چند غذای موثر برای آرامش روان

در این مقاله می خواهیم به ارتباط بین تغذیه و سلامت روان در افراد بپردازیم. به طور کلی همه ما می دانیم که یک سری غذا ها علاوه بر سلامت جسمی و تقویت سیستم اینمی بدن برای سلامت روح و روان افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارت دیگر آنچه که برای بهبود بدن خود تغذیه می کند، باید به گونه ای باشد که نه تنها برای سلامت جسمی شما بلکه برای سلامت روان شما نیز تاثیر گذار باشد. چند غذای موثر برای آرامش روان را در ادامه بیان کردیم. برای سلامت روان خود می توانید از مشاوره تلفنی روان شناسی یا حضور در کنار روان شناس استفاده کنیم. برای بهترین نتیجه می توانید به اولین و بزرگترین مرکز مشاوره، مرکز همکده با ارائه بهترین خدمات مراجعه نمایید.

چند غذای موثر برای آرامش روان

برای بهبود سلامت روان مواد غذایی تاثیر زیادی دارند. این مواد عبارتند از:

گردو

اسیدهای چرب امگا 3 در مورد حمایت از عملکرد های سالم مغز و کاهش مشکلات بهداشت روانی مانند افسردگی طبق تحقیقات صورت گرفته ، کلیدی هستند. گردو یکی از غنی ترین غذاهای گیاهی است که دارای اسیدهای چرب امگا 3می باشد. این ماده مغذی همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ، مولیبدن و ویتامین  Bاست.

توت

اگر آنتی اکسیدان ها ارز بودند، طبیعتا توت ها در راس آن قرار می گرفتند. بلوبری ، تمشک و توت فرنگی همگی غنی از این آنتی اکسیدان ها هستند که عوامل اکسیدکننده بالقوه آسیب رسان در بدن را از بین می برند. یک مطالعه از مجله پزشکی تغذیه و محیط زیست نشان داده است که چالش های پیش رو در درمان بیماران مبتلا به افسردگی با آنتی اکسیدان می تواند برطرف شود.

گوجه فرنگی در میان چند غذای موثر برای آرامش روان

مجله روانپزشکی و علوم اعصاب بر کمبود فولات در بیماران مبتلا به افسردگی تأکید کرد. حدود یک سوم از افراد مورد مطالعه در این گزارش،  کمبود فولات داشتند. گوجه فرنگی حاوی اسید فولیک است ، که برای مبارزه با بیماری های روانی ضروری می باشد. اسید فولیک، هموسیستئین را که مانع تولید انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده خلق و خو مانند سروتونین می شود ، کاهش می دهد.

بلغور جو دوسر

یکی از بهترین مواد غذایی برای کمک به آرامش ذهن شما مفید است،  بلغور جو دوسرمی باشد.  به دلیل غنی بودن از ملاتونین ، به عنوان صبحانه یا میان وعده و حتی هنگام خواب به شما دراستراحت شبانه کمک می کند. یک قابلیت خوب این ماده برای حفظ سلامت روان مقادیر زیادی تریپتوفان ، B6 و منیزیم است که باعث می شود بلغور جو دوسر یک غذای اصلی برای آرامش باشد.

ماست

همه چیز با پروبیوتیک شروع می شود. پروبیوتیک ها  “باکتری های خوبی” در بدن شما هستند که با کمک به هضم غذا به سلامت شما کمک می کنند. تحقیقات همچنین نشان داده است که داشتن معده سالم منجر به داشتن ذهن سالم می شود. ماست همچنین دارای کلسیم ، پتاسیم و ویتامین های گروه B است و بهتر از همه می توان آن را با جو دوسر و توت مخلوط کرد و یک درمان خوشمزه فوق العاده سالم ایجاد نمود.

ماهی ها

ماهی یکی از غنی ترین مواد غذایی با اسید های چرب امگا 3 است. این ماده غذایی همچنین حاوی ویتامین های گروه B مانند B12 است که یک ماده مغذی ضروری برای کارآمد نگه داشتن فرآیند های بدن و تریپتوفان می باشد. این ماده  به سروتونین ، یکی از تنظیم کننده های اصلی خلق و خو در مغز تبدیل می شود. ماهی قزل آلا را می توان به روش های مختلفی پخت که باعث می شود رژیم غذایی شما آسان باشد.

اسفناج و سبزیجات برگ دار

سبزیجات برگ دار باید اصلی در رژیم های غذایی همه افراد باشند. زیرا به لطف همه مواد مغذی آن ها که شامل منیزیم ، پتاسیم ، فولات و حتی امگا  است که به کاهش استرس و حفظ سلامت دستگاه گوارش و روان کمک می کند. اسفناج ، به ویژه سرشار از ویتامین B  هم هست.

دانه های چیا

دانه های چیا کوچک اما بسیار مغذی دارای مقادیر زیادی امگا 3 هستند و یک قاشق غذاخوری به تنهایی نیاز روزانه به وعده امگا 3 را با بیش از 1700 میلی گرم از 1000 تا 3000 میلی گرم توصیه شده برطرف می کند. آن ها را در ماست ، بلغور جو دوسر ، یا سالاد ها بپاشید و به راحتی آن را مصرف کنید.

قهوه از چند غذای موثر برای آرامش روان

اگر شما هر روز صبح وعده قهوه را استفاده می کنید خوشحال می شوید که بدانید برای سلامت روان شما بسیار مفید است. دو جزاصلی در قهوه – کافئین و آنتی اکسیدان ها – به مغز شما کمک می کنند. کافئین موجود در قهوه تأثیرات مثبتی روی مغز دارد ، که این تاثیرات شامل:

هوشیاری بیشتر

کافئین با مسدود کردن آدنوزین ، یک پیام رسان شیمیایی که باعث خواب آلودگی شما می شود را آزاد می کند در نتیجه هوشیاری مغز شما را حفظ می کند.

خلق و خوی بهتر

 کافئین همچنین برخی از انتقال دهنده های عصبی شما مانند سروتونین را تقویت کند.

تمرکز شدید

 یک مطالعه نشان داد که وقتی شرکت کنندگان یک قهوه بزرگ در صبح یا مقادیر کمتری در طول روز می نوشند ، در انجام کارهایی که به تمرکز بیشتری نیاز دارند  تأثیر بیشتری را می گذارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که نوشیدن قهوه در طولانی مدت همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند پارکینسون و آلزایمرارتباط دارد. این مسئله می تواند حداقل تا حدی به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان های قهوه باشد.

بلوبری در لیست چند غذای موثر برای آرامش روان

بلوبری فواید بی شماری برای سلامتی دارد. از جمله برخی از موارد خاص قدرت مغز شما فراهم می کند. بلوبری و سایر توت های رنگی به طورعمیقی آنتوسیانین ها که گروهی از ترکیبات گیاهی با اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی را به بدن تحویل می دهند. آنتی اکسیدان ها هم در برابر استرس هم در برابر التهاب های خاص به خوبی عمل می کنند. شرایطی که ممکن است به پیری مغز و بیماری های نورودژنراتیو کمک کند.

مشخص شده است که برخی از آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری درمغز جمع می شوند و به بهبود ارتباط بین سلول های مغزی کمک می کنند. مطالعات روانشناسی نشان داده است که بلوبری به بهبود حافظه کمک می کند و حتی ممکن است از دست دادن حافظه کوتاه مدت را به تأخیر بیندازد. سعی کنید آنها را روی غلات صبحانه خود بریزید یا به یک اسموتی اضافه کنید.

زردچوبه

اخیراً زردچوبه سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. این ادویه زرد عمیق ماده اصلی در پودر کاری است و فواید زیادی برای مغز دارد. نشان داده شده است که کورکومین ، ماده فعال در زردچوبه ، از سد خونی مغزی عبور می کند.  به این معنی که می تواند مستقیماً وارد مغز شود و سلول ها را تقویت کند که برای سلامت روان افراد بسیار مفید است.

زردچوبه ضد التهاب قوی است که مزایای زیادی برای مغز انسان دارد. این مزایا شامل:

سودرسانی به حافظه

زردچوبه موجود در کورکومین  به بهبود حافظه در افراد مبتلا به آلزایمر کمک می کند. همچنین ممکن است به پاک شدن پلاک های آمیلوئید که از مشخصه های اصلی این بیماری است کمک کند.

تسکین افسردگی

زردچوبه باعث افزایش سروتونین و دوپامین می شود که هر دو باعث بهبود خلق و خو می شوند. یک مطالعه نشان داد که کورکومین علائم افسردگی را به اندازه یک داروی ضد افسردگی در طی شش هفته بهبود می بخشد. همچنین کورکومین به رشد سلول های جدید  مغز نیز کمک می کند.

فاکتور نوروتروفیک

این ماده  نوعی هورمون رشد است که به رشد سلول های مغزی کمک می کند و به تأخیر انداختن زوال ذهنی مربوط به سن را انجام می دهد.

برای بهره مندی از فواید کورکومین ، سعی کنید به غذا هایی مانند سیب زمینی زردچوبه اضافه کنید تا طلایی شود یا چای زردچوبه درست کنید.

 کلم بروکلی در بین چند غذای موثر برای آرامش روان

کلم بروکلی مملو از ترکیبات گیاهی قدرتمند از جمله آنتی اکسیدان است. همچنین از نظر ویتامین K بسیار غنی است و بیش از 100٪ مقدار مصرف توصیه شده روزانه (RDI) را در یک وعده 1 فنجانی (91 گرم) ارائه می دهد. این ویتامین محلول در چربی برای تشکیل اسفنگولیپیدها ، نوعی چربی که به طور متراکم درون سلول های مغز بسته بندی شده است  ضروری است. این نکته قابل توجه است که براساس مطالعات انجام شده ویتامین K برای افراد مسن مفید است و به تقویت حافظه آن ها کمک می کند.‍‍ فراتر از ویتامین K ، کلم بروکلی حاوی تعدادی از ترکیبات است که به آن اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می دهد ، که ممکن است به محافظت از مغز در برابر آسیب کمک کند.

دانه های کدو تنبل

دانه های کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که از بدن و مغز در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. آنها همچنین منبع عالی منیزیم ، آهن ، روی و مس هستند. هر یک از این مواد مغذی برای سلامت مغز مهم است.

روی

 این عنصر برای سیگنالینگ عصبی بسیار مهم است. کمبود روی با بسیاری از شرایط عصبی ، از جمله بیماری آلزایمر ، افسردگی و پارکینسون مرتبط است.

منیزیم

 منیزیم برای یادگیری و حافظه ضروری است. سطح پایین منیزیم با بسیاری از بیماری های عصبی از جمله میگرن ، افسردگی و صرع مرتبط است.

مس

 مغز شما برای کمک به کنترل سیگنال های عصبی از مس استفاده می کند. و وقتی سطح مس از بین برود ، بیشتر احتمال ابتلا به اختلالات تخریب عصبی مانند آلزایمر وجود دارد.

آهن

 کمبود آهن اغلب با  اختلال درعملکرد مغز مشخص می شود.

و در آخر از آنجا که دانه کدو تنبل سرشار از این ریز مغذی ها است ، به احتمال زیاد می توانید با افزودن دانه کدو تنبل به رژیم غذایی ، از فواید آن بهره مند شوید. چند غذای موثر برای آرامش روان باعث بهبود شرایط روانی هستند.

منابع
/theplaidzebra.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا