مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار

روابط همیشه آسان نیستند. آن ها معمولاً بیشتر از آنچه فکر می کنید براساس آنچه در فیلم ها و تلویزیون می بینید عمل می کنند. روابط طولانی مدت بر اساس عشق پایدار بنا شده است، که خود مبتنی بر بنیادی سالم است. زوجین می توانند از قبل در مورد ساختن این بنیاد برنامه ریزی کنند. به نظر می رسد زوجینی که رابطه خود را فاقد آنچه می خواهند می توانند برای تقویت بنیان خود اقدامات اصلاحی انجام دهند دچار مشکل می شوند. در این مقاله به بررسی مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار می پردازیم.

مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار

ما در ادامه به بررسی مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار می پردازیم. این موارد دارای اهمیت بسیاری در زندگی هر فرد هستند.

سازگاری

مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار

یکی از  مولفه های اصلی یک رابطه موفق این است که شرکا باید سازگار باشند. ممکن است شنیده باشید که “منفی و مثبت جذب می شوند” و این در کلاس علوم هنگام بحث در مورد آهن ربا تا حد زیادی درست است. همچنین ممکن است گاهی اوقات در روابط درست باشد، به همین ترتیب این عبارت تا این اندازه محبوب شد. با این حال، توجه داشته باشید که این عبارت می گوید که متضاد ها جلب می کنند، نمی گوید دوام دارند.

غالباً، “متضاد ها ” جذب می شوند، زیرا اختلاف و درام میان خود را جالب می دانند. اما بیشتر روابط نمی توانند آن را حفظ کنند و تلاش برای انجام آن می تواند منجر به نتایج ناسالم برای هر دو طرف شود. در حقیقت، بیشتر روابط موفقیت آمیز بر اساس سازگاری بین دو شخص بنا شده است، به این معنی نیست که دو شریک باید کاملاً شبیه هم باشند و در مورد همه توافق کنند. بلکه ممکن است این دو نفر اختلافاتی با هم داشته باشند. این اختلافات باید مکمل یکدیگر باشند و در مناطقی که تصمیمات عمده زندگی را تحت تأثیر قرار نمی دهند مناسب باشند. به عنوان مثال، سازگاری در برنامه ها برای آینده و ایدئولوژی های اصلی ایده آل است.

ارتباطات در روابط

فراتر از سازگاری، زوجین نیاز به برقراری ارتباط دارند. این شامل برقراری ارتباط در همه اشکال از بحث های روزمره، یادگیری درباره یکدیگر و حتی اختلاف نظرهای سالم است. همراه با برقراری ارتباط منظم، هر یک از زوجین باید بتوانند از گفتن آنچه می خواهند و نیاز به گفتن دارند، احساس امنیت کنند، در حالی که طرف مقابل باید در شنیدن آن چه گفته می شود آزاد باشد. گاهی اوقات زوجین برای ساختن و استفاده از مهارت های ارتباطی خوب مجبورند سخت کار کنند. یک مهارت اصلی گوش دادن فعال است که شامل شنیدن صحبت های همسرتان است. این به معنای گوش دادن به صحبت ها است، نه فقط این که به پاسخی فکر کنید و منتظر بمانید تا نوبت شما باشد تا آن چه را که می خواهید بگویید.

نکته قابل توجه درباره مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار

گوش دادن فعال همچنین شامل انعکاس یا نقل قول از آن چه می شنوید و پرسیدن سوالاتی درباره چیز هایی که نمی فهمید.است در هنگام مکالمه و نه شنونده بودن، مهارت های ارتباطی خوب گاهی اوقات نیاز به کنترل احساسات شما دارند، بنابراین چیزهایی را نمی گویید که ممکن است پشیمان شوید.

 در بعضی مواقع، ممکن است لازم باشد مکث کنید، دوباره به همه چیز فکر کنید و سپس وقتی می توانید این کار را انجام دهید، به روش هایی بیان کنید که برای شخص مقابل یا رابطه مضر نیست. این می تواند از بحث های زیاد یا غیرمولد جلوگیری کند. در همان زمان، گاهی اوقات زوجین برای کار از طریق اختلاف نظر نیاز به برقراری ارتباط دارند. اگر زن و شوهر هرگز اختلاف نظر نداشته و هرگز مشاجره نکنند، این می تواند به این معنی باشد که از گفتگوهای دشوار اجتناب می کنند. مقابله با برخی از امور دشوار نیز برای سالم ماندن رابطه لازم است.

در صورت بروز اختلاف نظر، فقط از مهارت های ارتباطی خوب برای مرتب سازی امور به روشی سازنده استفاده کنید. همزمان، ارتباط فقط از طریق کلمات رخ نمی دهد. بعضی از افراد به غیر از گفتن کلمات، عشق را از راه های دیگر می بخشند و دریافت می کنند. دریابید که شما چگونه معمولاً عشق خود را برقرار می کنید (آیا این کار از طریق هدیه دادن، گذراندن وقت با کیفیت با هم یا چیز دیگری است). همچنین، دریابید که شریک زندگی شما چگونه عشق خود را برقرار می کند. اگر از راه های مختلف برای برقراری ارتباط استفاده می کنید، ممکن است سیگنال ها را از دست بدهید. با این حال، با صحبت کردن در مورد آن، می توانید اطمینان حاصل کنید که عشق را به روشی که آن ها تشخیص می دهند برقرار کنید

 صداقت

مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار

این احتمال وجود دارد که شما این عبارت قدیمی را شنیده باشید که می گوید “صداقت بهترین سیاست است”. در واقع، این به طور کلی در یک رابطه سالم وجود دارد. این از همان ابتدا درست است. شما ممکن است در مراحل اولیه یک رابطه وسوسه شوید که گمراه انه رفتار کنید. در مورد اینکه کی هستید و آینده شما چگونه خواهد بود. با این حال، عدم صداقت به یک عشق پایدار یا رابطه ای پایدار منجر نمی شود. همزمان که روابط خود را برقرار می کنید، باید در مورد گذشته، حال و آینده خود با شریک زندگی خود صادق باشید.

دروغ گفتن فقط رابطه را تضعیف می کند. آن ها در بنیادی که قبلاً ضعیف در رابطه بوده است، دچار مشکل و فرسایش می شوند. اکنون این بدان معنا نیست که شما باید بی رحمانه صادق باشید. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که یک دروغ کوچک (“بله، آن شام خوب بود”) می گویید تا به احساسات شریک زندگی خود آسیب نرساند. با این حال، مطمئناً باید سنجید که آیا دروغ لازم است یا خودخواهانه نیست.

به مخاطره افتادن یکی از مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار

واقعیت این است که حتی اگر یک زن و شوهر بسیار سازگار باشند، هنوز مواقعی وجود خواهد داشت که هر شخص چیز متفاوتی را می خواهد. در این موارد، تنها راه حل یک سازش قدیمی است. اکنون، سازش به این سادگی نیست که این بار یک شریک راه خود را پیدا کند و دفعه دیگر شریک زندگی دیگر. و این همیشه به معنای ادامه در میانه نیست، زیرا گاهی اوقات هیچ راه حل میانه ای به راحتی یافت نمی شود. سازش واقعی عبارت است از گفتن همه چیز و یافتن بهترین راه حل در هر شرایط خاص. بعضی اوقات ممکن است یک نفر مجبور شود چیزهای بیشتری بدهد. گاهی اوقات شخص مقابل این کار را می کند. هر بار تمرکز خود را پیدا کنید و بهترین نتیجه را پیدا کنید، تا وسوسه نشوید که “امتیاز را حفظ کنید”.

فهم و درک در روابط

داشتن رابطه نیز به درک بالایی از یکدیگر نیاز دارد. قرار نیست همیشه با همسرتان یک نظر باشید. آن ها قرار است کار هایی را انجام دهند که به نظر شما بیگانه است. به یاد داشته باشید، تا زمانی که هر دوی شما ملاقات نکردید، هرکدام زندگی خود را با خانواده و محیط منحصر به فرد خود سپری می کردید. به همین ترتیب، شما هرکدام روش های خاصی از بودن و انجام کار را آموخته اید.

وقتی همسرتان به روشی کاملاً متفاوت از روشی که شما به آن چیز نزدیک می کنید، قضاوت کنید در یک رابطه می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. به جای قضاوت کردن (که به ضرر این رابطه است) به دنبال درک باشید. سوالاتی را بپرسید تا بدانید که چرا آن ها آنچه را که انجام می دهند به شیوه خاصی انجام می دهند و شما در مورد شریک زندگی خود بیشتر خواهید آموخت. این رابطه را تقویت می کند و به احتمال زیاد آن برای آزمایش زمان کمک می کند.

صبر

مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار

صبر ممکن است یک فضیلت باشد، و همچنین یک ماده مهم در یک رابطه پایدار است. همانطور که باید از قضاوت و درک عملی اجتناب کنید، گاهی اوقات نیز باید در رابطه با شریک زندگی خود صبور باشید و بردباری پیشه کنید. شریک زندگی شما ممکن است به زندگی نزدیک شود. به گونه ای متفاوت، آن ها ممکن است به طرز متفاوتی با شما ارتباط برقرار کنند و گاهی ممکن است در زندگی با سرعت خود حرکت کنند. اگر آن ها را تحت فشار قرار دهید و آن ها را دچار عجله کنید، به رابطه آسیب می رساند. در عوض، صبر و شکیبایی را تمرین کنید.

مهربانی یکی از مولفه های لازم برای داشتن یک رابطه پایدار

مهربانی می تواند در زندگی و روابط بسیار طولانی باشد. شما و همسرتان ممکن است کاملاً یکدیگر را دوست داشته باشید. با این حال، بعضی اوقات عملکردها بلندتر از کلمات صحبت می کنند (و البته گفتن کلمات نیز بسیار مهم است). با تمرین مهربانی می توانید عشق خود را به شریک زندگی خود نشان دهید. این اتفاق می تواند به صورت کوچک و بزرگ به صورت روزمره، و گاهی اوقات به روش های بزرگتر با تکرار کمتر اتفاق بیفتد. انواع و اقسام روش ها برای برقراری ارتباط مهربانانه با شریک زندگی خود وجود دارد. به آنها تعارف کنید، ناهار برایشان درست کنید و کمی یادداشت بگذارید تا روزشان را عاشقانه کنید. یک مهمانی برنامه ریزی کنید، آن ها را به شام ​​ببرید و به دور از زندگی روزمره با آن ها به سفر بروید.

توصیه های نهایی

بسیاری از زوجین تصمیم می گیرند که در اوایل رابطه خود به مشاوره زوجین بپردازند تا به آنها کمک کند تا یک پایه محکم با تمام مواد لازم در محل خود ایجاد کنند. مشاوره زوجین همچنین می تواند به عنوان نوعی مشاوره قبل از ازدواج مفید باشد، که می تواند هنگام گذار به آن تعهد مادام العمر کاملاً مفید باشد. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

منابع
regain.us/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا