موفقیت در زندگی با زوج درمانی

موفقیت در زندگی با زوج درمانی خوب پیش می رود. همه ما می دانیم روابط عاشقانه کار سختی است. بنابراین اولین راهی که به شما در این مقاله ارائه می دهیم استفاده از روش زوج درمانی است. ما انسان ها  همانند ماشین ها، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم داریم تا روابط خوبی را ایجاد کنیم. اگر مشکلی وجود دارد در شناخت زوجین از همدیگر و یا مشکلاتی بین دو طرف بوجود می آید باید جاده و راه زندگیتان را تغییر دهید. اغلب ما می توانیم تا حدودی از زندگیمان حفاظت کنیم و از راه های زیادی برای مواجه شدن با مشکلات استفاده کنیم.

اما گاهی نیاز داریم که فردی دیگر دستمان را بگیرد. باید به یک روانشناس حرفه ای مراجعه کنیم تا بتواند برخی مشکلات که در بین زوجین بوجود می آید را حل کند. جالب است بدانید به آسانی می توان اقداماتی را انجام داد که در بین روابط از آسیب زدن به همدیگر جلوگیری کنیم.

زوج درمانی یکی از اقداماتی است که برای افراد در زندگی زناشویی بسیار مهم است. متاسفانه بسیاری از زوج ها وقتی آسیب روحی و جسمی بسیار زیاد می شود به سمت زوج درمانی می آیند. این در حالی است که الگوهای روابط ناسازگارانه در طول زندگی خودش را نشان می دهد. پیوند عاطفی وقتی ضعیف می شود، خشم افراد نیز افزایش می یابد و عملکردهایی که نباید اتفاق، می افتد بنابراین هر زوجی در طول زندگی خود بهتر است که با انتخاب یک روانشناس و استفاده از صحبت های آنها مبنی بر زوج درمانی بین طرفین زندگی خود را تضمین کند.

اوایل ازدواج طرفین و موفقیت در زندگی با زوج درمانی

موفقیت در زندگی با زوج درمانی

تحقیقات نشان می دهد که در زوج های معمولی هفت سال اول زندگی تا حدودی نارضایتی وجود دارد. مشکلاتی بین زوجین بوجود می آید که تنها نیاز به تعهد و تلاش زیادی است از هر دو طرف تا بتوانند این مسائل را حل کنند. زوج درمانی راهی است که به شما کمک می کند از مشکلاتی که اویل ازدواج پیش می آید جلوگیری کرد.برخی از افراد فکر می کنند که درمان زوج ها تنها برای مسائل جدی تری مانند اعتیاد و خیانت است.

اما اینگونه نیست افراد ممکن است برای مسائل کوچکی که کاملا حل شدنی است تلاش زیادی کنند اما حل نشود و بعد تصمیم گیری هایی عجولانه داشته باشند که باعث نابودی زندگیشان و یا از دست رفتن رابطه بین طرفین شود. برخی از طرفین به دنبال راهی برای مجبور کردن شریک زندگی خود به ادامه دادن با همان مشکل بوجود آمده است. فرد ادعا دارد که رفتار مخصوص اوست و باید شریک زندگیش با این نوع رفتار کنار بیاید. افراد زیادی از مزایای زوج درمانی در رابطه طرفین آگاهی ندارند. در این مقاله برای شما شرح داده می شود که زوج درمانی چگونه است و چگونه می تواند سبب ارتقا رضایتمندی کلی در روابط شود و باعث می شود سلامت روانی فرد بیشتر شود.

زوج درمانی چیست؟

موفقیت در زندگی با زوج درمانی

زوج درمانی نوعی از روان درمانی است که در آن یک درمانگر با تجربه بالینی که دارد با زوجها صحبت می کند، اغلب یک متخصص روانشناسی ازدواج و خانواده، [LMFT]، در این رابطه کمک می کند  تا دو نفر که درگیر روابط عاشقانه هستند، بینش خود را در رابطه خود بالا برده و به حل منازعات طرفین پرداخته وسبب بهبود رضایت رابطه شوند.آنها به بررسی انواع مداخلات درمانی در بین زوجین می پردازند. موفقیت در زندگی با زوج درمانی بسیار است.

گرچه عمل زوج درمانی ممکن است بسته به گرایش نظری درمانگر متفاوت باشد، اما همه مواردی که در زوج درمانی گفته می شود؛ شامل موارد زیر است:
  • تمرکز بر روی یک مشکل خاص (به عنوان مثال مشکلات جنسی، اعتیاد به اینترنت، حسادت)
  • مشارکت فعال درمانگر در درمان رابطه و ارتباط درمانگر به هر یک از طرفین
  • مداخلات که بر چگونگی ارائه راه حل است و مداخله گرهایی که در اوایل درمان وجود دارند.
  • داشتن یک هدف روشن از اهداف درمان.
موفقیت در زندگی با زوج درمانی

زوج درمانی معمولا با برخی سوالات مصاحبه استاندارد در ارتباط با تاریخ ارتباط و همچنین برخی از مسائل بوجود آمده در خانواده از مبدا خانواده، ارزش ها و پس زمینه های فرهنگی آغاز خواهد شد. درمانگر ممکن است از جلسات اول برای مداخله در مورد بحران در صورت لزوم استفاده کند. درمانگر زوج، پس از شناسایی مسئله که تمرکز درمان بر روی آن مسئله است. اهداف درمان و برنامه ریزی یک ساختار برای درمان را شروع می کند این برنامه ریزی به زوجین کمک می کند تا آنها نیز بتوانند برای اهدافی که برایشان در نظر گرفته شده خود را آماده کنند.

در طی مرحله درمان، درمانگر به درک دوگانه در رابطه با پویایی رابطه ای که باید حفظ شود توجه می کند. در حالی که هر دو طرف درک درستی از نقش خود در تعاملات ناکارآمد دارند. به آنها کمک خواهد کرد تا شیوه ارتباطی با یکدیگر را درک کنند. اگر چه درک و آگاهی بسیار مهم است. یکی دیگر از جنبه های مهم زوجین، در واقع تغییر رفتار و شیوه های ارتباط برقرار کردن با یکدیگر است. درمانگران زوج اغلب مشق شب طرفین را به منظور اعمال مهارت هایی که در درمان به تعاملات روزمره خود آموخته اند، تعیین می کنند. اکثر زوج ها می توانند از روابط زوج درمانی با درک الگوهای ارتباطی، افزایش احساس عاطفی و مهارت های لازم برای برقراری ارتباط و حل مشکلات با شرکایشان به زوج درمانی بپردازند. موفقیت در زندگی با زوج درمانی مهم می باشد.

ما به شما کمک خواهیم کرد که با توجه به روند زوج درمانی زندگی شما رو به آینده ای روشن برود.

روانشناسانی که می توانند با زوج درمانی به راحتی به شخصیت و ویژگی های شما پی ببرند. روابط بین طرفین را تجزیه و تحلیل کنند به شما کمک می کنند زندگی سالمتری را داشته باشید. زوج درمانی برای قبل و بعد ازدواج موثر است و شما می توانید در هر مقطع از زندگیتان به زوج درمانی بپردازید تا مسائل برایتان بزرگ جلوه داده نشود.

همه افراد در طول زندگی خود به دنبال آسایش و آرامش در زندگی زناشویی خود هستند. بنابراین باید به صورت علمی به روح و روان خود بپردازید. تا بتوانید در کنار هم خوشبخت و شاد بمانید. شما هر چه بیشتر طرف خود را بشناسید قطعا زندگی سالم تری با همدیگر خواهید داشت. بنابراین اگر دچار مشکل شدید به سرعت تصمیم نگیرید. از درمانگرهای زوج می توانید برای بهتر شدن با همدیگر استفاده کنید.

منابع
talkspace.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا