آیا می توان نسبت به به مرگ بی احساس شد؟

در این مقاله که در وبسایت همکده نوشته شده است امروز می خواهیم در ارتباط با این که آیا می توان نسبت به مرگ بی احساس شد؟ صحبت کنیم. جهان ما همیشه چیز های جالبی را به خود دیده است. اتفاقات مختلف در دنیایی که زندگی می کنیم همیشه ما را هیجان زده می کند. برخی أوقات هم این اتفاقات ما را ناراحت می کنند. آیا بی احساسی به مرگ وجود دارد؟ اما به راستی چه کسانی می توانند بعد از دشوار ترین مشکلات آینده ای درخشان بسازند؟

اگر به زندگی نامه افراد موفق نگاه بیندازید متوجه می شوید که آن ها فراز و نشیب های بسیاری را در زندگی خود داشته اند. اما نکته مهم این است که آن ها چگونه توانسته اند از پس این ناملایمات بربیایند. یکی از این ناملایمات می تواند مرگ عزیزان باشد. خیلی از افراد را دیده این که پس از مرگ عزیزان خودشان بی احساس شده اند. در ادامه می خواهیم ببینیم که آیا می توان به مرگ بی احساس شد؟ برخی از این اختلالات ممکن است در برخی افراد به وجود آمده باشد.

یکی از نکاتی که روان شناسان به آن اشاره دارند این است که هر فردی بتواند قبل از این که آیا علائم در او تشدید پیدا کنند خود را درمان کند. هر اختلالی می تواند به علت یک اتفاق ناگوار به وجود آمده باشد. خیلی از افراد به عنوان مثال ممکن است بعد از یک تصادف رانندگی دیگر سوار ماشین نشوند. یا این که از سوار شدن به ماشین ترس داشته باشند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با آیا می توان به مرگ بی احساس شد؟ صحبت کنیم.

وجود بیماری همه گیری و تاثیرات آن بر افراد

بی احساسی به مرگ

از زمان شروع بیماری همه گیری، ما بیش از میلیون ها نفر (و در حال شمارش) مبتلا به ویروس COVID-19 از دست داده ایم. بسیاری از ما به فعالیت های قبل از همه گیری بازگشته ایم و ممکن است دیگر از شمار روزانه مرگ و میرها غافل نشویم. در حالی که مرگ ها در ابتدا فاجعه به نظر می رسیدند. اما اکنون به یک اتفاق عادی تبدیل شده اند. دفعاتی که ما چیزی را تجربه می کنیم می تواند حساسیت ما را نسبت به آن کاهش دهد. وقتی به طور مرتب در معرض مرگ قرار می گیرید، می توانید نسبت به آن حساسیت ایجاد کنید و بر نحوه همدردی، عزاداری و اندوه شما تأثیر بگذارد.

مبانی بی احساسی به مرگ

حساسیت زدایی می تواند برای درمان هراس ها، ترس ها یا سایر اختلالات سلامت روان استفاده شود. این می تواند به مغز شما کمک کند تا اضطراب یا ترس را که با یک موقعیت تحریک کننده همراه است، مانند دیدن عنکبوت، رانندگی یا دریافت واکسن، از بین ببرد. درمان ممکن است با تخیل شروع شود و با قرار گرفتن در معرض آسیب، پایان یابد، ترس را به حداقل برساند و شما را نسبت به موقعیت حساس کند، بنابراین هنگام تجربه آن در زندگی واقعی وحشت نکنید.

در حالی که حساسیت زدایی می تواند برای سلامت روان شما مفید باشد، می تواند مضر نیز باشد. اگر نسبت به خشونت یا مرگ بی احساس شوید. ممکن است نسبت به رنج دیگران حساسیت کمتری داشته باشید. توانایی همدلی را از دست بدهید یا رفتارهای تهاجمی تری را شروع کنید.

نظر پزشکان در ارتباط با بی احساسی به مرگ

برایان برونو، دکتر، مدیر پزشکی Mid City TMS می گوید:

“حساسیت زدایی فرآیند یا درمانی است که طی آن قرار گرفتن مکرر باعث کاهش واکنش احساسی به یک محرک منفی، خطرناک یا ناگهانی می شود.” حساسیت زدایی می تواند با هر چیزی از جمله مرگ رخ دهد. ” در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

علائم و نشانه ها بی احساسی به مرگ

بی احساسی به مرگ

در حالی که هیچ واکنش “عادی” در برابر مرگ وجود ندارد، غم و اندوه و ترس از مرگ طبیعی است. پس از از دست دادن، ممکن است احساس شوک، بی حسی، عصبانیت، احساس گناه، درماندگی، اشتیاق یا ناراحتی کنید. تجربه نکردن واکنش احساسی نسبت به مرگ یا همدردی نکردن با کسی که در سوگ است ممکن است نشانه حساسیت زدایی باشد. برای برخی، حساسیت زدایی مرگ ارجحیت دارد. اما متوقف ساختن کامل احساسات می تواند آثار منفی به دنبال داشته باشد. بریان برونو، MD، مدیر پزشکی برای موسسه TMS MID CITY می گوید:

اگر با حساسیت زدایی نسبت به مرگ مواجه هستید، دکتر برونو توضیح می دهد که ممکن است علائم زیر را نشان دهید:

  • فقدان اندوه
  • ناتوانی در عزاداری
  • پاسخ های کمدی به مرگ
  • بی تفاوتی

هر کسی که مرتباً شاهد مرگ باشد، می تواند حساسیت زدایی کند. اگر تجربه مشاهده مرگ افراد در زندگی واقعی یا رسانه ها عادی شود، دیگر ممکن است واکنش احساسی نسبت به آن تجربه نکنید. ممکن است گریه نکنید؛ ممکن است احساس ناراحتی یا عصبانیت نکنید. ممکن است روز خود را طوری ادامه دهید که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

عوامل خطر برای بی احساسی به مرگ

کسانی که بیشتر مستعد حساسیت زدایی به مرگ هستند، سربازان، متخصصان پزشکی، کارگران خط مقدم، مصرف کنندگان مواد مخدر، افرادی که در حال بهبودی هستند و کسانی که در مناطق با نرخ جنایت بالا زندگی می کنند، هستند.

تماشای فیلم های خشن  و بازی های ویدئویی خشن  نیز می تواند منجر به بی احساسی به مرگ شود

تماشای فیلم های خشن  و بازی های ویدئویی خشن  نیز می تواند منجر به حساسیت زدایی از خشونت شود. اما قرار گرفتن در معرض خشونت در زندگی واقعی تأثیر بیشتری دارد. یک مطالعه نشان داد که جوانان در معرض سطوح بالای خشونت ممکن است آسیب و اجتناب بیشتری را تجربه کنند، به خیال فرار کنند و همدلی کمتری ابراز کنند. این به نوبه خود بر روابط اجتماعی آن ها تأثیر می گذارد و ممکن است به رفتارهای خشونت آمیزتر و یا عدم مداخله در شرایط خشونت آمیز کمک کند.

برای کسانی که در شرایطی مرگ اجتناب ناپذیر است، مانند واحدهای آسیب زا یا جنگ، حساسیت زدایی می تواند برای بقا مفید باشد. اجتناب از احساسات مرتبط با مرگ، مقابله با قرار گرفتن در معرض ثابت را آسان تر می کند. با این حال، در صورت عدم رسیدگی، می تواند به سلامت روانی شما و رابطه شما با دیگران در دراز مدت آسیب برساند.

مقابله با بی احساسی به مرگ

اگر در یک محله مستعد جرم زندگی می کنید، و یا پرستار باشید ممکن است به طور معمول شاهد خشونت و مرگ باشید. ممکن است شما این گزینه را نداشته باشید که از مرگ اجتناب کنید، اما می توانید مکانیزم های مقابله با آن را تمرین کنید.

جسیکا آیزمن، MS، LPC-S، NCC، مالک و مدیر بالینی در درمان و خدمات بالینی Ajana می گوید: “در حال حاضر جهان مملو از مرگ است، با وقایعی مانند جنایات نفرت، نژادپرستی سیستمیک و مرگ و میر ناشی از COVID”. “اگر قبلاً دائماً در معرض مرگ قرار گرفته اید، نیازی به غرق شدن در رسانه ها ندارید.”

پیشنهادات آیزمن برای جلوگیری از حساسیت زدایی بعد از مرگ

بی احساسی به مرگ

اگر می خواهید از حساسیت زدایی جلوگیری کنید یا مکانیزم های مقابله را تمرین کنید، آیزمن پیشنهادات زیر را توصیه می کند:

تکنیک های اتصال زمین را تمرین کنید مانند تکنیک 5-4-3-2-1.

آیزمن می گوید: “زمین زدن سیستم عصبی ما را آرام می کند و به ما اجازه می دهد در این جا و در حال حضور داشته باشیم.” “وقتی ما بیشتر آگاه و حاضر هستیم، این به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم چیزها را بیشتر پردازش کنیم

راه عمدی و روشن “

فرسودگی شغلی و خستگی شفقت را به حداقل برسانید یا کاهش دهید. آیزمن توضیح می دهد که هرچه بیشتر دچار مشکل شده باشیم، بیشتر بدبین می شویم، رضایت کلی شغلی پایین تری داریم و نسبت به خود و دیگران کمتر مهربان هستیم. او اضافه می کند که هنگام بی حسی به یاد داشته باشید، شما فقط چیزهای بد را بی حس نمی کنید، بلکه چیزهای خوب را نیز بی حس می کنید.

استرس خود را کاهش دهید

آیزمن می گوید: “هر چه بیشتر بتوانید استرس خود را در سایر زمینه های زندگی خود کاهش دهید. به احتمال زیاد قادر خواهید بود مشکلات کنار آمدن با مرگ را تحمل کنید.”

آیزمن توضیح می دهد که شرکت در درمان نیز می تواند کمک کننده باشد. شما می توانید با یک متخصص در رها کردن تصاویر، خاطرات، افکار یا سایر آسیب های دشوار کار کنید.

درمان حساسیت زدایی بعد از مرگ

بی احساسی به مرگ

دکتر برونو می گوید:

“مبارزه با حساسیت زدایی مرگ نیاز به مداخله درمانی دارد.”

او توضیح می دهد که یکی از مداخلات درمانی رایج “واپس گرایی” است. این شامل ایجاد یک تجربه درمانی است که در آن احساسات حساس نشده می توانند دوباره به تجربیات و شرایط متصل شوند. اگر چه این احساسات منفی را در کنار احساسات مثبت به همراه می آورد، اما می تواند به افراد مبتلا به حساسیت زدایی از مرگ کمک کند تا با کنار آمدن نسبت به از دست دادن یک شخص به یک رابطه سالم بازگردند. “این درمان با پشتیبانی تجربی می تواند مسیرهای مغز شما را تغییر دهد.

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا