درک شخصیت نوع B

شخصیت شناسی تعاریف متفاوتی دارد. در روان شناسی ما به دنبال انواع شخصیت ها در افراد هستیم. مانند درک شخصیت نوع B. همان طور که می دانید هر فردی دارای یک نمونه از شخصیت است. انواع شخصیت ها را در مقاله های قبل گفتیم و به شما یادآوری کردیم که هر فردی می تواند دارای یک نوع شخصیت متفاوت در دوران زندگی خود باشد. یکی از راه های شخصیت شناسی آزمون تست شخصیت یونگ بود که برای شما گفتیم. تست های آزمون شخصیت بسیاری در روان شناسی وجود دارد. در روان شناسی موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در مورد اختلالات شخصیتی یا موارد دیگر کمک کند.

شخصیت در هر فردی شامل موارد مختلفی است. برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درک شخصیت نوع B صحبت کنیم.

شنیده ها در ارتباط با این زمینه

ممکن است در مورد شخصیت تیپ A چیزی شنیده باشید که این همان شخصیت رفتاری است که باعث می شود افراد بیشتر برون گرا باشند. شخصیت تیپ A بسیار مورد توجه قرار می گیرد، اما آیا می دانید علاوه بر تیپ A، شخصیت تیپ B نیز وجود دارد؟ آیا تصور این که شخصیت تیپ B دقیقاً برعکس شخصیت تیپ A باشد صحیح است؟  پاسخ مثبت است، این توصیف کاملاً معتبری برای درک شخصیت نوع B است.

ویژگی های شخصیتی نوع A را تایپ کنید

درک شخصیت نوع B

کسانی که گفته می شود شخصیت “تیپ A” دارند، افرادی هستند که بیش از حد فکر می کنند. آن ها بچه های مدرسه هستند که اگر در گزارش های کتاب خود B دریافت کنند، دست از پا می زدند. آن ها کارمندانی هستند که برای تکمیل پروژه ای که با دماغ قهوه ای مرز هستند، بسیار بالاتر و فراتر می روند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جالب اینجا است که رفتار خصمانه ای که غالباً با شخصیتی از نوع A همراه است، زمانی با مشکلات قلبی مرتبط بود. با این حال، از آن زمان روشن شده است که این ارتباط بین رفتار خصمانه و فعالیتهایی است که کسی رفتارهای خصمانه از خود نشان می دهد، مانند سیگار کشیدن، پرخوری، نوشیدن و بی تحرکی – ریشه واقعی بسیاری از مشکلات قلبی.

مثالی در ارتباط با درک شخصیت نوع B

اگر تا به حال در شرکت خو  خواسته اید از حسابداری که به کافه بگوید مصرف قهوه خود را کاهش دهد و حتی مطمئن نیستید که او قهوه می نوشد، دلیل این امر این است که او نوع A است.

شخصیت های نوع A باعث می شوند افراد بزرگی با هم  رقابت کنند.

شخصیت های نوع A باعث می شوند افراد بزرگی با هم رقابت کنند. آن ها همچنین به دلیل اضطرابی که به طور مستمر به عنوان افرادی که بیش از حد تحت فشار هستند زندگی می کنند، بیشتر دچار مشکلات بهداشتی می شوند. آن ها نمی توانند به خودشان کمک کنند – این همان کسانی هستند که هستند، دقیقاً همان طور که شخصیت های نوع B برای این که باشند، به دنیا آمده اند.

ویژگی های شخصیتی نوع B

فردی با شخصیت نوع B در زندگی راحت و آرام است. عصبانیت آن ها بیشتر طول می کشد و حتی سخت ترین شرایط اضطراری را با حس آرامش غبطه برانگیز اداره می کنند. نوع B نوعی شخصی است که می گوید: “نگران نباشید – اگر امروز این کار را انجام ندهید، می توانید  فردا وقت بگذارید”، وقتی شخصیت تیپ A در یک مهلت مقرر از بین می رود.

شخصیت تایپ B را می توان با یک شخصیت سینمایی مرتبط دانست

شخصیت تایپ B را می توان با یک شخصیت سینمایی مرتبط دانست که با آرامش از زندگی لذت می برد در حالی که همه اطرافیان ذهن خود را از دست می دهند. او به طور طبیعی شخص آرامی است. او سنگ در طوفان است. این نمونه بارز شخصیت تیپ B است. شرکت ها اغلب دوست دارند تیپ شخصیتی کسی را بدانند. این به آنها کمک می کند تا عملکرد آن کارمند را در یک موقعیت خاص پیش بینی کنند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، شما مهلتی دارید که تاکنون از آن اطلاع نداشتید. شما می توانید پیش بینی کنید که آیا کارمند قصد دارد بیش از حد خود را گسترش دهد، با استفاده از هر منبع احتمالی موجود در دفتر تا زمانی که پروژه را به اتمام نمی رساند یا این که قصد دارد یک پروژه نیمه تمام را تحویل دهد زیرا ” یک حرکت همیشه از هیچ حرکتی انجام ندادن بهتر است” و “ما همیشه بعداً می توانیم آن را برطرف کنیم.”

یک تیپ شخصیتی بر دیگری برتری ندارد

درک شخصیت نوع B

 A بهتر از B نیست یا بالعکس. اگر چه دانستن تیپ شخصیتی یک کارمند می تواند شاخص خوبی در مورد چگونگی کنترل استرس باشد. شما همچنین می توانید پیش بینی کنید که کدام یک از کارگران بیشتر در معرض یک مسئله سلامتی قرار می گیرد زیرا او تمایل دارد استرس او را بهتر کند. این امر به درک شخصیت نوع B کمک می کند.

ویژگی های شخصیتی نوع D

ممکن است قبلاً در مورد شخصیت های نوع A و B اطلاعاتی داشته باشید، اما آیا می دانید طبقه بندی شخصیتی نوع D نیز وجود دارد؟ چه نوع شخصیتی به عنوان نوع D برچسب گذاری می شود؟ شخصیت های نوع D بخاطر رویکرد زندگی خاص خود به خوبی شناخته می شوند. آن ها مستعد منفی بافی هستند. آن ها همیشه نگران یا دمدمی مزاج هستند و در شرایطی تمایل دارند نیمه خالی لیوان را ببینند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در چنین وضعیت افسردگی پایداری نیز به تجربه مسائل کرونر و همچنین بیماری های مرتبط با استرس مرتبط است. نوع D اغلب به دلیل تمایل به بیماری همیشه شناخته می شوند.

جوانب مثبت و منفی سه نوع شخصیت

جنبه های خوب و بدی در این سه طبقه بندی شخصیت وجود دارد در حالی که نوع A ممکن است خود و اطرافیان را با استرس خود تحمیل شده دیوانه کند. آنها تمایل دارند کارهایی با کیفیت بالا انجام دهند و کار خود را به موقع انجام دهند. این فرایند  به احتمال زیاد پول و ستایش شایسته آن ها را به دست می آورد – اما آن ها در حال آماده سازی پروژه بزرگ بعدی خود هستند (سه هفته قبل) و وقت لذت بردن از آن ها را ندارند.

رویکرد آرام تر نوع B در یک وضعیت نیز می تواند مردم را آزار دهد

رویکرد آرام تر نوع B در یک وضعیت نیز می تواند مردم را آزار دهد، اما به دلایل مختلف. ” چه کاری می توانم انجام دهم تا احساس کنی که این وضعیت خواستار  آن رفتار تو است؟” اما همه ما ممکن است بتوانیم با قدم برداشتن، نفس کشیدن و آرامش نزدیک شدن به یک موقعیت، یک یا دو چیز را یاد بگیریم.  بالاخره زندگی کوتاه است. ما نباید خودمان را در کارهایی بسوزانیم که فقط موقتاً رئیسان ما را راضی کند. این روشی است که فردی با شخصیت تیپ B فکر می کند.

تغییر شخصیت شما در درک شخصیت نوع B

درک شخصیت نوع B

البته، همیشه به ما یاد می دهند که از آن چه هستیم خوشحال باشیم. اما اگر شخصیت ما بر زندگی کاری یا زندگی شخصی ما تأثیر منفی بگذارد چه؟  تغییرات وابسته در دسترس است.

نوع A را در نظر داشته باشید

برای شخصیت های نوع A، این بدان معنی است که آن ها باید یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را مهار و کنترل کنند. آن ها باید بتوانند سطح استرس خود را مهار کنند و یاد بگیرند که هر چند وقت یک بار چگونه با یک کتاب خوب و یک فنجان قهوه ذهن خود را مدیریت کنند. یا این که چند لحظه در روز دور هم بنشینید و هیچ کاری انجام ندهید. بسیار ساده است و معجزه می کند. راهی دیگر بگویید؛ نوع A می تواند ایستاده باشد تا یک یا دو چیز را از نوع B بیاموزد.

نوع B را در نظر داشته باشید

نوع B تمایل به عقب ماندن دارند زیرا نمی خواهند با تعهد تعیین هدف جلوی آن‌ ها را بگیرند. اما این کاری است که آن ها برای موفقیت بیشتر باید انجام دهند. ما برنامه های زیادی برای مدیریت زمان در دسترس داریم. هر کسی می تواند به یک برنامه زمانی که تلفنش همیشه به او اعلان های فشاری ارسال می کند چه موقع به او می دهد، پایبند باشد.

نکته ای در ارتباط با درک شخصیت نوع B

این برنامه ها مفید هستند زیرا یک نوع B می تواند با تعیین اهدافی که برای خود برآورده نمی کند، به سرعت به یک نوع A تبدیل شود که اغلب عواقب منفی برای آن به همراه دارد. در عوض، یک نوع B می تواند با تعیین اهداف خود، نوع B باقی بماند اما اجازه می دهد تقویم او نگران کننده او باشد.

نکته دوم

او برای رسیدن به این اهداف هنوز باید کمی بیشتر کار کند، اما حداقل اهداف تعیین شده است – یک قدم از جایی که قبلاً بود وقتی که نمی توانست، یا تاریخ آخرین مهلت های خود را به خاطر نمی آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا