مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند

مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند چیست؟ تمامی ازدواج‌ها تحت تأثیر مشکلات قرار دارند. مشکلات زندگی زناشویی که مرتباً تکرار می‌شوند باعث خواهند شد زوجین به دنبال طلاق بروند. اینکه بعد از بروز مشکلات ازدواج شما پایدار بماند یا نه به این بستگی دارد که مشکل بین شما چه بوده و زوجین برای برخورد با این مشکل چه تصمیمی گرفته‌اند.

زوج‌هایی که می‌توانند برای حل مشکلات باهم تلاش کرده و روی موضوع کار کنند به‌ احتمال بیشتری می‌توانند ازدواج خود را حفظ کنند. زوج‌هایی که از مهارت‌های حل مشکلات به شکل مناسب برخوردار نیستند خود را برای وجود مشکلاتی که به‌ سادگی قابل‌ حل بودند در دادگاه طلاق می‌بینند.

در اینجا ده مشکل زناشویی که باعث جدایی می‌شوند را آورده‌ایم.

ببینید شما در حال حاضر چطور با این مشکلات برخورد می‌کنید و چطور بهتر می‌توانید برای حفظ ازدواج خود این مشکلات را حل کنید.

مشکلات مالی

مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند

بیشتر زوج‌ها برای قبض‌ها، بدهی، مخارج و دیگر مشکلات مالی اختلاف دارند. اینکه شما تصمیم بگیرید در ازدواج خود چطور با مشکلات مالی برخورد کنید ارزیابی می‌کند که آیا این مشکلات می‌توانند تأثیر مثبت یا منفی در زندگی شما داشته باشند.

برای مثال اگر مریم کفش مارک دوست دارد و علی کاری با درآمد نه چندان زیادی دارد این دو نفر باید راهی برای حل مشکل علاقه‌ی مریم به وسایل گران و درامد کم همسرش پیدا کنند.

شاید مریم در این بحث برنده نشود و به احتمال بیشتر علی دارای مهارت کمی در حل اختلافات است. مطمئناً وقتی علی متوجه شود این ماه‌ها به‌ سختی می‌تواند پول ماهانه ‌ای برای خود داشته باشد ناامید خواهد شد و اینکه بداند حتی اگر پولی باشد برای خرید یک جفت صندل مارک نو کافی نیست.

مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند – فرزندان

مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند

قوانین، رژیم غذایی و دیگر موارد مربوط به والدین می‌توانند منبعی برای اختلاف بین زوجین باشند. کودک عامل استرس ‌زای اول در یک ازدواج است و می‌تواند اختلاف در باورها را با مواردی مانند نحوه‌ی قانون‌گذاری، چه کسی باید بیشتر از کودک مراقبت کند یا چه انتخاب‌های تحصیلی‌ای باید داشته باشد، برجسته نماید.

همچنین موضوع کمبود خواب، مسئولیت عوض کردن پوشک، مراقبت از کودک وقتی شروع به راه رفتن می‌کند و هزینه‌ی زیاد مراقبت ماهانه نیز اهمیت زیادی دارد. به‌ سادگی می‌توان دید چطور کودک روی بهترین ازدواج‌ها نیز فشار وارد می‌کند.

رابطه‌ ی جنسی

تعداد، کیفیت، زمان و خیانت همه از منابع متداول استرس و عدم توافق در ازدواج هستند. اجتناب از رابطه‌ی جنسی برای تنبیه همسر، باعث از هم گسستن پیوندهای ازدواج می‌شود. خیانت به همسر اعتماد شما را از بین می‌برد. وقتی شما تعهدهایی که برای رابطه‌ی جنسی خود داشته‌ اید را نقض می‌کنید این رابطه تبدیل به مشکل بزرگی خواهد شد.

رابطه‌ی جنسی عالی است تا زمانی که با فرد دیگری نباشد.

مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند | مرکز مشاوره همکده

زمان جدایی

جدا بودن از هم و بی‌ کیفیت بودن زمانی که در کنار هم هستید باعث می‌شود زوج‌ها دیگر باهم هماهنگ نباشند. داشتن علایق و فعالیت‌های مشترکی که شما مرتباً باهم در آن شرکت داشته باشید باعث می‌شود ارتباط بین شما حفظ گردد.

زوج‌های نظامی قربانی این مشکل در ازدواج می‌شوند. با وجود اجبار برای گذراندن دوره‌ی نظامی و مأموریت‌های موقتی متناوب و دور بودن از خانه، این زوج‌ها باید ارتباط خاصی داشته باشند تا ازدواج آن‌ها پایدار بماند.

مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند – مسئولیت‌ های خانه

بسیاری از زوج‌ها در مورد تقسیم عادلانه‌ی کارهای خانه و چگونگی انجام کارها اختلاف دارند. آن‌ها به جای اینکه نشسته و سعی کنند کارها را عادلانه تقسیم نمایند بر سر اینکه چه کسی کار کرده یا کار نکرده به هم کنایه می‌زنند. به هم نیش نزده یا کارهایتان را از هم جدا نکنید، شما بزرگ هستید نه بچه، اگر دیدید کاری هست که باید انجام شود آن را انجام دهید.

یا اینکه باهم صحبت کرده و برای تقسیم کارها بر اساس چیزی که از آن لذت می‌برید یا در آن استعداد بهتری دارید باهم تصمیم بگیرید.

دوستان

همه‌ی دوستان برای رابطه‌ی شما مؤثر و مفید نبوده و حتی برخی دوستی‌ها سمی هستند. مطمئن شوید تفاوت بین دوستی که باعث ارتقای رابطه‌ی شما می‌شود با کسی که آن را از هم می‌پاشد را می‌دانید.

عادات آزاردهنده

افراد زیادی با کسی ازدواج می‌کنند که یک یا چندین عادتی دارد که برای آن‌ها مطلوب نیست.

مثلا ” همسر قبلی من هیچ‌وقت با من عصبانی نمی‌شد. من یک‌بار دلیل این موضوع را از او پرسیدم و گفتم حتماً چیزهایی در من هستند که او را ناراحت می‌کنند. او پاسخ داد همه‌چیز در مورد من را دوست دارد. این موضوع کمی قبل از آن بود که او اظهارکرد دیگر به من علاقه‌ای ندارد!”

 بنابراین از بیان عاداتی که شما را آزار می‌دهند نترسید، تنها سعی کنید این کار را به شکلی بدون داشتن حالت دفاعی انجام دهید.

مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند – خانواده

پدر و مادرها، خواهر و برادرها، فرزندان و فرزندخوانده‌ها همه از عوامل ایجاد کننده‌ی استرس در یک ازدواج هستند.

وقتی با موارد منفی مربوط به خانواده برخورد می‌کنید گام‌های آرامی بردارید. همسر شما باید در اولویت باشد اما زمان‌هایی هستند که شما باید کمی عقب نشسته و زبانتان را نگه ‌دارید.

انتظارات

مشکلات زناشویی که باعث جدایی می شوند

همه‌ی ما با توقعاتی خاص وارد یک رابطه‌ی ازدواج می‌شویم. بیشتر اوقات ازدواج برعکس چیزی است که انتظارش را داشتیم. ما ازدواج را خیلی رمانتیک می‌دانستیم و وقتی این توقعات رمانتیک به حقیقت تبدیل نشدند ناامید می‌شویم. انتظارات برآورده نشده منبع مهمی از تنش‌ها در ازدواج هستند.

مشکلات شخصیتی

آیا شخصیت شما ازدواجتان را خراب کرده است؟ عادات فردی خاصی هستند که می‌توانند باعث شکست در یک ازدواج شوند. آیا دوست دارید بهتر از همسرتان باشید؟ آیا برای خوشحال کردن همسر خود عقب‌نشینی کرده و در این بین از نیازهای خود غافل می‌شوید؟ اگر جواب شما به هریک از این سؤال‌ها مثبت است باید روی تغییر این عادات شخصیتی منفی کار کنید.

هریک از این‌ها مشکلات بسیار متداولی در ازدواج‌ها ایجاد می کنند. با وجودی که این موارد مشکل می‌باشند اما می‌توانند فرصتی برای رشد، یادگیری و سازش گردند. اینکه این‌ها در ازدواج شما به شکل مشکل باقی بمانند و باعث استرس شوند یا اینکه یک فرصت برای رشد باشند به خودتان بستگی دارد.

چه زمانی باید جدا شوید؟

یک بازی به نام بازی انتظار است که ما انجام می‌دهیم. تصور می‌کنیم اگر به مشاوره برویم اوضاع تغییر خواهد کرد یا او نوشیدن الکل را کنار گذاشته یا کسی که با او خیانت می‌کند را کنار خواهد گذاشت و ما می‌توانیم روی ماندن این ازدواج کار کنیم. شاید یک جدایی موقت بتواند تا حدی مشکلات شما را حل کند. مشکل بازی انتظار اینجاست که شاید در نهایت مجبور به پایان دادن همیشگی به این انتظار شوید.

بازی انتظار مانع از زندگی شما در زمان حال می‌شود. این بازی شما را از برخورد با مشکل و دیدن شرایط واقعی خود بازمی‌ دارد. اگر 25 سال دیگر هم شما انتظار کشیدید و بازهم شخصیت اصلی خود و خواسته‌هایتان را در نظر نگرفتید چه؟ آبا می‌توانید صادقانه بگویید وقتی منتظر بمانید فرد دیگری نیازهای شما را برآورده کند بازهم شخصیت خود را دوست خواهید داشت؟

اگر ازدواج شما مانع از این می‌شود که کسی که دوست دارید باشید، اگر مانع از رسیدن شما به هدف‌هایتان در زندگی می‌گردد، اگر شما تلاش زیادی می‌کنید اما همسران به مشکلات ازدواجتان بی‌ توجه است و تمامی فشار روی شماست چرا باید منتظر بمانید؟

منابع:

https://www.liveabout.com/marital-problems-that-cause-divorce-1102945
https://www.liveabout.com/when-is-it-time-to-give-up-on-your-marriage-1102903

توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مرکز مشاوره همکده بعنوان بزرگترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی کشور ، خدمات مشاوره روانشناختی را بصورت شبانه روزی در زمینه های مشاوره ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره فردی ، مشاوره خانواده ، اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره کودکان ، فرزند پروری ، افسردگی ، مثبت اندیشی ، اضطراب و… ارائه می نماید و شما می توانید به روش های مختلف و با حداقل هزینه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و از مزایای مشاوره تلفنی بهره مند شوید.

برترین مشاوران و روانشناسان کشور در مرکز مشاوره همکده ، زندگی با نشاط و سلامت روان را برای شما فراهم می کنند.

مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی:

1- طرح موضوعات و مشکلات با مشاور تخصصی بدون دغدغه و خجالت

2- دریافت مشاوره در هر ساعتی از شبانه روز

3- صرفه جویی در هزینه ها با حذف هزینه ایاب و ذهاب

4- صرفه جویی در زمان با حذف زمان تردد و ترافیک

5- سهولت دسترسی به خدمات مشاوره

شیوه های ارتباط با ما:

ارسال پیامک 20 به 20005555

منابع
liveabout.comliveabout.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا