عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز ‌

خوشبختی یک فرایند مهم در زندگی همه ما است. افراد برای این که خوشبختی را در خود ایجاد کنند نیاز مند استفاده از موارد مختلفی هستند. تلاش برای خوشبختی نیازمند استفاده از موارد مختلفی است. شادی یکی از گزینه های مهم در زندگی است. شادی بسیار مهم است. افراد برای این که دارای خوشبختی و شادی باشند نیازمند تلاش هستند. این تلاش می تواند شامل فعالیت در زمینه های مختلف باشد. خوشبختی و عشق با هم در ارتباط هستند. در ادامه می خواهیم ببینیم آیا عشق و خوشبختی می تواند در فرآیند های مغز تاثیر گذاشته باشد یا خبر؟ عشق و خوشبختی از راه های مختلف می تواند ایجاد شود. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم عشق و خوشبختی بسیار گزینه مهمی است. عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز ‌در این مقاله از وب سایت همکده بررسی شده اند.

شاد بودن چگونه تعریف می شود؟

شاد بودن را می توان به عنوان خلق و خو، احساس یا حالت روحی توصیف کرد. بسته به این که کدام منبع را پیدا کنید، تعاریف بسیاری برای توصیف شادی مانند شادی، رضایت، خوشبختی، لذت، هیجان و بسیاری موارد دیگر مشاهده خواهید کرد.

شادی بین الملل در توصیف آنچه خوشبختی است

عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز

شادی بین الملل در توصیف آن چه خوشبختی است، رویکردی کمی متفاوت در پیش می گیرد. طبق تعریف آن ها، “خوشبختی زمانی است که زندگی شما نیازهای شما را برآورده کند.” این سازمان در ادامه تعریف را با بیان اینكه “خوشبختی كامل، روشنایی زمانی به وجود می آید كه تمام نیازهای خود را برآورده كنید”. در حالی که سعادت کامل هدفی است که باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم، اما واقعیت این است که هیچ کس همیشه خوشبخت نیست.

نکته ای در ارتباط با عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز ‌

برخی از وقایع یا دوره های زندگی قطعاً میزان شادی فعلی ما را افزایش می دهد. دستیابی به اهدافی مانند فارغ التحصیلی دانشگاه و به دست آوردن آن شغل رویایی، درجه شادی ما را بالا می برد. هیچ لذتی بیشتر از ازدواج با آن شخص کامل یا داشتن یک نوزاد تازه متولد شده وجود ندارد.

درجه شادی در مردم

واقعیت این است که اکثریت مردم درجه شادی خود را در جایی نزدیک به وسط مقیاس بین اندوه عمیق و سعادت کامل ارزیابی می کنند. درست است در مورد جایی که باید باشیم تا به عشق سعادت برسیم.

مغز و بدن ما برای بقا طراحی شده است.

مغز و بدن ما برای بقا طراحی شده است. بخشی از آن طراحی این است که ما خوشحال باشیم. هر روز، بدون اینکه ما متوجه آن شویم، بدن ما طوری برنامه ریزی شده که آرزوی خوشبختی می کند و از درد جسمی و روحی جلوگیری می کند. مغز ما مواد شیمیایی مختلف و ترکیبات شیمیایی آزاد می کند که احساسات شادی ایجاد می کنند. برخی از کارهایی که ما به عنوان بخشی از سبک زندگی خود انجام می دهیم، می توانند مغز ما را به انتشار مواد شیمیایی که باعث خوشحالی ما می شوند، تحریک کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر بدانید که این باعث خوشحالی شما می شود، اشتیاق بیشتری به ورزش بیشتر خواهید داشت؟ اگر بدانید که این کار باعث آرامش شما می شود، آیا کلاس یوگا می روید؟ آیا اگر سگ شما را به شخص معتمدی تبدیل کند، سگ می گیرید؟

داروهای که باعث ایجاد حس بهتر می شوند.

وقتی به “مواد شیمیایی شاد” فکر می کنیم، اغلب به فکر مواد یا داروهایی هستیم که باعث می شوند احساس بهتری داشته باشیم. درست است که یک ماده شیمیایی شاد مغز به شکل دارو می تواند روحیه شما را بالا ببرد، اما در نظر بگیرید که روش های طبیعی و طبیعی تری برای تولید آن ماده شیمیایی شادی وجود دارد که به شما احساس فوق العاده ای می دهد.عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز ‌می توانند با این داروها افزایش بیابند.

آیا ماده شیمیایی مغزی وجود دارد که شما را خوشحال کند؟

شاید خوشحال باشید که یاد بگیرید بدن شما هر روز صدها ماده شیمیایی عصبی تولید می کند. دانشمندان فقط در نوک کوه یخ در تحقیقات شیمیایی شاد مغز هستند. تا به امروز، آن ها فقط توانسته اند تعداد انگشت شماری از آن ها را منزوی کنند و تا درک دقیق نحوه کار آن ها فاصله زیادی دارند.

هفت ماده شیمیایی مهم و عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز ‌

در این جا نگاهی نزدیک به هفت ماده شیمیایی شاد مغز برای عشق به خوشبختی است. آیا می توانید بگویید چه ماده شیمیایی شما را خوشحال می کند؟

1. اندوکانابینوئیدها

عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز

اگر اندوکانابینوئیدها را به یک داروی معروف خیابانی متصل کنید که اکنون در بسیاری از ایالت ها برای اهداف دارویی یا تفریحی قانونی شده است، کانابیس، که به نام های ماری جوانا، گلدان، علف های هرز یا انواع نام های مستعار دیگر نیز شناخته می شود، شروع بسیار خوبی خواهید داشت. . اندوکانابینوئیدها گاهی اوقات “مولکول سعادت” نامیده می شوند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دانشمندان بر این باورند که بدن ما خود به خود نوعی شاهدانه تولید می کند که روی گیرنده های CB-1 و CB-2 سیستم کانابینوئید کار می کند. در گیاه شاهدانه، دانشمندان توانسته اند حداقل 85 کانابینوئید مختلف را جدا کنند. هر اندوکانابینوئید به روش های مختلف ادراک و حالات هوشیاری ما را تغییر می دهد.

مطالعاتی در ارتباط با عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز ‌

عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز

 

در مطالعه ای در سال 2012 در دانشگاه آریزونا، محققان تشخیص دادند که دویدن باعث افزایش اندوکانابینوئیدها در انسان و سگ می شود. این مطالعه نشان می دهد که اگر دویدن را تمرین کنید خوشحال خواهید شد. قبل از این که بیش از حد از آن هیجان زده شوید، تحقیقات دیگر نشان داد که اندوکانابینوئیدها برای عبور از سد مغز خون بسیار بزرگ هستند، به این معنی که ورود اندوکانابینوئیدها به بدن ما امکان پذیر نیست.

نکته

واضح است که محققان باید چیزهای بیشتری در مورد این ماده شیمیایی خوشبختی بیاموزند.

2. دوپامین

دوپامین یک ماده شیمیایی خوشبختی است که بخشی از سیستم پاداش مغز است. وقتی اهدافی را تعیین می کنیم و به آن ها می رسیم، احساس خوبی به ما دست می دهد. احساسات شادی به مغز ما پیامی می دهد که می گوید باید بیشتر از آن چه باعث ایجاد این احساسات شاد می شود، عمل کن تا دوباره پاداش احساس خوشبختی را احساس کنید.

ترشح دوپامین و عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز ‌

مغز دوپامین ترشح می کند و این میل یا اشتیاق به شما را برای رسیدن به “بالاترین مقدار” دیگر ایجاد می کند. برخی از داروها مانند کوکائین و مت آمفتامین مستقیماً بر روی سیستم دوپامین تأثیر می گذارند و باعث اعتیاد می شوند. کوکائین مانع از جذب مجدد دوپامین می شود و مواد شیمیایی بیشتری را در مغز باقی می گذارد.

نکته

محققان همچنین کشف کرده اند که افراد برون گرا و افرادی که تمایل به مهار ندارند، مقادیر بیشتری دوپامین نسبت به افراد درونگرا دارند.

3. اکسی توسین

هر زمان که شخصی را لمس کردید، با شخصی صمیمی باشید، یا از یک جلسه عاشقانه گرم و سنگین لذت ببرید، بدن شما اکسی توسین آزاد می کند. اکسی توسین به عنوان مولکول پیوند شناخته می شود. این ارتباط مستقیم با پیوندهای انسانی دارد و مسئول احساس اعتماد و وفاداری ما است. سطح بالایی از اکسی توسین به احساس متصل می شود

دلبستگی عاشقانه

اگر از یکی از عزیزانتان جدا شده باشید، سطح اکسی توسین شما پایین می آید و این اشتیاق را برای شما ایجاد می کند که دوباره این تجربه پیوند را با آن ها داشته باشید. در مطالعات انجام شده با مردم و سگ ها، دانشمندان متذکر شده اند که اکسی توسین در سگ ها و افراد وقتی اوقات خود را با هم می گذرانند، افزایش می یابد. اگر می خواهید خوشبخت باشید و دوستان زیادی ندارید، ممکن است یک سگ را به عنوان حیوان خانگی در نظر بگیرید.

نکته

شما خوشحال تر خواهید شد و دوست جدید شما نیز خوشحال خواهید شد.

4. اندورفین

عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز

برخی از افراد تحمل درد بیشتری نسبت به دیگران دارند. این احتمالاً به این دلیل است که آن ها به طور طبیعی بیشتر از مواد شیمیایی به نام اندورفین دارند تا آن هایی که با شدت بیشتری احساس درد می کنند. اندورفین راهی برای تولید مورفین در بدن است. اندورفین ها از نظر ساختار شیمیایی به مواد افیونی شباهت دارند.

نکته ای در ارتباط با عشق و خوشبختی و فرآیند های آن در مغز ‌

غده هیپوفیز و هیپوتالاموس در طی فعالیت های سنگین، تمرینات قلبی، مقاربت جنسی و ارگاسم مواد شیمیایی درد کشنده با خاصیت ضد درد تولید می کنند.

کشف دانشمندان در این زمینه

در سال 1999، دانشمندان کشف کردند که سوزن های طب سوزنی که در نقاط خاصی از بدن وارد می شوند، مغز را به تولید اندورفین تحریک می کنند. در یک پروژه تحقیقاتی دیگر، آن ها پس از دریافت درمان های طب سوزنی، سطح بالاتری از اندورفین را در مایع مغزی نخاعی یافتند.

5. GABA

یک روش محبوب برای آرام کردن خود پس از یک روز پر فشار، دراز کشیدن، بستن چشمان و فکر کردن در مورد مکان شاد خود است. شاید این دره ای از گل های وحشی باشد که کوهی با شکوه به عنوان پس زمینه ای در آن دیده می شود. شاید این تصویری از یک اقیانوس آبی درخشان با صدای امواجی باشد که به آرامی از ساحل دریا شسته می شوند. 

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا