نشانه های رابطه سالم

همه شما دوست دارید یک رابطه با آرامش را تجربه کنید. طبیعتا رابطه علاوه بر این که شما را به فرد مورد علاقه تان می رساند باید باعث آرام شدن شما نیز شود. نکته ای که مطرح است شما باید بتوانید قبل از ورود به رابطه گذشته خود را پاک کنید. شما باید مشکلات را کنار بگذارید نه این که برای حل کردن مشکل خود وارد رابطه با شریک زندگی خودتان شوید. برای داشتن یک رابطه سالم باید نکات بسیاری را رعایت کنید. در ادامه این مقاله که به همت افراد ماهر در وبسایت همکده نوشته شده است. نشانه های رابطه سالم را برای شما خواهیم گفت.

نشانه های رابطه سالم

آیا می دانید همه روابط شاد در واقع روابط سالمی نیستند؟ در این جا چند نشانه دیگر برای کمک به شما در تعیین رابطه سالم وجود دارد (خوشبخت بودن یکی از نشانه ها است) همه ما می دانیم که درازواج ها  روابط سمی زیادی وجود دارد. ما آن ها را دیده ایم و برای بسیاری از ما این امکان وجود داشته که در در آن رابطه ها بوده ایم. اما از کجا می دانید که آیا شما در یک رابطه سالم هستید و چرا داشتن یک رابطه بسیار مهم است؟ یک رابطه سالم رابطه ای است که در آن هر دو عضو احساس ارزش، عشق و برابری می کنند. این بدان معنا نیست که شما ناامنی ندارید یا بحث نمی کنید. این ها می توانند عناصر طبیعی و سالم برای یک رابطه باشند.

عدم تعادل در روابط

نشانه های رابطه سالم

بعضی اوقات روابط کمی از تعادل خارج می شود و ما به کمی بررسی انواع نیاز داریم. برای مثال شما هرگز اجازه نمی دهید ماشین شما سال ها بدون سرویس برود، پس چرا باید انتظار داشته باشید که رابطه شما بتواند چنین کاری کند؟ خوب است که هر از چندی برای ارزیابی روابط خود کمی وقت بگذارید. آیا رابطه شما جایی است که شما می خواهید باشد؟ آن چه را می خواهید نمی توانید به دست آورید و از مسیر رسیدن به آن خارج می شوید؟ آیا رابطه شما سالم است؟ این نشانه های  رابطه سالم ممکن است کاملاً واضح باشد اما گاهی اوقات ما به چیزهایی کوچکی که در کتاب ها یا سایت ها نوشته شده اند نیاز داریم تا ببینیم که در مسیر درست قرار داریم.

شما هم نیاز به فضای شخصی و هم به تنهایی را درک می کنید.

در رابطه  هر دوی شما نیاز به وقت را برای هم درک می کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی خواهید در کنار یکدیگر باشید … زمان تنها یک آرامش دهنده مهم است، حتی اگر یک فرد درون گرا باشید این قضیه مهم تر است. بعضی از افراد بیشتر از دیگران به وقت تنها نیاز دارند اما باید درک کنیم که زمان تنها به اندازه زمان با هم بودن مهم است. این به شما فرصتی برای بارگزاری مجدد می دهد و فرصتی برای شما نیز هست.

شما می توانید در مورد هر چیزی با یکدیگر صحبت کنید، بدون این که احساس کنید در برابر شما استفاده می شود.

آیا تا به حال در گفتن چیزی به همسرتان دریغ کرده اید زیرا نگران هستید که آن ها ناراحت شوند و در آینده از آن علیه شما استفاده می کنند؟ این هرگز نباید این گونه باشد  در حالی که ما گاهی اوقات کار می کنیم و نگران اشتراک احساسات خود هستیم، اما هرگز نباید آن ها را علیه یکدیگر به کار برد. ما باید بدون ترس از عواقب ناشی از آن ابراز احساسات کنیم. آیا می خواهید در رابطه خود بیشتر لذت ببرید؟ پس سعی کنید قبل از آسیب به رابطه خودتان مشکلات را حل کنید. شما باید می دانید همه روابط شاد در واقع روابط سالمی نیستند. پس نباید امید خود را از دست دهید. سعی کنید با کمک از پزشک یا روان شناس مشکلات خود را حل کنید.

شما از یکدیگر حمایت می کنید.

نشانه های رابطه سالم

شما ممکن است همیشه درک نکنید که چرا چیزی برای شخص شما در رابطه با همسرتان مهم است اما اگر برای آن ها مهم است، پس باید برای شما نیز مهم باشد. این مسئله به ویژه هنگامی که اهداف خود را با یکدیگر در میان می گذارید بسیار مهم است، شما باید احساس سازندگی و حمایت کنید تا این که به شما گفته شود امکان پذیر نیست. پس سعی کنید در هر بخشی از روابط خود چه کاری و چه احساسی از یکدیگر حمایت کنید. شما اگر می خواستید همه کار ها را یک تنه انجام دهید پس به رابطه نیازی ندارید.

اسرار گذشته خود را پنهان نمی کنید.

شریک زندگی شما رابطه یا شرایط سابق شما را می داند و دلیل جدا شدن شما از این رابطه را می داند. آن ها از زمان اخراج شدن از شغل شما اطلاع دارند. حتی اگر به بقیه گفتید که کارتان را خودتان ترک می کنید. هر آن چه در گذشته شما اتفاق افتاده شما را به جایی که امروز هستید رسانده است  ممکن است از آن راضی نباشید یا به خصوص افتخار نکنید اما اتفاق افتاده است و قابل تغییر نیست. گذشته شما هیچ کجا به اندازه امروز شما مهم نیست و هرگز نباید احساس کنید که باید جزئیات را پنهان کنید. بنابر این بهتر است هر دو از گذشته هم خبر داشته باشید.

هرگز عصبانی به رختخواب نمی روید.

شما درباره همه چیز با هم صحبت می کنید، لازم نیست موافقت کنید اما عصبانی نخوابید، حتی اگر تا ساعت 4 صبح در یک مکان سخت این خواب طول بکشد. در غیر این صورت، این انرژی منفی به روز بعد منتقل می شود و اعصاب خوردگی و اضطراب زیادی را به هر دوی شما می بخشد. حتی لازم نیست مسئله را حل کنید. اما باید بتوانید آن را متوقف کنید و کمی از آن استراحت کنید، هم را بغل کنید، ببوسید و به هم نزدیک باشید. می توانید روز بعد مسئله را حل کنید یا حتی اگر لازم بود حتی از افراد دیگر یا دوستان تان کمک بگیرید.

شما به یکدیگر می گویید “متشکرم” و معنای این تشکر را به صورت واقعی انجام می دهید

شما از چیزهای کوچک قدردانی می کنید… از تخلیه ماشین ظرفشویی و  انجام یک بار اضافی لباسشویی گرفته تا  سوخت گیری اتومبیل برای شما، آوردن یک فنجان قهوه در رختخواب! در هر حال تشکر می کنید.  این چیزهای کوچک است که هر روز ما را از اضطراب به دور می برد و ما را بیش از پیش عاشق می کند و باعث می شود با همدیگر بیشتر از رابطه لذت ببریم. گفتن “متشکرم” فقط یک پاسخ نیست، بلکه یک ابراز واقعی قدردانی است. تماس چشمی برقرار کنید، آن را درصورتی که انتظار نمی رود بگویید و سعی کنید قدردانی شما معتبر باشد.

هرگز احساس انزوا نمی کنید.

هیچ وقت احساس نمی کنید که نمی توانید وقت خود را با خانواده یا دوستانتان بگذرانید و شریک شگفت انگیزتان حتی آن را تشویق می کند. آن ها ممکن است خانواده شما را دوست نداشته باشند و ممکن است با دوستان شما کنار نیایند اما اگر کسی برای شما مهم است، پس همسر شما هرگز نباید شما را از دیدن آن ها باز دارد. آنها هرگز نباید باعث شوند که شما برای گذراندن وقت با دیگران احساس گناه کنید. این کار باعث می شود تا شما به هیچ وجه در رابطه خود احساس انزوا نکنید.

شما نمی خواهید آن ها را اصلاح کنید.

شما باید شخص مورد علاقه خود را همان گونه که هست بپذیرید. ویژگی هایی را که می خواهید تغییر دهید را نمی توانید انتخاب نمی کنید. آیا تا به حال گفته اید “شریک زندگی من فقط اگر عالی باشد چه زندگی بهتری داریم” بعضی از افراد این گونه صحبت می کنند و دیگران را تغییر می دهند. آن هادر واقع می خواهند همه چیز مطابق میل خودشان باشد. شما به یک دلیل عاشق آن ها شده اید، شما باید یاد بگیرید که هر ویژگی یا عادتی را که نامطلوب می دانید رد کنید و به مواردی بپردازید که شما را عاشق خود کرده اند.

شما مسئولیت ها را تقسیم می کنید.

ممکن است اخیراً مطلبی را در مورد شرایط یک زن در وبلاگ دیگری خوانده باشید. که دوستانش گفتند ” شوهرت خیلی به تو کمک می کند.” و بعضی اوقات هم دوستان شما به رابطه تان حسودی می کنند چرا که او همه کار ها را انجام داده یا به شما کمک می کند. یک رابطه زمانی مساوی است که همه موارد گفته شده را رعایت کنید.

این ممکن است برای همه متفاوت باشد اما شما به همسرتان کمک نمی کنید و به شوهرتان نیز کمک نمی کنید، بلکه از مسئولیت های خود مراقبت می کنید. اگر این بدان معنا است که شما کار می کنید و شوهرتان در خانه می ماند، این خوب است، اما هر دو باید به طور مساوی و مشترک باشند. مسئولیت خانواده و خانه شما نحوه تقسیم این مسئولیت بین شما و شریک زندگی شما است و چه چیزی است که برای شما مفید است. در حقیقت شما باید بتوانید مسيولیت ها را با کمک یکدیگر انجام دهید.

 

 

منابع
projecthotmess.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا