تنفر از همسر

شاید شما پنج سال ازدواج کرده اید ، یا شاید 25 سال است که ازدواج کرده اید – گاهی اوقات یک نکته در یک رابطه پیش می آید که احساس عشق کمتر خود را نشان می دهد. بعضی از ازدواج ها حتی به حدی می رسند که احساس می کنید ممکن است از تنفر از همسر تان داشته باشید یا حداقل از آن ها کینه دارید. اگر به این احساس دست پیدا کردید، چه کار باید انجام دهید؟ بسیاری از زوجین، همه چیز را کنار گذاشته و طلاق می گیرند. با این حال، هنگامی که با هم ازدواج می کردید، احتمالا عهد کرده اید که در اوقات خوب و بد کنار هم باشید. قبل از رفتن به مسیر طلاق ، اقداماتی وجود دارد که ممکن است برای نجات ازدواج خود انجام دهید و به خاطر بیاورید که چرا عاشق همسرتان شده اید.

تلاش برای نجات ازدواج می تواند به شما کمک کند تا مشکلات خود را حل کنید و نفرت و کینه خود را پشت سر بگذارید. وقتی احساس می کنید از همسرتان متنفر هستید، از کجا تغییر ایجاد می کنید؟ وقتی چنین چیز های منفی راجع به شخصی که قرار است تا آخر عمر دوست داشته باشید احساس می کنید، از کجا شروع می کنید؟ با امتحان چند کار مختلف، بهتر می توانید او و ازدواجتان را در پرتوی جدید ببینید. 

ایجاد تغییرات در زوجین در صورت داشتن تنفر از همسر

تنفر از همسر

ازدواج یک خیابان دو طرفه است. وقتی تنها نیمی از رابطه هستید، چگونه تغییر را وارد می کنید؟ ترفندهای دستکاری را کنار بگذارید و میل خود را برای تغییر در روابط خود بیان کنید. صادق بودن بهترین راه برای دستیابی به ایده تغییر است. این بدان معنا نیست که باید به همسرتان بگویید که از او متنفر هستید – اینها کلماتی هستند که هرگز نمی توانید پس بگیرید. اطلاع دادن به او که ازدواج شما می تواند با استفاده از برخی تکنیک ها به رویکرد بهتری برسد، شرایط را بهتر می کند. اما در ادامه ببینیم که چطور می توان ازدواج را به شرایط بهتری برد.

مشاوره و زوج درمانی، در صورت داشتن تنفر از همسر

از همسرتان بخواهید با شما در مشاوره ازدواج شرکت کند. بعد از یک جلسه اولیه، مشاور شما ممکن است جلسات جداگانه ای را پیشنهاد کند تا شما و همسرتان بتوانید روی روابط خود و خود کار کنید. به هر حال، رابطه شما از دو فرد تشکیل شده است. با به خاطر سپردن فردیت خود علاوه بر تلاش برای بهبود ازدواج، ممکن است دریابید که در واقع از همسرتان متنفر نیستید. در مشاوره، پرداختن به موضوع نفرت از همسرتان احتمالاً شما را به کشف دلایل واقعی این احساس رهنمون می کند. این احتمالاً بیشتر احساس خستگی و دوری است تا نفرت.

عدم تفسیر دلیل خود برای چنین کینه ای می تواند در حل مشکل گام بردارد. ممکن است از این که او وقت و تلاش بیشتری برای بچه ها می گذارد بیشتر از آنچه که با شما انجام می دهد ناراحت باشید. شاید احساس می کنید می توانستید زندگی لوکس تری داشته باشید. یا حتی حس می کنید شرایط سرگرم کننده ای که از ابتدای ازدواج داشته اید را حالا ندارید. مهم نیست دلیل شما چیست، مشاوره با متخصصان به شما کمک می کند تا بتوانید ازدواج خود را بهبود بخشید. در این راستا می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید و یا از مشاوران زبده به صورت تلفنی کمک بگیرید.

قرار گذاشتن با هم را فراموش نکنید.

هنگامی که برای اولین بار با همسرتان آشنا شدید، احتمالا مرتبا با هم قرار می گذاشتید. می توانستید در هفته چند شب یا هفته ای فقط یک بار یکدیگر را ببینید اما شما هر دو تلاش می کردید تا یکدیگر را بشناسید. این کار ها هیجان انگیز و جدید بود. با این حال پس از ازدواج ممکن است شما آن قدر در نقش های مختلف فرو رفته باشید که داشتن یک شب رویایی با هم را فراموش کرده باشید. این طبیعی است. اما می توان در این زمینه تغییراتی را ایجاد کرد و به ابتدای راه بازگشت. شما و همسرتان باید وقت بگذارید. ممکن است فقط یک بار در ماه باشد که می توانید از مسئولیت های دیگر خود دور شوید، اما مهم این است که شب رمانتیک خود را فراموش نکنید. این کار باعث می شود تا رابطه خود را در اولویت قرار دهید.

این تاریخ باید به اندازه سایر فعالیت های روزمره برای شما مهم باشد. ممکن است فکر کنید که از همسرتان متنفر هستید زیرا دیگر هرگز با هم وقت نمی گذارید. از این رو می توانید از میان این نقش های مختلف، نقش همسر رمانتیک را بازی کرده و با هم برای یک شام رمانتیک برنامه ریزی کنید. به خودتان اجازه دهید با قرار گذاشتن با یکدیگر دوباره یکدیگر را بشناسید.

در صورت داشتن تنفر از همسر، یک سرگرمی مشترک جدید شروع کنید.

آیا دریافته اید که چیزهایی که قبلاً با همسرتان لذت می بردید دیگر لذت بخشی ندارند؟ شاید این یک سرگرمی بود که از آن دوره شده اید یا از آن خسته شده اید. شاید او علاقه اش را به این سرگرمی از دست داده باشد، بنابراین شما دیگر نمی توانید با این شیوه با هم ارتباط داشته باشید. ممکن است دیگر هیچکدام از شما وقت نداشته باشید. با این وجود ، شروع یک سرگرمی جدید با همسرتان می تواند فضایی را ایجاد کند که در آن بتوانید چیزهای متفاوتی را برقرار کنید. ممکن است پیاده روی ، کلاس های رقص یا نقاشی را شروع کنید. اگر مطمئن نیستید که برای چه سرگرمی شروع کنید، سعی کنید هر ماه یک یا دو بار کار جدیدی را امتحان کنید. یک سرگرمی مشترک جدید می تواند چندین در جدید را برای شما باز کند.

شما ممکن است خود را در حال خواندن و بحث در مورد کتاب های مربوط به موضوع، برنامه ریزی برای سفر هایی برای تجربه سرگرمی جدید خود در یک مکان جدید یا گسترش دانش خود با هم به روش های مختلف داشته باشید. خود سرگرمی تا زمانی که شما و همسرتان از آن لذت ببرید مهم نیست. گذراندن اوقات خوب و پیوند با یکدیگر ممکن است به شما نشان دهد که از همسرتان متنفر نیستید. تنها از این که چیزی مشترک با هم ندارید، حس بدی دارید. با توسعه علایق جدید خود با هم، می توانید در بهبود ازدواج خود گام بردارید.

ایجاد تغییر در خود

شاید در بخش قبلی متوجه شده باشید که هیچ یک از پیشنهادها تلاش برای تغییر همسرتان یا درخواست از او برای ایجاد تغییر در خودش نبود. هنگامی که چندین مشکل را در روابط خود شناسایی می کنید، ممکن است فکر کنید که کاری که او انجام می دهد یا انجام نمی دهد باعث می شود از او متنفر شوید. با این حال، شاید مشکل اصلاً از او نباشد ، بلکه شما باشید. ایجاد تغییرات در خود موضوعی است که می توانید بر آن کنترل داشته باشید.

سعی کنید او را متفاوت ببینید.

طبیعی است که مردم با گذشت زمان تغییر کنند. دختر سرگرم کننده ای که در دانشگاه با او ملاقات کردید دیگر علاقه ای به بیرون رفتن و تفریحات دیگر ندارد. زیرا او کل روز را به کار و سر و کله زدن با بچه ها می گذراند. شاید عصر ها بخواهد کمی استراحت کند. به جای این که فکر کنید او کسل شده است، به این مسئله فکر کنید که چرا این احساس و شرایط را دارد. سپس می توانید کارهای بیشتری برای کمک به او انجام دهید. وقتی کار کم تری داشته باشید انرژی بیشتری برای با شما بودن خواهد داشت. قبل از اینکه قضاوت کنید تفاوت او چیست، در نظر بگیرید که همسرتان مسئول چه عواملی است. زندگی واقعی شلوغ و سخت است. او سزاوار اعتبار است.

آرامش درونی را پیدا کنید.

تنفر از همسر

آیا شما دائما از همسرتان عصبانی هستید یا اذیت می شوید؟ مشخص کنید که در درون خود چه چیزی باعث تحریک پذیری شما می شود و راهی برای آرام کردن آن پیدا کنید. شاید مراقبه، ورزش، اوقاتی در طبیعت، مطالعه یا دین بتواند به شما در یافتن آرامش درونی کمک کند. کنار آمدن با تحریکات، دلخوری ها و موضوعات عصبانیت می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید این همسرتان نیست که از آن متنفر هستید، بلکه او را مقصر تمام استرس های خود می دانید. یک مسکن استرس پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. احساس نفرت شما نسبت به همسرتان ممکن است نوعی بدبینی باشد. اگر او احساسات مشابهی را در خود نگه داشته باشد، ممکن است این احساسات نیز تغییر کند. داشتن آرامش درونی کمک زیادی به دیدن همه چیز با وضوح و مثبت می کند.

سعی کنید خودتان بهتر باشید.

در حالی که با عوامل استرس زا خود روبرو هستید و سعی می کنید همسرتان را متفاوت از آنچه تصور کرده اید ببینید، خودتان هم بهتر شوید. اقدامات دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا نسخه بهتری از خود باشید. ممکن است این باشد که کینه شما نسبت به همسرتان ناشی از کینه نسبت به خودتان باشد. خودتان را ارزیابی کنید. چه چیزی را ممکن است برای بهتر شدن تغییر دهید؟ داشتن سرگرمی ها و فعالیت های خود به عنوان یک فرد مهم است. تلاش برای فرد بهتری شدن، می تواند فواید مختلفی داشته باشید اما در نهایت باعث می شود تا شما ببینید که از همسرتان متنفر نیستید.

 

 

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا