دریافت هدیه، یکی از گزینه های پنج زبان عشق

در سال 1992، نویسنده گری چپمن با کتاب شماره 1 پرفروش نیویورک تایمز، پنج زبان عشق: چگونه ابراز تعهد قلبی به همسر خود، انقلابی در نوع نگاه به عشق ایجاد کرد. او در این کتاب این نظریه را مطرح کرد که پنج راه اصلی وجود دارد که شرکای زندگی با آن ها به یکدیگر عشق می دهند و از آن عشق می گیرند و همه ما در زندگی عاشقانه خود به زبان های خاصی بهتر از سایر زبان ها صحبت می کنیم. این زبان های عاشقانه برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. اگر زوج ها بتوانند زبان های عشق یکدیگر را یاد بگیرند می توانند زندگی جذاب تر و با موفقیت بیشتری داشته باشند. آن ها با دقت در پنج زبان عشق می توانند زبان خود و همسرشان را تشخیص دهند. در این مقاله ما به بررسی دریافت هدیه، یکی از گزینه های پنج زبان عشق می پردازیم. 

مروری کوتاه بر پنج زبان عشق

قبل از جستجو و بررسی دقیق در ارتباط با زبان عشق دریافت هدیه  به طور خاص، بیایید ابتدا پنج زبان Chapman را در این بخش مرور کنیم. این زبان ها به شرح زیر هستند:

  • لمس فیزیکی: به این معنی که ما عشق را از طریق لمس مثبت مانند دست گرفتن، نوازش، بوسیدن و حتی رابطه جنسی نشان می دهیم و دریافت می کنیم.
  • Time Quality: به این معنی که ما باید وقت معناداری را با شریک زندگی خود سپری کنیم تا احساس دوست داشته شدن کنیم. این زمان با کیفیت می تواند از گپ زدن هنگام شام گرفته تا پیاده روی طولانی مدت باشد.
  • ارائه خدمات به شخص در رابطه: Acts of Service ، که به معنای نشان دادن و احساس عشق از طریق خدمات مفید، مانند پختن یک غذا یا تمیز کردن ماشین است.
  • کلمات تاییدی و مثبت در یک رابطه: کلمات تأیید، به این معنی که بیش از هر چیز احساس دوست داشتن می کنیم یا عشق خود را از طریق ستایش کلامی، تعارف و ابراز عشق نشان می دهیم.
  • هدیه: به این معنی که ما عشق خود را از طریق هدیه هایی از نشانه های کوچک گرفته تا سورپرایز های بزرگ در نظر می گیریم.

“نزدیک شدن به روابط از منظر زبان عشق واقعاً مثمر ثمر است. با یادگیری چگونگی “صحبت کردن” با زبان عاشقانه یکدیگر، اطمینان حاصل می کنید که هر دو در یک رابطه احساس حمایت و دیده شدن می کنید. حتی احتمال دارد که شما و همسرتان با زبانهای عشق یکسان صحبت نکنید، بنابراین یادگیری چگونگی صحبت با زبان ترجیحی آن ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع، چاپمن معتقد است که این می تواند درک شما از یکدیگر را بهبود بخشد، از بحث و جدال جلوگیری کند و عشق عمیق تری را ایجاد کند.

دریافت هدیه، یکی از گزینه های پنج زبان عشق

اگر اینجا هستید، یا می دانید یا گمان می کنید که یکی از قوی ترین زبان های عشق شریک زندگی شما عمل دادن و دریافت هدیه است. یا شاید هدایا زبان عاشقانه شما باشد و شما به دنبال راهی بهتر برای برقراری نیاز های خود با شریک زندگی خود باشید. ما در ادامه این مقاله تمام این گزینه ها را برای شما بررسی می کنیم. از بین همه زبان های عاشقانه موجود، مسلماً عمل هدیه دادن اغلب دارای تفسیر های غلط است. از نظر بعضی ها ممکن است حریصانه به نظر برسد یا گویی گیرنده درمورد چیز هایی در مقابل خود عشق تردید دارد. اما واقعا اینطور نیست.

ویلیامز می گوید: “اگر زبان عشق شما یا شریک زندگی شما هدیه است، این بدان معنی است که شما با یک مورد ملموس احساس می کنید دوست داشته خواهید شد یا این که عشق خود را نشان می دهید. این گزینه می تواند یک کارت پستال ساده باشد یا یک ماشین گران قیمت. تمام این ها پیام مشابهی را منتقل می کنند: من وقتی این را دیدم به تو فکر می کردم. تو همیشه در ذهن من هستی. از این نظر، ویلیامز توضیح می دهد که معنای واقعی هدیه دادن اسراف نیست، بلکه احساساتی بودن است. شخصی که از طریق این وسایل احساس می کند دوست داشته شده است، ممکن است هدیه را هرچند کوچک، بیشتر از دیگری که به زبان عشق دیگری صحبت می کند گرامی بدارد. هر وقت آن ها آن را ببینند، یادآوری خواهد شد که آن ها را دوست دارند.

چگونه می توان فهمید که زبان دریافت هدیه، یکی از گزینه های پنج زبان عشق است؟

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی نکات بسیار مهمی بپردازیم. چگونه می توان فهمید که زبان عشق ما یا شریک زندگی مان هدیه دادن است؟ ما اغلب با شریک زندگی خود با زبانی صحبت می کنیم که خودمان دوست داریم. اگر شریک زندگی شما پس از صحبت در مورد علاقه شما به گروه موسیقی جدید، آلبومی برای شما بخرد، زبان عشق وی هدیه دادن است. راه دیگر اینکه بفهمید آیا زبان عشق شریک زندگی شما هدیه دادن است یا نه، بررسی واکنش او به هدیه دادن است.

اگر در زمانی که شما به او هدیه می دهید، احساس خجالت یا شرم و ناراحتی کند و زیاد از دریافت آن خوشحال نشود، این زبان عشق آن ها نیست. اگر آن ها بسیار مشتاق باشند یا چیزی و کالایی را در معرض نمایش بگذارند، هر روز لباس خود را بپوشند یا در مورد آن به دوستان خود اطلاع دهند، احتمالا این زبان عشق همان زبان هدیه دادن است. در واقع با دقت در این مسائل می توان فهمید که زبان او هدیه دادن است. با این حال اصلی ترین و مطمئن ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا زبان عشق شریک زندگی شما هدیه است، درخواست از او است.

چگونه با این زبان دریافت هدیه، یکی از گزینه های پنج زبان عشق باعث شادی شریک زندگی شویم؟

دریافت هدیه، یکی از گزینه های پنج زبان عشق

اگر شما در این مورد در حال کسب اطلاعات هستید، سعی در یاد گیری این زبان دارید، قدم بزرگی را برداشته اید.

ما چگونه با زبان هدیه دادن رابطه خود را مدیریت کرده و باعث شادی شریک زندگی شویم؟ ویلیامز: مثل پست اینستاگرام، از دریچه هدیه به زندگی روزمره خود نگاه کنید. از دریچه شریک زندگی من وقتی برایش هدیه می آورم عشق را احساس می کند 

نکته قابل توجه

آن ها نیازی به خرید های بزرگ ندارند و نباید همیشه برای آن ها چیز های را خریداری کنید. شریک زندگی فقط به یادآوری های کوچکی نیاز دارند که بدانند همیشه در ذهن شما هستند. اگر زبان عشق شریک شما هدیه است، در مواردی برای جلوگیری از صدمه دیدن باید از انجام آن ها اجتناب کنید. اگر زبان عشق کسی “کلمات تأیید” باشد، توهین کردن او آن شخص را بیش از حد ممکن ناراحت می کند.

به همین ترتیب، اگر زبان عشق کسی لمس فیزیکی باشد و شما برای روزها محبت خود را محروم نگه دارید، احساس ناراحتی می کند. در مورد شخصی که هدیه را به عنوان زبان عشق خودمی داند، نگرفتن هدیه در سالگرد ها، برای او آزار دهنده است. از این نظر، آگاهی از رفتار های خاص که ممکن است عمیق تر از دیگران بر همسرتان تأثیر بگذارد، به همان اندازه مهم است.

سخن آخر

اکثریت ما یک یا دو زبان عشق غالب داریم. اما هر یک از ما از نظر فنی تا حدودی با هر پنج زبان صحبت می کنیم. ایده آل این است که ما با هر پنج زبان با شرکای عاشقانه خود صحبت کنیم. در حالی که به راحتی می خواهیم زبان مورد نظر خود را در اولویت قرار دهیم. در این مقاله ما در ارتباط با دریافت هدیه، یکی از گزینه های پنج زبان عشق صحبت کردیم. این گزینه را به عنوان یکی از مهم ترین گزینه ها اعلام کردیم. با این حال شاید نمی دانید زبان عشق شما و همسرتان چیست.

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا