گذر از طلاق، آزار، التیام و ادامه زندگی

صرف نظر از این که ازدواج شما چقدر خوب یا بد بوده یا چه مدت طول کشیده است، طلاق می تواند یکی از تلاش های اساسی در زندگی فرد باشد. بهبودی و حرکت از طلاق نمی تواند یک شبه اتفاق بیفتد. شما زندگی خود را با زندگی شخص دیگری آمیخته اید و جدا شدن از دو زندگی فردی می تواند انتقالی باشد که همه به تنهایی از پس آن بر نمی آیند. بیشتر افراد سرانجام از طلاق می روند. فاکتورهای زیادی در طولانی شدن زمان و کارهایی که برای ادامه کار باید انجام دهید دخیل هستند، اما با دانستن اینکه پایان کار در دسترس است می توانید احساس بهتری داشته باشید. گذر از طلاق، آزار، التیام و ادامه زندگی را در ادامه این مقاله بررسی می کنیم.

چه مدت طول می کشد تا از طلاق بگذریم؟

کنار آمدن با طلاق غالباً زمان بر است. حتی اگر این رابطه افتضاح بود یا همسرتان کار وحشتناکی مانند خیانت انجام داده است، رها کردن زندگی که ساخته اید دشوار است. طبق مقالات ارائه شده، متوسط ​​زمانی که درمانگران می گویند برای جبران طلاق طول می کشد، برای بهبودی از طلاق و ادامه زندگی، حدود یک سال برای هر پنج تا هفت سال ازدواج است. با این حال، عوامل مختلفی می توانند بر این روند و مدت زمان بهبودی و حرکت از طلاق تأثیر بگذارند.

مواردی که بر گذر از طلاق شما تاثیر دارند چیست؟

گذر از طلاق، آزار، التیام و ادامه زندگی

عوامل بسیاری بر گذر از طلاق تاثیر دارد. به عنوان اولین نکته مدت زمانی که شما با همسرتان بوده اید اثر بسیاری بر فراموشی پس از طلاق دارد. حتی اگر ازدواج شما فقط چند سال به طول انجامید، اگر رابطه کلی خیلی بیشتر از آن طول بکشد، ممکن است مدتی طول بکشد تا شما آماده باشید تا گذشته را رها کنید. عامل دیگر این است که زندگی شما در طول ازدواج شما چگونه ترکیب شده است. اگر امور مالی، خانه، اتومبیل، کودکان و سایر جنبه های زندگی به هم متصل شوند، جدا کردن از دو هویت و خانه جداگانه بسیار دشوار است.

هر چقدر مجبور باشید با تقسیم دارایی و پول کنار بیایید، قبل از بهبودی و ادامه کار، روند طولانی تر می شود. این روند تقسیم چیزها اغلب می تواند سخت ترین و آسیب زننده ترین زمان طلاق باشد. اگر با هم فرزند داشته باشید، کنار آمدن با طلاق ممکن است بیشتر طول بکشد. شما باید مطمئن شوید که از فرزندان مراقبت می شود و وقت خود را با هر دو والدین می گذراند. در حالی که فرزندپروری مشترک به روشی سالم کاملاً امکان پذیر است، اما این کار مستلزم این است که بتوانید با همسر سابق خود مدتی همکاری کنید. اگر اینگونه نباشد، گذر از طلاق ممکن است بیشتر طول بکشد زیرا شما به طور عادی شاهد دیدن و تعامل با همسر سابق خود هستید.

شرایط ازدواج موثر بر فراموشی پس از جدایی

اگر ازدواجتان بد بوده، ممکن است از پایان آن خوشحال باشید. افرادی که از ترک همسر و آغاز قسمت جدیدی از زندگی خود خوشحال هستند، به احتمال زیاد سریعاً از طلاق عبور می کنند. با این حال حتی اگر نسبت به همسر خود یا نسبت به نحوه رفتار با آن ها کینه داشته باشند، این افراد در بهبودی واقعاً مشکل دارند. ادامه حرکت و شروع زندگی جدید همیشه لزوماً به معنای بهبودی شما از ازدواج و طلاق نیست.

اگر شما به هیچ وجه طلاق را نمی خواستید و این ایده همسرتان بود که طلاق بگیرید، احتمالاً خیلی بیشتر طول خواهد کشید تا بتوانید طلاق را کنار بزنید و ادامه دهید. به خصوص اگر دید  شما از طلاق بسته شده باشد و متوجه نشده باشید که گذشته و زندگی در آن چیزی بی فایده است، این می تواند یک آشفتگی بزرگ در زندگی شما باشد. در این شرایط پذیرش، بهبود و ادامه کار طولانی تر خواهد بود.

چقدر در برابر تغییرات مقاوم هستید؟

گذر از طلاق، آزار، التیام و ادامه زندگی

هر فرد نگاه خود را به تغییر دارد. برخی از افراد تغییرات را به خوبی کنترل می کنند، تغییرات را می پذیرند و به بهترین شکل ممکن به جلو حرکت می کنند. افراد دیگر در برابر تغییر مقاومت می کنند و وضعیت روحی و روانی آن ها در برابر چنین تغییر گسترده ای مانند طلاق می تواند ثبات کمتری نسبت به حد مطلوب داشته باشد. اولین قدم برای بهبودی از طلاق، پذیرش است. اگر در برابر تغییر مقاوم باشید، پذیرش بسیار دشوار است. با این حال، اگر چنین باشد، به محض دستیابی به پذیرش، بقیه مراحل کار معمولاً بسیار آسان تر است.

تمایل به رها کردن پس از جدایی و طلاق

بعضی از افراد حاضر نیستند زندگی با همسرشان را رها کنند و این افراد، هرگز نمی توانند واقعاً از پس طلاق برآیند. بعضی از زنانی که هرگز طلاق نمی خواستند برای عشق از دست رفته خود تا آخر عمر درد می کشند. اگر متوجه شدید که احساس نمی کنید می توانید ازدواج خود را رها کنید، این می تواند به شما کمک کند تا در مورد احساسات و افکار خود با یک درمانگر صحبت کنید تا بتوانید در مورد چگونگی و چرایی انجام این مراحل اطلاعاتی کسب کنید. رو به جلو باشید.

شوک و انکار مرحله ای از جدایی و طلاق

اگر شما کسی بودید که ازدواج را خاتمه می دادید، این مرحله ممکن است در مورد شما اعمال نشود. اما اگر شما کسی نبوده اید که بخواهید با طلاق موافقت کنید یا پیشنهاد آن را بدهید، ممکن است یک شوک برای شما باشد. حتی اگر می دانید همه چیز مثل گذشته خوب نیست، ممکن است شوک بزرگی برای همسرتان باشد که به شما بگوید طلاق می خواهد. در ابتدا ممکن است با آن ها بحث کنید و انکار کنید که مشکلی وجود دارد. ممکن است به  آن ها التماس کنید که نظر خود را تغییر دهند. یا ممکن است به درون خود وارد شوید و در حالی که برای آنچه از دست رفته غمگین است، چراغ فعالیت جهان پیرامونتان  را خاموش کنید.

عصبانیت در روند طلاق و جدایی

مرحله دوم عصبانیت است. مهم نیست که چه کسی تصمیم به پایان دادن به ازدواج گرفت، احتمالاً عنصر عصبانیت یا کینه در هنگام طلاق وجود دارد. اگر به ازدواج خود پایان دهید، ممکن است از رفتار همسرتان که شما را به تصمیم گیری برای طلاق سوق داده، عصبانیت و کینه داشته باشید. اگر شما کسی نبوده که خواستار طلاق شود یا این یک تصمیم متقابل نبوده است، ممکن است به دلیل انصراف از ازدواج خود نسبت به همسر سابق خود عصبانی شوید.

پذیرش و شفا

در نهایت، شما به مرحله سوم طلاق گرفتن می روید. شما می توانید بپذیرید که ازدواج به پایان رسیده است. شما قادر خواهید بود طرف همسرتان را در ازدواج و طلاق درک کنید و آن ها را در رابطه و پایان این رابطه ببخشید. هنگامی که پذیرفتید واقعاً تمام شده است، می توانید روند بهبودی را شروع کنید. بهبودی برای همه زمان می برد و متفاوت به نظر می رسد، اما معمولاً کمک یک درمانگر برای شما مفید است.

ادامه دادن پس از طلاق

هنگامی که شما تمایل واقعی به ادامه زندگی خود پس از طلاق را دارید، در آخرین مرحله عبور از آن هستید. شما ممکن است از آینده هیجان زده باشید، و برنامه هایی برای شغل خود، فرزندان یا سایر جنبه های زندگی خود تنظیم کنید. ممکن است حالا که تصمیم می گیرید خودتان تصمیم بگیرید و احساس آزادی عمیق کنید. حتی ممکن است در این مرحله احساس کنید که انگار آماده شروع دوباره قرار ملاقات هستید.

حرکت و گذر پس از طلاق چگونه است؟

گذر از طلاق، آزار، التیام و ادامه زندگی

حرکت در بعد از طلاق به چه صورت است؟ این می تواند برای همه متفاوت باشد، اما به عنوان یک قاعده کلی شما وقتی که عزاداری را تمام کردید، شرایط را پذیرفتید و به تنهایی شروع به بازسازی زندگی کردید، از طلاق جدا شده اید. وقتی دیگر کسی را به خاطر آنچه اتفاق افتاده سرزنش نمی کنید، وقتی دیگر خود را سرزنش نمی کنید، وقتی دیگر کینه ندارید و دیگر منتظر اتفاقاتی نیستید، آن وقت است که می دانید حرکت خود را ادامه داده اید.

برخی از افراد فکر می کنند بهترین راه برای ادامه زندگی پس از طلاق شروع بلافاصله دوباره زندگی مشترک است. آن ها فکر می کنند که حرکت به این معنی است که آن ها مجبورند آن قسمت از زندگی خود را کاملاً پشت سر بگذارند و بلافاصله از نو شروع کنند. مشكل این مسئله این است كه این افراد هرگز به طور كامل با آسیب روحی ناشی از طلاق مقابله نمی كنند. تا زمانی که به سلامت با آن احساسات کنار نیایید، هرگز واقعاً از طلاق خود پیش نمی روید. این وضعیت که ایجاد می شود اغلب می تواند به روشی منفی بر روابط جدید تأثیر بگذارد. کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای کمک به خود در طلاق انجام دهید و روند ادامه کار است.

در حالی که همه افراد متفاوت هستند، این نکات در مورد چگونگی گذر از طلاق می تواند تقریباً در مورد همه افراد صدق کند. برخی از این موارد به طور کلی عبارتند از:

  • همکاری و ارتباطات
  • خود مراقبتی
  • دریافت درمان

به جهت شرایط بهتر در زندگی می توانید ازطریق مرکز روان شناسی همکده اقدام کنید.

 

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا