آیا افسردگی جزئی وجود دارد؟

در دنیای که زندگی می کنیم و با وجود ویروس کرونا روز به روز نرخ افسردگی و اضطراب در افراد بیشتر می شود. طبیعتاً ویروس کرونا نه تنها بر شرایط اقتصادی جامعه بلکه بر شرایط روحی روانی افراد نیز تأثیر گذاشته است. افسردگی انواع مختلفی دارد مثبل افسردگی جزئی . ما در مقاله های قبل گفتیم که انواع افسردگی چگونه است و چه تاثیری بر روی روان انسان ها دارد. ذهن انسان از بخش های مختلف تشکیل شده است. برای همین امر است که نمی توان به طور قطع گفت که واکنش هر فرد نسبت به این اتفاقات چیست. افسردگی همان طور که قبلاً گفتیم در افراد و سنین های مختلف می تواند به وجود بیاید. برای برخی از افراد افسردگی از سن کودکی وجود دارد تا بزرگسالی برای برخی هم در بزرگسالی یا در زمان ازدواج اتفاق می افتد. نکته ای که باید همه بدانیم این است که چگونه با این شرایط کنار بیاییم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا افسردگی جزئی وجود دارد؟ با شما صحبت کنیم.

افسردگی خفیف در افراد

اگر احساس افسردگی کرده اید و بیش از دو هفته طول کشیده است، می توانید یک مورد خفیف افسردگی داشته باشید. توجه به این نکته مهم است که احساسات افسرده شما می تواند غم و اندوه عمومی ناشی از یکسری چیزهایی باشد که در زندگی شما جریان دارد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، اگر غم از دست دادن شخصی را که برایتان مهم است یا از دست دادن شغل خود را تجربه می کنید، می توانید با افسردگی موقعیتی رو به رو شوید که پس از پردازش در تمام مراحل غم و اندوه به خودی خود برطرف می شود.

فهمیدن افسردگی می تواند خود مسئله دشواری باشد

آیا افسردگی جزئی وجود دارد؟

فهمیدن افسردگی می تواند خود مسئله دشواری باشد زیرا حال و هوای ما لحظه به لحظه و از امروز تغییر می کند. یک اختلال افسردگی با اندوهی که هر کس گاه گاه تجربه می کند متفاوت است. عوامل بسیاری می توانند در بروز اختلال افسردگی نقش داشته باشند، بنابراین ارزیابی آن به تنهایی دشوار است.

نکته

علائم افسردگی ممکن است برای مدتی کوتاه ادامه داشته باشد و ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. برای پیچیدگی موارد حتی بیشتر، یک اختلال افسردگی می تواند در دسته های مختلف قرار گیرد.

درجاتی از افسردگی

مورد دیگری که مسئله افسردگی را بیش از پیش گیج کننده می کند وجود درجاتی از افسردگی است. اگر افسردگی شما نسبتاً خفیف باشد، تشخیص یک اختلال افسردگی جزئی که نیاز به درمان دارد و یک دوره ناراحتی موقتی برای یک متخصص غیر بالینی بسیار دشوار است.

غم و اندوه به خودی خود فروکش می کند

این یک تمایز مهم است زیرا غم و اندوه به خودی خود فروکش می کند، اما حتی یک مورد خفیف از اختلال افسردگی اساسی باید درمان شود تا بتوانید از یک زندگی شاد و سالم لذت ببرید.

ملاقات با یک درمانگر

هنگامی که غم و اندوه گیج کننده می شود و شما واقعاً مطمئن نیستید که چگونه احساس بهتری داشته باشید، تنها کاری که می توانید برای خود انجام دهید این است که قرار ملاقات با یک درمانگر مجاز را تعیین کنید که می تواند ارزیابی سلامت روان را ارائه دهد و به شما کمک کند قدم های بعدی را برای احساس خود بردارید.

آیا اختلال افسردگی اساسی می تواند جزئی باشد؟

واقعیت این است که افسردگی جزئی هنوز هم افسردگی است. شدت علائم یک اختلال افسردگی اساسی می تواند خفیف، متوسط​​، شدید یا عمیق باشد. این همان چیزی است که مردم هنگام گفتن “افسردگی خفیف” – علائم خفیف اختلال افسردگی اساسی – به آن اشاره می کنند. شدت علائم افسردگی اساسی بر اساس میزان معلولیت آن ها و میزان اختلال در عملکرد روزمره کسی برای کار و اداره خانه هایشان تعیین می شود.

افسردگی جزئی می تواند  معیارهای DSM برای افسردگی اساسی را داشته باشد.

گرچه به نظر تناقض می رسد، افسردگی جزئی می تواند  معیارهای DSM برای افسردگی اساسی را داشته باشد. همان طور که در بالا توضیح داده شد، تفاوت در این است که علائم آن ها در انتهای خفیف تر از مقیاس شدت علائم قرار دارد. برخی از افراد به اشتباه معتقدند که افسردگی خفیف یک بیماری جدی نیست که نیاز به درمان داشته باشد، و در بیشتر موارد، این عادلانه یا دقیق نیست.

انواع مختلف افسردگی

دانشکده پزشکی هاروارد انواع مختلف افسردگی را شناسایی می کند:

اختلال افسردگی مداوم

افسردگی اساسی (شامل افسردگی جزئی)

اختلال عاطفی فصلی

افسردگی پری ناتال و پس از زایمان

اختلال ناخوشی پیشقاعدگی

اختلال دو قطبی

افسردگی جزئی و اختلال افسردگی مداوم

هنگام یادگیری بیشتر درباره افسردگی جزئی یا بزرگ، ممکن است با اصطلاح اختلال افسردگی مداوم روبرو شوید، که دیستیمیا یا PDD نیز نامیده می شود. اختلال افسردگی مداوم با افسردگی جزئی تفاوت دارد، برخلاف شدت علائم.

یک اختلال افسردگی مداوم پر ترکرار و مزمن است

یک اختلال افسردگی مداوم پر ترکرار و مزمن است، به این معنی که علائم برای مدت طولانی (به طور معمول بیش از دو سال) ادامه دارد. علائم اختلال افسردگی مداوم تقریباً مشابه افسردگی اساسی است. فقط این که آن ها می توانند سال ها دوام داشته و به طور قابل توجهی در روابط شما و سایر زمینه های زندگی شما دخالت کنند.

یک اختلال افسردگی مداوم معمولاً به اندازه افسردگی اساسی نیست

آیا افسردگی جزئی وجود دارد؟

یک اختلال افسردگی مداوم معمولاً به اندازه افسردگی اساسی نیست، اگرچه علائم معمولاً در محدوده خفیف، متوسط ​​یا شدید قرار دارند. شدت علائم می تواند با گذشت زمان تغییر کند. به طور کلی، فردی با اختلال افسردگی مداوم تا دو ماه فاقد علائم خواهد بود. برای پیچیدگی بیشتر اوضاع، فرد می تواند قبل یا در طول مدتی که دچار اختلال افسردگی مداوم است، دچار افسردگی اساسی شود، که ممکن است به عنوان افسردگی مضاعف شناخته شود.

نکته

افرادی که به اختلال افسردگی مداوم مبتلا هستند، به طور کلی می توانند علائم خود را تحمل کرده و فعالیت های روزمره خود را ادامه دهند، اما لذت زیادی از آن ها نمی برند.

درک افسردگی جزئی

بسیاری از باورهای غلط رایج در مورد افسردگی جزئی یا خفیف (که در گروه افسردگی اساسی قرار می گیرد) وجود دارد. به دلیل داشتن علائم شدت کمتر، تشخیص افسردگی خفیف دشوار است. 

پاسخ های عاطفی مانند در حالی که شدت علائم معمولاً خفیف است

پاسخ های عاطفی مانند در حالی که شدت علائم معمولاً خفیف است، می تواند تغییر کند و شدیدتر شود. در این جا برخی از علائم و نشانه های افسردگی جزئی ذکر شده است. توجه داشته باشید که بسیاری از آن ها شبیه علائم افسردگی اساسی هستند.

احساس تحریک پذیری

داشتن افکار منفی یا ناامیدانه

احساس خستگی غیرمعمول

داشتن احساس غم و اندوه طاقت فرسا

احساس گریه

داشتن دید منفی نسبت به خود

در تمرکز مشکل دارید

نداشتن انگیزه

احساس انگیزه ندارید

تنها بودن را ترجیح می دهند

بدون درد و درد بدون هیچ توضیحی

احساس همدلی نسبت به دیگران نیست

راه های درمانی در افراد مبتلا به افسردگی خفیف

افراد مبتلا به افسردگی خفیف ممکن است تغییراتی در رفتار طبیعی خود تجربه کنند. الگوی خواب و غذا خوردن آن ها ممکن است تغییر کند. اشتهای آن ها ممکن است به طور محسوسی افزایش یا کاهش یابد. افراد مبتلا به افسردگی خفیف نیز ممکن است تمایل بیشتری به استفاده از محصولاتی مانند سیگار، مواد مخدر، الکل یا تقویت کننده روحیه داشته باشند تا با استفاده از خود درمانی بتوانند علائم خود را کاهش دهند.

علائم افسردگی جزئی با گذشت زمان تغییر می کند.

علائم افسردگی جزئی با گذشت زمان تغییر می کند. یک فرد همچنین ممکن است زمان هایی را احساس کند که غمگین هستند و نمی توانند بخوابند. علاوه بر این، علائم فعلی آن ها ممکن است بدتر شوند. آن چه گاه گاهی نگران بود می تواند به الگوی فکری منفی مزمن تبدیل شود. ناامیدی آن ها ممکن است افزایش یابد و در روابط آن ها تأثیر بگذارد.

افسردگی خفیف و شدید

افسردگی خفیف نیز می تواند به سرعت بدتر شده و به افسردگی شدید تبدیل شود. این شدت علائم قطعاً توسط اطرافیان مبتلا به افسردگی مورد توجه قرار خواهد گرفت. افراد مبتلا به افسردگی اساسی در انجام فعالیت های عادی روزمره خود مشکل خواهند داشت و حتی ممکن است علائم شدیدی مانند توهم ، توهم و ایده های خودکشی را تجربه کنند.

تبدیل افسردگی خفیف به متوسط یا شدید

آیا افسردگی جزئی وجود دارد؟

هنگامی که افسردگی خفیف به افسردگی متوسط ​​یا شدید تبدیل می شود، فرد باید به یک متخصص مجاز مراجعه کرده و یک دوره درمانی مناسب را آغاز کند. همچنین بد نیست که با پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید و خود را معاینه کنید.

گزینه های درمان افسردگی خفیف

اگر مبتلا به افسردگی خفیف شده اید، گزینه های زیادی برای کارهایی که می توانید انجام دهید وجود دارد که می توانید علائم خود را بهبود ببخشید، با شروع چند تغییر سبک زندگی می تونید شروع کنید.

با یک مرور ذهنی در یک روز معمولی در زندگی خود شروع کنید.

الگوی غذا خوردن و خواب و برنامه کاری خود را در نظر بگیرید. آیا احساس می کنید تعادل کار و زندگی خوبی دارید؟ اگر این گونه نباشد، شما اولین مکانی را برای ایجاد تغییر در زندگی خود پیدا کرده اید. برای کمک به تعادل کار و زندگی خود، چه کارهایی می توانید انجام دهید تا به شما در صرفه جویی در وقت کمک کند؟

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا