نحوه استفاده از آزمون شخصیت در زندگی

در روان شناسی شخصیت بسیار مهم است. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. افراد دارای شخصیت های مختلفی هستند. یکی از مواردی که در ارتباط با شخصیت همیشه اهمیت داشته است انعطاف پذیری آن است. انعطاف پذیری در رفتار و در شخصیت باعث موفقیت افراد می شود. یکی از مواردی که همیشه باید در نظر داشت این است که شخصیت در طول زندگی می تواند تغییر کند. این تغییر شخصیت باید به گونه ای باشد که به نفع افراد باشد. در زندگی همه ما افرادی دیده می شوند که شخصیت های بد یا خوبی دارند. در ادامه می خواهیم ببینیم که نحوه استفاده از آزمون شخصیت در زندگی چگونه است.

برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد. هر فردی باید بداند که رفتار ها به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است. 

آزمون های شخصیتی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

آزمون های شخصیتی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. کل وب سایت های اختصاص داده شده به این ژانر صدها آزمون در مورد همه چیز از حس سبک ما تا فیلم های مورد علاقه ما ارائه می دهند. آزمون های شخصیتی منبع بسیار خوبی برای سرگرمی هستند، اما زمانی که احساس می کنیم گیر کرده ایم، می تواند جهت را نیز ارائه دهد. آزمون های شخصیتی بینش شما، دوست نداشتن، نقاط قوت، ضعف، ارزش ها و انگیزه های شما را ارائه می دهد. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند بفهمید چرا فکر می کنید، احساس می کنید و چگونه رفتار می کنید. با بهبود خودآگاهی می توانید احساس رضایت و موفقیت بیشتری در کار، روابط و فعالیت های روزانه خود داشته باشید.

برای اطلاع از شغل خود از آزمون شخصیت استفاده کنید

نحوه استفاده از آزمون شخصیت در زندگی

بچه های کوچک احساس اطمینان می کنند که تبدیل به آتش نشان، فضانورد یا افسران پلیس می شوند. برخی از مردم همیشه می دانند که می خواهند چه کار کنند. برخی دیگر از ما به کمی راهنمایی نیاز داریم تا دریابیم چگونه می خواهیم زندگی خود را تأمین کنیم. بسیاری از مواقع ما حرفه خود را بر اساس آن چه مورد علاقه ماست انتخاب می کنیم.

اگر عاشق حیوانات هستید، ممکن است به نظر برسد که شغل دامپزشکی برای شما مناسب است. اما اگر تحت استرس عملکرد خوبی ندارید یا از زیست شناسی لذت نمی برید، ممکن است دامپزشکی برای شما مناسب نباشد. اشتیاق بخش مهمی از معادله است، اما شخصیت شما نیز در این امر نقش دارد. این موارد را با نحوه استفاده از آزمون شخصیت در زندگی می فهمیم.

بخش بزرگی از یک شغل تجربه روزانه است.

بخش بزرگی از یک شغل تجربه روزانه است. آزمون های شخصیتی به شما کمک می کند که دوست داشتن و دوست نداشتن خود را تشخیص دهید. ترجیحات شما کار در برخی از محیط ها را آسان و در برخی دیگر دشوار می کند. اگر مهلت ها و کارهای معمول را خسته کننده می دانید، ممکن است از کار اداری اجتناب کنید. اگر تمایل شدید به کمک به دیگران دارید و چالش را دوست دارید، محیط بیمارستان می تواند محل مناسبی برای شما باشد.

آزمون های شخصیتی همچنین نقاط قوت شما را مشخص می کند

آزمون های شخصیتی همچنین نقاط قوت شما را مشخص می کند. به احتمال زیاد در شغلی که بتواند از مهارت های برتر شما استفاده کند، موفقیت و رضایت را پیدا خواهید کرد. اگر عاشق معاشرت هستید و دارای یک رقابت رقابتی هستید، ممکن است شغلی در زمینه فروش لذت بخش داشته باشید. اگر دوست دارید به جزئیات بپردازید و مهارت حل مسئله را دارید، می توانید یک تحلیلگر عالی سیستم های کامپیوتری باشید. همچنین هنگام در نظر گرفتن کار، ارزش های خود را در نظر بگیرید. احساس سختی در خانه ای در محیط کاری که ارزش ها و باورهای مخالف را ترویج می کند دشوار خواهد بود.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، کار از راه دور می تواند برای کسی که مشتاق تعاملات اجتماعی روزانه است سخت باشد. شغلی که نیاز به مسافرت فراوان دارد برای افرادی که به روال معمول و ساختار اهمیت می دهند نیز دشوار است.

آزمون های شخصیت و درخواست شغل

حتی ممکن است به عنوان بخشی از فرایند درخواست شغل، نیاز به شرکت در آزمون شخصیت داشته باشید. کارفرمایان می خواهند نقش شما در تیم و این که آیا شما برای کار مناسب هستید را درک کنند. برخی از شرکت ها همچنین برای کمک به آموزش کارکنان جدید، تست های شخصیتی را اجرا می کنند. اطلاعات مربوط به نقاط قوت و ترجیحات شما می تواند برای مدیران منابع انسانی مفید باشد. شرکت در مسابقه شخصیت از قبل می تواند به شما کمک کند بدانید چه انتظاری دارید.

بیشتر  شرکت ها از تست های شخصیتی برای کمک به کارکنان تیمی استفاده می کنند.

بیشتر  شرکت ها از تست های شخصیتی برای کمک به کارکنان تیمی استفاده می کنند. همکارانی که تفاوت های خود را تشخیص داده و یاد می گیرند که قدر آن ها را بدانند، می توانند نقاط قوت یکدیگر را بازی کنند. حتی اگر محل کار شما این خدمات را ارائه نمی دهد، می توانید از یک مسابقه شخصیت برای بهبود روابط خود با همکاران استفاده کنید. شما می توانید نقش خود را در یک گروه مشخص کنید و چگونه می توانید بهترین نقش را در موفقیت تیم خود داشته باشید. آگاهی از محدودیت های شما همچنین می تواند به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید و اجازه دهید شخص دیگری پیش قدم شود. شما می دانید که مهارت های شما در جاهای دیگر مورد نیاز است.

آزمون های شخصیتی می تواند به شما در پیشبرد روابط کمک کند

نحوه استفاده از آزمون شخصیت در زندگی

در حالی که آزمون های شخصیتی نقاط قوت شما را برجسته می کند، می تواند نقاط ضعف شما را نیز مشخص کند. ممکن است سریع رفتار کنید یا برای جلوگیری از درگیری از راه خود خارج شوید. شاید برای بیان احساسات خود مشکل داشته باشید. آشنایی با نواقص خود شانس بهبود را فراهم می کند. گاهی اوقات نتایج یک مسابقه شخصیت با دیدگاه خودمان مطابقت ندارد. در حالی که هیچ آزمایشی 100 درصد دقیق نیست، ممکن است ما آن چه را که یک مسابقه شخصیت در مورد ما می گوید، دوست نداشته باشیم. نتایج شما هرچه باشد، هیچ کس کامل نیست. آگاهی از تمایلات خوب یا بد ما به ما کمک می کند تا بهتر از خود و دیگران مراقبت کنیم.

مثالی در ارتباط با نحوه استفاده از آزمون شخصیت در زندگی

برای مثال مراقبت از دیگران ویژگی خوبی است. اما افراد خوشایند تمایل دارند که نیازهای دیگران را بالاتر از نیازهای خود قرار دهند. وقتی در بهترین حالت خود نیستید مراقبت از دیگران دشوار است. آگاهی از این تمایلات به این معنی است که ما می توانیم روال عادی را ایجاد کنیم که زمان “من” را آسان تر می کند.

آزمون های شخصیتی نیز انگیزه های ما را به ما نشان می دهد.

آزمون های شخصیتی نیز انگیزه های ما را به ما نشان می دهد. این ها هستند که رفتار ما را هدایت می کنند و ما را به سمت زندگی معنادار مجبور می کنند. برخی از مردم آرزوی آزادی و استقلال را دارند. دیگران به دنبال نظم و ثبات هستند. هر چه بیشتر در مورد خواسته ها و نیازهای خود بدانید، راحت تر می توانید این موارد را به اطرافیان خود منتقل کنید. این می تواند برای شریک زندگی شما مفید باشد که بداند شما حرکات عاشقانه را بر هدایا و خرده ریزه ها ترجیح می دهید. ممکن است رئیس شما بداند که برای به دست آوردن بهترین شغل باید به چالش کشیده شوید.

ایجاد رابطه سالم با نحوه استفاده از آزمون شخصیت در زندگی

پایه و اساس هر رابطه سالم درک احساسی که عملکرد آن ها در شما ایجاد می کند به دیگران کمک می کند از ناراحتی شما جلوگیری کرده و قدردانی خود را نشان دهند.  به یاد دارید مجله مورد علاقه خود را برای شرکت در مسابقه با دوستان دوران کودکی خود باز کرده اید؟ نتایج شما ممکن است به شما بگوید که شما باید چه ابرقدرتی داشته باشید، یا کدام شاهزاده خانم باید باشید. دیگران احساس سبک شما یا محل مناسب شما در مدرسه را نشان دادند.

آزمون های شخصیت برای کودکان

نحوه استفاده از آزمون شخصیت در زندگی

امروزه، آزمون های شخصیتی برای کودکان فراتر از کشف رنگ مورد علاقه آن ها است. برخی به این نکته اشاره می کنند که کودک از کدام ورزش یا سرگرمی لذت می برد. دوست داشتن فعالیتی که به طور طبیعی در آن خوب هستیم بسیار آسان است. کودکی که از پازل لذت می برید ممکن است برای تیم رباتیک بهتر از فوتبال باشد. دیگران می توانند شیوه های ارتباطی و یادگیری کودک را به والدین اطلاع دهند. کودکی که از خواندن لذت نمی برد، ممکن است با یک فعالیت عملی سریعتر یاد بگیرد.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا