مشاوره طلاق چیست و آیا برای شما مناسب است؟

آیا مراحل طلاق را طی می کنید و به دنبال کمک برای کنار آمدن با احساسات خود هستید؟ و میخواهید یاد بگیرید چگونه زندگی پس از طلاق را کنترل کنید. در این صورت، مشاوره طلاق می تواند برای شما مناسب باشد.

برای اکثر افرادی که طلاق می گیرند، چه کسانی‌که روند آن را شروع کرده باشند و چه‌کسانی که درخواست طلاق دریافت کرده اند، زمان سختی در زندگی آنها در حال گذر است. احساسات تجربه شده در این دوران می تواند از آزادی و هیجان برای شروع تازه تا احساس غم و اندوه، از دست دادن و گناه باشد.

به همین دلیل، تعداد زوج هایی که به مشاوره طلاق می‌روند تا به آنها کمک کند و به مرحله بعد زندگی خود برسند، افزایش یافته است.

مشاوره طلاق نوعی روش درمانی است که به زوجین کمک می کند احساسات غالباً پیچیده خود در مورد طلاق را به روشی محترمانه و سازنده تر از آنچه که خودشان قادر به انجام آن هستند ، کنترل کنند.

زوجین معمولاً به مشاوره طلاق می‌روند به این امید که استرس را کاهش دهند. مشاوره طلاق می تواند به زن و شوهر قبل از  تصمیم به طلاق کمک کند. مشاوره پس از نهایی شدن طلاق هم می تواند به عنوان درمان پس از طلاق نیز انجام شود.

نکته قابل توجه

اغلب افراد مزایای آن را درک نمی کنند یا نمی دانند که آیا شرایط برای آنها مناسب است. هر زوجی که با جدایی ناشی از مشکلات جدی زناشویی درگیر باشد، می تواند از مشاوره طلاق بهره‌مند شود.

اگر احساس می کنید که شما و همسرتان در مرحله ای از ازدواج خود مشکلاتی دارید که نمی توانید آن ها را حل کنید باید از مشاوره طلاق استفاده کنید تا به هر دوی شما کمک کند.

مزایای مشاوره طلاق 

تکنیک هایی برای مدیریت بهتر احساسات منفی و حل تعارضات (به ویژه اگر فرزندانی دارید بسیار مهم است.)

  • درک اینکه زندگی پس از طلاق ادامه دارد و نکاتی برای رفتن به زندگی جدید خود 
  • راهنمایی کردن هنگام تصمیم گیری برای آینده ازدواج وقتی گزینه طلاق را در نظر گرفته‌اید و هنوز این عمل انجام نشده
  • فرصتی برای درک بهتر اینکه چه اشتباهی در رابطه رخ داده و چگونه می توان از آن برای موفقیت بیشتر روابط آینده یاد گرفت.
  • یک دیدگاه بیرونی برای اطمینان از اینکه هر دو طرف موضوع شنیده می شوند و هیچ کس احساس نمی کند که عقاید و احساسات آنها از اهمیت کمتری برخوردار است.
  • داختن به مسائل حل نشده قبل از جدایی (در اینجا روانشناس به به هر دوی شما نزدیک تر شده تا بتواند هر شخص را جداگانه راهنمایی کند و بنیادی مثبت ایجاد می‌کند که بتوانید فصل بعدی زندگی خود را بر اساس آن آغاز کنید).

مشاوره پس از طلاق

به محض اینکه طلاق نهایی شد، دور از ذهن است که ازدواج شما واقعاً تمام شده و شروع زندگی جدید به عنوان یک فرد مجرد کاملاً دلهره آور است. مشاوره پس از طلاق می تواند به  شما در یافتن راه های زیر کمک کند.

احساسات خود را پس از طلاق کنترل کنید:

در روند طلاق در می یابید که برای مقابله با آشفتگی احساساتی، به کمک نیاز دارید و اینجاست که مشاوره طلاق ارائه می شود.

احساس پشیمانی، گناه و شرم غیر معمول نیست و اگر با آنها به روشی مناسب برخورد نشود، امکان تبدیل شدن به خشم و نفرت از خود وجود دارد.

یک درمانگر متخصص در مشاوره طلاق به شما کمک می کند تا احساسات منفی را شناسایی و پشت سر بگذارید. یادگیری عشق ورزیدن به خود و موقعیت های جدید زندگی شما زمان می برد اما در آخر ارزش خواهد داشت. به یاد داشته باشید شما باید از نیازهای عاطفی خود مراقبت کنید تا بتوانید بهترین حمایت ممکن را به فرزندان خود ارائه دهید.

با زندگی روزمره پس از طلاق مقابله کنید:

پس از نهایی شدن طلاق ، وقت آن است که دوباره وارد زندگی روزمره شوید. به احتمال زیاد، بسیاری از آن روال‌ها مانند ازدواج شما نیستند. شاید ، شما در نتیجه طلاق از خانه قبلی خود خارج شده اید و اکنون باید به مسیر جدیدی برای کار یا مکان های مختلف برای خرید مواد غذایی عادت کنید.

اگر به یک شهر کاملاً جدید منتقل شده اید، محیط جدید مدرسه برای فرزندان شما و شغل جدیدی برای خود شما وجود خواهد داشت.  همچنین اگر فرزندلانی دارید که با شما زندگی نمیکنند باید یاد بگیرید چگونه  زمان خود را پر کنید وقتی فرزندانتان با همسر سابق شما وقت می‌گذرانند.

بعد از جدایی بودجه بندی  مسائل مالی مسئله بزرگی خواهد بود، خصوصاً اگر هردو در زمان ازدواج متقابلاً هزینه های خود را تقسیم کرده باشید یا شریک زندگی خود مسئول امور مالی خانواده بوده باشد.

ادامه دادن به عنوان یک فرد تنها پس از طلاق:

 ازدواج، زمانی از زندگی شما بوده و نظر شخص دیگری هنگام تصمیم گیری مهم بود. اکنون دیگر این مورد وجود ندارد و شما باید به وقتی برگردید که یک فرد بی‌مزاحم هستید!

ایده بیرون رفتن از خانه به تنهایی می تواند تا حدودی ترسناک باشد. مواردی مانند غذا خوردن به تنهایی یا دیدن فیلم توسط خودتان ، و همچنین بیرون رفتن با دوستان به عنوان یک فرد و نه به عنوان یک زن و شوهر می تواند شما را از دلهره پر کند.

اضطراب می تواند آنقدر زیاد باشد که هر بار باعث شود شما به جای آن در خانه بمانید.

مشاوره طلاق می تواند دلگرمی شما را برای شروع به راه انداختن زندگی اجتماعی خود فراهم کند. بخش عمده ای از اینها دوست داشتن خود جدیدتان و پذیرفتن مزایای زیادی که برای شما دارد.

کمک به کودکان برای کنار آمدن با طلاق

این فکر که کودکان همیشه تحت تأثیر منفی طلاق قرار می گیرند، درست نیست. اغلب فرزندان وقتی والدین تصمیم به طلاق می گیرند از مزایای آن بهره مند می شوند.

این امکان وجود دارد که فرزندان شما از طریق طلاق با برخی از اثرات مثبت زیر روبرو شوند:

  • آنها اکنون که فقط یک والد احتمالا پر شغله‌تر دارند، خودکفا و مستقل ترند. 
  • طلاق والدینشان می تواند فرزندان را به توجه بیشتری به ازدواج ترغیب کند .
  • آنها از رابطه ای که با هر یک از والدین دارند و زمانی که می خواهند با آنها بگذرانند قدردانی می کنند.
  • هوش هیجانی آنها افزایش می یابند، مانند ظرفیت بیشتر برای نشان دادن همدلی با موضوعاتی که دیگران با آن روبرو هستند.
  • فرزندان طلاق تاب آورتر و سازگارتر با تغییراتی هستند که در زندگی بعدی با آنها روبرو می شوند، مانند تغییر مکان، تغییر شغل و روابط.
  • هنگامی که والدینشان تلخی های دوران ازدواجشان دیگر نمود پیدا نکند، کودکان امنیت بیشتری دارند.

آنها در صورت در قرار گرفتن  در یک رابطه سمی، توانایی پیدا کردن اولویت خود را پیدا می کنند.

تلاش برای کنار آمدن با مشکلات جدی زناشویی یا اثرات طلاق به تنهایی می تواند طاقت فرسا باشد و اداره یک شرایط دشوار را حتی دشوارتر کند.

شرکت در مشاوره طلاق یک راه عالی برای اطمینان از این است که شما می توانید هرچه بهتر با آن کنار بیایید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا