پنهان کاری

رازها در روابط متداول هستند. اما تحقیقات می گویند این پنهان کاری ها می توانند اثرات روانی حتی فیزیکی مضری روی سلامت داشته بشند. رازها تبدیل به مشکل می شوند زیرا ذهن ما به سوی رازی که در سر داریم منحرف خواهد بود و این می تواند باعث کاهش حس سلامت گردد.

راز نگه داشتن از یک شریک عاطفی باعث می شود نسبت به فرد رازدار اعتماد کمتری پیدا کند و این اغاز شروع حلقه ای از آسیب های بی نهایت در رابطه خواهد بود. رازهای مهم اغلب اثراتی منفی روی سلامت دارند و برملا شدن آن ها باعث ایجاد احساس خجالت و حس گناه خواهد شد. تحقیقات می گویند بیان کردن رازهایتان کمک می کند دیگران دیگر ان را مانند یک راز پنهانی ندیده و از این رو اعتاد به نفس شما بالاتر خواهد رفت اما تنها زمانی که فرد اعتراف کننده ببیند کسی که مقابل او حرف زده است واکنش مثبتی از خود نشان داده می باشد.

دانشمندان اغلب در زمینه ی رازها تحقیقات متعددی انجام داده اند. این باور یک نگه داشتن یک راز همیشه باعث آسیب به شما شده و بیان آن همیشه اوضاع را بهتر خواهد کرد شاید زیاد درست نباشد.

اگر همسرتان چیزی را از شما پنهان می کند این موارد را در او خواهید دید.

پنهان کاری | مرکز مشاوره همکده

اگر مرتبا حس می کنید همسرتان چیزی را از شما پنهان می کند باید به حس خود اعتماد کرده و اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید. لازم نیست همان اول بدترین چیزها را پیش بینی کنید اما نباید به پرچم های قرمز بی توجه نیز بمانید. اگر این اتفاقات تکرار شد قضیه مهم تر خواهد بود. در این نقطه، زمانی برای صحبت با همسر خود پیدا کنید. 

هدف شما باید داشتن یک مکالمه ی صادقانه باشد، و در کنار ان به واکنش های همسرتان دقت داشته باشید. اگر کسی به نظر می رسد چیزی را از شما پنهان می کند باید انتظار نمایشی بزرگ را از جانب او داشته باشید. 

  • او با پنهان کاری واکنش زیادی از خود نشان خواهد داد.

 باید واکنش او را پیش خود ارزیابی کنید. گاهی این کار عمدی است و برخی مواقع دیگر یک دفاع بدون هشیاری برای اجتناب از بین چیزی است که حس کرده می باشد.

در این مورد اگر شما بخواهید کمی بیشتر از امروز او بدانید سریعا ترش کرده و واکنش بدی خواهد داشت. اگر شخصیت او همیشه اینطور است شاید چیزی است که شما خبر ندارید شما این حق را دارید که سعی کنید تا چیز بیشتری متوجه شوید.

  •  خیلی مراقب تلفن خود است.

با وجودی که داشتن حریم شخصی در رابطه موضوع قابل قبولی است اما اگر شریکتان به طور ناگهانی موبایل خود ر قفل کرده و پسوردهایش را تغییر داده است باید بدانید نشانه ی بزرگی را می بینید. اگر برای وسایل الکترونیکی خود پسوردهایی دارد که با شما در میان نگذاشته و طوری وانمود می کند که کارهای اداری انجام می دهد احتمال زیاد سعی در پنهان کردن چیزی شخصی از شما دارد.

پنهان کاری | مرکز مشاوره همکده

شاید متوجه شده باشید ناگهان همسر شما حضور کمتری پیدا کرده و از نظر عاطفی از شما دور شده است. دلیل این اتفاق می تواند هزاران چیز مختلف باشد اما در کل نشان می دهد کاملا با شما روراست نیست.

اغلب افراد خودشان را از رابطه دور می کنند تا این رابطه وسیله ای نشود که موضوع پنهانی برای شریکشان برملا گردد. این کار کاملا بیهوده است – دوری از همسرتان باعث ایجاد فاصله نمی شود بلکه تنها رابطه تان را خراب خواهد کرد.

از این رو وقتی می بینید از شما دور شده اند از ان ها می پرسید چه اتفاقی افتاده. به احتمال کمی بتوانید این شکاف را پر کرده و اطمینان دهید می تواند رازی که دارد را بیان کند.

  • به خاطر پنهان کاری نمی توانید برنامه های او را دنبال کنید.

اگر شما وارد فعالیتی جدید شده یا سعی در تغییر دادن زندگی خود داشته باشید اغلب عادات یا برنامه ی زندگی روزانه ی خود را تغییر می دهید. برای مثال کسی که در مورد خیانت کردن فکر می کند ممکن است عادات ورزشی خود را عوض کند، به عنوان راهی

این یک راه شیرین برای پوشاندن کارهایشان است. بنابراین اگر احساس خوبی ندارید به حس خود اعتماد کنید.

  • شما را به خیانت کردن متهم می کنند.

پنهان کاری | مرکز مشاوره همکده

انسان ها می خواهند گناه خود را به گردن دیگران بیندازند، بنابراین یک فرد دروغگو یا خائن ممکن است شما را متهم به چک کردن موبایلش کرده و متهم کند که به او اعتماد ندارید. این کار برای تحریک احساس گناه در شماست تا به ان ها نشان دهد چقدر می توانید و باید به ان ها اعتماد کنید.

و مشابه همین قضیه برای رازهای دیگر وجود دارد. آیا ناگهان شما را متهم به خرج کردن زیاد می کند؟ اگر اینطور است شاید این کاری است که دقیقا خودش انجام می دهد و این تنها راهی برای پوشاندن اشتباهش می باشد.

  • جزئیات را با شما در میان نمی گذارد.

پنهان کاری | مرکز مشاوره همکده

 

  • به دلیل پنهان کاری، نمی توانند برای تغییرات در برنامه ها توضیحی داشته باشند.

صحبت کردن از تغییرات، برای کسی که چیزی را پنهان کرده است باعث می شود زمان سختی برای توضیح اینکه چرا ناگهان کارهایش متفاوت شده اند داشته باشد. برای مثال شاید تا دیرووقت در محل کار بماند اما برای شا دلایل بیهوده ای بیاورد. و اگر برای چک کردن با او تماس بگیرید به احتمال زیاد خواهید دید تلفن محل کارش را جواب نمی دهد.

منابع
fatherly.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا