علائم بیماری هانتینگتون که باید بدانید

 در این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با علائم بیماری هانتینگتون که باید بدانید صحبت کنیم. در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارد. اختلالات در افراد مختلف متفاوت است. اختلالات می تواند به شکل های مختلف در بدن هر فرد ایجاد شود. در روان شناسی توصیف های زیادی برای اختلالات به وجود آمده است. نکته ای که باید بدانید این است که روند درمان را به طور مناسب طی کنید. در ارتباط با بیماری هانتینگتون در مقاله های قبل توضیحی دادیم. این بیماری می تواند در برابر افراد مختلف علائم متفاوتی را ایجاد کند.

هر فردی باید بتواند روند درمانی را در. خود مدیریت کند. در ادامه می خواهیم ببینیم علائم بیماری هانتینگتون چه چیزی است. برخی افراد هستند که ثروتمند یا شاید قدرتمند تربن افراد هم باشند اما به علت اختلافات خانوادگی دچار مشکلات روحی روانی شوند. در طول سالیان گذشته افراد مشهوری زیادی وجود داشته‌اند که اختلالات مختلف روانی را تجربه کرده اند. این که بگوییم اختلالات روانی فقط به خاطر فقر به وجود می‌آید غلط است. خیلی زمان ها بوده که افراد فقط به خاطر این که شهرت زیادی دارند دچار استرس و نگرانی های بیش از حد شده اند. یا فردی که  آن قدر در دوران نوجوانی و کودکی تحت کنترل خانواده بوده که الان بدون حمایت آن ها هیچ کاری را نمی تواند انجام دهد.

بیماری هانتینگتون (HD) کاملاً مخرب است

علائم بیماری هانتینگتون که باید بدانید | مرکز مشاوره همکده

بیماری هانتینگتون (HD) کاملاً مخرب است و کسانی که ممکن است با آن زندگی کنند همیشه تا دیر نشده علائم را تشخیص نمی دهند. این یک بیماری است که بر روی مغز تأثیر می گذارد، بنابراین ممکن است علائم در ابتدا خفیف به نظر برسند، اما با پیشرفت زمان جدی تر می شوند. در این مقاله، ما علائم مختلف HD را بررسی خواهیم کرد و جزئیات مربوط به آن چه HD را به همراه دارد، بررسی خواهیم کرد.

بیماری هانتینگتون

جورج هانتینگتون پس از مشاهده خانواده های مختلفی که علائم خاصی از خود نشان دادند، این بیماری را در سال 1872 کشف کرد. HD بیماری سلول های عصبی مغز است که باعث می شود با گذشت زمان تجزیه شوند. علائم به طور معمول به آرامی شروع می شوند، اما با گذشت سال ها بدتر می شوند و با افزایش سن مشکلات بیشتری ایجاد می کنند. HD معمولاً بین افراد 30 تا 50 ساله ایجاد می شود، اما توسعه آن نیز می تواند زودتر یا دیرتر اتفاق بیفتد. در حقیقت، نسخه ای از HD به نام بیماری نوجوانان هانتینگتون وجود دارد که قبل از 20 سالگی رخ می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

HD نادر است. برای افرادی که نژاد اروپایی دارند ، فراوانی موارد HD حدود 3 در 100000 است. اگر فقط در این مقاله تصادف کرده اید، خسته نباشید. احتمال ابتلا به آن کم است، به خصوص اگر سابقه خانوادگی HD نداشته باشد.

علت بیماری هانتینگتون چیست؟

HD منقبض نیست، بلکه ارثی است. اگر سابقه خانوادگی HD دارید، بیشتر مستعد ابتلا به آن هستید، اما با نرخ 100 درصد. HD از ژنی ناشی می شود که قبل از تولد جهش می یابد. اگر یکی از والدین شما ژن معیوبی داشته باشد، 50 درصد احتمال دارد که آن را نیز داشته باشید.

علائم بیماری هانتینگتون در افراد مختلف چگونه است؟

کسانی که می خواهند درباره HD بیشتر بدانند احتمالاً می خواهند بدانند که چه علائمی را می توانند انتظار داشته باشند. هر مورد در عین حال منحصر به فرد و مشابه است. میزان و دفعات علائم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. با این حال، یک چیز قطعی است: HD با گذشت زمان بدتر می شود. این بر نحوه حرکت، نحوه تفکر و تعداد شرایط روحی شما تأثیر می گذارد.

جنبش و بیماری هانتینگتون

علائم بیماری هانتینگتون که باید بدانید | مرکز مشاوره همکده

کسانی که HD دارند معمولاً حرکات غیرارادی دارند، مانند حرکت تند و ناگهانی یا خم شدن. همه ما دچار سکسکه شده ایم که هنگام تلاش برای خوابیدن خود را تکان می دهیم یا تیراندازی می کنیم، اما کسانی که HD دارند مدام حرکات غیر ارادی خواهند داشت. افراد مبتلا به HD نیز ممکن است با این موارد مشکل داشته باشند:

  • در زمینه حفظ تعادل مشکل دارند
  • قورت دادن غذاها
  • حرکات دهان هنگام صحبت

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این حرکات می تواند زندگی شما را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. یک حرکت تصادفی طول می کشد تا شغل خود را از دست دهید، باعث آسیب شوید و یا حتی منجر به مرگ شود. کسانی که با HD زندگی می کنند، به مرور حرکات غیر ارادی آن ها بدتر می شود. دوستان و اعضای خانواده آن ها باید صبور باشند و مراقب هرگونه حرکت غیر ارادی باشند.

مشکلات شناختی د افراد با بیماری هانتینگتون

کسانی که HD دارند با بدتر شدن بیماری دچار نقص شناختی می شوند. این شامل:

مشکل در تمرکز

  • این جدی تر از داشتن روزی است که احساس ناتوانی در حفظ تمرکز داشته باشید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است در تمرکز مشکل داشته باشید ، اما HD نیز می تواند نشانه ای از آن باشد.
  • کسانی که HD دارند ممکن است در یک فکر گیر بیفتند یا فقط ذهنی یخ بزنند. باز هم، هرکسی سکته مغزی دارد، اما مبتلایان به HD ممکن است این مشکلات را بیشتر تجربه کنند.
  • ممکن است فردی با HD کنترل فشار ضعیفی داشته باشد. کنترل تک تک افراد متفاوت است، اما اگر قبلا کنترل ضربه خوبی داشته اید و ناگهان بدتر می شود، ممکن است نشانه HD باشد.
  • کسانی که HD دارند ممکن است از خودآگاهی کمتری برخوردار باشند و نتوانند از خود انتقاد کنند.
  • کسانی که HD دارند به همین راحتی نمی توانند اطلاعات جدید را حفظ کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

باز هم، مغز ما هر از گاهی اصطلاحا سکسکه یا دچار شوک الکتریکی می کند  و اگر گاهی تمرکز می کنید، نباید وحشت کنید. با این حال، اگر بسیاری از این علائم را به طور مکرر تجربه کنید، ارزش دارد که به پزشک مراجعه کنید.

اختلالات روانشناختی

مبتلایان به HD ممکن است اختلالات روانپزشکی را نیز تجربه کنند. این شامل:

  • افسردگی. HD می تواند شیمی مغز شما را تغییر داده و باعث افسردگی شود. همچنین، مبتلایان به HD ممکن است افسردگی مرتبط با پاسخ آنها به این بیماری را تجربه کنند.
  • OCD اگر هرگز دچار اختلال وسواس فکری عملی نشده اید و ناگهان خود را در معرض تمایلات OCD مانند می بینید، این ممکن است نشانه HD باشد.
  • اختلال دو قطبی یکی دیگر از شرایط روحی است که می تواند بوجود آید. ممکن است یک روز احساس افسردگی کنید و روز دیگر احساس شیدایی کنید.

علائم بیماری نوجوانان هانتینگتون

علائم بیماری هانتینگتون که باید بدانید | مرکز مشاوره همکده

گرچه بسیار نادر است، اما Juvenile HD می تواند رخ دهد و کسانی که به آن مبتلا هستند ممکن است علائم بدتری را تجربه کنند. این بیماری تمایل دارد که با شروع در سنین پایین تر سریعتر پیشرفت کند.

علائم شامل:

  • مشکلات رفتار و مدرسه. بروز این موارد برای یک نوجوان یا کودک امری عادی است، اما اگر ناگهانی باشد و به علت عوامل دیگری ایجاد نشود، ممکن است JHD باشد.
  • فراموشکار بودن نشانه دیگری از JHD است. باز هم می توان گفت ، کودکان می توانند موارد را فراموش کنند ، اما اگر کودک شما همیشه فراموشکار باشد و دلیل دیگری به نظر نرسد ، ممکن است JHD مقصر باشد.
  • ممکن است فیزیک وجود داشته باشد
  • تغییرات ال. از دست دادن مهارت های حرکتی معمول است و انقباضات و لرزش های عضلانی نیز همین طور است.
  • ممکن است تشنج رخ دهد. اگر دلیل دیگری برای تشنج مانند صرع وجود نداشته باشد ، می تواند نشانه JHD باشد.
  • همان طور که می بینید، بسیاری از علائم مربوط به مبارزات معمول دوران کودکی است. به همین دلیل، ممکن است مدتی طول بکشد تا کودک تشخیص داده شود. اگر کودک شما هر یک از این علائم را داشته باشد، برای اطمینان از این که دلیل آن JHD نیست، بردن آن ها نزد پزشک ضرری ندارد.

پیشرفت در بیماری هانتینگتون

با گذشت زمان، HD بدتر می شود و کسانی که به آن مبتلا هستند ممکن است تعجب کنند که چه مدت از مرگ می گذرد. مرگ به دلیل HD یا یک علامت مرتبط با HD، اساساً یک قطعیت است. هیچ درمانی یا راهی برای برگشت آن وجود ندارد. با این حال، مدت زمانی که فرد مبتلا به HD دارد متفاوت خواهد بود. بعضی اوقات، مبتلایان به HD می توانند 30 سال پس از تشخیص، زندگی کنند. اگر در 40 سالگی HD تشخیص داده شده باشد، ممکن است بتوانید زندگی کاملی را تجربه کنید. با این حال، ممکن است 10 سال زندگی هم داشته باشید. کسانی که به JHD مبتلا هستند تمایل به زندگی کوتاهتری دارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علائم بیماری هانتینگتون که باید بدانید | مرکز مشاوره همکده

HD کشنده است زیرا نه تنها مغز را از بین می برد، بلکه علائم آن می تواند منجر به مرگ شود. این امر معمولاً می تواند قبل از از دست رفتن کامل عملکردهای مغزی رخ دهد. بسیاری از ما نمی خواهیم بدون داشتن روحیه کامل زندگی کنیم. HD همچنین می تواند باعث مشکل بلع شود، به این معنی که مرگ ناشی از خفگی نیز اتفاق می افتد.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا