استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی

یکی از شایع ترین مشکلاتی که در روان شناسی و جوامع وجود دارد استرس است. همه ما استرس را تجربه کرده ایم. شما نمی توانید کسی را پیدا کنید که در طول زندگی استرس نداشته باشد. طبیعتاً یک بخشی از استرس می تواند مفید باشد. اما اگر همین استرس بیش از حد باشد می تواند زندگی را مختل کند. در واقع استرس بیش از حد حتی می تواند مانع پیشرفت شما شود. بنابراین بهتر است که افراد بتوانند استرس خود را در محیط های مختلف مدیریت کنند. استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی کمک زیادی به افراد می کند.

مدیریت استرس بسیار مهم است. اگر استرس در دوران ابتدایی خود درمان نشود و علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است در آینده خطرناک باشد. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است.

اگر احساس خستگی شدید دارید، تنها نیستید

اگر احساس خستگی شدید دارید، تنها نیستید. در طول زندگی، طبیعی است که هر از گاهی استرس را تجربه کنیم. شرایط زندگی دشواری وجود دارد که همه ما باید آن ها را پشت سر بگذاریم و باعث می شود احساس استرس کنیم. اما اگر شما یاد نگیرید که چگونه استرسی را که در زندگی تجربه می کنید شناسایی و برطرف کنید، می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت تأثیر منفی بر شما بگذارد. به همین دلیل یادگیری استراتژی های مدیریت استرس برای کمک به شما در حفظ سلامتی بسیار مهم است.

علائمی که به تسکین استرس نیاز دارید

استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی

برخی از افراد در تشخیص استرس در زندگی خود عالی عمل می کنند. آن ها می دانند چگونه هنگام روشن شدن آن را تشخیص دهند و می توانند تفاوت را در افکار و بدن خود احساس کنند. با این حال، برخی از افراد چنان احساس استرس دارند که احساس غیر طبیعی بودن را متوجه نمی شوند. یادگیری چگونگی تشخیص علائم اضطراب، استرس و خستگی، اولین قدم مهم برای دستیابی به کمک در این زمینه است. طبق کلینیک کلیولند، برخی از علائم استرس عبارتند از:

  • مشکل خواب
  • سردرد
  • سوهاضمه
  • تنش عضلانی
  • خستگی
  • تغییر در اشتها
  • دندان ساییدن

این ها به هیچ وجه لیست همه جانبه علائم نیست. اگر در زندگی خود علائم جسمی یا روحی را مشاهده کردید که قبلاً تجربه نکرده اید، مهم است که آن ها را با پزشک خود برطرف کنید. آن ها می توانند به شما کمک کنند که آیا استرس باعث ایجاد علائم می شود یا مسئله اساسی دیگری وجود دارد که باید برطرف شود.

چرا شما باید یاد بگیرید که استرس را کنترل کنید؟

استرس بخشی از زندگی است. همه افراد موقعیت های استرس زا را گاه به گاه تجربه می کنند. گرچه ممکن است برای همه یکسان به نظر نرسد، اما با این حال به طرز منفی بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. استرس مزمن می تواند منجر به بیماری قلبی، اختلال حافظه و افسردگی شود. همچنین می تواند بر نحوه برخورد شما با مردم تأثیر بگذارد که می تواند باعث ایجاد روابط شود. هنگامی که احساس استرس می کنید، می توانید صبر و تحمل کمتری داشته باشید و در کنار آمدن با شرایطی که معمولاً به راحتی از پس آن برمی آیید، مبارزه می کنید. استراتژی های مدیریت استرس زیر به شما کمک می کند تا یاد بگیرید بهتر استرس را کنترل کنید تا بهترین نتیجه را از شما نگیرد.

استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی

علت اصلی استرس را در زندگی خود بیاموزید

ممکن است احساس کنید شغل شما باعث ایجاد استرس در زندگی شما می شود. با این حال، اگر به دقت بیشتری نگاه کنید، ممکن است دریابید که این کار به اندازه کمبود مهارت در کار شما نیست. شما ممکن است در واقع یک کار عالی داشته باشید که اگر مدتی را صرف پیشرفت مهارت های خود کنید واقعاً از آن لذت خواهید برد. به همین دلیل مهم است که تشخیص دهید چه چیزی استرس شما را ایجاد می کند. این دلیل آشکار نیست بلکه دلیل آن چیزی است که به نظر می رسد واضح است. هنگامی که دانستید علت اصلی چیست ، شاید بتوانید یاد بگیرید که چگونه به آن منطقه خاص بپردازید.

نکته ای در ارتباط با استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی

اگر قادر به شناسایی علت استرس خود نیستید. لیستی از آن چه استرس را دوست دارید و دوست ندارید، ایجاد کنید. آنچه را که در حال حاضر تحت کنترل شماست، انجام دهید تا آن چه را که درباره آن دوست ندارید مدیریت کنید.

مراقبه برای مدیریت استرس

استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی

مدیتیشن یک روش اساسی برای کنترل استرس است که اگر با افکار غیرقابل کنترل و ذهن خسته شده دست و پنجه نرم می کنید، از آن استفاده می کنید. مدیتیشن راهی است که به شما کمک می کند تا توجه خود را متمرکز کرده و از چگونگی تأثیر استرس بر بدن آگاهی کسب کنید. مدیتیشن همچنین به شما می آموزد که در هنگام مدیتیشن به طور متفاوتی با آن مقابله کنید، استرس را تحریک می کند. شناخته شده است که مدیتیشن به کاهش استرس کمک می کند. توصیه می شود که در حالی که تکنیک های الهام گرفته از مراقبه را یاد می گیرید ، با یک ارائه دهنده آموزش دیده کار کنید که می تواند به شما در پردازش مشکلات زندگی مداوم کمک کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر قبلاً هرگز مدیتیشن را امتحان نکرده اید، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید و شما را در روند کار راهنمایی کرده و نحوه انجام آن را به شما آموزش می دهد. چندین برنامه را امتحان کنید تا یکی از بهترین برنامه ها را با شما متصل کند.

تنفس عمیق

هنگامی که احساس فشار بیش از حد را در بدن حس می کنید و دچار استرس می شوید، علائم بدنی مانند افزایش ضربان قلب و کوتاه شدن نفس را تجربه می کنید. این پاسخ های جسمی که دارید در واقع باعث ایجاد استرس می شود. با این حال، تنفس عمیق یک روش ساده کنترل استرس است که می توانید برای مبارزه با آن استفاده کنید. وقتی روی نفس عمیق کشیدن تمرکز می کنید، می تواند ضربان قلب شما را کند کرده و تنش عضلانی شما را آرام کند. این به نوبه خود می تواند به فعال سازی سیستم عصبی پاراسمپاتیک کمک کرده و پاسخ استرس را که ممکن است کارهایی مانند تمرکز را دشوارتر کند، کند می کند.

نکته ای در ارتباط با استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی

یکی از بهترین موارد در مورد تنفس عمیق به عنوان یک روش کنترل استرس این است که می توانید آن را در هر مکانی انجام دهید. اگر در وسط محل کار شلوغ خود نشسته اید، می توانید چند لحظه به تنفس عمیق بپردازید تا به شما کمک کند سطح استرس خود را کاهش دهید. می توانید این کار را به شکلی انجام دهید که هیچ کس متوجه کاری شما نشود.

یاد بگیرید که وقت خود را مدیریت کنید

گاهی غلبه بر استرس به سادگی یادگیری نحوه مدیریت بهتر وقت است. اگر برنامه ای دارید که شما را از استرس دور نگه می دارد بهتر است آن را انجام دهید. اگر برنامه را انجام ندهید این می تواند به سرعت تبدیل به یک روش ناسالم برای زندگی شود زیرا استرس می تواند به رشد خود ادامه دهد.

یادگیری چگونگی غلبه بر استرس

استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی

یادگیری چگونگی غلبه بر آن به آسانی یادگیری نحوه کنترل برنامه و اجازه استراحت و شارژ مجدد در روز است. ممکن است در صورت رزرو بیش از حد، به بررسی موارد خاصی از روز خود بپردازید. یا، ممکن است مفید باشد که به دنبال کارهایی بروید که می توانید آن ها را به شخص دیگری واگذار کنید. این حتی می تواند شامل مواردی مانند استخدام یک سرویس مراقبت از چمن برای حفظ حیاط شما برای شما باشد، بنابراین یک چیز دیگر در لیست شما نیست.

نوشتن ژورنال یکی از استراتژی های مدیریت استرس در زمان خستگی

روش های مختلفی وجود دارد که روزنامه نگاری می تواند به شما کمک کند استرس را کنترل کنید و احساس ضعف کنید. این راهی برای شما فراهم می کند که احساسات خود را از ذهن و کاغذ بیرون بیاورید. در حین انجام این کار، می تواند به شما کمک کند تا افکار خود را در اولویت قرار دهید و اقدامات قابل انجام برای حل مشکلات را شناسایی کنید.

نکته

ژورنالینگ همچنین به شما کمک می کند تا مواردی را که باعث ایجاد استرس در زندگی شما می شوند شناسایی کنید، این امر شما را قادر می سازد تا ریشه اصلی مشکل را پیدا کنید. و گاهی اوقات، ژورنال شما می تواند راهی برای خروج مغز شما از موارد اضطراب آور باشد. گاهی دیدن چیزها روی کاغذ راهی برای از بین بردن ترس دارد. یک لیست تهیه کنید و کارهای خود را در روز خود  در اولویت قرار دهید

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا