آزمون پارانویا چه چیزی به ما می گوید؟

شخصیت ها در زندگی ما بخش مهمی را تشکیل می دهند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شخصیت ها انواع مختلفی دارند. شخصیت می تواند در آینده موفقیت ما را تضمین کند اما به شرطی که انعطاف پذیر و مفید باشد. بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی دچار اختلالات شخصیتی شوند. اختلالات در روان شناسی متفاوت هستند. برای تشخیص این اختلالات بهتر است با مشاور یا روان درمان ها صحبت کنید. یکی از راه های تست های شخصیتی آزمون های مختلف است. اختلالات می تواند در دوران کودکی ایجاد شود و فرد با آن کاملا تا آخر عمر زندگی کند. نکته دیگری که باید بدانید این است که نمی توان با داشتن یک علایم از یک اختلال به آن فرد بگوییم که دچار اختلال است. یک سری اختلالات هستند که همگانی به شمار می روند. برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. آزمون پارانویا موضوع امروز ما است. 

فهمیدن تفاوت بین پارانویا بودن و داشتن یک بدبینی سالم با آزمون پارانویا.

در جهان امروز، فهمیدن تفاوت بین پارانویا بودن و داشتن یک بدبینی سالم ممکن است دشوار باشد. ممکن است مردم به ما بگویند، “دیگر اینقدر پارانویا نباشید”، اما ما نمی دانیم که آیا پارانوئید ما قابل تأمل است یا نه. در این پست، ما در مورد این که پارانویا چیست و چگونه آزمون پارانویا کمک می کند، بحث خواهیم کرد.

پارانویا چیست؟

آزمون پارانویا چه چیزی به ما می گوید؟

پارانویا شامل افکار یا احساسات مکرر و شدیدی است که شخصی برای جلب کردن طرف مقابل انجام خواهد داد. این می تواند به شکل احساسات مختلف باشد، از جمله:

  • ممکن است احساس کنید مردم بخاطر چیزی که در مورد شماست شما را دوست ندارند یا مخالف شما هستند.
  • حتی اگر دلیلی نداشته باشید ممکن است احساس کنید شخصی برای کشتن یا آزار شما بیرون آمده است.
  • ممکن است احساس کنید مردم در حال برنامه ریزی چیزی علیه شما هستند. به عنوان مثال، اگر در جایی کار می کنید، ممکن است احساس کنید همکاران در حال برنامه ریزی برای یافتن راهی برای اخراج شما هستند. این پارانویا است.

پارانویا شما را مضطرب و ترسو می کند

 حتی اگر هیچ دلیلی برای ترس وجود نداشته باشد. پارانویا می تواند نشانه بسیاری از اختلالات روانی و روانی باشد. گاهی اوقات، می تواند نتیجه یک ضربه باشد. اگر کسی در گذشته به شما آسیب برساند، ممکن است بیش از حد نگران افراد دیگر باشید زیرا از ترس تکرار آن ممکن است. پارانویا می تواند تکامل یابد و به توهم تبدیل شود. توهم زمانی است که شما به یک دروغ واقعیت باور دارید و هیچ مدرکی نمی تواند شما را متقاعد کند. پارانویا در مردان بیشتر از زنان دیده می شود و در اوایل بزرگسالی اتفاق می افتد. تعیین این که آیا شما فقط به مردم اعتماد ندارید یا نه، یا این که واقعاً دچار یک اختلال شخصیت پارانوئید هستید دشوار است. بیایید علائم و نشانه های پارانویا را بررسی کنیم.

نشانه های پارانویا در افراد مختلف

پارانویا به سختی قابل تشخیص است زیرا غالباً خود آگاهی ندارد و بسیار ترس دارید. این می تواند درک شما از پارانوئید بودن را دشوار کند و باعث شود دیگران در حلقه پارانویای شما قرار بگیرند و باعث افزایش پارانویا شوند. اگر افکار شما همیشه در مورد افرادی است که شما را بیرون می کشند و قصد دارند کاری برای جلوگیری از شما انجام دهند، شما دچار پارانویا می شوید، مخصوصاً وقتی که هیچ مدرکی وجود ندارد. برخی از انواع پارانویا کوچکتر و موجه ترند. اگر هنگام پیاده روی در خیابان در شب به شما حمله شود ممکن است از دیدن مردم هنگام راه رفتن در خیابان ترسیده باشید. ممکن است هنوز از کنار آن ها رد شوید، اما در صورتی که در نهایت به شما صدمه بزنند همیشه کمی آماده هستید.

چه چیزی می تواند باعث پارانویا شود؟

دلایل کاملاً کمی وجود دارد که چرا کسی دچار پارانویا می شود. در اینجا چند دلیل وجود دارد. اعتیاد به الکل زیاد می تواند باعث پارانویا یا توهم شود. علاوه بر پارانویا، اعتیاد به الکل منجر به انواع اثرات منفی می شود. سو مصرف هر دارویی می تواند حالت هوشیاری شما را تغییر داده و منجر به پارانویا شود.

اختلال دو قطبی و پارانویا

افسردگی جنون همراه با اختلال دو قطبی می تواند منجر به افکار پارانوئید شود. پارانویا و اختلال اضطراب عمومی می توانند از یکدیگر تغذیه کنند، اضطراب شما را بدتر می کنند، و این به اوهام پارانوئید شما دامن می زند. تومور مغزی در شرایط شدید، تومور در مغز شما می تواند طرز فکر شما را تغییر دهد. آسیب مغزی نیز می تواند همین کار را انجام دهد. گاهی اوقات، می تواند موقعیتی باشد، مانند ضربه ای که با آن رو به رو شده اید. در مواقع دیگر می تواند به دلیل عزت نفس پایین باشد. تصور این که همه از شما متنفر هستند ممکن است فقط صحبت کردن با عزت نفس شما باشد و لزوما پارانویا نباشد. غالباً، سربازی که در جنگ می جنگد به دلیل شرایطی که باید با آن رو به رو شوند می تواند پارانوئید باشد.

علائم دیگر پارانویا

آزمون پارانویا چه چیزی به ما می گوید؟

بسیاری از علائم دیگر پارانویا وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • باور نکردن کسی به شما متعهد است. کسی ممکن است به وفاداری همسر خود شک کند، حتی اگر هیچ نشانه ای از تقلب آن ها وجود نداشته باشد.
  • همیشه داشتن بی اعتمادی به کسی.
  • اصلاً از فاش کردن هرگونه اطلاعات شخصی می ترسید زیرا احساس می کنید می توان از این اطلاعات برای صدمه زدن به شما استفاده کرد.
  • شما همیشه کینه دارید و به سختی می توانید دیگران را ببخشید.
  • فکر کردن که هیچ کس به معنای آن چه آن ها می گویند نیست و درعوض سعی در حمله به شما دارد.
  • ممکن است با کسانی که شما را زیر سوال می برند خصمانه باشید.

پارانویا می تواند کمی نگران کننده باشد.

پارانویا می تواند کمی نگران کننده باشد. ممکن است شخصی نگران این باشد که دوستانشان بعضی اوقات آن ها را دوست ندارند اما در غیر این صورت به دوستانشان اعتماد کنند. در همین حال، ممکن است فرد دیگری احساس کند دوستانشان برای کشتن آن ها بیرون هستند. کنایه واقعی این است که پارانویا کمی پیشگویی خودکفا است. گاهی اوقات، دوستی یا رابطه می تواند به دلیل شخصی که دیگران را به دلیل افکار پارانویایی خود رانده است، پایان یابد. شخص پارانوئید می تواند حسادت و کنترل کند، دوستان، خانواده و دوستداران خود را خاموش کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر کسی به شکل شدید پارانویا مبتلا باشد، می تواند باعث شود فرد از دنیا جدا شود و ممکن است همیشه نگران باشند که شخصی برای گرفتن او بیرون نباشد. پارانویا نیز معمولاً با شرایط روحی دیگری همراه است و بندرت به تنهایی اتفاق می افتد. اضطراب، افسردگی و سایر ترس ها می توانند همراه با پارانویا باشند.

چگونه می توان برای فرد آزمون پارانویا انجام داد

اگر فکر می کنید پارانوئید هستید، بهترین راه برای تأیید یا انکار آن صحبت با یک متخصص است. با این حال، اگر می خواهید ارزیابی کنید. برای آزمایش آن، می توانید آزمایش های مختلف پارانویا را جستجو کنید. این آزمایشات جایگزینی برای مشاوره حرفه ای نیستند، اما آنچه که هستند روش خوبی برای تأیید سو ظن شما است. در پایان، شما باید به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کنید و برخی آزمایش های تشخیصی را انجام دهید تا ببینید آیا شما دچار پارانوئید هستید.

 آزمون پارانویا بسیاری از جنبه های فرد را بررسی می کنند.

آزمون پارانویا چه چیزی به ما می گوید؟

این تست ها بسیاری از جنبه های خودی را بررسی می کنند. یک پزشک ممکن است شما را وادار به انجام سی تی اسکن یا ام آر آی کند تا مطمئن شود هیچ تغییری در مغز ایجاد نشده است که می تواند باعث پارانویا شود.

هیچ آزمایش جادویی آنلاین وجود ندارد که بتواند پارانوئید بودن شما را تعیین کند

به طور خلاصه، هیچ آزمایش جادویی آنلاین وجود ندارد که بتواند پارانوئید بودن شما را تعیین کند. این می تواند کاملا به عنوان یک فرایند ذهنی باشد و برای فهمیدن آن به آزمایشات زیادی نیاز خواهد بود. در پایان، اگر فکر می کنید از پارانویا رنج می برید، باید با یک پزشک متخصص صحبت کنید و آن ها می توانند صحت نگرانی های شما را تشخیص دهند.و آزمون پارانویا انجام دهند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا