همه چیز در مورد آزمون شخصیت یونگ

تست های آزمون شخصیت بسیاری در روان شناسی وجود دارد. مانند آزمون شخصیت یونگ.  در روان شناسی موارد مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در مورد اختلالات شخصیتی یا موارد دیگر کمک کند. شخصیت در هر فردی شامل موارد مختلفی است. برای مثال برخی افراد باید این نکته را بدانند که شخصیت می تواند در طول زندگی تغییر کند اما باید باور به این موضوع داشت که افراد می توانند تغییرات را درون خود ایجاد کنند. این ویژگی ها می تواند از ابتدا در فرد وجود داشته باشد یا این که به علت دلایل دیگری اتفاق بیفتد. هر فردی باید بداند که رفتار ها به گونه ای است که در زندگی همه اتفاق می افتاد اما قابل کنترل است.

نکته ی دیگر این است که افراد باید بدانند خودشیفتگی ممکن است در آینده به شما آسیب های بزند. رفتار در هر فردی می تواند متفاوت باشد. رفتار هر فردی باعث می شود آن فرد ویژگی های خود را نشان دهد، رفتار باید به گونه ای باشد که قابل انعطاف و در بعضی موارد قابل کنترل باشد؛ رفتار در افراد و جنسیت های مختلف متفاوت است. در ادامه می خواهیم ببینیم آیا آزمون شخصیت یونگ می تواند برای افراد مفید باشد یا خیر؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با همه چیز در مورد آزمون شخصیت یونگ صحبت کنیم.

آزمون شخصیت یونگ

همه چیز در مورد آزمون شخصیت یونگ

آزمون شخصیت یونگ، همچنین به عنوان تست نوع یونگ یا آزمون بریگز مایرز شناخته می شود، تجلی نظریه های تیپ شخصیتی کارل یونگ و ایزابل بریگز مایرز است. با شرکت در آزمون، شما در یکی از 16 نوع شخصیت یونگ از پیش تعیین شده طبقه بندی می شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این روش روز به روز مفیدتر می شود زیرا افراد مختلف، کارفرمایان و دانشجویان از آزمون شخصیت یونگ برای تعیین گرایشات خود در روابط، یافتن کارمندان بالقوه با ویژگی های مطلوب و کاوش در مسیر شغلی آینده خود استفاده می کنند.

سفر رشد افراد

اگر در سفر رشد خود به کمک نیاز دارید، با یکی از درمانگران آموزش دیده ما در سایت های مختلف تماس بگیرید. تنها زمانی که از ویژگیهای شخصیتی خود درک عمیقی داشته باشید ، قادر خواهید بود نقاط قوت خود را افزایش داده و به سفری رشد شخصی بپردازید.

چگونه می توانم از نوع شخصیت یونگ خود مطلع شوم؟

روانشناسان آزمون شخصیت یونگ را برگزار می کنند و برای دسترسی به تست ها، آنلاین یا آفلاین، باید هزینه پرداخت کنید. روانشناس یا روانپزشک شما باید مجوز دسترسی به آزمایشات را داشته باشد. این مشاوره اغلب با تجزیه و تحلیل روانشناس یا روانپزشک شما همراه است، بنابراین ممکن است بیشتر از این که خودتان نتایج را بخوانید، از آن سود بگیرید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر چه این ها بینش خوبی در مورد شخصیت شخصیتی یونگ شما ایجاد می کنند، اما موارد منفی آن شامل هزینه های مربوطه می شود.

تیپ شخصیتی یونگ

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید تیپ شخصیتی یونگ خود را بدون صرف پول اضافی کشف کنید – نسخه های آنلاین رایگان برای آزمایش وجود دارد. سازمان های غیر رسمی غالباً این موارد را بارگذاری می کنند، بنابراین تضمین نمی شود که روانشناسان پشت همه ادعاهای آن ها باشند.

نکته

همچنین، آن ها شخصیت شما را در حدی که نسخه های پولی ارزیابی می کنند، ارزیابی نمی کنند. سوالات رایگان فقط شامل چند سوال کلی است و نوع شخصیت یونگ شما را بر اساس همین چند سوال تشخیص می دهد. این به یک حکم دقیق منجر نمی شود. برخی از آن ها بررسی عمیق تری را ارائه می دهند اما قبل از این که به شما اجازه دهند نتایج خود را مشاهده کنید، به اقدامات بیشتری نیاز دارند (مانند ایجاد حساب، پرداخت و غیره).

نسخه های رایگان این آزمون

همچنین لازم به ذکر است که نسخه های رایگان توضیحات محدودی در مورد نوع شخصیت یونگ شما دارند. این در نهایت هر هدف مفیدی برای شرکت در آزمون را شکست می دهد، بنابراین اگر علاقه جدی به ارزیابی شخصیت عمیق تر دارید، ما نسخه های پولی آزمون شخصیت یونگ را اکیداً توصیه می کنیم.

انواع شخصیت یونگ کدامند؟

همه چیز در مورد آزمون شخصیت یونگ

اگر نگاهی به 16 شخصیت شخصیتی یونگ بیندازید ، ممکن است نام های رمزآلود آن ها گیج شوید – آن ها از چهار حرف بزرگ تشکیل شده اند که به نظر می رسد کاملاً معنایی ندارند. با این حال، معنای واضحی در پشت هر یک از این نامه ها وجود دارد، که در طول سال ها تحقیقات روانشناسی ایجاد شده است.

اعتقاد کارل یونگ

کارل یونگ معتقد بود که هر شخص را می توان در تیپ شخصیتی طبقه بندی کرد. در حالی که همه در افکار و رفتارهای خود منحصر به فرد هستند، او معتقد بود که هر شخص می تواند در الگوی کلی تری از شخصیت قرار گیرد.

تیپ های شخصیتی یونگ را بر اساس دو اصل

وی ابتدا تیپ های شخصیتی یونگ را بر اساس دو اصل ایجاد کرد: نحوه درک چیزها و تصمیم گیری ها. سپس او با مشاهده این که ما می توانیم جهان را از طریق حواس و شهود خود درک کنیم و می توانیم به صورت منطقی یا احساسی تصمیم بگیریم، این موارد را شاخه بندی کرد. گرچه این یک گام بزرگ در تحقیقات روانشناختی بود، اما بعدتر بود که مدل 16 شخصیت فعلی نهایی شد.

خانواده بریگز ایده یونگ را برای تولید 16 نوع شخصیت کامل گسترش دادند.

بعداً خانواده بریگز ایده یونگ را برای تولید 16 نوع شخصیت کامل گسترش دادند. در حالی که ایزابل بریگز با کارهای قبلی مادر و یونگ در زمینه تیپ های شخصیتی موافق بود، او دو دیدگاه اضافی از شخصیت فرد را کشف کرد که یونگ در نظر نگرفته بود: قضاوت در مقابل درک. وی پس از تلاش برای تولید تعمیم انواع مختلف شخصیتی، برای نشان دادن هر صفت با حروف زیر روبرو شد.

حرف ‘E’ مخفف برونگرایی است و حرف ‘من’ مخفف درون گرایی است.

حرف ‘E’ مخفف برونگرایی است و حرف ‘من’ مخفف درون گرایی است. این دو بخشی از شخصیت را تشکیل می دهند که “جریان انرژی” نامیده می شود. این تشخیص می دهد که آیا ما از دنیای خارجی انرژی می گیریم یا از دنیای داخلی. البته لازم به ذکر است که اکثر افراد کاملاً برون گرا یا درون گرا نخواهند بود. این ممکن است بسته به شرایط دیگر یا به سادگی با افزایش سن و رشد تغییر کند.

حرف ‘S’ مخفف sensing است

حرف ‘S’ مخفف sensing است و حرف ‘N’ مخفف شهود است. این ها توصیف می کنند که چگونه انسان در بیشتر مواقع جهان را درک می کند. به عنوان مثال، شما ممکن است برای درک آن چه در اطراف شما اتفاق می افتد به پنج حس اساسی خود اعتماد کنید، یا ممکن است برای درک حوادث فعلی به غرایز خود اعتماد کنید. یک حرف از دو نامه ذکر شده در بالا، گرایش های شما را در بیشتر شرایط توصیف می کند. باز هم، ممکن است تمایل داشته باشید که در برخی شرایط خاص یا به حس ذاتی خود متکی باشید که با تیپ شخصیتی تعیین شده متفاوت است. برای نشان دادن دو روش کلی تصمیم گیری، از حروف “T” و “F” استفاده می شود.

‌معنای حروف

‘مخفف تفکر است که در آن ما از منطق و عینیت خود برای تصمیم گیری استفاده می کنیم. “F” مخفف احساس است، به این معنی که ما برای تصمیم گیری به هوای خود و احساسات خود اعتماد می کنیم. در حالی که بسیاری از افراد از مخلوط هر دو استفاده می کنند، بسیاری از افراد تمایل دارند بیشتر به یکدیگر اعتماد کنند. آزمون شخصیت یونگ تعیین می کند که شما تصمیمات بیشتری منطقی یا احساسی بگیرید و نامه مربوطه را به شما اختصاص می دهد.

حرف ‘J’ مخفف قضاوت، و حرف ‘P’ مخفف درک است.

همه چیز در مورد آزمون شخصیت یونگ

سرانجام، حرف ‘J’ مخفف قضاوت، و حرف ‘P’ مخفف درک است. این دو ویژگی شخصیتی بود که توسط ایزابل بریگز-مایرز اضافه شد و آن ها نحوه تعامل روزمره ما با جهان پیرامون را توصیف می کنند. افرادی که نوع داوری بیشتری دارند در هنگام گذراندن روزهایشان منظم تر و هدفمند تر عمل می کنند، در حالی که افراد با نوع ادراک نسبت به برنامه خود انعطاف پذیرتر و متنوع ترند.

با حروف فوق، 16 نوع شخصیت یونگ ایجاد می شود و نام مستعار آن ها در زیر ذکر شده است:

ISTJ – Duty Fulfiller

ISTP – مکانیک

ISFJ – پرورش دهنده

ISFP – هنرمند

INFJ – محافظ

INFP – ایده آلیست

INTJ – دانشمند

INTP – متفکر

ESTP – The Doer

ESTJ – نگهبان

ESFP – مجری

ESFJ – مراقب

ENFP – الهام بخش

ENFJ – بخشنده

ENTP – چشم انداز

ENTJ – مجری

چرا این ها مهم هستند؟

آزمون شخصیت یونگ نه تنها یک آزمون سرگرم کننده است که می توانید با دوستان و خانواده خود انجام دهید بلکه دارای اهمیت واقعی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با استفاده دقیق از این آزمون های شخصیتی یونگ، کارفرمایان می توانند افراد خاصی را انتخاب کنند که حداکثر توانایی خود را به عهده بگیرند. در ادامه توجه داشته باشید که بهتر است این تست زیر نظر پزشک و متخصص باشد.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا