چگونه فرار از مشکلات دشوار زندگی را متوقف کنیم؟!

جهان مطمئناً می تواند مکانی چالش برانگیز باشد. همه چیز با سرعت بیشتری نسبت به گذشته پیش می رود و مشکلات ظاهراً از هر جای دیگر بوجود می آیند. ما هر روز یک تنه جنگ می کنیم و غرق شدن در روزمرگی ها و مشکلات زندگی بسیار آسان است. این احساسات می تواند فرد را از مشکلاتی که با آن روبرو است فراری دهد. متأسفانه ، اگر به طور مداوم این کار را انجام دهید ، تمام زندگی خود را برای فرار از مشکلات هدر خواهید داد. سرانجام ، آن ها همه وجود شما را فرا می گیرند.فرار از مشکلات دشوار زندگی مهم است.

بنابراین ، چگونه می توانیم به طور موثر با مشکلات خود مقابله کنیم و به سمت زندگی برویم که دیگر از آن ها نترسیم؟ در ادامه مقاله روش هایی برای چگونگی جلوگیری از فرار از مشکلات وجود دارد.

تکنیک هایی برای جلوگیری از فرار از مشکلات زندگی

مشکلات زندگی هر روز ما را با خود درگیر می کنند. گاهی ما این مشکلات را پذیرفته و برای آن اقدام می کنیم. اما در نقطه مقابل برای جلوگیری از آن دست به فرار می زنیم. با این حال نکته مهم و اساسی این است که در مشکلات زندگی به افراد متخصص مراجعه کرد. در این مسیر می توانید به متخصصان مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگترین مرکز مشاوره مراجعه نمایید. این مرکز با مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی در خدمت شما خواهد بود. اما در ادامه ببینیم چطور و با چه تکنیک هایی می توان از مشکلات فرار کرد؟!

چالش را بپذیرید.

به نظر می رسد مفهوم قبول چالس ضد شهودی باشد ، اما پذیرش احساساتی مانند ناراحتی و رنج می تواند گام مهمی برای یادگیری چگونگی جلوگیری از فرار از مشکلات باشد. هدف از این امر این است که بسیاری از چیز های خوب زندگی به طور حتم باعث درد و رنج ما خواهند شد. ما باید این چیزها را بدست آوریم و برای رسیدن به آنها باید درد و رنج را از بین ببریم. تجربه عشق و ارتباط عمیق در روابط ، ما را مجبور به مقابله با مشکلات و استرس هایی می کند که قبل از ایجاد این ارتباط وجود دارد.

برای رسیدن به آمادگی جسمانی لازم است که به یک رژیم غذایی پایبند باشیم و به طور منظم ورزش کنیم. به دست آوردن یک ارتقا شغلی ما را مجبور می کند سخت تر از افرادی که با آن ها رقابت می کنیم کار کنیم تا نشان دهیم که ما فرد مناسبی برای این موقعیت هستیم. بیشتر چیز های به دست آمده به قیمت نوعی رنج است. این کار طول می کشد اگر قرار است در مسیر موفقیت خود با مشکلاتی روبرو شویم ، باید با ناراحتی و چالش های ناشی از آن ها راحت شویم. تقریباً هر نوع تغییر با نوعی چالش همراه خواهد بود که باید بر آن غلبه کنیم.

فرار از مشکلات دشوار زندگی-  از پشتیبانی اجتماعی استفاده کنید.

شبکه اجتماعی ما یک منبع کم مصرف است.  الان احساس تنهایی می کنید؟ آیا احساس می کنید هیچ کس به شما اهمیتی نمی دهد و هیچ کس در اطراف نیست که بخواهد به شما کمک کند؟ اگر چنین فکری کردید ، باید کمی به اطراف نگاه کنید. من تضمین می کنم کسی وجود دارد که خوشحال می شود در این چالش ها به شما کمک کند.

به یاد داشته باشید ، ما هر روز با مشکلات زیادی روبرو می شویم. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما احساس کنید باید همه آن ها را به تنهایی حل کنید. این مسئله می تواند شما را دچار احساس خستگی کند  و همین امر باعث می شود که از مشکلات خود فرار کنید. بنابراین ، از طریق خانواده ، دوستان ، منابع جامعه مانند درمان ، گروه های پشتیبانی یا حتی گروه های پشتیبانی ناشناس به صورت آنلاین از آن ها حمایت کنید. هر کاری که در احساس حق با شماست انجام دهید تا بتوانید پشتیبانی لازم را برای مقابله با این مشکل دریافت کنید. این کار باعث می شود تا در مسیر موفقیت و رسیدن به نتیجه نهایی و مهم قدم بردارید.

برنامه ریزی کنید.

اگر از خود می پرسید که چگونه فرار از مشکلات را متوقف کنید ، یک چیز باید به آن فکر کنید این است که آیا شما برنامه ای در زندگی دارید یا نه. آیا به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید این مسئله را حل کنید؟ اغلب ، ما از مشکلات خود فرار می کنیم زیرا نمی دانیم چگونه آن ها را حل کنیم. با این حال ، فقط به این دلیل که نمی دانیم چطور باید با این مسئله مقابله کنیم و بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد ، به این معنی نیست که نمی توانیم مدتی را برای پردازش آن صرف کنیم و به یک راه حل برسیم.

اختصاص دادن زمان برای یادگیری در مورد مشکل و چگونگی غلبه دیگران بر آن در گذشته راهی عالی برای شروع است. هر کجا که برای کسب اطلاعات می روید ، از صحت منابع خود اطمینان حاصل کنید. بر اساس این جلسات می توانید شروع به ایجاد اهداف و تجزیه و تحلیل طرح خود کنید. شما می توانید یک سری گام هایی را که می توانید برای ایجاد یک اقدام عملی ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا بر مشکل غلبه کنید و در نهایت به موفقیت مورد نظر خود برسید. نقشی را که هدف گذاری می تواند در اینجا بازی کند ، دست کم نگیرید. این می تواند انگیزه شما را حفظ کند و در هر مرحله از سفر به شما چیزی بدهد که باید به سمت آن کار کنید. اگر می خواهید در مورد تعیین اهداف موثر بیشتر بدانید ، باید موارد مختلفی را بررسی نمایید. 

برای فرار از مشکلات دشوار زندگی، حلقه دوستان و نزدیکان خود را حسابرسی کنید.

باور کنید یا نکنید ، حلقه اجتماعی شما یک عامل بزرگ است. بنابراین ، مهم است که هنگام یادگیری نحوه جلوگیری از فرار از مشکلات ، این مسئله را در نظر بگیرید. افراد منفی و سمی زیادی در آنجا وجود دارند. آن ها ممکن است تلاش دیگران برای موفقیت را تضعیف کنند ، احتمالاً به این دلیل که می خواهند همه را در سطح خود نگه دارند. گفتن قصد آن ها واقعاً دشوار است ، اما آن ها آنجا هستند.

به همین دلیل بسیار مهم است که دائماً حلقه اجتماعی خود را کنترل کنید ، خصوصاً افرادی که بیشترین وقت را با آن ها می گذرانید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که خود را با افرادی احاطه کرده اید که قصد دارند از شما حمایت کنند و از طریق آن مشکل به شما کمک کنند. وقتی این کار را می کنید ، جای تأسف دارد اما ممکن است متوجه شوید که بسیاری از دوستان نزدیک شما همیشه علاقه مندی شما را در ذهن ندارند. آن ها ممکن است خواسته های خود را مرتباً بر خواسته های شما اولویت دهند. شاید آن ها به جای تشویق شما به مطالعه ، شما را ترغیب کنند که یک هفته قبل از امتحان با آن ها در مهمانی شرکت کنید.

نکته قابل توجه درباره فرار از مشکلات دشوار زندگی

شاید به جای این که وقتی می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، به رژیم غذایی و ورزش خود پایبند باشید ، آن ها بیشتر نگران این هستند که شما را مجبور کنند برای جمعه شب بازی های ویدیویی و پیتزا به آن ها بپیوندند. باید تشخیص دهیم که بهبود خود و غلبه بر چالش ها همیشه دشوار است. اگر آسان بود ، همه این کار را می کردند. اگر آسان بود ، این مقاله را نمی خواندید.

واقعیت این است که همه در این سفر شما را پشتیبانی نخواهند کرد و هنگامی که شما شروع به رها کردن یا فاصله گرفتن از این روابط می کنید ، ممکن است افرادی که رها می کنید احساس کنند گویی آن ها را به طور ناعادلانه از زندگی خود بیرون می کنید. آن ها ممکن است از این بابت از شما ناراحت شوند. اما به یاد داشته باشید ، شما بهترین کار را برای رشد شخصی خود انجام می دهید.

این در مورد دور انداختن دوستان یا افراد دیگر در زندگی شما نیست ، فقط به این دلیل که اقدامات و اهداف آن ها دیگر با اهداف شما مطابقت ندارد. این در مورد فاصله گرفتن از افرادی است که ممکن است پیشرفت شما در رسیدن به این هدف را تضعیف کند. شما توانایی آن ها را برای تأثیرگذاری در پیشرفت خود در این مسیر کاهش می دهید. به همین دلیل است که ما در نهایت اغلب روابط قدیمی خود را پشت سر می گذاریم.

خود را برای مقابله با مشکل آماده کنید.

هر زمان که تغییر معنا داری در زندگی ایجاد می کنید ، مهم است که تشخیص دهید اگر می خواهید بر مشکل غلبه کنید ، باید به طور مناسب آماده شوید. آن ها باید برای غلبه بر چالش متعهد شوند.

شما نیز باید کسی باشید که تصمیم می گیرد این تغییر را نیز انجام دهد. به همین دلیل است که تلاش برای اقناع یکی از اعضای خانواده برای ایجاد تغییر مانند ترک سیگار به ندرت موثر واقع می شود. از آنجا که تغییرات قابل توجه زندگی مانند این تغییر می کند ، برای اینکه به طور موثر اتفاق بیفتد ، مورد نظر فردی است که این تغییر را ایجاد می کند. اگر آن ها واقعاً مایل به ترک سیگار نباشند ، احتمال دارد که این کار را نکنند.

اگر مایل نیستید خود را متعهد کنید که با مشکل روبرو شوید و در نهایت بر آن غلبه کنید ، به احتمال زیاد این کار را نخواهید کرد. شما باید بیش از این که بخواهید از مشکل فرار کنید ، می خواهید این تغییر را در زندگی خود ایجاد کنید. وقتی این تصمیم را گرفتید ، تشخیص دهید که قدرت و مقاومت برای غلبه بر مشکل را دارید.

گاهی فرار از مشکلات دشوار زندگی لازم است.

 

فرار یک راه حل طولانی مدت نیست. این احتمالاً مهم ترین قسمت یادگیری چگونگی جلوگیری از فرار از مشکلات است. تشخیص اینکه فرار یک راه حل طولانی مدت نیست. و فرقی نمی کند که چقدر سریع یا چقدر دور باشید ، سرانجام ، آن ها شما را فرا می گیرند و شما مجبور خواهید شد که با آن ها روبرو شوید ، چه بخواهید و چه نخواهید. فرار از مشکلات معمولاً کاری است که ما برای فرار از آن ها انجام می دهیم ، این یک مکانیسم محافظتی است. اما دویدن واقعاً از ما محافظت نمی کند.  ! اجتناب هیچ مشکلی را حل نمی کند. این هرگز در گذشته نبوده و در آینده نیز چنین نخواهد شد. مشکلات ما فقط به خودی خود از بین نمی روند.

فرار از مشکلات ما فقط موجب تسکین موقتی فشار می شود که مشکلات ما ایجاد می کند. این هیچ چیزی را حل نمی کند. این فقط به شما امکان می دهد تا از مسئله عقب نشینی کنید و مجبور شوید که در یک تاریخ بعد با آن مقابله کنید. به همین دلیل بهتر است فقط یاد بگیرید که چگونه مهارت های لازم برای مقابله با مشکلات خود را ایجاد کنید. شما در مورد زندگی خود احساس بهتری خواهید داشت و با شروع به کار اعتماد به نفس شما بسیار خوب خواهد شد.

نکته قابل توجه

تا زمانی که شهامت را برای مقابله با هرچه از آن فرار می کنید جمع نکنید ، مشکلات شما فقط از بین نمی روند. به طور مداوم خواهید دید که بار ها و بار ها در یک موقعیت حلقه ای با شرایط مشابه درگیر هستید. رهایی از این چرخه نیاز به تلاش آگاهانه شما دارد. اگر چند بار در طول این روند شکست بخورید ، مشکلی نیست. احتمالاً مشکلاتی خواهید داشت اما با هر بار تلاش برای حل این مشکل ، خواهید آموخت و تقویت می شوید. در نهایت ، شما بزرگتر از مشکلات خود خواهید بود.

وقتی به آن نقطه می رسید ، واقعاً آزاد می شوید. دیگر مجبور نیستید فرار کنید و از مشکلات خود پنهان شوید زیرا می دانید که مهارت ها و توانایی های غلبه بر آن ها را دارید.

نتیجه گیری فرار از مشکلات دشوار زندگی

اگر بخواهم شما را با یک غذای آماده کنار بگذارم ، این می شود:

فرار از مشکلات هرگز به شما کمک نمی کند تا به شخصی تبدیل شوید که می خواهید. بنابراین ، یاد بگیرید که برای تبدیل شدن به نوعی از افرادی که با مشکلات خود روبرو می شوند ، باید کار را انجام دهید تا در نهایت  نیز چنین نخواهد شد. مشکلات ما فقط به خودی خود از بین نمی روند. تا زمانی که شهامت را برای مقابله با هرچه از آن فرار می کنید جمع نکنید ، مشکلات شما فقط از بین نمی روند. به طور مداوم خواهید دید که بارها و بارها در یک موقعیت حلقه ای با شرایط مشابه درگیر هستید. رهایی از این چرخه نیاز به تلاش آگاهانه شما دارد. و اگر چند بار در طول این روند شکست بخورید ، مشکلی نیست. احتمالاً خواهید داشت اما با هر بار تلاش برای حل این مشکل ، خواهید آموخت و تقویت می شوید. در نهایت ، شما بزرگتر از مشکلات خود خواهید بود.

منابع
.lifehack.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا