مراحل مهم برای موفقیت، زمانی که زندگی سخت می شود

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که مراحل مهم برای موفقیت، زمانی که زندگی سخت می شود چیست؟! یا این که چگونه می توان از دوران سخت زندگی جان سالم به در برد و هنوز موفق شد؟! زندگی ادامه دارد. داشتن رویا ها ، اهداف و جاه طلبی هم هیجان انگیز است و هم یکی از سخت ترین چیز هایی است که تا به حال تجربه خواهید کرد. و سخت ترین حقایق را در این راه خواهید آموخت. مراحل مهم برای موفقیت، زمانی که زندگی سخت می شود چیست؟

مراحل مهم برای موفقیت، زمانی که زندگی سخت می شود

  • آیا قادر نیستید از پس شرایط سخت زندگی خود برآیید؟
  • آیا می خواهید در شرایط سخت قوی شوید؟
  • آیا می خواهید بدانید که چگونه از پس شرایط دشوار برآیید؟

شما باید در زندگی خود با بسیاری از شرایط دشوار روبرو شده باشید ، که می تواند شما را به شدت از نظر ذهنی یا ذهنی قوی کند. از طریق تجربیات دشوار ، برخی از افراد به اندازه کافی قوی می شوند که می توانند با همه شرایط نامساعد پیش رو کنار بیایند. از طرف دیگر ، برخی چنان ناامید می شوند که هدف خود را کنار می گذارند یا ممکن است خودکشی کنند. اگر می خواهید در مراحل سخت زندگی موفق شوید، لازم است نکات خاصی را بیاموزید‌.

شما می توانید این تکنیک ها را در زندگی خود به کار برده و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید. در نقطه مقابل، می توانید برای این کار از متخصصان هم کمک بگیرید.‌ پس شما می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره همکده، اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره اقدام کنید. مرکز مشاوره همکده با ارائه مشاوره حضوری  مشاوره تلفنی روان شناسی در خدمت شما خواهد بود. اما ببینیم کدام استراتژی ها می توانند به ما کمک کنند.

 روال خود را حفظ کنید.

هرچند گاهی سخت است اما بهتر است تا حد ممکن روال خود را حفظ کنید. همزمان بلند شوید ، همزمان تمرین کنید. اگر این کار را نکنید ، ممکن است خود را در گردابی بیابید که نمی توانید از آن فرار کنید. پایبندی به روال معمول در هنگام بروز بحران به شما کمک می کند. حتی اگر سخت هم باشد، اجازه ندهید روال عادی زندگی از دستتان خارج شود. این استراتژی باعث می شود احساس شادی و زندگی روز به روز در زندگی تان جریان پیدا کند. شما می توانید برای روال روزمره خود حتی برنامه ریزی های خاصی هم داشته باشید. پس سعی کنید از روتین و روال زندگی خارج نشوید.

ورزش کنید و خوب غذا بخورید.

به حرکت و ورزش خود ادامه دهید و به بهترین شکل ممکن غذا بخورید. غالباً می خواهیم هنگام گذراندن زمان سخت به رختخواب بخوابیم یا غذا های راحت بخوریم. این کار را نکنید.  یک روز خود را تنظیم کنید تا به استراحت بگذرد. این هیچ ایرادی ندارد. اما روز دیگر به غذا خوردن و حرکت خوب برگردید. بدن قوی برابر با ذهن قوی است. ورزش و خصوصا تکنیک های خاص ان در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند استرس و اضطراب را کم کرده و برای ارامش شما بسیار موثر است.

مراحل مهم برای موفقیت، زمانی که زندگی سخت می شود –  برنامه ریزی در زمان “انجام هیچ کاری”

وقتی آزمایشاتی را پشت سر می گذاریم یا شوکی در تجارت (و زندگی) تجربه کرده ایم ، گاهی باید خود را از همه چیز و همه دور کنیم. بنابراین در بعضی اوقات به تنهایی برنامه ریزی کنید که در آن هیچ کاری «بدون داشتن احساس گناه» انجام ندهید. اما اطمینان حاصل کنید که از آن زمان برای آرامش استفاده می کنید ، نه اینکه در موضوعات به پر و بال دادن بپردازید. اجازه ندهید زمان استراحت و آرامش شما تبدیل به شرایط سخت دیگری شود.

 ریسک جدید کنید.

هنگامی که در پایین ترین سطح خود هستید ، بهترین زمان برای ریسک کردن است. دیگر چیزی برای از دست دادن ندارید. این زمانی است که مجبور می شوید تصمیمات سختی بگیرید که تاکنون از آن اجتناب کرده اید. عاقل باشید ، اما شجاع باشید و در آن غوطه ور شوید. سعی کنید همان ریسک را هم با اطلاعات دقیق انجام دهید. اجازه ندهید سختی ها بر شما غلبه کنند و به مشکلات بیشتری دچار شوید.

مراحل مهم برای موفقیت، زمانی که زندگی سخت می شود –  ادامه دهید و راه خود را بروید.

مهم نیست که هدف شما چیست و مهم نیست که چه کسی قصد نابودی آن را دارد ، تسلیم نشوید. به جلو حرکت کنید (در صورت لزوم در سکوت) و وقتی از بالای دیگران بیرون آمدید حتی منفورترین افرادی که از شما نفرت داشته اند را متعجب خواهید کرد. اجازه ندهید دیگران از قدم بعدی شما مطلع شوند. بگذارید ایده های اصلی و اساسی شما با قدرت در ذهنتان باقی بمانند. این کار باعث قدرت ذهنی و روحی تان شده و کائنات را تسلیم خواسته های شما می کند.

دیپلماتیک بمانید.

این خیلی مهم است. صرف نظر از اینکه مردم در این لحظه با شما چگونه برخورد کرده اند یا از چه روشی رنج می برید ، در این باره حرف بدی به کسی نزنید. تنها نفس عمیقی بکشید و ارامش را در خود جاری نمایید. دیپلماتیک بمانید بهتر است کسی باشید که ساکت است در حالی که دیگران مانند احمقی به نظر می رسند که شما را زمین می زنند. اجازه ندهید صحبت های دیگران شما را از مسیر روحی، موفقیت و جسمی تان خارج کند. بی اهمیت به بحث ها و صحبت ها آرامش خود را حفظ کرده و ادامه دهید.

حذف برخی افراد

این نحوه برخورد شما با هرکسی است که تصمیم می گیرید دیگر بخشی از سفر شما نباشد. به آن ها نگویید ، فقط شروع به حذف آن ها از زندگی خود کنید. بعضی از آنها بلافاصله مسدود می شوند زیرا سمی هستند و برخی دیگر می توانند به تدریج انجام شوند. همچنین نیازی به توضیح ندارید. این زندگی شماست و می توانید آنچه را که می خواهید انجام دهید.

مراحل مهم برای موفقیت، زمانی که زندگی سخت می شود – برای خود چیز جدیدی بخرید.

این حالت باعث ایجاد هرگونه خلق و خوی می شود. برای خود چیزی بخرید که می دانید باعث خوشحالی شما می شود و چیزی که به برند شما و مکانی که به آن هدایت می شوید ارزش بیشتری می بخشد. آن را به عنوان یک هدیه انگیزه برای خود ببینید. نیازی نیست هدیه بزرگی باشد. می توانید هدیه کوچکی برای خود خریداری نمایید و از آن لذت ببرید.

 خود را برای یک یا دو شب از همه چیز دور کنید.

با یک دوست خود تماس بگیرید و یک آخر هفته بیرون از شهر یا سفر بروید. این برای روح عالی است و همچنین به شما اجازه می دهد تا به اندازه کافی راحت شوید و ایده های خوبی در مورد چگونگی مقابله با وضعیت خود ارائه دهید. از زمان استفاده کنید و به “آسمان باز” آزاد فکر کنید. در این حال می توانید در مورد شغل و تجارت خود فکر کنید. باز شدن ذهن باعث پرواز می شود.‌

 تصویر بزرگی را به خود یادآوری کنید.

مهم نیست که چه چیزی باعث  رنج شما شده است یا از آن عبور می کنید ، هرگز این تصویر بزرگ را فراموش نکنید. شما فقط از این سطح عبور می کنید و به سطح دیگر می روید. در واقع تصورات ذهنی خود را قوی کنید و بدانید که زندگی با بهترین شرایط ادامه پیدا می کند. تصویر سازی کنید و بهترین ایده های ذهنی را برای بهبود شرایط خود ایفا کنید.

مراحل مهم برای موفقیت، زمانی که زندگی سخت می شود – برای گزینه های جدید نقشه داشته باشید.

این یکی از راه های چگونگی کنترل شرایط دشوار است. با انجام همان کار هایی که در گذشته انجام می دادید ، هرگز نمی توانید نتایج جدید بگیرید. اگر نتایج جدید می خواهید ، باید به گزینه های جدید فکر کنید. شما باید یک برنامه اقدام عظیم از گزینه های جدید ایجاد کنید.

A (برنامه اقدام عظیم) + B (گزینه های جدید) = C (موفقیت)

حتی اگر گزینه های جدیدی را انتخاب کنید ، اما اقدامات گسترده ای انجام ندهید ، احتمال موفقیت کمی وجود دارد. به همین ترتیب ، اگر با سخت کوشی ، مبارزه و تعهد با گزینه های قدیمی اقدامات گسترده ای انجام دهید ، احتمال موفقیت شما نادر است. شکست کاملاً طبیعی است ، اما دو بار شکست خوردن در یک مسئله بیش از یک مشکل است. پس از چند شکست ، بسیاری از مردم از بین می روند و هدف خود را کنار می گذارند. آنها امید خود را از دست می دهند از شکست های خود شکایت می کنند. هیچ کس در اولین بار در زندگی خود 90 درصد موفقیت کسب نمی کند. چنین افرادی نیاز به ایجاد یک استراتژی جدید با یک برنامه اقدام گسترده با گزینه های جدید دارند.

 

منابع
m.huffingtonpost.com.au

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا