خشم شوهرم ازدواج ما را خراب می کند | چه کاری می توانم انجام دهم؟

خشم شوهرم ازدواج ما را خراب می کند. چه باید کرد؟ وقتی افراد ازدواج می کنند، اغلب پر از امید به آینده و ازدواج جدید خود هستند. آنها رویاهای اتفاقات خوب آینده و زندگی شاد با همسر جدید خود را دارند. اگر اوضاع به گونه دیگری رقم بخورد، بعضی از افراد احساس اضطراب و ناامیدی می کنند. اما واقعیت این است که حتی سالم ترین ازدواج نیز به سختی کار می کند و ممکن است روزهای سختی را تجربه کند. بعضی از شرایط دشوار در ازدواج می تواند آنقدر شدید باشد که زوجین به این فکر بیفتند که آیا باید ازدواج پایان یابد؟

یکی از این شرایط تشخیص این است که همسرتان خشم را تجربه می کند تا حدی که به ازدواج و احتمالاً بهزیستی شخصی شما آسیب می رساند. اگر می ترسید که عصبانیت شوهرتان ازدواج شما را خراب کند، برای پیشنهادات در مورد چگونگی پاسخ دادن و از کجا کمک بگیرید، به خواندن ادامه دهید. برای رفع مشکلات خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

آیا عصبانیت همسرتان ازدواج شما را خراب می کند؟ چه کار می توانید بکنید؟

مراحلی برای این که در زمینه عصبانتیت همسرتان، به کنترل شرایط بپردازید وجود دارد. این مراحل از اهمیت بسیاری برخوردارند و عبارتند از:

ابتدا آرام باشید

خشم شوهرم ازدواج ما را خراب می کند | چه کاری می توانم انجام دهم؟

وقتی شخص دیگری عصبانیت را نسبت به شما ابراز می کند، طبیعی است که تمایل داشته باشید با عصبانیت یا دفاعی پاسخ دهید. با این حال، پاسخ دادن به عصبانیت با عصبانیت بیشتر می تواند شرایط را تشدید کند، به خصوص اگر شوهر شما قبلاً برای کنترل عصبانیت خود دست و پنجه نرم می کند. تمام تلاش خود را انجام دهید تا در شرایط متشنج آرام باشید. ممکن است بخواهید با کلامی خنثی مانند می توانم بگویم که خیلی ناراحت هستی.” فکر نمی کنم صحبت کردن در حال حاضر کمک کند، بنابراین می خواهم به شما فضای آرام بدهم. ممکن است لازم باشد به او فضای فیزیکی بدهید – یا با بیرون آمدن از اتاق یا اینکه کمی برای انجام یک کار از خانه بیرون بروید. می توانید حتی در این زمینه با او صحبت کنید یا این که به او پیشنهاد کنید، آرام آرام از محیط دور شود.

سعی کنید قضایا را از دید او ببینید

تمام تلاش خود را بکنید تا بفهمید عصبانیت او از کجا آمده است. اگر او خودش شرایط را به روشنی توضیح نداده است، می توانید از او سوال کنید تا درک روشنی از دیدگاه و احساسات او پیدا کنید. بیان مجدد شکایات وی می تواند یک روش خوب برای نشان دادن این باشد که شما در عین حال ارائه یک طرح بندی جدید، در حال گوش دادن هستید. به عنوان مثال، اگر او بگوید، “من باور نمی کنم که یک احمق در کار پروژه دیگری را خراب کرده باشد!” شما می توانید با این پاسخ، “شما واقعاً از همکار خود عصبانی هستید. احساس اینکه کسی وقت شما را تلف کرده بسیار ناامیدکننده است.

” بعضی اوقات، وقت گذاشتن برای گفتگو و تغییر چارچوب درگیری از دید او کافی است تا به شما کمک کند تا ببینید خشم او دلیل موجهی دارد یا خیر. حتی اگر عصبانیت او بدون دلیل شعله ور شده باشد، دادن زمان برای یک گفتگو و توجه به او برای درک احساس ممکن است به کنترل این احساسات کمک کند.

با او صادق باشید

اگر به جایی رسیده اید که احساس می کنید عصبانیت او واقعاً ازدواج شما را خراب می کند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که صادق باشید. با این حال، اگر قبلاً با شخصی روبرو شده اید که برای کنترل خشم خود دست و پنجه نرم می کند، ممکن است نخواهید این مطلب را وسط یک صحبت همراه با تنش و عصبانیت بیان کنید. یک رویکرد سازنده تر این است که احساسات خود را یادداشت کنید و به او بگویید دوست دارید برخی از نگرانی ها را در مدت زمان آرام تری به اشتراک بگذارید.

صداقت مهم است و شما شایسته این هستید که در ازدواج خود احساس احترام و شنیده شدن داشته باشید. اگر برای عصبانیت شوهرتان مانع ایجاد شده باشد متاسفانه می تواند باعث دفاعی شدن هر چه بیشتر رفتار او شود. از بیان جملاتی که اتهام آمیز هستند خودداری کنید. تاکید کنید که می خواهید صحبت کنید تا رابطه شما سالم تر و شادتر شود. نه به این دلیل که می خواهید او را سرزنش کنید یا ترک نمایید.

اگر عصبانیت او تا حدی پیش رفته است که شما می خواهید رابطه یا ازدواج را ترک کنید، ممکن است ابتدا بخواهید با یک مشاور مشورت کنید تا بهترین روش را تعیین کنید. یک درمانگر آموزش دیده می تواند به شما در یافتن کلمات و منابع مورد نیاز برای ترک با خیال راحت کمک کند. باید به مشاور اشاره کنید خشم شوهرم ازدواج ما را خراب می کند. چه کار باید کرد؟

او را برای دریافت راهنمایی تشویق کنید

عصبانیت یک احساس عادی انسانی است که می تواند سالم باشد، اما در صورت عدم کنترل، پاسخ خشم به نگرانی های اساسی می تواند ناسالم شود. یک مسئله متفاوت و پیچیده تر معمولاً باعث خشم ناسالم می شود. به عنوان مثال، عصبانیت می تواند از موارد زیر ناشی شود:

  • بی احساسی
  • اضطراب
  • افسردگی
  • بیش فعالی
  • اختلال وسواس فکری
  • PTSD
  • اختلال دو قطبی
  • گناه یا شرم

ممکن شوهر شما تصمیم داشته باشد که عصبانیت شما را کم تر کند و شرایط را کنترل کند. اما به احتمال زیاد اصلا این احساس را نخواهد داشت. . کشف اینکه عصبانیت وی از کجا ناشی می شود برای مدیریت آن در طولانی مدت ضروری است. یک متخصص بهداشت روان می تواند به شوهر شما کمک کند تا ریشه مسائل عاطفی خود را پیدا کند.

متأسفانه، تا حدی به دلیل انگ های اجتماعی پیرامون مردان که احساساتی غیر از خشم ابراز می کنند، توصیه این روش ممکن است باعث دفاعی یا عصبانی شدن وی شود. اگر قصد دارید این پیشنهاد را با شوهر خود مطرح کنید، سعی کنید این کار را در یک زمان آرام انجام دهید و تأکید کنید که پیشنهاد درمان می کنید زیرا می خواهید هر دوی شما شادتر باشند.

در صورت نیاز از او دور شوید

خشم شوهرم ازدواج ما را خراب می کند | چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر او واقعاً عصبانی است و قادر به صحبت با او نیستید و نمی توانید مکالمه را ادامه دهید، پس به او بگویید که باید کمی استراحت کنید. قدم بزنید، از اتاق خارج شوید، یا کار خود را انجام دهید. مکانی را پیدا کنید که بتوانید در آن آرام باشید و دوباره خود را شارژ کنید. استراحت ممکن است به او فرصت دهد تا قبل از بازگشت شما آرام شود.

به او کمک کنید تا مراقبت از خود را انجام دهد

در حالی که شما بر هر کاری که شوهرتان انجام می دهد تسلط ندارید، فرصت هایی برای کمک به تشویق مراقبت از خود در زندگی خواهید داشت. به دنبال راه هایی برای تشویق وی برای استراحت شبانه خوب، ورزش کردن و تصمیم گیری برای تغذیه سالم باشید. عدم مراقبت از خود می تواند در احساسات افراد نقش مهمی داشته باشد. هرچه از نظر جسمی از خود مراقبت کنید، رسیدگی به هرگونه چالش بهداشت روانی که با آن روبرو هستید آسان تر خواهد بود.

همچنین، تمام تلاش خود را انجام دهید تا خود مراقبتی خود را تمرین کنید. زندگی با شخصی که برای کنترل خشم خود دست و پنجه نرم می کند، می تواند استرس زا و نامطمئن باشد. شما لیاقت این را دارید که بتوانید در ازدواج خود را  شارژ کنید و احساس سلامتی کنید. زمانی که می توانید وقت خود را صرف بهبود شرایط روحی خود کنید. برای رفع این جمله که خشم شوهرم ازدواج ما را خراب می کند راه های زیادی وجود دارد.

مانند والدین رفتار نکنید

همانطور که از شوهر خود در شرایط دشوار یا ناامیدکننده حمایت می کنید، حتی اگر کودکانه رفتار کند، با تمام توان خود سعی کنید مانند والدین خود رفتار نکنید. تلاش برای حل مشکلاتش برای او باعث رشد او نمی شود و سرزنش کردن او، به ویژه در مقابل دیگران، فقط ممکن است اوضاع را تشدید کند. شما سزاوار شریکی هستید که مانند یک بزرگسال رفتار کند. رفتار یکسان با او کمک خواهد کرد.

شوهر خشمگین من را مسئول همه چیز می داند!

خشم شوهرم ازدواج ما را خراب می کند | چه کاری می توانم انجام دهم؟

یک محصول جانبی معمول عصبانیت، مقصر دانستن دیگران است. این می تواند برای همسری که دائماً برای همه چیز مقصر شناخته می شود، یک وضعیت ناعادلانه و ناامیدکننده باشد. این مهم است که به یاد داشته باشید که سرزنش کردن ممکن است راه شوهر شما برای مقابله با این احساسات باشد، اما عمل و گفتار او تقصیر شما نیست. شما نیازی به پذیرش مسئولیت در قبال گزینه های او ندارید. علاوه بر این، انجام بسیاری از کارها فقط باعث می شود تا در آینده سرزنش بیشتری متوجه شما شود. اگر احساس می کنید شوهر شما در تلاش است خشم یا سرزنش خود را به سمت شما سوق دهد، پس شما حق دارید دور شوید و فضای سخت خود را کم کنید.

سعی کنید مهربانی و عطوفت را ادامه دهید

خشم شوهرم ازدواج ما را خراب می کند. این مطلبی است که باید رفع شود. اگر شوهر شما با عصبانیت خود مشکل دارد، کمی صبر و عطوفت می تواند تا حد زیادی کمک کند. به یاد داشته باشید که عصبانیت معمولاً از چیز دیگری ناشی می شود و احتمال زیادی وجود دارد که شوهر شما در تلاش باشد. حمایت شما می تواند تا حد زیادی در ترغیب وی به دریافت کمکی که لازم دارد، باشد. اگر می توانید او را وادار کنید که به مشاوره برود، به او بگویید که تمایل داشتید بیش از این حاضرید با او همراه شوید. و به یاد داشته باشید، فقط به دلیل داشتن دلسوزی به این معنا نیست که شما باید بپذیرید که با شما بدرفتاری کنند.

منابع
betterhelp.combetterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا