زبان عشق لمس فیزیکی چیست؟

رابطه جنسی جنبه مهمی از یک رابطه عاشقانه است  اما زبان عشق لمس فیزیکی به عنوان یک زبان عشق همه چیز در رابطه با رابطه جنسی نیست. در آغوش گرفتن، فشار دادن شانه ها، گرفتن دست های  هم، حتی کمی نوازش مو های یکدیگر می تواند ابراز عشق باشد که به همان اندازه برای شریک زندگی شما معنی دار است. اگر در یک رابطه غیر جنسی هستید یا به دلایلی (از راه دور، پس از زایمان ، PTSD) نمی توانید با شریک زندگی خود رابطه برقرار کنید، نگران نباشید.

ما روش های آسان برای دادن و دریافت لمس فیزیکی را بررسی می کنیم، مهم نیست که در کجا (از نظر جسمی یا روحی) با شریک زندگی خود هستید. لمس فیزیکی یکی از پنج زبان عشق می باشد که توسط دکتر گری چاپمن بررسی شده است. بر طبق این بررسی ها هر فردی می تواند زبان عشق منحصر به خود را داشته باشد. در این مقاله ما قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که زبان عشق لمس فیزیکی چیست؟! 

زبان عشق لمس فیزیکی

زبان عشق لمس فیزیکی چیست؟

روش های زیادی برای نشان دادن عشق به شریک زندگی خود وجود دارد. می توانید برای حمایت از آن ها در یک جمع آوری کمک مهم حضور پیدا کنید. یا می توانید فقط به این فکر کنید که می توانید برای آن ها هدیه بخرید. یا این که  وقتی روزی استرس زا دارند می توانید دست آن ها را فشار دهید. به گفته دکتر گری چاپمن در 5 زبان عشق، لمس فیزیکی فقط یکی از پنج زبان عشق است. موارد دیگر کلمات تأیید، خدمات، زمان با کیفیت و هدیه دادن / دریافت هستند. هر پنج مورد مهم هستند، اما از آنجایی که همه ما عشق متفاوتی می دهیم و دریافت می کنیم، مهم است که بدانید شما و همسرتان چه چیزی را ترجیح می دهید تا بتوانید قدردانی خود را به بهترین شکل ابراز کنید. 

از این رو بهتر است بدانید که پنج زبان عشق کدامند؟ ما در مقالات دیگری به این مسئله پرداخته ایم.  اگر زبان عشق شما لمس فیزیکی است، پس این بدان معناست که شما ابراز عشق جسمی را بر همه عبارات (مانند تعارف کلامی یا هدیه) ترجیح می دهید. این ممکن است خود توضیحی به نظر برسد، اما لمس های صمیمی و غیر صمیمی هم وجود دارد که می تواند و باید برای نشان دادن عشق به شریک زندگی شما مورد استفاده قرار گیرد.

عشق را از طریق زبان عشق لمس فیزیکی نشان دهید.

در بیشتر روابط عاشقانه از ابراز عشق جنسی استفاده می شود، اما اگر هزاران کیلومتر دور تر از شریک زندگی خود زندگی می کنید، باید چه کاری را انجام دهید؟ این نکته را بدانید که یادگیری ابراز عشق از طریق تماس صمیمی امکان پذیر است، حتی اگر با شریک زندگی خود رابطه برقرار نکنید.

با وجود آنچه ممکن است در مورد عشق رمانتیک آموخته باشید، رابطه جنسی همه چیز نیست. مهم است، بله ، اما این تنها بیان فیزیکی عشق نیست. کلاریسا سیلوا، دانشمند رفتار شناس و مربی روابط، می گوید: “لمس فیزیکی، به ویژه نوازش، اکسی توسین را آزاد می کند، هورمون ارائه عشق و خوبی که باعث می شود احساس کنید هیچ چیز نمی تواند به شما آسیب برساند.” “این هورمون علاوه بر ایجاد پیوند [نوازش] بین زن و شوهر، همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک می کند.” در ادامه این مقاله روش های مختلفی برای نشان دادن عشق صمیمی از طریق لمس فیزیکی وجود دارد:

بوسیدن، یکی از گزینه های زبان عشق لمس فیزیکی

ممکن است احساس کنید بوسیدن باید به رابطه جنسی منجر شود، اما اینطور نیست. بوسیدن یکی از ساده ترین و موثر ترین راه ها برای نشان دادن عشق جسمی به شریک زندگی است. می توانید لب ها، گردن، گونه، پیشانی یا دست آن ها را ببوسید. در بسیاری از فرهنگ ها و در طول تاریخ، بوسیدن به عنوان احترام، احوالپرسی یا محبت نشان داده شده است. بوسیدن در انواع مختلف روابط عاشقانه و غیرعاشقانه مورد استفاده قرار می گیرد و باید در اولویت قرار گیرد. از این رو می توان بوسیدن را یکی از انواع راه های ابراز عشق به زبان فیزیکی دانست.

دست در دست هم داشتن یکی از گزینه های زبان عشق لمس فیزیکی

زبان عشق لمس فیزیکی چیست؟

چه کسی زوجی را که دست در دست هم در خیابان قدم می زنند، دوست ندارد؟ دست در دست گرفتن با شریک زندگی خود، در جمع یا در خلوت، اقدامی آسان است که می تواند بلافاصله اندورفین های تقویت کننده روحیه را آزاد کند. والدین اغلب به دلیل محافظت، بلکه همچنین به دلیل ارتباط بدنی، دست کودک خود را می گیرند. این یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن عشق جسمی به همسرتان است.

نوازش های عاطفی و عاشقانه

آیا هنگام تماشای فیلم با شریک زندگی خود شیرین می شوید؟ وقتی در رختخواب دراز می کشید چه طور؟ زمانی که این نوازش ها را انجام می دهید، می توانید نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی هم به یکدیگر نزدیک شوید. با این کار می توانید احساس دقیق یکدیگر را به دقت درک نمایید. نوازش های عاشقانه می تواند مانند لمس مو های یکدیگر یا ماساژ دادن به پا ها هم باشد. این نوازش های عاطفی و عاشقانه تقویت کننده زبان عشق می باشد.

لمس های پوستی یکی از گزینه های لمس فیزیکی در زبان عشق

لمی می تواند جسمی باشد اما غیر جنسی و صمیمانه هم باشد. کشیدن نوک انگشتان خود به پشت و یا گردن شریک زندگی خود می تواند یک ابراز محبت صمیمانه باشد. لمس مو های همسرتان، نگه داشتن پشت گردن آن ها یا حتی لمس پای برهنه آن ها می تواند روشی صریح باشد که به همسرتان نشان می دهد برای او آن جا هستید، از نظر جسمی جذب او می شود یا عاشق بودن با وی هستید. این لمس های فیزیکی می توانند فارغ از نیاز های جنسی افراد باشند.

عوامل مهم و کلیدی لمس در یک رابطه سالم چیست؟

زبان عشق لمس فیزیکی چیست؟

یکی از مزایای برقراری ارتباط با کسی که زبان عشق او لمس جسمی است به این صورت است: شما می توانید بدون نیاز به صحبت کردن، بدون اینکه ظرف بشویید یا بیرون بروید و یک کادو بخرید ابراز عشق کنید. لمس جسمی یکی از ساده ترین راه های صمیمی بودن با شریک زندگی است و حتی اگر جسمی باشد، می تواند صمیمیت عاطفی ایجاد کند.

عشق را از طریق لمس عادی و صمیمانه یا حتی غیر صمیمی نشان دهید.

لمس فیزیکی همسرتان یکی از بهترین راه ها برای ایجاد پل و افزایش احساس ارتباط است. وقتی شریک زندگی شما از محل کار به خانه می رسد، ممکن است او را ببوسید یا او را در آغوش بگیرید، که بلافاصله می تواند مقداری از تنش آن روز را آزاد کند. این ها حرکاتی ساده اما معنادار هستند. برخی از لمس های غیر صمیمی می تواند منجر به صمیمیت شود، اما می تواند یک گزینه عالی برای زوج هایی باشد که به دنبال راه هایی برای ابراز عشق غیر جنسی از طریق لمس فیزیکی هستند. به طور مثال شما می توانید پشت همسر خود را بمالید یا انقدر نزدیک به هم بنشینید که بتوانید یکدیگر را لمس کنید.

نشستن به صورتی که دست ها یا پا های هم را لمس کنید، می تواند نشان دهنده این صمیمیت و نزدیکی باشد. لمس کردن آن ها یک واکنش طبیعی است و این شکل از لمس می تواند در یک رابطه عاشقانه به همان اندازه موثر باشد. ممکن است بعضی از افراد دوست نداشته باشند قلقلک داده شوند، اما قلقلک بیان جسمی عشق است. مطمئن نیستید که شریک زندگی شما این را دوست دارد؟ تنها باید از او در این باره بپرسید.

لمس فیزیکی در روابط از راه دور

اگر شما مسافت طولانی دارید، گپ های ویدئویی امکان حضور در کنار هم را ایجاد کرده است. زبان بدن درست مانند زبان کلامی رسا است و اگر زبان عشق شما لمس فیزیکی است، زبان بدن نیز می تواند به همان اندازه مهم باشد. هنگامی که با شریک زندگی خود در گپ ویدیویی هستید، توجه خود را به او بدهید به یک فضای آرام بروید. تلویزیون خود را خاموش کنید. تماس چشمی برقرار کنید و از زبان بدن دعوت کننده استفاده کنید تا نشان دهید از نظر جسمی با آن ها هستید.

سخن آخر

روابط عاشقانه اغلب برای پیشرفت به لمس فیزیکی نیاز دارند، اما رابطه جنسی تنها راهی نیست که به همسرتان نشان دهید چقدر دوستش دارید. می توانید دستان خود را به دور کمر در آشپزخانه بپیچید یا هنگام تماشای فیلم با هم دست آن ها را بگیرید یا صبح قبل از کار گونه آن ها را ببوسید. بعضی اوقات، ساده ترین اعمال عشق بیشترین تأثیر را دارند، مخصوصاً وقتی صحبت از لمس جسمی می شود. با اطلاع از این نکا ت و مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره همکده می توانید بهترین شرایط را برای رابطه خود داشته باشید.

 

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا