نشانه های کمبود محبت در پسران

موضوعات حساس زیادی هستند که به عنوان والدین باید با دقت خیلی زیاد به آن ها رسیدگی کنیم. کمبود محبت یکی از موضوعاتی است که می تواند مشکلات زیادی را برای کودک شما ایجاد کند. با وجود چیزهای زیادی که در این مورد می توان به سادگی درک کرده و دید، برخی از موارد در پشت صحنه هستند. نشانه های کمبود محبت در پسران چیست؟

آیا کمبود کمبود محبت می توان مشکلات زیادی را در زندگی کودک شما ایجاد کند؟

راه حل شما در یک تماس محبت امیز با کودک نهفته است. دو نوع محبت کردن داریم:

  • تماس فیزیکی
  • تماس ذهنی

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که به دیدار نوزادی می روید که به تازگی به دنیا آمده است؟ نوزاد در بغل مادر یا مادربزرگش ارام است اما همین که شما او را در آغوشتان می گیرید گریه می کند. شما از این عکس العمل گیج می شوید، تعجب می کنید ایا این نوزاد به قدری هشیار است که بتواند این تفاوت را درک کند.

تفاوت ساده در این است که لمس مادر باعث حس گرما و محبت والدین برای کودک می شود. با گرفتن نوزاد از اغوش مادر او کمبود محبت را حس کرده و بی تابی خواهد کرد.

این کمبود لمس امن می تواند به شدن روی اعتماد به نفس کودکان اثر بگذارد. منظور از لمس ایمن یعنی بغل کردن گه گاه، گرفتن دستان کودک، نوازش کردن موهای او و …

باید بدانید لمس کردن توسط والدین اهمیت زیادی دارد. به عنوان یک کودک، کودک عشق و محبتی عظیم را از طریق این تماس امن بی انتها دریافت می کند. با بزرگتر شدن کودک، این تماس ها به تدریج کمتر خواهند شد. وقتی کودک شما مستقل تر شود و در نهایت این تماس ها به حداقل میزان ممکن خواهند رسید.

به طور طبیعی کودکان نیاز به نوازش و محبت دارد. این کار برای ان ها نشان دهنده ی عشق، محبت، و پذیرفته شدنشان است. نبود این تماس در نهایت باعث می شود کودک در مورد شخصیت خود زیاد مطمئن نباشد.

نکات مهم درباره نشانه های کمبود محبت در پسران

ما به عنوان والدین این کار را بدون اینکه متوجه باشیم کنار می گذاریم. ما متوجه اثرات کمبود محبت روی کودکان خود نیستیم. همزمان با رشد کودک، و نیاز به گرما و محبت بیشتری از جانب والدین دارد. شاید کودک شما دیگر زیاد به شکل فیزیکی گریه نکند در نتیجه کمتر به سمت او دویده و او را بغل می گیرید یا نوازش می کنید در حالی که شاید از نظر عاطفی گریه کرده و ناراحت باشد.

در اینجا شکافی وجود دارد که بر اثر کمبود همدلی و محبت ایجاد شده است. وقتی شما با کسی راحت هستید لمس کردن او به معنای پذیرفته شدنش است. از طرف دیگر اگر کسی را دوست نداشته باشید و او شما را لمس کند، فورا از آنجا دور خواهید شد. شما می خواهید بین خودتان و این فرد یک فاصله ی فیزیکی ایجاد کنید.

لمس عاشقانه و با محبت چیست؟

 مثال هایی از تماس های محبت آمیز برای رفع نشانه های کمبود محبت در پسران

  1. اگر یک حیوان خانگی دارید و بعد از روزی طولانی وارد خانه می شوید او به سمت شما می دود. علت این است که می خواهد او را نوازش کنید، او می خواهد محبت شما را حس کد. اگر حیوان خانگی ما به این نوع محبت نیاز دارد فکر می کنید کودک شما آن را نیاز نخواهد داشت؟ تصور کنید زمانی که به این حیوان محبتی نشان نمی دهید چه واکنشی خواهد داشت.
  2. حتی پزشکان تایید کرده اند بیماران را وقتی کسی مرتبا در آغوش گرفته و به او محبت کند زودتر بهبود خواهند یافت. با عشق و گرمای محبت، بیمار زودتر از زمان تخمین زده شده خوب می شود.
  3. در خانه های سالمندان چیزی که افراد مسن از دست می دهند راحتی نیست بلکه کمبود توجه از سوی اعضای خانواده است.
  4. وقتی دوست عزیزی را ملاقات می کنید آیا با فاصله از او می ایستید؟ شما دوست دارید با او دست بدهید، بغلش کنید، پشت او بزنید و به بیان ساده تر می خواهد به او ابراز خوشحالی کرده و محبتتان را نشان دهید.

نتایج لمس های گرم و پرمحبت 

  • کودکان باور می کنند که مهم هستند و باارزش اند، زیرا پذیرفته شده اند.
  • کودک در آینده شهوت زیاد نخواهد داشت. وقتی او تماس های امن کافی دریافت کند نیاز او برای شهوت زیاد نخواهد بود.
  • کودک به دنبال رابطه ای بیرون از خانه برای درک شدن نمی رود. روابط در خانواده برای کودک عمیق و محکم هستند.

حتی در روزهای پر استرس مانند امتحانات، دوست دارید فرزند شما احساس سبکی و شادی داشته باشد؟ یکی از راه ها برای این کار نشان دادن محبتتان به اوست.

اثرات طولانی مدت کمبود محبت در کودکی می تواند مشکلاتی برای ذهن و قلب کودک شما ایجاد کند. شما می توانید با تماس های عاشقانه از این مشکلات فرار کنید. کمبود محبت می تواند ریشه های عمیقی پیدا کند.

مشکلاتی که بر اثر کمبود محبت برای کودک شما ایجاد خواهند شد کدام اند؟

ما در اینجا می خواهیم برخی از نتایج ناشی از کمبود محبت روی کودکان را به شما نشان دهیم. به ان ها دقت کده و سعی کنید نیازهای مهم در کودکان خود را براورده سازید.

  • نشانه های کمبود محبت در پسران – مشکل داشتن در شناخت احساسات

اولین تاثیری که می تواند در نتیجه ی کمبود محبت در کودکان ایجاد شود این است که کودک شاید برای شناخت احساسات خود مشکل پیدا کند.

کمبود مهارت ها و نشانه های کمبود محبت در پسران

کودکانی که والدین آن ها زیاد درگیر رشدشان نبوده اند اغلب در تمامی بخش های زندگی عملکرد ضعیفی خواهند داشت. این کودکان احتمالا کمبود خود را در قدرت شناخت، ارتباطات با افراد دیگر، مهارت های اجتماعی و مهارت های عاطفی نشان خواهند داد. به علت کمبود ارتباط عاطفی و محبت از جانب سرپرستان، این کودکان به احتمال زیاد برای ایجاد ارتباط در آینده ی زندگی خود مشکل خواهند داشت.

نبود کلی محدودیت ها در خانه باعث می شود کودک نتواند در مدرسه و دیگر موقعیت های اجتماعی رفتار درست را یاد بگیرد. در نتیجه در آینده نیز به احتمال زیاد دچار مشکلات رفتاری خواهد شد.

یکی از مهم ترین کارهایی که والدین باید انجام دهند این است که کارهایشان را کنار گذاشته و برای کودک خود محبت مورد نیازش را داشته باشند.

از اختلال شخصیت پارانویا چه می دانید؟ | مرکز مشاوره همکده
  • نشانه های کمبود محبت در پسران – کمبود اعتماد به نفس

کمبود محبت در کودکی باعث می شود رابطه ی کودک با خودش در اینده یکی از سخت ترین روابط برای او باشد. گاهی حتی این کودکان خود را بزرگترین دشمنشان دانسته و بدترین کلمات را در مورد خود به زبان می آورند.

این مشکلات در عزت نفس می تواند باعث شود زندگی برای آن ها جنگی دائمی باشد میان چیزی که خودشان حس می کنند و چیزی که می خواهند حس کنند. در نتیجه این کودکان خودشان را شدیدتر از افراد دیگر قضاوت کرده و می خواهند خود را به استانداردهای بالاتری برسانند.

  • نشانه های کمبود محبت در پسران – کمبود اعتماد به افراد دیگر

در نهایت باید بدانید کمبود محبت در کودکی باعث می شود کودک در اعتماد کردن به دیگران مشکل پیدا کند. در این موارد ان ها مرتبا نگران هستند که کسانی را که دوست دارند در نهایت به ان ها آسیب و لطمه خواهند زد.

اگر کودکان در محیطی امن و خوشایند نباشند شاید اعتماد کردن به دیگران در آینده برای آن ها سخت شود. و البته این هر نوع رابطه ی طولانی فرد را برای او دشوار خواهد کرد.

اعتماد مسلما مفهوم مهمی در روابط عاطفی مثبت است. زمانی که فرد محبت را تجربه نکرده و حمایت یک فرد بزرگسال را ندیده است، به احتمال بیشتر برای پیشگیری از آسیب دیدن در مکانیسم دفاعی خود خواهد رفت.

در نتیجه ی تمام این ها باید به یاد داشته باشید عواقب کمبود محبت در برخی کودکان کاملا مشهود است زیرا برخی اوقات والدین یکی از مهم ترین چیزهایی که باید برای کودک خود فراهم کنند را فراموش می کنند، محبت و توجه.

به عنوان یک مادر، شما باید مطمئن باشید که کودکتان در اولویت قرار دارد و عشق و محبت مورد نیاز خود را دریافت می کند.

 راه های نشان دادن محبت به کودک

نشانه های کمبود محبت در پسران بسیار در آینده تاثیر دارد. پس باید کودک را در آغوش داشت.

  1. هرشب قبل از رفتن به رختخواب بگذارید او کمی شما را در آغوش بگیرد. به هیچ عنوان شما سعی نکنید فاصله ایجاد نمایید
  2. هر روز صبح وقتی کودک خود را می بینید او را بغل کنید. بگذارید روز شما با یک بغل پرمحبت شروع شود.
  3. اگر کودک قبل از شما برای مدرسه از خانه بیرون می رود او را بغل کرده و ببوسید.
  4. اگر برای اداره یا کار دیگری باید از خانه خارج شوید و کودک شما در خانه است قبل از رفتن او را بغل کنید.

زندگی کودک خود را با محبت و امنیت پر کنید و نتایج آن شما را شگفت زده خواهد کرد. خواهید دید عشق، شادی و باور داشتن خود در او بیشتر خواهد شد. این ها همان چیزهایی نیستند که شما می خواهید؟

اما تماس و محبت ذهنی برای کودک چگونه است؟

نشانه های کمبود محبت در پسران بسیار است. حضور فیزیکی داشتن در کنار یک فرد کاری ساده و امکان پذیر است. اما حضور ذهنی و روانی داشتن در کنار یک نفر گاه می تواند برای ما کار سختی باشد. این کار تنها زمانی ساده تر خواهد شد که شما خودتان انتخاب کنید که از سلامت روانی و عاطفی فرزند خود می خواهید مراقبت داشته باشید.

کودکان در هر بخش و هر زمینه ای از زندگی خود نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. همه ی افراد فکر می کنند کودکان همیشه شاد بوده و از عشق و محبت بالایی بهره می برند اما گاهی اوقات واقعیت همان چیزی نیست که به نظر می رسد. همه ی ما نیاز به حمایت روانی داریم، در نیتجه در اطراف خود به دنبال افرادی مانند دوستان، خانواده و دیگر خویشاوندان خواهیم بود.

تمامی بخش های داستان را فراموش کرده و سعی کنید با توجه به شرایط به او راه حل بدهید. وقتی از همان اوایل کودکی شروع کرده و برای مدتی طولانی این کار را ادامه دهید می توانید ارتباطی خاص میان خودتان ایجاد کرده و این باعث می شود او هرچیزی که در زندگی اش اتفاق بیفتد را به شما منتقل نماید.

منابع
youaremom.comwowparenting.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا