ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران

ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران است. پدرم در اکثر مواقع و زمان های بیکاری خود، آناناس را برش می زد و قطعات کوچکی از آن را در یخچال می گذاشت. روی هر کدام از تکه های کوچک آناناس، یک خلال دندان قرار می داد. زیرا می دانست آناناس میوه مورد علاقه من است. من آن زمان نمی دانستم. اما پدرم عشق خود را از طریق Acts of Service به من نشان می داد. بدون هیچ اعلام خاصی ماشین من را می گرفت و آن را با بنزین پر می کرد. او ساعت ها به شستن پنجره ها، تمیز کردن کفش های چرمی و رفتن به فروشگاه مواد غذایی می پرداخت. این روش او برای نشان دادن عشق و علاقه اش به من بود.

زبان های عشق متفاوتی در میان افراد وجود دارد و هر فردی با زبان مخصوص به خود صحبت می کند‌. یکی از این زبان های عشق، ارائه خدمات است. در این مقاله نیز ما قصد داریم در ارتباط با ارائه خدمات، یکی از زبان های عشق صحبت کنیم.

زبان های مختلف عشق از نگاه دکتر گری چاپمن روانشناس معروف

دکتر گری چاپمن روان شناس معروف، در زمینه قدرت برقراری ارتباط، در زمینه صمیمیت و عشق های افلاطونی نظرات خاصی را ارايه می نماید. او در کتاب خود با نام پنج زبان عشق توضیح می دهد که هر یک از ما زبان های عشق متفاوتی را از خود نشان می دهیم. از بین پنج زبان (Acts of Service، Quality Time، Words of Confirmation، Physical Touch، و دریافت هدایا) ، ما اغلب یکی را بیشتر از زبان های دیگر ترجیح می دهیم. همان طور که اشاره کردیم در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ارائه خدمات به عنوان یکی از زبان های عشق از گفته دکتر گری چپمن صحبت کنیم. بیایید در رابطه با این مفهوم آشنایی جزئي پیدا کنیم و سپس توضیحات دقیق تر در ارتباط با ارائه خدمات را بیان نماییم.

ارائه خدمات به عنوان یک زبان عشق، چه مفهومی دارد؟

ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران

از نظر روابط صمیمی، Acts of Service زبانی است که به بهترین وجه می توان گفت انجام کاری برای شریک زندگی شما که می دانید آن ها دوست دارند مانند پر کردن  باک بنزین ماشین، آبیاری گیاهان یا پختن یک وعده غذایی. مهم ترین نکته در این باره، این مسئله است که وقتی شما ارائه خدمات را انجام می دهید، در واقع برای این مسئله وقت خود را خرج کرده اید. این شکل غیرکلامی عشق می تواند وقت گیر و طاقت فرسا باشد ، اما اگر همان چیزی باشد که شریک زندگی شما به آن نیاز دارد، ارزش تلاش آن را دارد. ارائه خدمات بخش مهمی از زندگی فردی است که زبان عشق او این گزینه خواهد بود. مفهوم خدمات برای این افراد اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند آن ها را در مسیر مثبتی پیش ببرد.

ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران را چگونه انجام دهیم؟

اگر تشخیص داده اید که شریک زندگی شما ترجیح می دهد Acts of Service را دریافت کند، یک قدم دیگر به دوست داشتن همسر خود نزدیک شده اید. با این فرض که شریک زندگی خود را دوست دارید، باید سعی کنید که این احساسات را به او منتقل کرده و نشان دهید که همسرتان را دوست دارید. شاید زبان عشق شما ارائه خدمات نباشد و با زبان دیگری در این زمینه صحبت می کنید اما مهم است بدانید که می توان این زبان عشق را به راحتی یاد گرفت. در مورد انجام Acts of Service ، در ادامه چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. این موارد عبارتند از:

  به موارد کوچک توجه کنید.

شریک زندگی شما می خواهد در سفر بعدی شما با هم چه کار کند، شریک زندگی شما چه مقدار قند به قهوه صبحانه خود اضافه می کند ، برنامه مورد علاقه شریک زندگی شما چه ساعتی است؟ موارد این چنینی می تواند به شما کمک کند تا بتوانید زبان عشق همسرتان را شناخته و با او ارتباط بهتری داشته باشید. اگر فکر می کنید این موارد را فراموش می کنید سعی کنید آن ها را یادداشت نمایید.

کار هایی را در نظر بگیرید که شریک زندگی تان دوست ندارد انجام دهد.

در نقطه مقابل کار هایی را در نظر بگیرید که شریک زندگی شما از انجام آن ها لذت نمی برد. اگر شریک زندگی تان از بیرون بردن سطل زباله، تحقیق در مورد شرایط مالی، تمیز کردن فضای بین دیوار و کمد یا بیرون بردن بچه ها شکایت دارد، پس می توانید این کار ها را برای شریک زندگی خود انجام دهید. اگر شریک زندگی تان تمایل ندارد برای پرداخت قبض ها فعالیتی انجام دهد، شما می توانید مسئولیت پرداخت قبض های ماهانه را به عهده بگیرید و به ترتیب اولویت آن ها را پرداخت نمایید.این کار ها باعث می شود تا شما بتوانید برای ارائه خدمات و این زبان عشق تلاش بیشتری انجام داده و علاقه خود را به همسرتان نشان دهید.

برای ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران کار هایی را در لیست خود قرار دهید که راحت تر می توان انجام داد.

ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران

 روی اعمالی تمرکز کنید که راحت تر می توانید در برنامه خود قرار دهید. هر هفته به فعالیت های موجود نگاهی بیندازید و ببینید که آیا می توانید در ارائه خدمات برای او کاری انجام دهید یا نه؟ شاید شریک زندگی شما بین تمرین صبح و اولین جلسه کاری خود وقت محدودی داشته باشد. برنامه ریزی کنید که قهوه و صبحانه آماده باشد و او بتواند از این مسیر لذت کافی را ببرد. این کار ها در عین این که راحت تر از سایر فعالیت ها هستند، می توانند شما را با زبان عشق ارائه خدمات در نگاه همسرتان و حضورتان پر رنگ تر کنند. از این رو در تلاش باشید تا با فعالیت های کوچک عشق خود را به او نشان دهید.

از نقاط قوت خود استفاده کنید.

یکی از راه هایی که به واسطه آن می توانید عشق خود را به همسرتان نشان دهید این است که از نقاط قوت خود استفاده کنید. اگر چیزی را در مورد شریک زندگی خود درک نکردید، خدمات خود را ارائه دهید. به طور مثال اگر شما توانایی فعالیت های بدنی و سخت تر را دارید می توانید برای تعویض روغن ماشین همسر خود اقدام نمایید یا این که برای تعمیر لامپ خراب در حمام اقدام نمایید.

ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران  و سایر زبان های عشق

حتی اگر شریک زندگی شما زبان عاشقانه دیگری را ترجیح می دهد، Acts of Service می تواند برای هر رابطه سالم مفید باشد. طبق مطالعه ای که در سال 2016 توسط مرکز تحقیقات پیو انجام شد، بیش از نیمی از زوج های متاهل معتقد بودند که تقسیم کار در خانه از اهمیت اصلی در یک ازدواج موفق است. ین که آیا این بخشی از زبان عشق شما است یا نه، مهم است که اطمینان حاصل کنید که شما و شریک زندگی خود هر دو از میزان کار در خانه راضی هستید.

دریافت روند ارائه خدمات به عنوان زبان عشق

اگر ترجیح می دهید بیش از همه زبانهای عاشقانه Acts of Service را دریافت کنید، مهم است که این را به شریک زندگی خود بگویید. همانطور که چیزهای مورد نظر خود را می پرسید، فقط مطمئن شوید که مهربان و صبور هستید. به این نکته توجه داشته باشید که اعمال خدمات همیشگی نیست. شما نباید تصور کنید که شریک زندگی شما هر کاری را که بخواهید انجام می دهد. فقط به این دلیل که شما ترجیح می دهید اعمال خدمات را انجام دهید.

شریک زندگی شما نمی تواند تمام نیازهای احساسی شما را برآورده کند.

ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران

در بسیاری از مواقع ، Acts of Service می تواند یک زبان عاشقانه دشوار برای اجرا باشد، زیرا به زمان زیادی نیاز دارد و غالباً به آمادگی نیاز دارد. شاید شریک زندگی شما در حال تحصیل برای دکترای خود است و قادر به تمرکز بر روی هیچ کاری نیست. شاید شریک زندگی شما از یک روز طولانی کار دیگر دیر به خانه بازگردد، فقط برای شما سی دقیقه وقت بی کیفیت و بدون تلویزیون یا تلفن هوشمند دارد. این تلاش ها را ببینید و بدانید که همسرتان شما را دوست دارد، حتی اگر در آن روز یا هفته نتواند اعمال خدمات را انجام دهد.

درک زبان عشق شریک زندگی

اگر زبان مورد نظر شما Time Quality است. اما شریک زندگی شما تمرکز خود را بر روی Acts of Service ادامه می دهد. ممکن است هنگامی که شریک زندگی شما وقت خود را صرف تمیز کردن اتومبیل خود می کند به جای اینکه توجه شما را جلب نکند. احساس کمرنگی کنید. اطمینان حاصل کنید که شما و شریک زندگی تان زبان های عشق یکدیگر را درک می کنید. سعی کنید راهی برای همکاری برای دستیابی به نتایج مورد نظر متقابل پیدا کنید. ه عنوان مثال اگر شریک زندگی شما آشپزی کردن را دوست دارد می توانید با تهیه صبحانه هفتگی برای آن ها این کار را شروع کنید. ارائه خدمات یکی از زبان های عشق همسران است.

سخن آخر

برای داشتن یک رابطه پایدار و درست، نیازی نیست که با همان زبان عشق صحبت کنید. شما فقط باید بدانید که چگونه نیازهای خود را با شریک زندگی تان در میان گذاشه و با آن ها ارتباط برقرار کنید. ارتباطات یکی از مولفه های کلیدی در هر رابطه سالم است و برای حفظ رابطه طولانی مدت نیاز به نگهداری ویژه دارد. شما برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با این موارد می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد.

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا