بهترین راه برای بازگشت همسر سابقتان به زندگی مشترک

زمانی که یک رابطه تمام می شود، مشکلات بسیاری در رابطه آن وجود می آید. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که پدید می آید در ارتباط با روحیه افراد است. دوستان و اطرافیان شما ممکن است بگویند، شما بدون همسرتان بهتر هستید اما در اعماق وجودتان، می دانید یک احمق بودید که اجازه دادید او برود.‌ زمانی که شما زنی را دوست دارید و او را از دست داده باشید، نوع خاصی از درد را تجربه می کنید. بازگشت همسر سابقتان به زندگی مشترک می تواند خوب یا بد باشد.

بسیاری از ژانر های موسیقی و فیلم ها بر اساس همین واقعیت ساخته شده اند. یعنی این احساس که بخشی از شما گم شده است. زندگی برای تان به نوعی کسل کننده و بی معنی به نظر می رسد. اکنون و در ادامه این مقاله راه هایی وجود دارد که می توانید در مسیر خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در راه داشتن یک رابطه مناسب می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده، اولین ک بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چگونه بازگشت همسر سابقتان به زندگی مشترک را رقم بزنید؟

زمانی که اوضاع نابسامانی در رابطه به وجود می آید یا شرایط به نحوی است که شما از همسر خود جدا می شوید، سختی بسیاری بر شما تحمیل می شود‌.‌ در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که بر مبنای آن می توان همسر سابق را به رابطه بازگرداند.

عجله نداشته باشید.

قبل از این که برای هر اصلاحی تصمیم گیری کنید و با دسته گل به سمت همسر سابق خود بروید، همه چیز را بررسی نمایید. در ابتدا فکر کنید که بازگشت به زندگی برای شما چه ارزشی دارد؟! آیا واقعا می خواهید او به زندگی شما برگردد؟! ممکن است بازگشت به روال سابق پاسخی به شوک ناشی از جدایی باشد.

دقت کنید که نیاز کوتاه مدت را نباید به عنوان عشق در نظر بگیرید و برای یک عمر در اشتباه دوباره بیفتید. این یک واقعیت است که روابط از دور عالی به نظر می رسند. زمانی که باز به هم نزدیک می شوید، ترک ها را می بینید. شرط می بندم در این حال تمام آن چه می بینید، خاطرات خوب است.

واقعیت این است که باید با نگاه دقیق تری پیش بروید‌. اگر واقعا عاشق او هستید، بروید و تلاش خود را برای بازگشت او انجام دهید. اما اگر با احساسات نادرست پیش می روید، این کار را نکنید. وقت گذاشتن برای این که واقعا به آنچه می خواهید و چرا می خواهید فکر کنبد، در اینجا واقعا مهم است.

برای بازگشت همسر سابقتان به زندگی مشترک به او فضا بدهید.

اگر زمان کمی از جدایی شما می گذرد و خواهان بازگشت او هستید، نیازی نیست که بلافاصله به او بازگردید. وقتتان را بگذارید و به همسر سابق خود فضا دهید. این گزینه اهمیت بسیار زیادی دارد. این کار می تواند به چند دلیل اهمیت بسیاری داشته باشد. شما باید کمی وقت بگذارید تا در مورد خود و مواردی که در این رابطه اشتباه رخ داده است تامل کنید، برای انجام این کار مهم است که از نگرانی در مورد گزینه های مختلف به تامل در مورد خوب و بد بودن رابطه بپردازیم. دوم این که با دادن فضای قبلی به او فرصت دهید تا او هم کمی تامل کند. این ریسکی است که باید راحت ان را بپذیرید.

دقت کنید که اگر با دیدگاه ترس از دست دادن همسر سابق خود باز اقدام می کنید، ممکن است حتی مانع جذب مجدد آن ها برای شما شود.

به خاطر داشته باشید که چرا از هم جدا شده اید.

در این قسمت از مقاله هدف ما این نیست که خاطرات دردناک خود را جمع کنید و به ذهن آورید. تمام هدف ما این است که چند لحظه را یاداوری کنید که شما را به اینجا رسانده است. برخی مواردی که زوجین را از هم دور می کنند به راحتی قابل حل هستند. اما حل برخی اختلافات به این راحتی نیست. شما باید نگاه سختی که به رابطه داشتید را با چالش همراه کنید. سپس باید تصمیم بگیرید که آیا چیز هایی که شما را مجبور به جدا شدن کرده اند، چیز هایی هستند که هر دو قادر خواهید بود با آن ها کنار بیایید تا جلوی مشکلات را بگیرند؟!

به یاد داشته باشید که چرا او شما را دوست داشت؟!

وقتی مدتی از رابطه شما می گذرد، فراموش کردن چیز هایی که در وهله اول شما را به هم نزدیک می کند، آسان است. کمی وقت بگذارید و یک لیست تهیه کنید. او چه چیزی در شما دیده است؟! این کار ممکن است باعث شود کمی بخندید یا این که حس خوبی داشته باسید. ممکم است در عشق شما دیدگاه های خاصی وجود داشته. مثلا شما یک شنونده عالی بوده اید و باعث شدید که او به گونه ای احساس شنیدن داشته باشد.

حتی می تواند این باشد که او آغوش شما را دوست داشته و از مراقبت های شما تشکر کرده است. داشتن یک ایده روشن از آن چه او درباره شما دوست دارد، جلب موفقیت درباره او است که کار های اشتباه را حل می کند‌. هنگامی که لیست خود را پیدا کردید، بر روی آن موارد تمرکز کنید. در دفعات بعد می توانید از این لیست استفاده نمایید. این برای بازگشت همسر سابقتان به زندگی مشترک مهم است.

به او فرصت دهید تا اوقات خوب را به یاد آورد.

در این شرایط لازم است تا کمی به همسر سابق خود زمان دهید تا به گذشته هایی که با هم داشته اید فکر کنید. اجازه دهید او به زمان هایی که با هم بوده اید کاملا فکر کند. این همان کاری است که او در حال حاضر انجام می دهد. روز اول ممکن است فکر کند که شما چه انسان نا درستی بوده اید. او در روز های بعد می تواند ریز ترین خاطرات مانند قدم زدن در پارک با شما را هم به خاطر آورد. وقتی او هنوز در مرحله عصبانیت خود قرار دارد ، فایده ای ندارد که با او صحبت کنید. تمام آنچه اتفاق خواهد افتاد این است که شما دلایل بیشتری برای عصبانیت به او ارائه خواهید داد.

در حقیقت به آن احساسات منفی غذا خواهید داد. به او فرصت دهید تا عصبانیت خود را پشت سر بگذارد و شروع به یادآوری اوقات خوب کند. هنگامی که او این کار را انجام دهد، در رویکرد بسیار بازتر خواهد بود.

برای بازگشت همسر سابقتان به زندگی مشترک صادقانه به دلایل جدایی نگاه کنید.

گاهی اوقات وقتی رابطه ای اشتباه پیش می رود، هیچ کس مقصر نیست. در واقع رابطه شما با نکات ریزی پایان می یابد. این رابطه می تواند به دلایل ساده ای عمر محدودی داشته باشد. در مواردی هم مشکل در رابطه می تواند تماما تقصیر یک نفر باشد. صادقانه به دلایلی که از هم جدا شدید نگاه کنید. اگر به این دلیل است که او متوحه خیانت شما شده است، پس احتمالا این شرایط تقصیر شما بوده است. هر چند در یک رابطه همه چیز مشخص نیست. ممکن است شما او را از نظر احساسی اشباع نکره باشید. از این رو او به در های دیگری و بسیار اشتباه رو آورده باشد. اگر می دانید که اشتباهی مرتکب شده اید، زمان آن نیست که از خود دفاع کنید یا سعی کنید ثابت کنید واقعاً تقصیر او بوده است.

عذرخواهی کنید، صادق باشید. جایی که تصمیمات نادرستی گرفته اید را بپذیرید و به او بگویید که چگونه از آن مشکلات درس های بسیاری را آموخته اید. اعتراف به اشتباه بودن هرگز آسان نیست، اما اگر این کار را نکنید دیگر راهی برای بازگشت نخواهید داشت. انجام این کار همچنین به شما نشان می دهد که به اندازه کافی بزرگ شده اید، اعتماد به نفس دارید و انعکاس کافی برای یادگیری اشتباهات دارید. این چیزی است که او قدردان آن خواهد بود.

زندگی را که می خواهید داشته باشید، دنبال کنید.

شما با نشستن در خانه و متاسف بودن برای زندگی سابق خود، نمی توانید همسر خود را بازگردانید یا این که زندگی مناسبی داشته باشید. زنان معمولاً مردی می خواهند که کامل باشد و با هر مسئله ای نشکند. گرچه این مسئله همیشه درست نیست. اگر می خواهید او را متقاعد کنید که شما را قبول کند، سعی کنید زندگی مناسبی را داشته باشید. در حقیقت بهترین راه برای رسیدن به این هدف این است که بر روی بهترین زندگی خود تمرکز کنید ، نه فقط بر روی بازگرداندن او. حتی اگر او به زندگی با شما بازنگردد، در واقع شما تجربه زندگی مناسبی را داشته اید. بنابراین در مسیر برد برد پیش رفته اید.

برای بازگشت همسر سابقتان به زندگی مشترک تغییرات را به او نشان دهید.

ممکن است شما به او بگویید که تغییر کرده اید اما اگر خودش بتواند آن را ببیند، اثر بسیار قدرتمند تری خواهد داشت. مهم است که شما نگرش درستی داشته باشید و به گونه ای رفتار کنید که او جذاب به نظر برسد. دختران می خواهند با پسرانی که زندگی مناسبی دارند، استقلال، اعتماد به نفس دارند و می دانند چگونه سرگرم شوند پیش بروند. رفتار شما همه چیز را نشان می دهد. به طور مثال اگر یکی از مشکلات شما حسادت بوده است، به او نشان دهید که راه های مقابله با آن را پیدا کرده اید. حسادت یک احساس واقعاً منفی است. در واقع، این فقط ترس همراه با عدم اعتماد به نفس است.

سخن آخر

در این مقاله ما به بررسی بهترین راه برای بازگشت همسر سابقتان به زندگی مشترک پرداخته ایم و این نکات را ارائه  کرده ایم. شما برای بهبود روابط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا