علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

اسکیزوفرنی در دوران کودکی بسیار نادر است و تشخیص آن دشوار است. از این رو باید علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی را دانست. اکثر کودکان قبل از تشخیص اسکیزوفرنی در دوران کودکی،‌ چندین تشخیص اشتباه را انجام می دهند. این یک بیماری روانی بسیار جدی و ناتوان کننده است. قبل از تشخیص اسکیزوفرنی در دوران کودکی،‌ پزشکان کودک شما قبل از تشخیص نهایی،‌ برخی از تشخیص ها و درمان ها را برای رد کردن آنها انجام می دهند. تشخیص اسکیزوفرنی دوران کودکی تا حدی دشوار است زیرا کودکان غالباً بیش از حد تصور می کنند،‌ و این باعث می شود فرد باور کند که دچار توهم یا خیال شده اند. این تخیل پرکار برای بسیاری از کودکان به سادگی بخشی از دوران کودکی عادی است.

با این حال،‌ با اسکیزوفرنی در دوران کودکی،‌ علائم زیادی علاوه بر این تخیل پرکار نیز ممکن است وجود داشته باشد. درک علائم اسکیزوفرنی دوران کودکی و همچنین علائم آشکاری که ممکن است از این اختلال مشاهده کنید می تواند به شما کمک کند تا والدین خود را برای احتمال چنین تشخیصی آماده کنند. اگر کودک شما مدتی است که دارای مشکلات روانی است،‌ ممکن است بخواهید با علائم و نشانه ها و همچنین گزینه های درمان اسکیزوفرنی دوران کودکی آشنا شوید.

اسکیزوفرنی از زمان کودکی

اسکیزوفرنی از دوران کودکی به عنوان شروع بیماری روانی در کودکان زیر سیزده سال در نظر گرفته می شود. این بسیار نادر است و خیلی هم اتفاق نمی افتد. با این حال،‌ وقتی اسکیزوفرنی در دوران کودکی اتفاق می افتد،‌ این نوع موذیانه است و ممکن است علائم بیماری مشخص نباشد. قبل از اینکه تشخیص اسکیزوفرنی در دوران کودکی داده شود،‌ اغلب چندین تشخیص اشتباه لازم است. یکی از ابزارهای تشخیصی که قرار است روانپزشکان از آن پیروی کنند،‌ رد سایر بیماریهای روانی یا نقصان است

علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

اسکیزوفرنی دوران کودکی همان علائم اسکیزوفرنی را در بزرگسالان دنبال می کند. همان دستورالعمل هایی که روانپزشکان برای تشخیص در بزرگسالان استفاده می کنند،‌ برای کودکان نیز استفاده می شود. برای تشخیص اسکیزوفرنی در دوران کودکی،‌ کودک باید دو یا چند مورد از این علائم را داشته باشد و این علائم حداقل در یک دوره شش ماهه باید یک ماه ادامه داشته باشد.

هذیان

وهم یکی از علائم رایج اسکیزوفرنی دوران کودکی است. دانستن اینکه کودک شما دچار توهم شده است یا اینکه فقط مانند بچه ها بازی می کند وانمود می کند ممکن است دشوار باشد. اگر کودک شما واقعاً باور داشته باشد که دارای قدرت های فوق بشری هستند،‌ یا اینکه شخص یا چیز خارق العاده ای مخالف او باشد،‌ مثالی از توهم خواهد بود. تشخیص اینکه کودک شما دچار توهم شده یا فقط بازیگر باور است می تواند مشکل باشد. کودکان می توانند نسبت به داشتن ابرقدرتها بسیار مصمم باشند،‌ مثلاً حتی اگر به درست بودن آن اعتقاد نداشته باشند. به همین دلیل،‌ مهم است که علائم دیگری از اسکیزوفرنی در دوران کودکی وجود داشته باشد،‌ قبل از رسیدن به نتیجه گیری.

توهم از علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

یکی دیگر از علائم رایج اسکیزوفرنی دوران کودکی توهم است. اساساً،‌ این بدان معناست که آنها چیزهای موجود را می شنوند یا می بینند. باز هم،‌ شما باید هنگام مراقبت از کودک خود برای این علامت بسیار مراقب باشید،‌ زیرا کاملاً ممکن است که او در حال بازی است و چیزی را که نمی توانید ببینید یا بشنوید. به عنوان مثال،‌ داشتن یک دوست خیالی برای کودکان معمول است،‌ اما این بدان معنا نیست که آنها واقعاً آن شخص را که در آنجا نیست،‌ می بینند.

گفتار بی نظم

گفتار بی نظم مشخصه بیماری اسکیزوفرنی در دوران کودکی است و این علامتی است که مشخص تر از سایرین است. کودک شما اگر صحبت کند بی نظم است. شما نمی توانید آنچه را که می خواهند با شما برقرار کنند درک کنید. حتی اگر احساس می کنند واضح است. اگر کودک شما مرتباً از مسیر خود خارج شود. موضوعات را در یک قطره کلاه عوض کند یا ناگهان چیزی غیرمرتبط با موضوع مکالمه بگوید،‌ گفتار بی نظم محسوب می شود.

رفتار نابسامان یا Catatonic

رفتار بی نظم یا کاتاتونیک یکی دیگر از علائم اسکیزوفرنی در دوران کودکی است. باز هم،‌ به نظر می رسد كه كودكان در رفتار خود بی نظم به نظر می رسند،‌ بنابراین قضاوت در این مورد بسته به سن كودك دشوار است. با این حال،‌ رفتار کاتاتونیک باعث نگرانی می شود. رفتار کاتاتونیک هنگامی است که کودک با نگاهی خالی خیره می شود و برای مدت طولانی به تحریک،‌ صدا زدن نام او،‌ صحبت با او یا لمس او برای جلب توجه او پاسخ نمی دهد.

علائم منفی

علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

همچنین چند علامت منفی اسکیزوفرنی دوران کودکی وجود دارد که پزشک کودک شما به دنبال آنها خواهد بود. یکی از این موارد پهن شدن عاطفی است،‌ به این معنی که کودک از نظر عاطفی محدود است. آنها ممکن است حالت چهره ای بی تحرک یا بدون واکنش داشته باشند،‌ ضعف چشم دارند یا زبان بدن پایینی دارند و مواردی از این طریق.

آلوژی در کودکان یکی از علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

یکی دیگر از علائم منفی آلوژی است که در آن کودک در صحبت کردن مشکل دارد. ممکن است در انتخاب کلمات خود مانند تسلط کلامی مشکل داشته باشند یا در کل بسیار کم صحبت کنند. آخرین علامت منفی چیزی است که به از دست دادن انگیزه اشاره دارد. آنها ممکن است مدت طولانی بنشینند و هیچ کاری انجام ندهند،‌ و علاقه کمی به محیط اطراف خود داشته باشند.

علائم اسکیزوفرنی کمک کننده و خاص در دوران کودکی

برخی علائم اسکیزوفرنی در دوران کودکی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند در صورت وجود علائم آن را مشاهده کنید. اینها لزوماً علائم بیماری روانی نیستند،‌ اما علائمی هستند که نشان می دهد مشکلی در فرزند شما وجود ندارد و ممکن است لازم باشد به آن توجه شود.

مشکلات مدرسه

یکی از اولین نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی این است که کودک شما در مدرسه با مشکل روبرو خواهد شد. ممکن است نمرات آنها پایین بیاید و یا هرگز نمرات خوبی کسب نکنند. آنها ممکن است در طول توجه و اختلال در کلاس مشکل داشته باشند،‌ یا معلمان ممکن است گزارش دهند که در بسیاری از اوقات به راحتی می نشینند و بی پاسخ هستند. بسیاری از کودکانی که در نهایت مبتلا به اسکیزوفرنی در دوران کودکی می شوند،‌ ابتدا دارای اختلالات یادگیری هستند. یکی از الزامات تشخیص اسکیزوفرنی دوران کودکی این است که ممکن است علائمی مشابه اختلالات یادگیری وجود داشته باشد،‌ اما ضریب هوشی کودک برای چنین تشخیصی به اندازه کافی پایین نیست.

پرخاشگری یکی از علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

کودک شما ممکن است بسیار پرخاشگر باشد،‌ به ویژه هنگام دفاع از توهم یا خیال خود. بسیاری از کودکان ادعا می کنند چیزهایی را که در آنجا نیستند می بینند،‌ مانند دوستان خیالی. یا ممکن است بازی کنند و باور کنند که دارای قدرت های فوق بشری هستند. با این حال،‌ کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی در دوران کودکی معتقدند که این موارد واقعی هستند و هنگامی که به چالش کشیده شوند،‌ ممکن است در گفتار و کردار خود بسیار پرخاشگر شوند.

تخیل بیش از حد

بسیاری از کودکان تخیلات بیش از حد فعال دارند. با این حال،‌ وقتی این مسئله نگران کننده می شود زمانی است که به نظر می رسد کودک قادر به تشخیص واقعیت از ذهن خود نیست. این می تواند نشانه آن باشد که آنها دچار توهم یا توهم واقعی می شوند. تخیل بیش از حد فعال به تنهایی باعث نگرانی نمی شود،‌ اما اگر با سایر علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی همراه شود،‌ می تواند تصویر آنچه را که در مورد کودک شما می گذرد کامل کند.

تشخیص غلط اختلالات روانپزشکی

همه کودکانی که با تشخیص اسکیزوفرنی دوران کودکی پایان می یابند،‌ بسیاری از موارد غلط در مورد وضعیت بهداشت روان خود را تشخیص می دهند. رد سایر بیماری های روانی و ناتوانی های یادگیری بخشی حیاتی از فرایند تشخیص است. در ابتدا ممکن است کودک شما مبتلا به ADHD،‌ اختلالات خلقی مانند اختلال دو قطبی،‌ اوتیسم،‌ وسواس فکری عملی،‌ اختلال اضطراب عمومی یا PTSD تشخیص داده شود. دلایل پزشکی برای توهم و هذیان نیز باید منتفی باشد.

درمان اسکیزوفرنی دوران کودکی

علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

گزینه های درمانی زیادی برای اسکیزوفرنی دوران کودکی وجود ندارد. درمان اسکیزوفرنی در دوران کودکی به طور معمول ترکیبی از درمان و درمان دارویی است. مطالعات زیادی برای تعیین بهتر و بیشتر درمان اسکیزوفرنی دوران کودکی انجام شده است،‌ اما تاکنون فقط شواهدی برای یک دارو و دو نوع درمان وجود دارد.

درمان

مانند هر بیماری روانی،‌ درمان نیز نقش مهمی در کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی دارد. مطالعات نشان داده است که مطبوع سازی و بازی درمانی از انواع موفقیت آمیز درمان هستند. یک مطالعه نشان داد که بسیاری از افراد پس از شرطی سازی عمل،‌ سن ذهنی و گفتاری آنها بهبود یافته است. بازی درمانی برای کمک به کودک در درک وضعیت خود و نحوه مدیریت علائم و احساسات طراحی شده است.

دارو برای رفع علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی

برخی از کودکان مبتلا به اسکیزوفرنی در دوران کودکی ممکن است با داروهای اعصاب غیرمعمول درمان شوند،‌ اگرچه برخی از کودکان به این درمان پاسخ نمی دهند. مطالعات از استفاده از کلوزاپین در درمان اسکیزوفرنی در دوران کودکی پشتیبانی می کنند. اکثر بیمارانی که کلوزاپین مصرف می کنند در کاهش تأثیر علائم بیماری روانی موفق هستند. با این حال،‌ کلوزاپین می تواند برخی از عوارض جانبی جدی داشته باشد،‌ و مهم این است که والدین و پزشکان کودکان را با کلوزاپین از نزدیک تحت نظر بگیرند.

کمک گرفتن

مهم است که اگر فرزند شما علائم اسکیزوفرنی دوران کودکی را نشان داد که بلافاصله برای کودک خود کمک می گیرید. درمانگران و روانپزشکان قبل از تشخیص اسکیزوفرنی دوران کودکی،‌ کودک و علائم آنها را ارزیابی کرده و سایر احتمالات را رد می کنند. آنها قادر به ارزیابی کودک شما با کمک شما و کمک معلمان مدرسه و مراقبان کودک شما برای شناسایی علائم و دلایل احتمالی خواهند بود. حتی اگر این تشخیص هرگز به وجود نیاید. علائم و نشانه های اسکیزوفرنی دوران کودکی نگران کننده است و ممکن است منجر به تشخیص مهم دیگری در زمینه بهداشت روان شود. برای کمک به عملکرد کودک شما در دنیا،‌ در مدرسه و خانه به طور کاملتر،‌ مهم است که پس از مشاهده علائم،‌ آنها را در سریعترین زمان ممکن به یک درمانگر ببیرید. در این زمینه می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا