اهمیت ارتباط در یک رابطه

ارتباطات، خواه با شخص مهم دیگر شما باشد یا فقط با کسی که در زندگی شما مهم است، نکته اصلی در توسعه یا حفظ هر رابطه ای است. بدون برقراری ارتباط، همه چیز ممکن است در مخلوط گم شود یا به کلی فراموش شود. گاهی اوقات ارتباطات کاملاً مورد بررسی قرار گرفته و یا مسلم تلقی می شود. برقراری ارتباط موثر چیزی است که به ندرت برای بسیاری از افراد به طور طبیعی اتفاق می افتد. این غالباً موضوعی است که افراد باید در روابط خود در آن کار کنند. اهمیت ارتباط در یک رابطه بسیار بالا است.

با وجود دشوار بودن، برقراری ارتباط موثر با شریک زندگی خود امکان پذیر است و ارزش آن را دارد. ایجاد این ارتباط سالم در یک رابطه به دلایل مختلف بسیار باورنکردنی است. برای بهبود ارتباط خود می توانید به مشاوران مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

اهمیت ارتباط در یک رابطه چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم ارتباط در یک رابطه اهمیت بسیار زیادی دارد. اما این که چرا ارتباط در یک رابطه مهم است می تواند سوالی باشد که ذهن ما را به خود درگیر کرده است. در ادامه می خواهیم بدانیم که چرا ارتباط در یک رابطه مهم است؟

برای کاهش درگیری و حل سریع آن

اهمیت ارتباط در یک رابطه

تعارض در رابطه امری است که هر زوج در مقطعی با آن کنار می آیند. راستش، همه درگیری ها بد نیستند. با این حال، باید به سرعت و به سرعت برطرف شود. وقتی تعارض حل نشود، و یک یا هر دو شریک زندگی عمداً به یکدیگر صدمه بزنند، ناسالم می شود. همانطور که آن گردی از کارآفرین بیان می کند، “با برقراری ارتباط تهاجمی، شما عصبانیت خود را به شخص مقابل تحمیل می کنید.” واضح است که این روش سالم هنگام برقراری ارتباط با شخصی که بیشتر او را دوست دارید نیست. مهمترین چیز برای حل تعارض برقراری ارتباط سالم است. اینکه به شریک زندگی خود بگویید واضح آنچه را که برای صدمه زدن به شما انجام داده اند و اینکه چطور ترجیح می دهید این کار را انجام دهند، کمک فوق العاده ای به رابطه شما می کند. وقتی مهارت ارتباطی عالی داشته باشید، شما و همسرتان قادر خواهید بود تعارضات را سریع و سالم حل کنید.

برقراری ارتباط در مسافت طولانی در یک رابطه

مهارت های ارتباطی خوب وقتی که رابطه به هر دلیلی که باشد باید از راه دور باشد فوق العاده مهم است. ممکن است مجبور باشید در شهرهای مختلف کار کنید یا مدت طولانی را در خانواده دور از شریک زندگی خود بگذرانید. دلیل انجام مسافت های طولانی هرچه باشد، می تواند باعث ایجاد فشار در روابط شما شود. در صورت عدم برقراری ارتباط خوب، زوجین می توانند از یکدیگر دور شوند و احساس کنند از یکدیگر جدا هستند.

وقتی شما نتوانید روزانه، هفتگی یا حتی بیشتر از آن شخص مقابل را ببینید، ارتباطات بسیار مهم است. این به این دلیل است که شما باید ارتباط آگاهانه با فرد را انتخاب کنید. در حالی که وقتی شخصاً با آنها هستید، برقراری ارتباط موثر بسیار راحت تر است. ارتباط خوب، از طریق هر وسیله ای، تنها راهی است که می توانید سلامت خود را حفظ کنید. رابطه چیزی نیست که شما هر چند وقت یک بار بتوانید آن را چک کنید و تصور کنید همه چیز خوب است. پیشرفت یک رابطه، خواه یک رابطه جدید باشد یا یک رابطه قدیمی، می تواند به نیت و تمامیتی که افراد با آن ارتباط برقرار می کنند، بستگی داشته باشد. اهمیت ارتباط در یک رابطه باید در موارد مختلف بررسی شود.

آنها بهترین دوست شما هستند.

سرمایه گذاری در یک رابطه می تواند مزایای زیادی در زندگی شما به وجود آورد. فردی که با او رابطه دارید احتمالاً بهترین دوست، شریک زندگی و شخص اصلی شما است. بسیاری از افراد شریک زندگی خود را بهترین دوست خود می دانند. در واقع، طبق گفته دکتر جان گوتمن از موسسه گاتمن، دوستی پایه و اساس یک رابطه سالم است. به عبارت دیگر، یک دوستی عالی برای یک رابطه عالی لازم است. اما، اصطلاح “بهترین دوست” فقط در صورتی معنی می یابد که رابطه با گذشت زمان در حال توسعه باشد. شریک زندگی شما می تواند بهترین دوست شما باشد، اما اگر به درستی با او ارتباط برقرار نکنید، می توانید از تماس بیفتید و لینک ارتباطی شما از بین می رود. برقراری ارتباط با شریک زندگی خود مهم است، بنابراین شما دو نفر می توانید دوستی خود را توسعه دهید، که همچنین باعث بهبود روابط شما می شود.

عمیق تر شدن در رابطه

اهمیت ارتباط در یک رابطه

برخی از ارتباطات سالم معمولاً بهتر از هیچ ارتباطی است. با این حال، صحبت های کوچک گاهی اوقات نمی تواند چیزی جز سرگرمی یا سکوت پر کننده باشد. ارتباطات ابزاری عالی برای فرو رفتن در اعماق شخص و آنچه که او هستند، است. این می تواند به شما کمک کند تا درک کنید چرا آنها به روشی هستند که هستند. شما ممکن است چندین دوستی در سطح سطح داشته باشید، اما باید با دیگری مهم خود در سطح عمیق تری باشید. در پایان روز، یک رابطه سطح سطح شما را راضی نمی کند. با این حال، ارتباط به شما کمک می کند رابطه معناداری داشته باشید. ممکن است باز کردن درمورد چیزی که درون آن را قفل می کنید سخت باشد. موانع متداول در برابر گشایش در برابر افراد، آسیب های دوران کودکی، اختلالات خوردن، روابط ناسالم قبلی و موارد دیگر است. این می تواند به طور کلی رابطه شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند جنبه های جدیدی از یکدیگر را جستجو کنید که در غیر این صورت نمی یافتید. اگر احساس می کنید چیزی دارید که توانایی ارتباط عمیق شما با دیگران را دارد، توصیه می شود به دنبال مشاوره باشید.

چگونه بهتر می توان با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کرد؟

یادگیری نحوه برقراری ارتباط بهتر با شریک زندگی خود می تواند رابطه شما را به سطح جدیدی برساند. توجه به این نکته مهم است که هر شخصی بسیار متفاوت با یکدیگر ارتباط برقرار می کند. بنابراین، هنگام کاوش در روش های جدید ارتباط با شریک زندگی خود، این نکته را به خاطر بسپارید.

اهمیت ارتباط در یک رابطه و زبان عشق

زبانهای عشق می توانند عامل مهمی در نظر گرفته شوند زیرا ارتباط مستقیمی با شخص برقرار می کند. زبان عشق کسی می تواند کلمات تأییدی باشد. بنابراین، نحوه برقراری ارتباط شما در تأیید کسی نقش دارد. در این صورت، این به صورت کلامی خواهد بود. روش دیگر ارتباط لمس فیزیکی است. اگر شما دور از ذهن یا دور رفتار کنید، شخص مقابل چه حسی خواهد داشت؟ یادگیری اینکه شریک زندگی شما چگونه دوست دارد عشق بگیرد و عشق بورزد، به روابط شما کمک فوق العاده ای می کند.

با شریک زندگی خود دوستی برقرار کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، دوستی پایه و اساس یک رابطه عاشقانه راضی کننده است. بنابراین برقراری ارتباط و ایجاد عمدی رابطه با شریک زندگی خود بسیار سودمند خواهد بود. برای ایجاد یک رابطه در وهله اول، احساسات به طور کلی پردازش می شوند و سپس برای اطمینان از یک صفحه بودن هر دو طرف برقرار می شوند. اگر شخص مقابل نتواند در محلی که برقرار است ارتباط برقرار کند، دشوار و گیج کننده خواهد بود. شما نمی توانید روی چیزی نامشخص پایه و اساس محکمی ایجاد کنید. برای هر دو نفر مهم است که در مراحل ابتدایی یک رابطه، اهداف، نیازها و چشم انداز خود را برای رابطه تعریف کنند. حتی اگر همه چیز با سنگ نوشته نشده باشد، یک مکالمه عمومی می تواند اطمینان حاصل کند که همه چیز در یک مسیر خوب پیش می رود و روان می رود.

به آن ها یادآوری کنید که هنوز هم از آن ها مراقبت می کنید.

اهمیت ارتباط در یک رابطه

در هنگام رابطه، برقراری ارتباطی که هنوز به شخص مهم دیگر اهمیت می دهید می تواند بسیار مهم باشد. به نظر می رسد این چیزی است که تصور می شود. با این حال، وقتی زندگی در حال روتین شدن است، ابراز احساسات و عواطف می تواند فراموش شود یا در این ترکیب گم شود. این یک ارزش دارد که یک ثانیه وقت بگذارید و به فرد مهم دیگر خود یادآوری کنید که از آنها مراقبت می کنید و به آنچه در طول روز اتفاق افتاده اهمیت می دهید. اگر همسرتان با مشکلاتی مانند بیکاری، اختلال در غذا خوردن یا مشکلات خانوادگی دست و پنجه نرم می کند، ارائه حمایت حتی مهمتر است. حتی اگر هر روز به طور واضح احساسات خود را به یکدیگر نگویید، عشق یا علاقه را می توان با روش های دیگر هم نشان داد.

روش های ارتباطی ترجیحی آنها را بیاموزید.

روش های ارتباطی ترجیحی برای افراد مختلف می توانند در سراسر کشور متفاوت باشند. ارتباطات متوسط ​​می تواند شامل گفتار کلامی حضوری، ارسال پیام کوتاه، تماس ویدیویی، ایمیل یا حتی نامه عادی باشد. از هر روشی که استفاده می کنید باید بیان شود تا فرد مهم شما بتواند به روشی خوشایند شما با شما ارتباط برقرار کند. مطمئناً موارد مثبت و منفی برای هر روش وجود دارد. اگر کسی درگیر معضلات دیگر شود، اگر نامه یا تلفن خود را چک نکند، یا اگر تلاش آگاهانه ای برای ماندن در جریان نمی گذارد، ممکن است پیوند ارتباطی خراب شود یا با سرعت آهسته در جریان باشد. ارتباط کلامی و غیرکلامی می تواند نقش زیادی در یک رابطه داشته باشد. مطمئناً، ممکن است صدای شما یک چیز را بگوید، اما اگر زبان بدن شما چیز دیگری را نشان دهد، می توانید سیگنال های مخلوط ارسال کنید. مهم است که از انواع غیر کلامی ارتباطات آگاهی داشته باشید. این می تواند مواردی مانند سطح تماس چشمی، چهره را شامل شود.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا