تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان

مهم ترین چیزی که در زمان برخورد با یک مشکل جنسی باید انجام دهید این است که صادقانه در مورد علائم با متخصص سلامت خود صحبت کنید. تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان مهم است.

شاید پزشک شما در مورد روابطتتان، شریک جنسی شما، سابقه ی جنسی، علائم احتمالی افسردگی و هرگونه عامل استرس زا یا مشکلات روانی که بتوانند با توانایی واکنش جنسی شما تداخل داشته باشند سوال بپرسد. با وجودی که این موضوعات بسیار خصوصی هستند اما باید برای ارزیابی اختلال جنسی و کمک به زندگی جنسی رضایت بخش تری آن ها را بیان کنید.

پزشک شما یک آزمایش فیزیکی کامل برای شما خواهد داد و فشار خون بالا، بیماری های قلبی، اختلالات عصبی یا نشانه های واضح از مشکلاتی که روی آلت تناسلی یا بیضه ها اثر دارند را بررسی می کند. شاید مجبور شوید برای دیابت، بیماری تیروئید، سطح تستوسترون، عملکرد کبد و کلیه و دیگر اختلالات هورمونی که پزشک به آن مشکوک است آزمایش خون بدهید. بعلاوه پزشک شما لیست داروها و مکمل هایی غذایی که استفاده می کنید را بررسی می کند. (از جمله داروهای بدون نسخه و محصولات طبیعی ) تا ببنید آیا اختلال جنسی شما به آن ها ارتباطی دارد یا نه.

تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان
از آنجایی که مردان در حالت طبیعی در خواب چندین نعوظ دارند از شما سوال می شود تا به حال با حالت  نعوظ از خواب بیدار شده اید یا نه.

گاهی از مردان خواسته می شود در آزمایشگاه مخصوص یک تست برای خواب بدهند تا میزان نعوظ آن ها در خواب بررسی گردد. با وجودی که این اطلاعات می تواند کمک کند بفهمید آیا اختلال نعوظ شما بر اثر مشکلات قلبی عروقی یا اعصاب است یا نه، اما لزوما نشان نمی دهد که این نعوظ برای داشتن دخول جنسی کافی باشد. یک تست سونوگرافی جریان خون در ناحیه ی لگن را بررسی کرده و می تواند مشخص کند آیا جریان خون و فشار آن در آلت تناسلی به قدری هست که اجازه ی یک نعوظ مناسب را بدهد. تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان بسیار مهم است.

درمان های مشکلات جنسی مردان کدام اند؟

تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان

هر شرایط فیزیکی پنهان در تلاش برای بهبود عملکرد جنسی درمان خواهد شد. شاید برای بهبود سطح تستوسترون، کاهش پرولاکتین، درمان بیماری تیروئید یا دیابت، یا فشار خون بالا برای شما داروهایی تجویز گردد. اگر به نظر می رسد اختلال جنسی شما ناشی از داروهای مصرفی یا شرایطی مشابه است پزشک شاید داروهایی با عوارض جانبی کمتر تجویز نماید. اگر سیگار می کشید، الکل مصرف می کنید یا از هر دارو یا مواد غیرمجازی استفاده می کنید باید آن را کنار بگذارید. همچنین پزشکتان به شما پیشنهاد می دهد رژیم غدایی سالم و ورزش منظم داشته باشید. تحقیقات نشان داده اند این موارد می توانند باعث کند شدن تجمع چربی در بدن شوند که رگ های خونی را مسدود می سازد.

تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان | مرکز مشاوره همکده

درمان اختلال نعوظ

درمان های اختلال نعوظ شامل هریک از موارد زیر می شوند:

  • شیاف پروستاگلاندین
  • تزریق داروهایی درون آلت تناسلی توسط خود فرد
  • پروستات آلت تناسلی، چه برای سخت تر شدن یا بزرگ شدن آن
  • ابزار وکیوم که باعث وارد شدن خون به داخل آلت تناسلی می شود.
  • جراحی عروقی برای حل کردن مشکلاتی که مربوط به عروق آلت است ( موثر بودن این فرایند هنوز اثبات نشده است )
  • مهارکننده های فسفودی استراز نوع 5، اولین دارو برای اختلال نعوظ، این دارو رگ های خونی را منبسط می سازد تا اجازه دهد خون بیشتری وارد آلت شده و در آن بماند، نتیجه افزایش دفعات و زمان نعوظ است. مثال ها شامل داروهای avanafil، sildenafil citrate، tadalafil و… می باشد.

درمان انزال زودرس

انزال زودرس اغلب با تکنیک ” فشرده سازی” درمان می شود. این روش میزان موفقیت بالایی داشته و تمرینی مشهور است که اغلب باعث کنترل طبیعی بهتری خواهد شد. زمانی که حس کردید ارگاسم شما نزدیک است آلت را از واژن بیرون کشیده یا به همسر خود بگویید دست از تحریک شما بردارد. شما ( یا همسرتان ) باید به آرامی با انگشت شصت و اشاره بالای آلت تناسلی را گرفته و نگذارید به لحظه ی اوج لذت برسید. بعد از20 یا 30 ثانیه می توانید دوباره به رابطه ی خود ادامه دهید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

پرومسنت دارویی است که برای درمان انزال زودرس استفاده می شود. اسپری موضعی آن روی آلت استفاده شده و حاوی لیدوکائین است، این اسپری حساسیت را کاهش داده و اجازه ی کنترل بیشتری روی انزال را خواهد داد.

داروهای دیگر ممکن است انزال را به تاخیر بیندازند، از جمله مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRIs ) که شامل fluoxetine، paroxetine و sertraline می شوند. هیچکدام از این داروها برای درمان انزال زودرس توسط FDA تایید نشده اند.

انزال زودرس می تواند هشداری برای یک مشکل جدی تر باشد و هر جنبه ی روانی آن باید در درمان بررسی گردد.

تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان – درمان انزال دیررس

این مشکل جنسی اغلب با کاهش اضطراب و یادگیری چگونگی کنترل زمان انزال درمان خواهد شد. تمرینات تمرکز به شما کمک خواهند کرد. شما باید تا زمانی که حس کردید انزال اجتناب ناپذیر است از دخوال اجتناب نمایید. علت متداول دیر شدن انزال عوارض جانبی برخی داروهاست، خصوصا داروهای ضدافسردگی مانند SSRIsها.

تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان – درمان انزال بازگشتی

انزال بازگشتی می تواند با کمک داروها یا جراحی هایی که اجازه می دهند دریچه ی پایینی مثانه بسته شود قابل درمان است. این اختلال اغلب آسیبی برای فرد ندارد و تنها در صورتی که هدف بارداری باشد مشکل ساز خواهد شد. در این شرایط ممکن است برای تلقیح مصنوعی اسپرم از مثانه گرفته شود.

درمان مشکلات جنسی ناشی از عوامل روانی و محیطی

تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان

پزشک می تواند کمک کند شما استراتژی هایی برای بیان مشکلات غیرفیزیکی خود پیدا کنید.اگر موانع روانی باعث اختلال جنسی شما شده اند پزشک پیشنهاد می دهد نزد روانشناس، زوج درمانی با حضور همسر یا مشاوره با متخصص روابط جنسی بروید. برخی تکنیک ها و درمان ها می توانند به شما کمک کنند، از جمله کسانی که تجربیات جنسی تلخی در گذشته داشته اند با رابطه ی جنسی احساس راحتی بیشتری خواهند داشت. به همین شکل اگر پزشک شما حس کند نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه ی عملکرد جنسی دارید تا به شما کمک کند به لذت بزرگتری برسید شما را به یک درمانگر روابط جنسی ارجاع خواهد داد.

منابع
webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا