در مقابل تنفر شوهر، چه کنیم؟

شرط می بندم زمانی که ازدواج می کردید هر گز به این مسئله حتی فکر نمی کردید که روزی از خود بپرسید، در مقابل تنفر شوهر، چه کنیم؟ زمانی که افراد وارد زندگی مشترک می شوند، انتظار دوست داشته شدن از جانب شریک زندگی خود دارند. آن ها تمایل دارند که شریک زندگی شان با آن ها خوب رفتار کند، بهترین دوست آن ها باشد و برای همیشه هم شاد زندگی کند. با این حال روزی را می بینید که به  دنبال راه حلی برای مشکل هستید و مشکل چیست؟! شوهرم مرا دوست ندارد. اما چگونه به این مرحله رسیدید؟! چه چیز هایی موجب کینه و نفرت در ازدواج می شود؟ چگونه تشخیص دهیم همسرمان از ما متنفر شده است و اگر گمان می کنیم شوهرمان از ما متنفر است چه کاری باید انجام داد؟! برای بهبود روابط خود می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. 

چه چیز هایی موجب کینه و نفرت در ازدواج می شود؟

چگونه کینه و نفرت در ازدواج پدید می آید؟ گرچه این گزینه ها برای هر زوج متفاوت است اما مواردی وجود دارد که می تواند باعث کینه و حتی نفرت زیادی در ازدواج شود. بیایید نگاهی به برخی از آن ها بیندازیم. وقتی کسی ازدواج می کند خصوصا بسیاری از مردان فکر می کنند که آه من ازدواج کرده ام، همه چیز تمام شده است و دیگر نیازی نیست که در این رابطه کاری کنم.به عبارت دیگر آن ها تنبل می شوند. در واقع زمانی که آن ها فکر می کنند شما را به دست آورده اند، به نظر می رسد تمام تلاششان از بین رفته است. اما این که بسیاری از مردان غافل می شوند به این معنی نیست که شما هم از شوهرتان غافل شوید. این مسئله می تواند در تمامی ابعاد زندگی شما باشد. حتی می توان آن را در ابعاد جنس، عشق، توجه و دوستی مشاهده نمود. بنابراین نگاهی به اقدامات خود بیندازید تا ببینید آیا از او غافل شده اید یا نه. در ادامه اما نکات دیکری در ارتباط با به وجود آمدن نفرت در ازدواج بیان می کنیم.

خودخواهی در ازدواج

در مقابل تنفر شوهر، چه کنیم؟

 وقتی افراد در ازدواج دچار غفلت و تنبلی می شوند، می تواند ناشی از خودخواهی هم باشد. خودخواهی هم در ازدواج جواب نمی دهد. رابطه به عنوان یک خیابان دو طرفه در زندگی شناخته می شود. یک نفر نمی تواند همیشه ببخشد و در عین حال طرف مقابل همیشه در حال خودخواهی باشد. اگر این گونه باشد، عدم تعادلی بسیار نا سالم بین دو نفر ایجاد میش ود. وقتی یک شخص خودخواه می شود، کینه از طرف دیگر رشد می کند.

خیانت و تقلب در ازدواج

خیانت کردن تنها به مسائل جنسی و فیزیکی مرتبط نمی شود. مطمئنا زمانی که صحبت از خیانت می شود اولین چیزی که به ذهن ما می رسد، خیانت فیزیکی است. اما نکته مهم تر این است که خیانت تنها به این بخش ختم نمی شود. خیانت عاطفی هم به همان اندازه می تواند ازدواج را نابود کند و حتی بدتر از خیانت جنسی می تواند در برخی مواقع به ویرانی یک رابطه در ازدواج بینجامد. خیانت در هر مدلی می تواند اعتماد را نابود کرده و حتی می تواند کینه ای طولانی مدت و نفرت ایجاد نماید.

سواستفاده کردن

سواستفاده کردن نیز اشکال مختلفی دارد. اگر کسی شما را بزند قطعا سو استفاده کرده است. اما برای این که چیزی به عنوان سو استفاده محسوب شود، نیازی به چشم سیاه یا استخوان شکسته ندارد. چقدر در زندگی خود دچار سو استفاده قرار گرفته ید؟ سواستفاده چیزی است که تقریبا همیشه در ازدواج منجر به کینه و نفرت می شود.

حال که موارد مرتبط با ایجاد کینه را بررسی کردیم، ببینیم که چه عواملی نشان می دهد همسر شما احساس تنفر دارد.

در مقابل تشخیص تنفر شوهر، چه کنیم؟ 

برخی علائمی که می تواند نشان دهنده تنفر همسرمان در ازدواج شود در این بخش ارائه می شود.

تشخیص تنفر شوهر شما تمام وقت می جنگید.

اختلاف همیشه در یک رابطه بد نیست. در حقیقت منطقی نیست که انتظار داشته باشید دو نفر با یکدیگر کنار بیایند و کاملاً در مورد همه چیز توافق کنند. آنچه همیشه بد است، این می باشد که نا عادلانه و مکرر جنگ کنید. اگر یکی یا هر دوی شما برای پیروزی یا مشاجره به مبارزه مداوم بپردازید به عنوان یک روش بسیار نا سالم برای برقراری رابطه است. اگر این دعوا سنگ بنای ازدواج شما شناخته شده است، می تواند نشانه تنفر باشد.

او هیچ تلاشی برای ازدواج نمی کند.

در مقابل تنفر شوهر، چه کنیم؟

این گزینه رابطه نزدیکی با غفلت دارد. اگر او هیچ تلاشی برای ازدواج شما نمی کند، پس شما را نادیده می گیرد. این مسئله ممکن است نشان دهنده تنفر باشد. با این حال این مسئله همیشه بد است. او باید با شما دوست باشد، دوستی برقرار کند، شرایط عاشقانه داشته باشد و یک شریک خوب باشد. اما اگر احساس می کنید که او فقط هم اتاقی شماست، نشانه خوبی نیست. ممکن است حتی احساس تسلیم کردن داشته باشد.

مشکوک هستید که او در حال خیانت است.

وقتی کسی نسبت به همسر خود احساس رنجش می کند، اگر فرصتی پیدا کند احتمالا به دیگری سر می زند. البته همیشه به این صورت نیست. روی آوردن به روابط بیرون از ازدواج هیچ کاری برای بهبود شرایط روحی و حتی بهبود ازدواج نخواهد داشت. اما اگر همسرتان کینه ای نسبت به شما داشته باشد، در نتیجه توجیه خیانت برای او آسان خواهد بود. اگر آن ها دیگر شما را دوست ندارند، پس احتمالا احساس گناه نخواهند داشت.

او از نظر ذهنی، احساسی یا جسمی از شما سواستفاده می کند.

هیچ فردی در هیچ شرایطی شایسته سو استفاده نیست. با این حال این مسئله اتفاق می افتد. معمولا فرد نا متعادل ذهنی بر رفتاری می کند. آنها به دلایل مختلفی در گذشته خود چنین شده اند که ممکن است هیچ ارتباطی با شما نداشته باشد. شما می توانید بخشی از این ترکیب باشید، اما اگر از شما سواستفاده می شود، این ممکن است به این معنی باشد که علاوه بر چیزهای دیگر، او ممکن است از شما بخاطر چیزی دلخور باشد.

در مقابل تنفر شوهر، چه کنیم؟

اگر بعد از خواندن همه اینها، هنوز فکر می کنید همسرتان از شما متنفر است، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. به خاطر داشته باشید که بازگشت از آستانه نفرت کار آسانی نیست. می توان کار هایی را انجام داد اما به تلاش هر دو نفر هم بستگی دارد. با روش های زیر می توان کار هایی را برای بهبود روابط و از بین بردن تنفر انجام داد.

همه چیز را دقیقا روشن کنید.

اگر فکر کی کنید شوهرتان از شما متنفر است پس باید یک گفتگوی طولانی و خوب با همسر خود داشته باشید. از او بپرسید که آیا می خواهد در ازدواج بماند؟ چرا اگر در این ازدواج فقط نفرت وجود دارد می خواهید بمانید؟ قبل از هر گونه تصمیم گیری این مسائل را روشن کنید.

با او صحبت کنید.

شاید سال ها با او گفتگوی واقعی، صادقانه یا سالمی نداشته باشید. شاید شما واقعاً هرگز در مورد کیفیت ازدواج خود صحبت نکرده اید. اما اگر تمایل دارید ازدواج را برگردانید، پس باید صحبت کنید. این کار هرگز آسان نخواهد بود. خصوصا  اگر او اینقدر نسبت به شما کینه داشته باشد. اما بهتر است که این کار را انجام دهید.

برنامه ریزی کنید.

هنگامی که با او صحبت کردید، یک برنامه را مشخص کنید. بسته به نحوه مکالمه، احتمالاً یکی از این دو اتفاق افتاده است. یا گفته است که می خواهد سعی کند آن را حل کند، یا نمی خواهد. اگر او این کار را نکند، پس تصمیم برای شما گرفته می شود. اما اگر او این کار را انجام داد، بهتر است از مشاوران کمک بگیرید.

به دنبال مشاوره باشید.

بسیاری افراد خصوصا مردان فکر می کنند که مراجعه به یک درمانگر نشانه ضعف است. اما در واقع برعکس است. افراد قدرتمند هستند که با مشاوران صحبت می کنند. از این رو سعی کنید که برای دریافت کمک حرفه ای اقدام نموده و او را هم وادار به این مسائل نمایید. اگر توانایی مالی دارید بهترین کار این است که برای مشاوره فردی و زوجین اقدام نمایید. شما می توانید به مرکز مشاوره همکده در این زمینه مراجعه نمایید.

در صورت لزوم به فکر جدایی باشید.

برخی اوقات هر چقدر تلاش کنید نمی توانید یک ازدواج را نجات دهید. این مسئله ناراحت کننده است اما گاهی اوقات بهتر است که فقط زندگی خود را جداگانه پیش ببرید. این کار بهتر است تا در یک ازدواج پر از نفرت زندگی کنید. به این ترتیب ممکن است بتوانید زندگی جدیدی را آغاز کنید که شامل عشق و خوشبختی باشد. از این رو اگر به نتیجه نمی رسید و تنفر در ازدواج شما بسیار زیاد است می توانید به فکر جدایی باشید.

سخن آخر در ارتباط با در مقابل تنفر شوهر، چه کنیم؟

هیچ شخصی نمی خواهد در ازدواجی پر از نفرت زندگی کند. این چیزی نیست که برای هر ازدواج نرمال باشد. بنابراین بهترین کار این است که شما خوشبختی خود را در اولویت قرار دید. زیرا وقتی خوشبخت باشید، در بقیه زندگی هم شاد خواهید بود. این کار نشان دهنده خودخواهی نیست بلکه عشق به خود است و شادی و رضایت را به همراه داشته باشد. شرط می بندم زمانی که ازدواج می کردید هر گز به این مسئله حتی فکر نمی کردید که روزی از خود بپرسید، در مقابل تنفر شوهر، چه کنیم؟ زمانی که افراد وارد زندگی مشترک می شوند، انتظار دوست داشته شدن از جانب شریک زندگی خود دارند.

 

 

منابع
lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا