نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده

افسردگی یکی از اختلالاتی است که در کل دنیا گریبان گیر همه افراد است. در دنیایی که زندگی می کنیم و به علت وجود ویروس همه گیری اختلال افسردگی در اکثریت مردم بیشتر شده است. برخی اما به گونه ای این افسردگی را در بخش های مختلفی از زندگی خود داشته اند. این فرآیند می تواند علت های مختلفی داشته باشد. برخی از این علت ها به زندگی و برخی هم به محل کار فرد بر می گردد. افسردگی انواع مختلفی دارد. نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده برای افراد مختلف مهم هستند.

ما در مقاله های قبل گفتیم که انواع افسردگی چگونه است و چه تاثیری بر روی روان انسان ها دارد. ذهن انسان از بخش های مختلف تشکیل شده است. برای همین امر است که نمی توان به طور قطع گفت که واکنش هر فرد نسبت به این اتفاقات چیست. افسردگی همان طور که قبلاً گفتیم در افراد و سنین های مختلف می تواند به وجود بیاید. برای برخی از افراد افسردگی از سن کودکی وجود دارد تا بزرگسالی و حتی زمان ازدواج. 

افسردگی چیزی است که زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد

افسردگی چیزی است که زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و شما احتمالاً افراد زیادی را می شناسید که هر روز با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند. اگر دوستی دارید که از افسردگی رنج می برد، ممکن است نگران باشید و بخواهید به آن ها کمک کنید. راه هایی وجود دارد که می توانید برای دوست خود باشید، اما موارد خاصی نیز وجود دارد که باید از انجام آن ها خودداری کنید. برای کشف نکات اساسی در مورد چگونگی کمک به یک دوست افسرده نیازمند، به ادامه مطلب بروید. این اطلاعات باید به شما کمک کند تا منبع پشتیبانی از دوست افسرده خود باشید.

خود را در مورد موارد افسردگی آموزش دهید

نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده

اگر می خواهید دوست خوبی باشید و از شخصی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند حمایت کنید، منطقی است که خود را در مورد افسردگی آموزش دهید. گفته می شود حداقل 322 میلیون نفر در سراسر جهان با افسردگی زندگی می کنند. این یک مشکل شایع تر از چیزی است که برخی از مردم می دانند و انواع مختلفی از افسردگی نیز وجود دارد. همه افرادی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند تجربه مشابهی نخواهند داشت و برخی از افراد سخت تر از دیگران با مشکلات روبرو می شوند. نمی توانید انتظار داشته باشید که علائم دوست شما با تجربیاتی که شخص دیگری داشته کاملاً در یک خط قرار بگیرد. این مطلب یکی از نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده است.

مقایسه تجربیات آن ها با آن چه شما پشت سر گذاشته اید معمولاً مفید نیست

ممکن است وسوسه شوید که به آن ها بگویید آن چه را که آن ها متحمل شده اند می فهمید یا سعی کنید آن چه را که احساس می کنند با چیز دیگری که در مورد آن شنیده اید مقایسه کنید. مقایسه تجربیات آن ها با آن چه شما پشت سر گذاشته اید معمولاً مفید نیست. بهتر است فقط سعی کنید افسردگی را بیاموزید و به عنوان منبع پشتیبانی در آن جا باشید. شما نمی توانید مشکلات دوست خود را برطرف کنید، اما می توانید کسی باشید که به آن ها عشق و حمایت نشان می دهد.

نکته

این پشتیبانی می تواند تغییری ایجاد کند و هرچه اطلاعات بیشتری در مورد افسردگی داشته باشید، پیمایش در این مکالمات راحت تر خواهد بود.

وقت بگذارید و به دوست خود گوش دهید

گاهی اوقات شما فقط می خواهید شخصی را داشته باشید که وقتی احساس ناراحتی می کنید به او گوش دهد. افسردگی بسیار جدی تر از احساس کمی ناراحتی برای اکثر افراد است، اما هنوز هم درست است که داشتن کسی برای گفتگو می تواند کمک زیادی کند. اگر می توانید فردی باشید که دوست افسرده شما هنگام نیاز به صحبت می تواند روی او حساب کند، این امر می تواند دنیایی متفاوت ایجاد کند. افراد مبتلا به افسردگی وقتی در بحبوحه یک دوره افسردگی قرار دارند، می توانند احساس انزوا کنند. اگر می توانید آن ها را دوستتان راحت کنید و او به راحتی به شما باز می شود، این می تواند خوب باشد.

سعی کنید فردی باشید که بدون قضاوت گوش می دهد

سعی کنید فردی باشید که بدون قضاوت گوش می دهد و از قدرت تأیید احساسات شخص می داند. این درمورد ارائه راه حل یا واداشتن دوست شما برای تغییر طرز فکر آن ها درباره مسائل نیست. این فقط درمورد حضور و نشان دادن همدلی با شخصی است که برای شما مهم است. اگر دوست شما با مشکلات جزئی افسردگی سر و کار داشته باشد، این خوب خواهد بود و همچنین می تواند به افراد مبتلا به افسردگی بالینی کمک کند. فقط یک دوست خوب باشید و وقتی دوستان افسرده خود را در این رابطه قرار می دهند خود را در دسترس قرار دهید. این کار باعث می شود در نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده موفق عمل کنید.

ایده رفتن به درمان را پشتیبانی کنید

نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده

همچنین می تواند برای دوست شما کمک حرفه ای کمک کند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید حمایت از این ایده است که خوب است آن ها با شخصی که از افسردگی می داند صحبت کنند. اگر چه نباید سعی کنید دوست افسرده خود را مجبور به رفتن به درمان یا مراجعه به پزشک کنید. آن ها باید تصمیم خود را بگیرند و شما فقط باید از آن ها حمایت كنید و به آن ها اطلاع دهید كه به سلامتی آن ها اهمیت می دهید.

نکته ای در ارتباط با نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده

به آن ها بگویید که فکر می کنید درمان به نظر ایده خوبی است و به آن ها بگویید که فقط می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه پشتیبانی مورد نیاز را دارند.

اگر دوست شما قبلاً به سراغ درمان رفته است، پس سعی کنید از آن حمایت کنید

اگر دوست شما قبلاً به سراغ درمان رفته است، پس سعی کنید از آن حمایت کنید و آن ها را به ادامه کار تشویق کنید. بعضی اوقات افراد افسرده گوشه گیری می کنند و می خواهند در قسمت های افسردگی قرار ملاقات ها را لغو کنند. این امکان وجود دارد که بتوانید آن ها را به ادامه قرار ملاقات تشویق کنید. چیزهای کوچکی از این قبیل می توانند تفاوت ایجاد کنند وقتی شخصی که به او اعتماد دارید به شما اعتماد کند. نظر و پشتیبانی شما می تواند به یک دوست افسرده کمک کند تا تصمیمات مثبتی بگیرد. به یاد داشته باشید که درمان یکی از مثرترین درمان های افسردگی است و مقابله با افسردگی با کمک یک درمانگر ماهر راحت تر است.

یادگیری در مورد درمان

یادگیری در مورد درمان ممکن است به شما کمک کند نکات خوبی را برای دوست خود نیز به ارمغان بیاورید. به عنوان مثال ، گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که می توانند کارها را آسان کنند. برخی از افراد هنگام مراجعه حضوری به یک درمانگر در مطب سنتی واقعاً رشد می کنند. دیگران ممکن است راحتی درمان آنلاین را دوست داشته باشند و دوست دارند بدون نیاز به ترک خانه از آن ها کمک بگیرند. دانستن این که گزینه هایی وجود دارد که می تواند به دوست شما کمک کند راهی درمانی پیدا کند که برای آن ها بهترین نتیجه را داشته باشد.

نکته

دوست شما همچنین ممکن است مصرف دارو برای درمان علائم افسردگی مفید باشد. فقط دوست خود را تحت فشار قرار ندهید تا کاری انجام دهد که از آن ناراحت باشد. بعضی از افراد به دلیل مصرف دارو به سراغ درمان بیماری می روند.

نگرانی در مورد عوارض جانبی از داروهای تجویز شده

اما برخی از آن ها به دلیل نگرانی در مورد عوارض جانبی از داروهای تجویز شده خودداری می کنند. دوست افسرده شما باید با یک پزشک صحبت کند تا گزینه های مختلف را بررسی کند، و شما باید از هر راهی که دوست شما برای ادامه راه درمان می کند حمایت کنید. با رفع نگرانی ها می توانید یکی از نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده را کامل کنید.

با مشکلات روزانه راهنمایی خود را ارائه دهید

نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده

بعضی از افراد هنگام افسردگی هنگام رسیدگی به مسائل زندگی روزمره دچار مشکل می شوند. حتی اگر در وسط یک دوره افسردگی شدید باشید، حتی یک چیز سالم مانند انجام لباسشویی یا خرید مواد غذایی، می تواند یک کار ترسناک باشد. وقتی مردم اینگونه تلاش می کنند، باید از پشتیبانی برخوردار شوند و شما می توانید در این مدت برای دوست خود باشید.

نکته ای در رابطه با نکات مهم برای چگونگی کمک به یک دوست افسرده

ارائه کمک شما ممکن است خردمندانه باشد تا دوست شما با دانستن اینکه همه کارها حل می شود حداقل احساس امنیت کند.

کمک های فرد افسرده از اشخاص دیگر در ارتباط با این زمینه

به یاد داشته باشید که هر فرد افسرده ای نیازی به کمک دیگران نخواهد داشت مگر این که از آن ها بخواهد. اگر دوست شما پیشنهاد شما برای کمک را رد کرد، سعی نکنید مسئله را تحت فشار قرار دهید. قلب شما ممکن است در جای مناسب باشد، اما بعضی از افراد دوست ندارند احساس کنند که برای انجام برخی کارها به دیگران احتیاج دارند. افراد افسرده دیگر ممکن است از این کمک استقبال کنند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا