نمادهای دوستی در سراسر جهان

یکی از مهم ترین فرآیند های ارتباطی در دنیا دوستی است. ارتباطات در این دنیا و در جهانی که زندگی می کنیم بسیار مهم و تاثیر گذار است. شما نمی توانید در طول زندگی خود به گونه ای باشید که با هیچ کس ارتباط نگیرید. در واقع این ماهیت همه افراد است که تنهایی را دوست ندارند. فرقی نمی کند شما مرد باشید یا زن بالاخره دوست دارید دوستی داشته باشید. دوستی مهم ترین اصل ارتباط در دنیای امروز است اما به شرطی که کنترل شده باشد. نمادهای دوستی در سراسر جهان باعث ایجاد رابطه دوستی بین افراد در کشور های مختلف می گردد.

در واقع مدیریت دوستی مهم است. دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. دوستی های سمی می تواند به شما آسیب بزند. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. 

دوستی در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان

در هر فرهنگی در سراسر جهان، دوستی به عنوان یکی از بزرگترین کالاهایی که یک شخص می تواند داشته باشد شناخته شده است. یک دوستی قوی می تواند ما را از هر دو زمان خوب و بد زندگی پشتیبانی کند. دوستان ما را از احساس تنهائی باز می دارند و به ما کمک می کنند تا در موفقیت بمانیم. یک دوستی قوی پایگاه خوبی برای اکثر انواع دیگر روابط ایجاد می کند. مشارکت های عاشقانه که مبتنی بر دوستی هستند، قوی تر از مشارکت‌هایی هستند که فقط مبتنی بر علاقه و اشتیاق هستند. اعضای خانواده که دوستان ما نیز هستند، می توانند به جای تعهدات سالانه در تعطیلات، در زندگی ما حضور پررنگ داشته باشند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنوز هم برخی از بهترین روابط زندگی با افرادی که دوست ما هستند روابط باقی است. این روابط می توانند به اندازه پیوندهای خانوادگی دائمی و به عنوان روابط صمیمانه نزدیک باشند.

چگونه می توانم به دوستان خود نشان دهم که برایم مهم است؟

در مورد دوستی از یک کارشناس سوال کنید. شما می توانید از کارشناسان معتبر در سایت های مختلف اینترنتی استفاده کنید.  به افتخار استحکام این ارتباطات خاص، فرهنگ های سراسر جهان نمادهای عشق و دوستی را توسعه داده اند. بعضی از این ها از نمادهای عشق رمانتیک، خانواده یا ازدواج کاملاً متمایز هستند، در حالی که در موارد دیگر از همین نمادها برای چندین نوع روابط نزدیک استفاده می شود. این که آیا به دنبال راه هایی برای نشان دادن علاقه خود به یک دوست هستید یا به سادگی در مورد نمادهای دوستی در سراسر جهان کنجکاو هستید، در این جا چند نماد دوستی و معانی آن ها وجود دارد.

چیزهایی که می پوشیم

همان طور که بسیاری از زوج های متاهل در فرهنگ های غربی تعهد خود را نسبت به یکدیگر با پوشیدن حلقه های ازدواج علنی می کنند، قرار است بسیاری از نمادهای دوستی در سراسر جهان نیز مانند لباس پوشیده شود. به طرق ظریف یا آشکار، این نمادها به دیگران اعلام می کنند که این شخص برای شخص دیگری دوست گرانبهای است.

دستبند دوستی به عنوان نماد دوستی

نمادهای دوستی در سراسر جهان

برای افراد در کشورهای اروپایی، دستبند دوستی یکی از شناخته شده ترین نمادهای دوستی است. دستبندهای دوستی تا حدی قابل توجه هستند زیرا تقریباً همیشه توسط افراد و به صورت دست ساز ساخته می شوند. به طور سنتی، وقتی دستبند بسته می شود، آرزو می کنید و اگر دستبند به طور طبیعی بیفتد – زیرا نخ هایی که آن را می بندند، فرسوده شده اند – آرزو برآورده می شود! از طرف دیگر، حذف یک دستبند دوستی بدشانس است. این معمولاً نشانه ای از سرد شدن رابطه است. دستبندهای دوستی با استفاده از سبک های ماکرامه ساخته می شوند، هنر نساجی که از آمریکای جنوبی نشات گرفته است. آن ها در دهه های 1970 و 1980 به ایالات متحده گسترش یافتند، بخشی از آن ها در جنبش های اعتراضی استفاده شد.

حلقه Claddagh

انگشتر سلتیک کلاداگ نمادی از عشق، وفاداری و دوستی است که بلافاصله قابل تشخیص است. طبق افسانه های عامیانه، در قرن هفدهم توسط جوانی ایرلندی توسعه یافت که توسط دزدان دریایی مدیترانه ربوده شد و به بردگی فروخته شد. در حالی که برده بود، به کار طلا فروشی پرداخت. هنگامی که پادشاه ویلیام سوم در حال مذاکره برای آزادی او بود، با اولین حلقه Claddagh به ایرلند بازگشت. او آن را به معشوق خود، زنی که با صمیمیت منتظر 14 سال بردگی او بود، داد. از آن زمان، انگشتر Claddagh به طور گسترده ای در ایرلند به عنوان حلقه ازدواج استفاده می شود – ارثی که اغلب از مادر به دختر منتقل می شود و نمادی از وفاداری پایدار است.

خالکوبی

نمادهای دوستی در سراسر جهان

بدون خال کوبی هیچ لیستی از نمادهای عشق و دوستی کامل نخواهد بود. تاتو یک کتیبه دائمی بر روی بدن است، بنابراین می توان از آن ها برای جشن روابطی که امیدواریم و آرزو می کنیم دائمی باشد استفاده شود. مردم از انواع مختلف خال کوبی برای نشان دادن و جشن دوستی استفاده می کنند. برخی از محبوب ترین ها خال کوبی یا خال کوبی های همسان هستند که دو قسمت از یک تصویر واحد هستند. بسیاری از نمادهای دوستی در این لیست همچنین می توانند به عنوان خال کوبی برای نشانه دائمی دوستی استفاده شوند.

گل ها به عنوان نمادی بزرگ در فرآیند های دوستی

همه نمادهای دوستی به معنای دائمی بودن نیستند. گاهی اوقات یادآوری های کوچک و موقت از یک شخص به شخص دیگر در مورد عشق و وفاداری بین آن ها است. گل ها یکی از این موارد بیان دوستی است.

گل های رز

برخلاف گل های رز قرمز، صورتی یا سفید که می توانند زیرگونه های عاشقانه یا حتی تصرفی داشته باشند، گل های رز زرد همه در مورد دوستی است. گل های زرد با به اشتراک گذاشتن رنگ شاد نور خورشید، گرمی و عشق ساده و بدون عارضه را ابراز می کنند.

گل های رز زرد یک نوآوری نسبتاً اخیر است که در دهه 1700 در خاورمیانه کشف شد. در دوران ویکتوریا، جایی که گل آرایی برای ارسال پیام های خاص بسیار مرسوم بود، آن ها مفهوم حسادت یا رابطه رو به زوال را داشتند. گرفتن گل رز زرد، بر این تصاویر منفی غلبه کرد. امروز، گل‌ های رز زرد کاملاً با گرمترین دوستی و همچنین آغازهای جدید و آرزوهای خوب ارتباط برقرار می کنند.

گل داودی به عنوان یک نماد دوستی

گل داوودی کوچک، سفید و به سبک گل مروارید از دیرباز با  با خوش بینی، شادی و آرزوهای سلامتی و خوشبختی همراه بوده است. وقتی به یکی از دوستانشان داده می شود، آن ها نمادهای آرزوهای خوب و تشویق هستند. در هر دو زبان چینی و ژاپنی ، نام این گل ها تقریباً “گل طلا” ترجمه می شود. در این فرهنگ ها گل داودی از مدت ها پیش نماد مهمی از دوستی و خوشبختی بوده است.

به طور کلی، گل های داوودی که معمولاً با دوستی مرتبط هستند

به طور کلی، گل های داوودی که معمولاً با دوستی مرتبط هستند، بخشی از یک خانواده بزرگتر از گل ها هستند که گل داوودی نامیده می شوند و گاهی اوقات آن ها را مادران می نامند. درست مثل یک دوستی خوب، مادران نیز بسیار مقاوم هستند. آن ها همچنین در اشکال، رنگ ها و اندازه های مختلفی وجود دارند، دقیقاً مانند دوستی ها در انواع مختلف.

گیاهان

تا حدی ماندگارتر از گل های شاخه بریده، گیاهان در سراسر جهان به معنای دوستی هستند. آن ها نمادی از مراقبت و سرمایه گذاری انجام شده در این روابط خاص هستند.

گیاهان یشم به عنوان نماد دوستی

گیاهان یشم بومی آفریقای جنوبی و موزامبیک، گیاهان گل شمعدانی هستند که در سراسر جهان به عنوان نمادهای خوش شانسی و دوستی شناخته می شوند. آن ها اغلب به عنوان هدیه اهدا می شوند تا آرزوی موفقیت در کارهای جدید یا سال جدید را داشته باشند. گیاه یشم گلدار خصوصاً نماد دوستی است زیرا گیاه گل نمی دهد مگر این که خیلی از آن مراقبت شود.

سنگ های قیمتی

نمادهای دوستی در سراسر جهان

از آن جا که دوستی می تواند یکی از پایدارترین روابط باشد، جای تعجب نیست که برخی از نمادهای رایج دوستی، سنگ های قیمتی هستند.

سنگ لاجورد. لاجورد یک سنگ قیمتی آبی عمیق است که مدت ها نمادی از دوستی و حقیقت بوده است. لاجورد بیش از 6000 سال است که در کوه های افغانستان امروزی استخراج می شود و بشر همیشه مجذوب رنگ و ویژگی های نمادین این سنگ بوده است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این شکل برای استفاده در جواهرات شکل گرفته و در اشیا کاربردی یا هنری نیز حک شده است. مناسب است که لاجورد نماد دوستی و حقیقت است. این سنگ ها نماد دوستی اند.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا