد که چیزی در زندگی شما در حال رخ دادن است. به عنوان مثال، گاهی اوقات بی نظمی می تواند نشانه ای از افسردگی باشد. افراد افسرده اغلب احساس خستگی یا ناامیدی می کنند. افسردگی همچنین می تواند تمرکز و داشتن انرژی برای صاف کردن اتاق را دشوارتر کند. اگر برای ماندن در وظیفه تلاش می کنید، اختصاص وقت و توجه لازم برای مرتب نگه داشتن کارها دشوار است.

انجام کار برای داشتن یک اتاق مرتب

اتاق آشفته درباره شخصیت شما چه می گوید؟

بنابراین در حالی که ممکن است متوجه شوید که اتاق بهم ریخته است و قصد تمیز کردن آن را دارید، پیدا کردن غلظت و سطح انرژی مورد نیاز برای انجام کار ممکن است دشوار یا حتی غیر ممکن به نظر برسد. اگر گمان می کنید که اتاق آشفته شما ممکن است نشانه مشکلات در زندگی شما یا نتیجه افسردگی باشد، از تماس گرفتن نترسید. در مورد آن چه در حال رخ دادن است با پزشک خود صحبت کنید یا با یک متخصص بهداشت روانی مشورت کنید تا توصیه های خاصی برای وضعیت خود دریافت کنید. یک مشاور، درمانگر یا پزشک می تواند به شما کمک کند تا از آن چه در جریان است مطلع شوید و به شما در تهیه برنامه ای برای حل مشکل کمک کند.

نشانه احساس غرق شدن و اتاق آشفته

اگر از بی نظمی و آشفتگی ناامید، عصبانی یا غرق شده اید، این نشانه واضحی است که باید به چیزی رسیدگی شود. گاهی اوقات یک آشفتگی ممکن است خسته کننده باشد. فهمیدن این که از کجا شروع کنیم و چگونه با این مشکل مقابله کنیم، ممکن است بسیار سخت به نظر برسد. این ممکن است به معنای اولویت بندی مناطق خاصی، یادگیری تاکتیک های جدید سازمانی یا کمک سایر اعضای خانواده برای پاکسازی باشد.

نشانه ترجیحات شما

آیا آشفتگی شما همیشگی است؟ برخی افراد به سادگی اولویت زیادی برای تمیز کردن، منظم و منظم بودن همه چیز ندارند. در این مورد، بی نظمی فقط یک حالت عادی است. اگر خانه به هم ریخته است و برای شما خوب است، احتمالاً بیشتر نشانه شخصیت و ترجیحات شما است.

شخصیت

بنابراین چه چیزی افراد مرتب و آشفته را متفاوت می کند؟ آیا برخی از افراد فقط دارای شخصیت هایی هستند که نظم را ترجیح می دهند در حالی که دیگران در هرج و مرج رشد می کنند؟ در حالی که برخی ممکن است تصور کنند که یک اتاق بهم ریخته نشانه یک ذهن درهم ریخته است، کسانی که این نوع محیط را ترجیح می دهند لزوماً بی نظم نیستند. با این حال، به نظر می رسد آن ها همیشه دقیقاً می دانند که هر یک از اجزاء در زمان نیاز به کجا هستند. به نظر می رسد برخی از خلاق ترین و مولدترین افراد در این نوع رشد می کنند

نظر دانشمندان در ارتباط با این زمینه

سیگموند فروید، روانکاو مشهور، زمانی گفته است که “آشفتگی های درون اتاق من را تمیز نکنید. من دقیقاً می دانم که همه چیز کجاست. ” اگر داشتن یک اتاق کاملا مرتب و مرتب چیزی است که به شما انگیزه می دهد و به شما کمک می کند تا احساس خلاقیت و مولدیت کنید گ، ممکن است به این معنی باشد که شما از شخصیتی به نام نوع A برخوردار هستید. افرادی با این تیپ شخصیتی تمایل به کمال گرا دارند. داشتن همه چیز در جای خود به برآوردن نیاز آن ها به نظم و کنترل کمک می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اما اگر تمایل بیشتری نسبت به کارهای خانه و نظافت داشته باشید، ممکن است به این معنی باشد که بیشتر تیپ شخصیتی نوع B دارید. افرادی با این تیپ شخصیتی نسبت به همتایان نوع A خود آرامش بیشتری دارند. آن ها به جای تمرکز بر دستیابی به کمال، بیشتر جذب ایده ها، تجربیات و خلاقیت می شوند.

مزایای بی نظمی

اتاق آشفته درباره شخصیت شما چه می گوید؟

کاتلین ووهس، دکترا و همکارانش، مجموعه ای از آزمایشات را در زمینه روانشناسی آشفتگی انجام دادند. آن ها دریافتند که در حالی که کار در یک اتاق منظم رفتارهایی مانند سخاوت و تغذیه سالم را تشویق می کند، کار در یک محیط آشفته در واقع منجر به خلاقیت بیشتری می شود. بنابراین در حالی که نظم و ترتیب ممکن است یک ویژگی آرزویی باشد، تحقیقات همچنین نشان داده است که کثیف بودن مزایایی دارد. اگر تمایل دارید یک اتاق آشفته داشته باشید، در این جا برخی از مزایای احتمالی وجود دارد که توسط تحقیقات روانشناسی پشتیبانی می شود.

خلاقیت بالا

محققان معتقد بودند انجام کار در فضایی تمیز و مرتب، هنجارهای اجتماعی را فعال می کند و افراد را تشویق می کند آن چه را که از آن ها انتظار می رود انجام دهند. از طرف دیگر، کار در فضایی آشفته، این نیاز را آرام می کند و به افراد اجازه می دهد از هنجارها و انتظارات اجتماعی رهایی یابند.

 
منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا