مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت

احساس خجالت چیزی است که واقعاً هیچ کس آن را دوست ندارد. ممکن است ناخوشایند باشد در شرایطی قرار بگیرید که خجالت بکشید و به طور کلی چیزی است که اکثر مردم می خواهند از آن اجتناب کنند. حتی با اعتماد به نفس ترین افراد در این حالت نیز هر از گاهی احساس خجالت می کنند. این بدان معنی است که خجالت کاری کاملاً طبیعی است و نباید فکر کنید که احساس خجالت در شرایط خاص باعث غیرمعمول شدن شما می شود. مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت را در این نوشته بیان می کنیم.

با این توصیفات، برخی از افراد هستند که گذر از لحظات شرم آور سخت تر از دیگران هستند. اگر نگران موقعیت های شرم آور هستید و در کنار آمدن با احساس خجالت مشکل دارید، ممکن است به نکاتی برای بهتر کردن اوضاع نیاز داشته باشید. در نهایت می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره همکده در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت

برای مقابله با خجالت نگاهی به نکات زیر بیندازید. این باید به شما کمک کند تا با شرایط شرم آور به روشی طبیعی کنار بیایید. می توانید از خجالت عبور کنید بدون اینکه این امر تأثیرات منفی در زندگی شما بگذارد. شما فقط باید بدانید که چگونه به موقعیت نزدیک شوید و چگونه دیگر به لحظه های گذشته در ذهن خود برگردید. موارد زیر را می توانید در این زمینه در دسترس خود داشته باشید.

درک کنید که خجالت گذشته است

درک شخصیت نوع B

هنگام یادگیری کنار آمدن با خجالت، اولین چیز بزرگی که به شما کمک خواهد کرد این است که دریابید لحظات شرم آور گذشته است. این موارد قبلاً اتفاق افتاده اند و برای تغییر آنها نمی توانید کاری انجام دهید. شاید گذراندن آن لحظات سخت باشد، اما شما الان اینجا هستید و همه چیز خوب است. اتفاقی که در گذشته افتاده است نمی تواند به شما آسیب برساند و لازم نیست که شما را مشخص کند. بهتر است شما گذشته را رها کنید تا بتوانید حرکت کنید و از آینده لذت ببرید. گفتن این کار برای برخی از افراد آسان تر خواهد بود، اما اگر تلاش کنید می توانید زندگی در گذشته را متوقف کنید و بر لحظات شرم آور تمرکز کنید.

بدانید که نیازی به عذرخواهی برای احساس خجالت ندارید

این اتفاقات شرم آوری که برای شما رخ داده ممکن است باعث شود احساس خجالت کنید. بعضی از افراد وقتی خجالت می کشند احساس عمیق شرم می کنند و این می تواند اوضاع را بدتر کند. حتی ممکن است نیاز داشته باشید که عذرخواهی کنید زیرا احساس خجالت می کنید، اما در واقع لازم نیست. هیچ دلیلی برای عذرخواهی به دلیل احساس خجالت وجود ندارد و این معمولاً یک پاسخ طبیعی به برخی موارد است. این اتفاقات فقط می افتد و شما با برخورد شرم آور نسبت به این وقایع هیچ اشتباهی نکردید. این یکی از مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت می باشد. این مورد یکی از مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت می باشد.

با کسی در مورد احساس خود صحبت کنید

کنار آمدن با خجالت واقعاً درمورد فهمیدن چگونگی بازگشت به حالت عادی است. شما می خواهید احساس عادی و راحتی داشته باشید، بنابراین منطقی است که با افرادی صحبت کنید که باعث می شوند احساس امنیت کنید. اگر با احساس خجالت دست و پنجه نرم می کنید، پس باید سعی کنید با افرادی که بسیار به آنها اعتماد و احترام دارید صحبت کنید. به آنها بگویید چه احساسی دارید و اگر راحت هستید این کار را انجام دهید به آنها بگویید احتمالاً خواهید فهمید که این افراد مسائل را در منظر قرار می دهند و احساس بهتری خواهید داشت.

برای شما آسان تر خواهد بود که ببینید مردم قضاوت نمی کنند که شما این لحظه شرم آور را پشت سر گذاشته اید و این خجالت فقط در ذهن شما زندگی می کند. وجود یک سیستم پشتیبانی قوی باید مقابله با خجالت را بسیار ساده تر از آنچه در غیر این صورت است، انجام دهد.

یاد بگیرید در موقعیت بخندید

هنگامی که با شرایط راحت تری خود را احساس می کنید، ممکن است بخندید! خصوصا به موقعیت هایی که در گذشته باعث خجالت شما شده اند. البته، این ممکن است به میزان خجالت شما ارتباط پیدا کند. شرمندگی ممکن است برای غلبه بر احساس سخت تر باشد. این می تواند شامل چیزی باشد که واقعاً آسیب زا یا تهاجمی باشد. با این حال، لحظات شرم آور عادی ممکن است به مواردی تبدیل شوند که در نهایت می توانید شانه خالی کنید و به آنها بخندید. وقتی از منظر درست به چیزها فکر می کنید، ممکن است بخاطر یک اشتباه احمقانه یا افتادن به خود بخندید.

مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت درک خوب بودن ترس است

درک شخصیت نوع B

ترسیدن چیزی است که می تواند شما را از حرکت به جلو پس از تجربه یک وضعیت شرم آور باز دارد. اگر اتفاق ناراحت کننده ای رخ دهد که اولین باری که لحظه ای صمیمی با کسی را لمس می کنید، لزوماً برای شما باقی می ماند. طبیعی است که از چیزهایی از این قبیل احساس خجالت کنید و برخی از افراد ممکن است از تجربه دوباره همان خجالت بترسند. احساس راهی که انجام می دهید تا حدودی طبیعی است و ترس شما از یک مکان صادقانه ناشی می شود. اگر با ترس خود روبرو نشوید، برای مدت طولانی در یک شیار گیر خواهید کرد. قطعا شما نمی خواهید در شرایطی قرار بگیرید که احساس نکنید می توانید از ترس کار های عجیب و غریبی را انجام دهید.

اگر زمان سختی را برای مقابله با خجالت سپری می کنید، پس همیشه می توانید برای سهولت در مقابله با ترس کمک بگیرید. در واقع نیرو لازم است تا تصدیق کنید که اشتباهی رخ داده و گام هایی برای بهتر شدن برداشته شده است. به خود ایمان داشته باشید بدانید که همه افراد چیزهایی دارند که باعث می شود شب ها بیدار بمانند. درک یکی از مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت می باشد.

درک کنید که هیچ چیز همیشه عالی نیست

برخی از افراد خجالت می کشند زیرا نمی توانند طبق استانداردی که برای خود تعیین کرده بودند، عمل کنند. شکست ممکن است شرم آور باشد. اما به این فکر نکنید که شکست های شما می تواند پایان کار شما هم باشد. یادگیری از شکست های شما این توانایی را دارد که شما را به سمت موفقیت های بالاتری سوق دهد. بسیاری از افراد گفته اند که شما از شکست ها بیش از آنچه که می توانید از داستان های موفقیت آموخته اید. با دانستن این مسئله، می توان از خجالت های گذشته استفاده کرد تا خود را به موفقیت های بیشتری برساند. روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به کارهایی که انجام داده اید و باعث خجالت شما در گذشته شده است، بپردازد. همچنین این درست است که شما می توانید تلاش برای کمال گرایی را متوقف کنید زیرا کمال غیرقابل دستیابی است.

 شما باید بپذیرید که شما انسانی هستید که اشتباه می کند و گاهی کارهای ناجور انجام می دهد. دقت کنید که شما هم می توانید گاهی احساس خجالت داشته باشید. در حقیقت بسیاری از افراد در حال حاضر شرایطی مشابه با شما را خواهند داشت. آن ها همان شبهاتی را دارند که شما انجام می دهید. هیچ چیز به طور کامل کامل نخواهد شد و شما لحظاتی شرم آور در زندگی خواهید داشت. اگر تصمیم بگیرید که ایرادات و همه چیز خود را تصدیق کنید، می توانید از کنار آن لحظات عبور کنید. از اشتباهات پنهان نشوید و اجازه ندهید ترس از خجالت باعث پیشرفت شما شود.

امتحان دوباره یکی از مهم ترین نکات در ارتباط برخورد با خجالت

درک شخصیت نوع B

ترس از خجالت نباید مانع از بیرون آمدن برای امتحان دوباره شود. اگر می خواهید خجالت گذشته را برای همیشه کنار بگذارید، بهترین راه برای این کار این است که نگذارید مانع زندگی شما شود. این می تواند به معنای انجام همان کاری باشد که در گذشته باعث خجالت شما شده است. شما ممکن است نگران زنده شدن لحظات شرم آور از گذشته باشید، اما لازم نیست اینگونه باشد. کارها نباید به همان شکل پیش بروند و حتی اگر مشکلی پیش بیاید، می توان سر خود را بالا نگه داشت. اینقدر نگران مسائل نباشید و آماده باشید تا آنجا بروید و همه چیز خود را بدهید.

 اگر وقت گذاشته اید حتما از لحظات شرم آور خود درس می گیرید، پس نباید در جلوگیری از آنچه دفعه قبل احساس خجالت می کردید، مشکلی داشته باشید. ممکن است اتفاق دیگری رخ دهد و این کاملاً قابل قبول است. همانطور که قبلا ذکر شد، کمال در این شرایط چیزی نیست که شما باید آنقدر نگران آن باشید. به تلاش خود اعتقاد داشته باشید و حتی بیش از آن به خود اعتقاد داشته باشید. اگر می توانید این کار را انجام دهید، وضعیت بسیار بهتری خواهید داشت.

به دنبال درمان باشید

به دنبال روش درمانی راهی عالی برای بیشتر مردم برای مقابله با خجالت است. اگر در زندگی شما لحظات شرم آوری وجود داشته باشد که با شما همراه باشد، ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. بعضی از افراد وقت سخت تری را برای رها کردن آن لحظات شرم آور دارند و ممکن است برای بهتر شدن اوضاع به کمی کمک نیاز داشته باشند. درمانگران می فهمند که تحقیر تا چه حد می تواند سخت باشد و آنها می دانند که این می تواند بر روان شما تأثیر بگذارد. خوشبختانه، وقتی با یک درمانگر کار می کنید، می توانید شرایط شرم آور را پشت سر بگذارید. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا