درمان های طبیعی برای افسردگی چیست؟

افسردگی ممکن است در افراد مختلفی به وجود بیاید. این در حالی است که درمان های طبیعی برای افسردگی مهم است. برخی افراد هستند که که در طول دوران مختلف زندگی شأن دچار افسردگی می شوند. افسردگی می تواند در سنین مختلف برای هر فردی به وجود بیاید. برای برخی از افراد ممکن است در سنین کودکی به وجود آمده باشد و تا دوران ازدواج هم ادامه داشته باشد. درمان ها برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از طریق داروهای مختلف و زیر نظر روان پزشک این روند درمانی را طی می کنند. برخی هم ممکن است با ایجاد فعالیت های جدید یا ورزش کردن این کار را انجام دهند. در کل این که بگوییم در افراد مختلف نشانه های افسردگی چگونه است به گزینه های مختلفی بستگی دارد. برای مثال شرایط خانواده در برخی افراد یک عامل مهم است.

شرایط زندگی به گونه ای است که در افراد مختلف نشانه های متفاوتی به وجود خواهد آمد. روند درمان هر پزشکی با پزشک دیگر متفاوت است اما شما حتما باید به آن ها اطمینان کنید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درمان های طبیعی برای افسردگی چیست؟ صحبت کنیم.

افسردگی در دنیای امروز

افسردگی کلمه ای است که در دنیای ما به راحتی استفاده شده است. در لحظات غم، اندوه و ناراحتی مورد استفاده قرار گرفته است. حداقل یک بار در طول زندگی خود، ممکن است لحظاتی را تجربه کنید که فکر می کنند افسرده هستید.

غم و اندوه و افسردگی

درمان های طبیعی برای افسردگی چیست؟

به معنای واقعی، شما فقط یک مرحله از غم و اندوه را سپری می کنید و نه افسردگی. افسردگی عمیق تر از آن چیزی است که ممکن است فکر کنیم. این یک چالش سلامت روان است که در چند وقت اخیر بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده است. این می تواند به یک وضعیت سلامتی شدید تبدیل شود که ممکن است بر روی کار، روابط، خانواده و زندگی فرد تأثیر بگذارد.

عوامل حمایت کننده از افسردگی

درست مانند چندین بیماری دیگر مربوط به سلامت روان، افسردگی نیز توسط ترکیبی از عوامل ایجاد می شود. سازمان بهداشت جهانی ذکر کرد که عوامل بیولوژیکی، روانشناختی و اجتماعی در بروز افسردگی بسیار مهم هستند. یک یا چند مورد از این عوامل می تواند در یک فرد تأثیر بگذارد و منجر به افسردگی شود. تعامل خوب همه این عوامل می تواند باعث چندین سطح افسردگی شود.

مثالی در ارتباط با درمان های طبیعی برای افسردگی

به عنوان مثال، شخصی که لحظات سخت زندگی مانند بیکاری یا مرگ یکی از عزیزان خود را پشت سر گذاشته است، ممکن است احساس تنهایی کند (یک عامل اجتماعی)، که می تواند به افسردگی شدید تبدیل شود. همچنین، آسیب روانی ناشی از از دست دادن شغل، کلاهبرداری، عدم موفقیت در امتحانات مدرسه، طلاق، خشونت جنسی و سایر رویدادهای ناگوار زندگی می تواند باعث افسردگی شود.

عوامل بیولوژیکی برای افسردگی

در برخی موارد دیگر، عوامل بیولوژیکی مانند تنظیم معیوب خلق و خو توسط مغز، عدم تعادل هورمونی، برخی شرایط ناتوان کننده سلامتی و معلولیت ها برای حمایت از افسردگی مشخص شده است. مطالعات نشان می دهد هنگامی که انتقال دهنده های عصبی در مغز از تعادل طبیعی و ظریف خود خارج شوند، افسردگی رخ می دهد.

افسردگی و انواع مختلف آن

انواع افسردگی شامل افسردگی وضعیتی، افسردگی بیولوژیکی، افسردگی روانشناختی و افسردگی وجودی است. این بیماری همچنین می تواند به عنوان اختلال افسردگی اساسی، اختلال افسردگی مداوم، اختلال فصلی عاطفی، اختلال دو قطبی (افسردگی جنون)، افسردگی روان پریشی، اختلال نارسایی قبل از قاعدگی (PMDD)، افسردگی پری ناتال (شامل افسردگی قبل از زایمان و پس از زایمان) و افسردگی غیر معمولی طبقه بندی شود.

اختلال افسردگی اساسی شایع ترین نوع است.

اختلال افسردگی اساسی شایع ترین نوع است. این حالت به عنوان یک روحیه افسرده ، کاهش علاقه به فعالیت های مورد علاقه، تغییرات قابل توجه وزن، مشکلات خواب، کاهش اشتها، کاهش انرژی، افکار بی ارزشی و خودکشی  و بلاتکلیفی، بی قراری یا کاهش حرکت و غیره توصیف می شود. این یک افسردگی گاه به گاه نیست که از بین می رود تقریباً هر روز اتفاق می افتد.

اختلال افسردگی مداوم با نام دیستیمیا

اختلال افسردگی مداوم با نام دیستیمیا نیز شناخته می شود. به عنوان یک نوع افسردگی مزمن توصیف می شود. این ویژگی با احساس ناامیدی و ناکافی مداوم شناخته می شود، که ممکن است باعث از بین رفتن علاقه به فعالیت های روزمره شود و باعث کاهش بهره وری در امور زندگی شود. در عین حال باید به درمان های طبیعی برای افسردگی نیز توجه داشت.

اختلال عاطفی فصلی نوعی دیگر از افسردگی است

اختلال عاطفی فصلی نوعی افسردگی است که با تغییرات فصلی همراه است. برای بسیاری از افراد، تقریباً در همان زمان سال به سال پایان می یابد و پایان می یابد. این بیماری بیشتر در ماه های پاییز و زمستان دیده می شود اما به ندرت در بهار یا تابستان دیده می شود.

افسردگی شیدایی (اختلال دو قطبی)

افسردگی شیدایی (اختلال دو قطبی) باعث می شود فرد حالت روحی شدیدی را تجربه کند. در برهه ای از زمان، او بسیار خوشحال و سرتاسر مکان است. دقیقه بعدی به دلیل افسردگی می تواند بسیار کم باشد. این ترکیبی از شیدایی و افسردگی است.

نکته

در افسردگی روان پریشی، چنین شخصی علاوه بر علائم روان پریشی مانند وهم و توهم، افسردگی را نیز تجربه می کند.

زنان مبتلا به PMDD و دارای افسردگی

درمان های طبیعی برای افسردگی چیست؟

زنان مبتلا به PMDD قبل از شروع قاعدگی با علائم افسردگی، تحریک پذیری بیش از حد و  یا اضطراب مواجه هستند. این ممکن است در حدود دو هفته قبل از پریود اتفاق بیفتد و چند روز پس از شروع قاعدگی برطرف شود. در همین راستا، افسردگی پری ناتال در زنان رخ می دهد. این به افسردگی در یک زن قبل از تولد نوزاد یا پس از زایمان اشاره دارد.

افسردگی غیرمعمول بیانگر چیست؟

افسردگی غیرمعمول بیانگر این است که این نوع افسردگی لزوماً از اصول افسردگی پیروی نمی کند.

علائم افسردگی

ناراحت بودن از موقعیت های زندگی لزوماً به معنای افسردگی شما نیست. بعضی از افراد همه نیازهای خود را دارند – عشق، خانواده، مواد غذایی، پول، و همه چیز می تواند از علائم یک فرد افسرده باشد.

افسردگی در شکل پیچیده

عمده ترین اختلال افسردگی شکلی پیچیده از افسردگی است. این فقط یک تغییر روحیه نیست. این یک بیماری پزشکی است که با علائم مختلفی روی احساسات، شکل ظاهری، رفتار و عملکرد شناختی تأثیر می گذارد.

علائم احساسی افسردگی

علائم احساسی افسردگی شامل غم و اندوه مداوم و شدید بدون دلیل مشخص، احساس بی ارزشی، از دست دادن علاقه به فعالیت های قبلاً پسندیده، افکار خودکشی و بسیاری از افکار تاریک دیگر است.

تجربیات به خاطر افسردگی

با افسردگی ممکن است کمبود انرژی، کندی گفتار، فکر کردن، بی خوابی، خواب زیاد، تغییر وزن و غیره را تجربه کند. افسردگی ممکن است باعث شود که توانایی کاهش تمرکز یا تمرکز و بلاتکلیفی داشته باشد. گذراندن افسردگی باعث می شود فرد به راحتی تحریک شود، بی قرار باشد، کم و بیش غذا بخورد و خیلی بیشتر.

درمان های طبیعی برای افسردگی

درمان افسردگی شامل هر روشی است که می تواند برای بهتر شدن فرد به کار رود. این روش ها می توانند دارویی باشند، شامل استفاده از داروها یا غیر دارویی، از جمله درمان، اصلاح سبک زندگی یا اقدامات پزشکی. روش اصلی که برای درمان افسردگی استفاده می شود معمولاً با استفاده از داروها است. در این جا، ما روش های طبیعی برای مدیریت افسردگی را بررسی خواهیم کرد.

درمان طبیعی برای افسردگی

روش های طبیعی در کنترل افسردگی مثر است. این بدان معنا نیست که جلسات مشاوره یا داروها به اندازه کافی خوب نیستند. ما در حال بررسی راه هایی برای تقویت روحیه و بهبود وضعیت کلی سلامتی خود هستیم. دو مورد وجود دارد و ما هر یک را بررسی خواهیم کرد.

آرامش راهی برای کنترل افسردگی است.

اول این که، آرامش راهی برای کنترل افسردگی است. آرامش به شما کمک می کند تا راحت شوید و این باعث بهبود روحیه شما می شود. آرامش به شما کمک می کند خوب بخوابید.

به طور منظم تمرین کنید

صحبت کردن، پیاده روی، یوگا، یا سایر اشکال حرکات یا تمرینات باعث افزایش سطح دوپامین در مغز می شود که متعاقباً روحیه فرد را بالا می برد. از ورزش های سنگین مانند دویدن که می تواند به سرعت شما را فرسوده کند، خودداری کنید. این یکی از درمان های طبیعی برای افسردگی شامل موارد مختلفی است.

کاری کنید که دوست دارید انجامش دهید

درمان های طبیعی برای افسردگی چیست؟

می توانید از تنها ماندن اجتناب کنید و یا علاقه خود را به فعالیت های لذت بخش قبلی از دست دهید. در عوض، می توانید در آن کار کنید تا دوباره احساس سرگرمی کند. به ساحل بروید، کتاب بخوانید، برای شام بروید، مقداری پخت و پز انجام دهید، و غیره. با گذشت زمان، دوباره فعالیت های مورد علاقه خود را دوست خواهید داشت.

مسئولیت ها را بپذیرید

افسردگی ممکن است بخواهد شما به انزوا رفته و از مسئولیت های محل کار و خانه دور شوید. با این حال، انجام کارهای دفتری یا کارهای خانه ممکن است زمان کمی برای تجمع فکرهای نگران کننده داشته باشد.

یک روال را ترسیم کنید

به دلایلی، افسردگی می تواند برنامه های منظم و روزمره شما را از بین ببرد. تنظیم یک برنامه روزمره از کارهایی که دوست دارید هر روز انجام دهید و پایبند بودن به آن می تواند به مدیریت افسردگی کمک کند. در عین حال درمان های طبیعی برای افسردگی را فراموش نکنید.

با یکی صحبت کنید

 کمک گرفتن هرگز نشانه ضعف نیست و این معمولاً دست کم گرفته می شود. صحبت با کسی می تواند کمک زیادی به بهبودی لحظات افسردگی کند.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا