اختلال نعوظ ( قسمت دوم )

اختلال نعوظ در قسمت دوم بررسی شده است.

  • ایمپلنت آلت تناسلی. این درمان شامل قرار دادن ابزارهایی در دو سمت آلت از طریق جراحی است. این ایمپلنت ها دارای میله هایی قابل انعطاف یا قابل تورم هستند. ابزار قابل تورم به شما اجازه می دهد کنترل کنید چه زمانی و برای چه مدت نعوظ داشته باشید. ابزارهای انعطاف پذیر آلت را سفت اما قابل انعطاف نگه می دارند.

ایمپلنت آلت اغلب تا زمانی که روش های دیگر امتحان نشده باشند پیشنهاد نمی شود. ایمپلنت درجه ی بالایی از رضایت را در بین مردانی داشته که از آن استفاده کرده اند. مانند هر جراحی دیگری خطرات و مشکلاتی نیز شاید وجود داشته باشد، مانند عفونت.

اختلال نعوظ ( قسمت اول )

ورزش کردن و اختلال نعوظ

تحقیقات اخیر نشان داده اند ورزش، خصوصا تمرین ایروبیک متوسط یا شدید، می تواند اختلال نعوظ را بهبود بخشد. با این وجود شاید فواید آن در برخی مردان کمتر باشد، از جمله کسانی که دچار بیماری های قلبی یا دیگر مشکلات جدی در سلامت هستند.

حتی ورزش منظم و نه چندان شدید شاید بتواند احتمال اختلال نعوظ را کم کند. افزایش سطح فعالیت می تواند این خطر را در آینده کاهش دهد.

در مورد یک برنامه ی ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

مشاوره ی روانی

اختلال نعوظ ( قسمت دوم )

اگر اختلال نعوظ شما بر اثر اضطراب، استرس یا افسردگی است، یا شرایطی که باعث ایجاد استرس و تنش در رابطه شده است، پزشکتان شاید پیشنهاد دهد که شما و همسرتان یک روانشناس یا مشاور را ملاقات کنید.

داروهای جایگزین

قبل از استفاده از هر مکمل غذایی آن را با پزشک خود چک کنید تا مطمئن شوید برای شما ایمن است.  خصوصا اگر مشکل خاصی در سلامت خود دارید. برخی محصولات جایگزین که ادعا دارند برای اختلال نعوظ موثر هستند خطرناک خواهند بود.

FDA هشدارهایی در مورد چندین نوع از داروهای گیاهی داده است زیرا دارای مواد دارویی قوی و مضری هستند که روی برچسب آن ذکر نشده است. دوز آن نیز می تواند ناشناخته باشد یا حتی شاید دارای فرمولاسیون خطرناکی باشند.

برخی از این داروها می توانند با داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده تداخل داشته و باعث کاهش فشار خون در سطح خطرناکی شوند. این محصولات خصوصا برای مردانی که نیترات مصرف می کنند خطر زیادی دارند.

سبک زندگی و درمان های خانگی

اختلال نعوظ ( قسمت دوم )

برای بسیاری از مردان، اختلال نعوظ با انتخاب های آن ها در زندگی ایجاد شده یا بدتر می شود. در اینجا گام هایی آورده شده که می توانند به شما کمک کنند:

  • وزن اضافی را کم کنید. اضافه وزن می تواند باعث اختلال نعوظ شده یا شرایط را بدتر کند.
  • درمان برای مصرف الکل یا مواد.نوشیدن زیاد الکل یا مصرف مواد غیرقانونی می تواند مستقیما اختلال نعوظ را بدتر کرده یا با ایجاد مشکلات در سلامت روی آن اثر بگذارد.
  • کار کردن روی مشکلات در روابط. اگر برای بهبود رابطه ی خود با همسرتان مشکل دارید یا روی مشکلاتی که بینتان وجود دارد کار می کنید می توانید از مشاوره ی زوج ها کمک بگیرید.
  • گنجاندن فعالیت فیزیکی در زندگی روازنه. ورزش می تواند به حل مشکلاتی مخفی که در اختلال نعوظ به شکل های متعددی نقش دارند کمک کند، از جمله کاهش استرس، کمک به کاهش وزن و افزایش گردش خون.
  • اگر سیگار می کشید ترک کنید. اگر برای ترک سیگار مشکل دارید کمک بگیرید. می توانید از جایگزینی نیکوتین استفاده کنید، مانند آدامس های دارای نیکوتین یا از پزشک خود دارویی بخواهید که بتواند به شما کمک کند.
اختلال نعوظ ( 2 ) | مرکز مشاوره همکده
تطابق و حمایت

چه مشکل فیزیکی باشد، روانی یا ترکیبی از هردو، اختلال نعوظ می تواند منبعی برای استرس عاطفی و روانی برای شما و همسرتان گردد. اینجا گام هایی آورده شده که باید بردارید:

  • فکر نکنید مشکلی طولانی مدت دارید. مشکل کنونی خود در نعوظ را یک انعکاس روی سلامت یا مردانگی خود ندانید. انتظار نداشته باشید در ارتباط جنسی بعدی به طور خودکارمشکل نعوظ شما رفع شده باشد. این می تواند به شما اضطراب دهد، و اضطراب خود مشکل اختلال نعوظ را بدتر خواهد کرد.
  • شریک جنسی خود را درگیر کنید. شاید همسر شما عدم تواناییتان در نعوظ را نشانه ای از نداشتن علاقه به رابطه ی جنسی ببیند. اطمینان دادن شما از اینکه مسئله این طور نیست می تواند کمک کند. صادقانه و راحت درباره ی این شرایط با همسر خود حرف بزنید. وقتی مردی همسر خود را درگیر درمان می کند اغلب درمان موفق تری خواهد داشت.
  • به استرس، اضطراب یا دیگر مشکلات روانی بی توجه نباشید.  با پزشک خود صحبت کرده یا با یک روانشناس مشورت کنید و مشکل خود را برای او شرح دهید.

آماده شدن برای دیدار با پزشک برای رفع اختلال نعوظ

در ابتدا با رفتن نزد پزشک خانوادگی خود یا یک دکتر متخصص شروع می کنید. با توجه به وضعیت سلامت شما، ممکن است مستقیما نزدیک متخصص بروید- مانند پزشکی که در مشکلات تناسلی مردان متخصص است ( اورولوژی ) یا پزشکی که متخصص در سیستم های هورمونی است (اندوکرینولوژیست )

این ملاقات ها باید صادقانه بوده و چیزی برای پنهان کردن نباشد، بنابراین از قبل خودتان را خوب اماده کنید. در اینجا اطلاعاتی آورده شده که کمک می کنند برای این ملاقات آماده شده و بدانید از پزشک باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

می توانید چه کار کنید؟

اختلال نعوظ ( قسمت دوم )

 برای آماده شدن گام های زیر را بردارید:

  • باید قبل چه کاری انجام دهید؛ وقتی برای دیدار پزشک وقت می گیرید بپرسید کاری هست که باید از قبل انجام  دهید. برای مثال شاید پزشک از شما بخواهد قبل از تست خون چیزی نخورید.
  • هر علائمی که دارید را بنویسید؛ از جمله علائمی که شاید مربوط به اختلال نعوظ ندانید.
  • اطلاعات شخصی کلیدی را بنویسید؛  از جمله هر استرس شدید یا تغییرات اخیر در زندگی.
  • تهیه ی لیستی از داروها؛  ویتامین ها، داروهای گیاهی و مکمل های غذایی که مصرف می کنید.
  • همسرتان همراه شما باشد؛  در صورت امکان با همسرتان بروید. همسر شما می تواند کمک کند چیزی را فراموش نکرده و در مورد حرف های پزشک چیزی را از یاد نبرید.
  • سوالات خود را بنویسید؛ آن ها را از پزشک بپرسید.

برخی سوالات پایه برای اختلال نعوظ می توانند این ها باشند:

  • بهترین درمان چیست؟
  • علل احتمالی دیگر کدام اند؟
  • نیاز به چه آزمایش هایی وجود دارد؟
  • رایج ترین علت مشکلات نعوظ چیست؟
  • آیا محدودیتی وجود دارد که دنبال کنم؟
  • جایگزینی برای داروهای من هست؟
  • آیا اختلال نعوظ من موقتی است یا حاد است؟
  • آیا باید نزد متخصص بروم؟  این درمان ها تحت پوشش بیمه بوده و چقدر هزینه دارند؟
  • چگونه می توان با اختلال نعوظ مشکلات دیگر در سلامت خود را به بهترین شکل مدیریت کنم؟
  • آیا بروشوری هست که بتوانم در این مورد در خانه بخوانم؟ چه وب سایتی را پیشنهاد می دهید؟

منبع: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/erectile-dysfunction/diagnosis-treatment/drc-20355782

توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مرکز مشاوره همکده بعنوان بزرگترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی کشور ، خدمات مشاوره روانشناختی را بصورت شبانه روزی در زمینه های مشاوره ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره فردی ، مشاوره خانواده ، اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره کودکان ، فرزند پروری ، افسردگی ، مثبت اندیشی ، اضطراب و… ارائه می نماید و شما می توانید به روش های مختلف و با حداقل هزینه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و از مزایای مشاوره تلفنی بهره مند شوید.

برترین مشاوران و روانشناسان کشور در مرکز مشاوره همکده ، زندگی با نشاط و سلامت روان را برای شما فراهم می کنند.

مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی:

1- طرح موضوعات و مشکلات با مشاور تخصصی بدون دغدغه و خجالت

2- دریافت مشاوره در هر ساعتی از شبانه روز

3- صرفه جویی در هزینه ها با حذف هزینه ایاب و ذهاب

4- صرفه جویی در زمان با حذف زمان تردد و ترافیک

5- سهولت دسترسی به خدمات مشاوره

شیوه های ارتباط با ما:

 ارسال پیامک 20 به 20005555

منابع
mayoclinic.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا