توجه شوهرتان را با این روش ها به صحبت های خود جذب کنید

یکی از مشکلاتی که برخی زنان در زندگی زناشویی با آن مواجه می‌شوند. در روابط زناشویی‌شان تاثیر منفی دارد، احساس کم ارزشی به دلیل بی تفاوتی نسبت به صحبت های آن ها توسط همسرشان است. در حقیقت گوش دادن شوهر به حرف زن یکی از خواسته های زنان است. شاید برخی احساس کنند که این مشکل از شوهرشان است ولی فراموش نکنید برخی از زن‌ها بدون اینکه صدای خود را بالا ببرند و یا بی احترامی کنند به گونه ای با همسرشان صحبت می‌کنند که در کنار اینکه شوهرشان با دقت به صحبت های او گوش می‌دهد، به خواسته او نیز به سرعت عمل می‌کند. جلب توجه شوهر چطور ممکن است؟

به یک نکته توجه کنید. زن ها و مردها سبک های ارتباطی متفاوتی دارند و در صورتی که بتوانید بیاموزید چگونه یک ارتباط موثر و مثبت با او برقرار کنید، با چه ادبیات صحبت کنید و رفتارهای کلامی و غیر کلامی مناسب را از خود نشان دهید خواهید توانست به خواسته خود برسید و از توجه و دقت شوهرتان به خود بهره مند شوید.

به نکاتی که می‌تواند به شما کمک کند تا همسرتان بهتر و با دقت بیشتری به حرف های شما گوش دهد و اهمیت قائل شود توجه کنید:

زمان مناسبی برای صحبت کردن در نظر بگیرید.

توجه شوهرتان را با این روش ها به صحبت های خود جذب کنید

برای صحبت کردن با شوهر برای شرایط مناسب و زمان گفتگو اهمیت قائل باشید، برای مثال برخی زمان ها شوهر در حال تماشای فوتبال، فیلم یا بطور کلی تمرکز او بر روی کاری دیگر است و زن نیز در آشپزخانه مشغول کار و صحبت کردن با او است، در این زمان نباید انتظار با دقت گوش کردن و توجه کافی را از شوهر خود داشته باشید، بنابراین برای یک مکالمه موثر و توجه به صحبت های شما به شرایط و زمان مناسب توجه داشته باشید.

برخی اوقات نیز همسر شما در شرایط مناسبی نیست مانند زمانی که بسیار عصبانی یا خسته است. در این زمان بهتر است شرایط او را درک کرده و صحبت را به زمان دیگری موکول کنید. زمانی که همسر شما شرایط مناسبی برای صحبت کردن ندارد به او احترام گذاشته و از وی بپرسید چه زمانی برای گفتگوی شما مناسب تر است. خصوصا وقتی که یک مکالمه 2 طرفه باید داشته باشید.

برخی اوقات ممکن است فرد مقابل شما در شرایطی شنونده بهتری باشد. برای مثال در هنگام پیاده روی یا در پارک، شما با اطلاع از آن خواهید توانست برای کمک به خود و رابطه خود این مورد را در نظر بگیرید.

جلب توجه شوهر – شما نیز به صحبت های شوهر خود گوش دهید.

توجه شوهرتان را با این روش ها به صحبت های خود جذب کنید

زمانی که شوهر شما احساس کند به صحبت های وی اهمیتی نمی‌دهید. شنونده خوبی برای حرف های همسرتان نیستید. بدون شک تاثیر منفی در گوش دادن و اهمیت دادن به صحبت های شما نیز متقابلا خواهد داشت. بنابراین اطمینان پیدا کنید که برای صحبت های همسر خود ارزش قائل هستید. تمرین کنید تا گوش دادن فعال را بیاموزید و شنونده خوبی باشید. این رفتار و برخورد شما بدون شک در نوع رفتار همسر شما تاثیر مثبتی خواهد داشت و او نیز شنونده خوبی برای صحبت های شما خواهد بود.

شوهرتان را از اهمیت صحبت خود آگاه کنید.

بسیاری از افراد در زندگی با مسائل و مشغله های زیادی سر کار دارند. اهمیت خود را نسبت به بسیاری از مسائل کم اهمیت و حاشیه های زندگی روزمره برای رسیدن به مسائل مهم زندگی کم می‌کنند.

برای صحبت کردن با همسر خود او را با لحن صحبت خود، نزدیک شدن به او متوجه اهمیت صحبت‌های خود کنید. نسبت به آگاه شدن و توجه او اطمینان پیدا کنید. سعی کنید به جای اینکه رو به روی او نشسته، در کنار شوهرتان بنشینید. مکانی را برای صحبت انتخاب کنید که آرام بوده که بدون ایجاد حواسپرتی با شوهر خود صحبت کنید.

در صحبت های خود از کلمه من استفاده کنید.

توجه شوهرتان را با این روش ها به صحبت های خود جذب کنید

یکی از اشکالاتی که در گفتگوی بین زوجین مطرح است، صحبت کردن به گونه ای است که موجب می‌‌شود فرد مقابل حالت تدافعی به خود گرفته و مکالمه از حالت مثبت و موثر با موضع گیری فرد مقابل خارج شود، پیشنهاد می‌کنیم در صحبت های خود از کلمه من استفاده کنید تا احساس خود را به شوهرتان به گونه ای مثبت انتقال دهید و او را متوجه رفتاری که موجب بروز هر احساسی در شما شده است کنید.

 برای مثال به جای گفتن تو چرا جلوی خانوده ات با من شوخی می‌کنی یا مرا دست می‌اندازی؟ می‌توانید به گونه ای دیگر مانند: من از اینکه تو جلوی خانواده ات با من شوخی کردی یا … احساس خجالت و شرمندگی کردم یا زمانی که تصمیمات مالی برای خانواده می‌گیری من احساس ناراحتی می‌کنم وقتی در جریان آن قرار نمی‌گیرم.

جلب توجه شوهر – از غر غر کردن و عیب جویی کردن بپرهیزید.

در هنگام صحبت کردن از عیب جویی، نق زدن، غر زدن اجتناب کنید. زیرا این کار نه تنها تاثیر مثبتی در بهتر شنیده شدن صحبت های شما نخواهد داشت. بلکه بی اهمیتی به صحبت شما را برای همسرتان راحت‌تر می‌کند.

مردان دوست دارند احساس قدرت کنند. از آن‌ها قدردانی شود. ولی صحبت کردن با او به گونه ای که با عیب جویی و غر زدن باشد. این احساس را به او القا خواهد کرد که شما مانند بچه ها با او رفتار می‌کنید. کسی هستید که از منظر قدرت بیشتر با مقصر دانستن وی به گفتگو می‌پردازید که این نوع صحبت کردن بدون شک باعث عدم اهمیت شوهر به صحبت های همسر خود می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا