تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس

در روان شناسی اختلالات بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید و برخی هم برای شما تازگی دارند. این اختلالات انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن ها به بخش های مختلف بدن می تواند آسیب برساند. در مقاله های قبل در ارتباط با برخی از این اختلالات با شما صحبت کردیم و گفتیم که افرادی که دارای این اختلالات روانی هستند چه ویژگی هایی دارند. پزشکان و روان شناسان هم برای درمان این اختلالات راه های مختلفی را بیان کرده اند. تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس اهمیت زیادی دارد.

یک از این اختلالات که قبلا هم برای شما تعریف کرده بودیم اختلالات هراس هستند. حملات هراس ممکن است برای هر کودک یا بزرگسالی ایجاد شود. اگر خانواده ها نتوانند این اختلالات را به روش های مناسب درمان کنند باعث می شود فرد در آینده در زمینه های مختلف شغلی و حتی زندگی خود دچار مشکل شود. معمولا این اختلال بر روی افراد حتی در دوران ازدواج هم تاثیر خواهد گذاشت. 

تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس و بررسی آنها

درمان حملات هراس برای افراد به نظر می رسد چقدر چالش برانگیز باشد. برای کنترل آن نیاز به تلاش فراوانی است. با این حال، با یک رویکرد سیستماتیک و پیروی از چند تکنیک ساده، حملات هراس می توانند قابل کنترل شوند.

حملات وحشت در دنیا

در این مقاله، شما درک درستی از عوامل ایجاد حمله وحشت و نحوه برخورد با درمان برای مشتری خود خواهید داشت. شما در مورد گزینه های درمان بالینی و همچنین تمرینات و تکنیک هایی که مشتری شما می تواند برای کنترل حملات هراس خود چه در هنگام حمله و چه در زندگی روزمره خود برای کاهش احتمال وقوع حمله یاد بگیرید.

تمرینات مثبت CBT و اختلالات هراس

اگر می خواهید در روند درمانی اختلالات هراس پیشرفتی داشته باشید می توانید تمرینات مثبت CBT سایت های مختلف را انتخاب کنید. این تمرینات مبتنی بر علم ، بینشی دقیق در مورد درمان شناختی-رفتاری مثبت (CBT) را برای شما فراهم می کند. به شما ابزاری می دهد تا بتوانید آن را در درمان یا مربیگری خود به کار بگیرید.

چه عواملی باعث ایجاد حمله وحشت می شود؟

تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس

صرف نظر از این که برای چه کسانی اتفاق می افتد و یا چگونه بروز می کند، حملات وحشت در خلا رخ نمی دهد. اگرچه حملات وحشت غالباً غیرقابل پیش بینی هستند و خود به خود به نظر می رسند، با این وجود عوامل خطر وجود دارد که به عنوان محرک بالقوه حمله وحشت عمل می کنند.

خلق و خوی منفی یک عامل موقعیتی است که به افزایش احتمال بروز حمله وحشت کمک می کند.

خلق و خوی منفی یک عامل موقعیتی است که به افزایش احتمال بروز حمله وحشت کمک می کند. در مقابل، سطح عمومی اضطراب فرد یک عامل کم خاصیت تر است که می تواند در پس زمینه کار کند و احتمال حملات وحشت را بدون در نظر گرفتن عوامل موقعیتی افزایش دهد.

انواع خلق و خوی منفی و تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس

به عبارت دیگر، فکر کردن در مورد هر چیزی که باعث ایجاد خلق و خوی منفی می شود می تواند مضر باشد (به عنوان مثال، حوادث ناراحت کننده، استرس، داروهایی با اثر افسردگی)، در حالی که سطح عمومی اضطراب را می توان به عنوان یک عدسی بزرگنمایی تصور کرد که به نظر می رسد بی ضرر است. سعی کنید حوادث را به محرک های بالقوه تبدیل کنید.

عوامل محرک عمومی برای درک منشأ روانشناختی حمله وحشت مفید هستند.

این عوامل محرک عمومی برای درک منشأ روانشناختی حمله وحشت مفید هستند. با این حال، آن ها ممکن است برخی از خودانگیختگی و سردرگمی چگونگی بروز حملات وحشت در زندگی روزمره را از دست بدهند، جایی که ممکن است شناسایی عوامل تحریک کننده دشوارتر باشد و جدول زمانی حمله وحشت لزوماً از ابتدا، وسط و انتهای آن پیروی نمی کند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

فردی که توسط Woodgate ، Tennent ، Barriage و Legras در سال 2020 شروع  به درمان کرد، شروع حمله وحشت خود را توصیف کرد:

“من فقط در خیابان قدم می زدم و سپس این بچه ها از کنار من عبور کردند و آن ها ناگهان به من گفتند” چه خبر؟ “و من وحشت کردم.” حملات هراس گزینه های انگیزشی را تعریف کرده است، اما رویکرد شناسایی و درک این عوامل محرک باید انعطاف پذیر باشد و از ویژگی ها و تجربیات خاص مشتری شما باز باشد.

گزینه های درمان برای بیماران شما

گزینه های درمان برای بیمارانی که به دلیل یک بیماری روانی و از نظر بالینی قابل توجه مانند اختلال وحشت، حملات وحشت را تجربه می کنند، مناسب است.

اولین راه تماس با چنین بیمارانی باید درمان شناختی-رفتاری (CBT) باشد.

اولین راه تماس با چنین بیمارانی باید درمان شناختی-رفتاری (CBT) باشد. CBT یک روش درمانی متنوع است که می تواند شامل هر ترکیبی از مجموعه مداخلات درمانی باشد که با هدف کمک به بیمار در ارزیابی مجدد اعتقادات و “برنامه ریزی مجدد” روابط عادی بین عقاید و رفتارهایشان، متحد شده است.

نکته:

همان طور که از نامش پیداست، مداخلات بهداشت روان که در CBT دخیل هستند را می توان از نظر شناختی یا رفتاری دسته بندی کرد.

درمان های شناختی شامل چه چیزی است؟

تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس

 شامل شناسایی و برهم زدن باورهایی است که باعث ایجاد خلق و خوی منفی یا اضطراب که باعث حملات وحشت می شود و آموزش بیماران برای درک حملات وحشت خود و فاصله روانی بین خود و تجربیات خود را ایجاد می کند. می خواهیم تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس را بررسی کنیم.

درمان های رفتاری می تواند شامل چه چیزهایی باشد؟

درمان های رفتاری می تواند شامل تکنیک های آرام سازی، تمرین چگونگی پیمایش موقعیت های بالقوه تحریک کننده و مواجهه درمانی باشد، که در آن بیمار با اطمینان از طریق یک تجربه مستقیم یا تجسمی از یک موقعیت بالقوه راهنما هدایت می شود.

هر ترکیبی از درمان ها برای بیمار شما مهم است

هر ترکیبی از درمان ها برای بیمار شما مهم است.  مشخص شده است که CBT در بیشتر موارد یک درمان موفقیت آمیز است و برای مدیریت حملات هراس، که در آن کنترل روابط محرک بین باورها (به عنوان مثال، خلق و خوی منفی) و رفتارها (به عنوان مثال، پاسخ هراس روانی) بسیار مهم است.

مثالی در ارتباط با این زمینه

برخی از بیماران، به عنوان مثال کسانی که عوامل حمله وحشت دارند و به اضطراب اجتماعی یا آگورافوبیا مرتبط هستند، ممکن است CBT را که به صورت آنلاین انجام می شود، در نظر بگیرند. این شکل از درمان عمدتا خود محور است  و آموزش و تمرینات خود به خود در اولویت قرار می گیرد.

روش درمانی CBT آنلاین

اگرچه این روش مراقبت ترکیبی با تماس منظم با یک درمانگر تسهیل می شود. این روش  به اندازه CBT معمولی مورد آزمایش و آزمون قرار نگرفته است، اما شواهد امیدوار کننده ای در مورد موفقیت این روش درمانی وجود دارد.

تکنیک های زمین گیری و تمرینات تنفسی

در ادامه به بررسی این موضوع در زمینه تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس خواهیم پرداخت.

تکنیک های زمین گیری

تکنیک های زمینی ابزاری است که بیمار شما می تواند با استفاده از آن کنترل افکار خود را هنگامی که مارپیچ حمله وحشت را آغاز می کند و فاصله روانی بین خود و آن چه را تجربه می کند، قرار دهد.

زمین گیری چیست؟

زمین گیری به سادگی عملی است که تأیید مثبت آن چه در مورد یک وضعیت شناخته شده. ثابت و واقعی است توسط فرد انجام می شود. از این طریق اختلالات را سرکوب می کند. این مرز ذهنی باعث می شود فرد بیش از حد تحت فشار قرار نگیرد و به طور موثر شامل نفوذ حمله وحشت در آن مرز است.

تکنیک های زمینی می توانند چگونه باشند؟

تکنیک های لازم در نحوه درمان حملات هراس

تکنیک های زمینی می توانند حسی، جسمی، شناختی یا احساسی باشند. در تکنیک های زمینی حسی شامل این است که مشتری از خود می پرسد چه چیزی را به طور قطعی از حواس خود می داند. به عنوان مثال، نام بردن از آن چه آن ها می توانند ببینند، آن چه را كه می توانند لمس كنند، آن چه را كه می توانند مزه یا بو كنند و غیره.

تکنیک های زمین شناختی شامل چه چیزی است؟

تکنیک های زمین شناختی به طور مشابه شامل شناسایی اطلاعاتی است که به طور مشخص شناخته می شوند، مانند نامگذاری تاریخ، زمان یا مکان یا تأیید این که آن ها در یک محیط امن و کنترل شده هستند.

از تکنیک های زمینی احساسی گاهی اوقات “برچسب زدن عاطفی” ایجاد می شود

از تکنیک های زمینی احساسی گاهی اوقات “برچسب زدن عاطفی” ایجاد می شود و شامل بیماری می شود که دیدگاه جداگانه ای نسبت به احساسات خود دارد و دقیقاً احساس خود را برای خودش توصیف می کند به همان روشی که ممکن است ویژگی های دیگر را توصیف کند.

تکنیک های تنفس

در مقابل، تمرینات تنفسی ابزاری است که بیمار شما می تواند با کنترل وضعیت جسمی خود، وضعیت روانی خود را کنترل کند. تنفس یکی از اساسی ترین رفتارهایی است که انجام می دهیم. این یک شکل تأثیرگذار از بازخورد از بدن به مغز است که به تعیین احساس و یا افکار ما در یک لحظه خاص کمک می کند.

منابع
positivepsychology.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا