کشف راه های طبیعی برای بهبود زندگی جنسی

اگر زمانی که با همسر خود در رختخواب هستید آن چیزی نیست که دوست دارید، کمی بیشتر باید توجه داشته باشید. گذراندن یک روز در کنار همسرتان، برای یادآوری تمام دلایلی که به یکدیگر علاقه‌مند شده بودید و کمی لذت بردن از لحظات می‌تواند راهی عالی برای افزایش میل جنسی شما باشد.کشف راه های طبیعی برای بهبود زندگی جنسی در ادامه بیان می شود.

دلایل پزشکی پنهان در مشکلات جنسی

کشف راه های طبیعی برای بهبود زندگی جنسی

البته ممکن است یک بیماری علت کاهش میل جنسی شما باشد. دیابت، مشکلات تیروئید، سرطان و مشکلات قلبی می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند. مشکلات عصبی، آندومتریوز یا بیماری‌های دیگر نیز می‌توانند رابطه‌ی جنسی را برای زنان دردناک سازند. برخی داروها از جمله داروهای فشار خون، افسردگی، اضطراب و حتی قرص‌های کنترل بارداری می‌توانند با تمایل جنسی شما تداخل داشته باشند.

بنابراین اگر علائمی را تجربه کردید که روی زندگی جنسی شما اثر گذاشته‌اند بهتر است یک چک آپ پزشکی داشته باشید تا بتوانید مشکل را درست درمان نمایید. همچنین می‌توانید از پزشک خود بخواهید در صورت امکان داروی شما را با چیزی جایگرین کند که روی میل جنسیتان اثر نداشته باشد.

اما حتی اگر علت مشکل شما یک بیماری باشد نباید این مشکل بتواند مانع از یک رابطه‌ی جنسی لذت بخش شود. در ادامه به راه های طبیعی برای بهبود زندگی جنسی شما را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

رابطه ی جنسی را در اولویت بگذارید

کشف راه های طبیعی برای بهبود زندگی جنسی

گاهی داشتن رابطه‌ی جنسی بیشتر و بهتر ساده بوده و تنها نیاز به کمی خالی کردن یا تغییر در برنامه‌هایتان دارد. وقتی کارهای زیادی در لیست خود برای انجام دادن دارید و زمان شما خیلی زیاد نیست به سختی می‌توانید حسی برای برقراری رابطه داشته باشید.

برنامه ریزی برای رابطه‌ جنسی شاید زیاد رومانتیک به نظر نرسد اما شما مهمترین برنامه‌های خود را در لیستتان قرار می‌دهید، چرا این کار را برای رابطه‌ی خود نکنید؟ بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که به جای اینکه مستقیماً به رختخواب بروید در ابتدا کاری آرامش بخش انجام دهید. خصوصاً اگر میل جنسی شما کم شده است این مرحله اهمیت بالاتری دارد.

همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از نکاتی جهت بهبود زندگی جنسی خود این مقاله را نیز مطالعه کنید.

کار کردن روی ذهن و دقت کردن به افکار

کشف راه های طبیعی برای بهبود زندگی جنسی

اگر ذهن شما حلقه‌ای واکنشی از دلایلی می‌سازد که شما از رابطه دور شده‌اید، در مورد اینکه برای رابطه‌ی جنسی احساس گناه کرده یا شاید بدن شما زیاد چاق است یا زشت هستید و یا هر چیز دیگری، وقت آن رسیده تا جلوی مسیر این افکار را بگیرید. بفهمید چه زمانی این افکار آشکار می‌شوند و آن‌ها را با فکرهایی امیدوار کننده‌تر جایگزین نمایید.

استفاده از لوبریکانت ها را فراموش نکنید

اگر کمی لوبریکانت اضافه کنید رابطه‌ی جنسی شما لذت بخش‌تر خواهد بود، متخصصان می‌گویند این ماده اصطکاک و سایش را از بین برده و از این رو هیچگونه ناراحتی در حین رابطه‌ی جنسی نخواهید داشت. می‌توانید از داروخانه لوبریکانت تجاری تهیه کرده یا به جای آن از جایگزین‌های خانگی مانند روغن نارگیل استفاده نمایید (اگر از این روغن‌ها استفاده می‌کنید کاندوم شما نباید لاتکس باشد زیرا روغن‌ها به لاتکس آسیب خواهند زد)

سعی نکنید نیاز خود به استفاده از لوبریکانت را از همسرتان پنهان سازید. آن را به بخشی از روال رابطه‌ی خود تبدیل کرده و سعی کنید از آن لذت ببرید.

کشف راه های طبیعی برای بهبود زندگی جنسی | مرکز مشاوره همکده

کمی تحرک برای بهبود رابطه ی جنسی

شاید تصور نکنید ورزشی که برای سلامت قلب و ماهیچه‌های خود انجام می‌دهید برای رابطه‌ی جنسی خوب نیز اهمیت دارد اما باید به یاد داشته باشید جریان خون در ناحیه‌ی تناسلی به اندازه‌ی قلب شماست.

برای مثال مردانی که دچار اختلال نعوظ هستند گاهی می‌توانند با داشتن یک روال سالم برای زندگی که شامل ورزش نیز می‌شود مشکل خود را حل کنند.

خواب کافی برای رابطه‌ جنسی خوب

خواب فاکتور دیگری در سبک زندگی است که روی میل جنسی اثر دارد. یک دلیل این است که ترشح هورمون‌ها توسط بدن در زمان استراحت آن کنترل می‌شود و الگوهای خواب مشابه به بدن کمک می‌کنند حدس بزند چه زمانی باید هورمون‌های خاص مربوط به رابطه جنسی را آزاد سازد.

برای هر دو مردان و زنان، خسته بودن در زمان ورود به رختخواب باعث می‌شود حتی میل جنسی که کمی قبل داشته‌اید از بین برود. بعلاوه داشتن خواب کافی برای مردان باعث بهبود سطح تستوسترون خواهد شد ( مقدار کمتر از این هورمون می‌تواند با اختلال جنسی همراه باشد)

برای اطلاعات بیشتر جهت عوامل از بین برنده میل جنسی می‌توانید این مقاله را مطالعه فرمایید.

تمرین پرت شدن حواس و یوگا برای رابطه بهتر

به نظر می‌رسد رابطه‌ی جنسی تمرینی برای پرت شدن حواس است و ارگاسم نیز این حس را ایجاد می‌کند، اما ممکن است افکار مختلف حواس شما را پرت کرده و نگذارد به ارگاسم برسید. حفظ کردن فکرتان روی کاری که انجام می‌دهید و حس کردن آن، راهی قوی برای افزایش میزان لذت شماست.

زنانی که از اختلال جنسی مرتبط با اضطراب رنج می‌برند بعد از تمرینات برای تمرکز حواس به طور قابل توجهی واکنش‌های جنسی بهتری خواهند داشت.

به همین شکل تمرین یوگا برای ذهن و بدن می‌تواند میل جنسی شما را زیاد کند. در یک آزمایش به یک گروه چهل نفره از زنان روزانه یک ساعت آموزش یوگا داده شد، نمره‌ی میانگین آن‌ها در پرسش نامه‌ی مربوط به عملکرد جنسی برای علاقه، ارگاسم، درد کمتر، روان بودن و رضایت کلی افزایش یافت. حالت‌های بدنی یوگا که آن‌ها انجام می‌دادند حالاتی برای تقویت ماهیچه‌های لگن، آزادسازی مفاصل لگن و تقویت روحیه بوده که با تمرینات تنفس و تکنیک‌های آرامش بخش دنبال شده است.

کشف راه های طبیعی برای بهبود زندگی جنسی – طب سوزنی برای بهبود رابطه ی جنسی

چینی‌های باستان طب سوزنی را انجام می‌دادند. در آن یک متخصص، سوزنی را در نقاط معین در بدن فرو می‌کرد و این درمان می‌توانست میل جنسی را نیز زیاد کند. ایجاد تعادل و آرامش در بدن برای بهبود میل جنسی سال‌های زیادی است که با طب سوزنی قابل دسترس است.

تحقیقی صورت گرفته است که در آن 35 مرد و زن دچار اختلال جنسی بودند. در اغلب آن ها این اختلال بر اثر مصرف داروهای ضدافسردگی بود و مشکل آن‌ها با نه جلسه طب سوزنی درمان شد. در پایان میل جنسی در زنان بهبود یافته و در مردان نعوظ، زمان انزال و توانایی ارگاسم بیشتر شده است.

کدام گیاهان برای شما موثر خواهند بود

بعضی گیاهان توسط افراد مختلف در سراسر جهان به عنوان محرکی برای میل جنسی استفاده می‌شوند. برخی بر این باورند این مواد خوراکی اعصاب ناحیه‌ی تناسلی را تحریک می‌کنند. برخی دیگر می‌گویند این خوراکی‌ها سطح اسید نیتریک را بالا می‌برند. ماده‌ای که جریان خون در ناحیه‌ی تناسلی را زیاد کرده و باعث آزادسازی هورمون‌هایی برای تولید حس خوب در مغز شما می‌شود.

برخی از این گیاهان، جینسنگ ژاپنی، گیاه سرچماقی‌ها، گیاه جینکو و تیچپتالوم هستند.

منابع
everydayhealth.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا