ترس یا شهامت، انتخاب با شماست

ترس یا شهامت، انتخاب با شماست. ترس یعنی نگران بودن و اضطراب یا توقع اتفاق افتادن چیزی بد و ناخوشایند. می توان در ادامه گفت ترس در واقع حسی ناخوشایند است، احساسی قوی که اغلب توسط پیش بینی خطر یا آگاهی از عصبانیت زیاد فرد ایجاد می شود.

ترس یک واکنشی طبیعی است که تمام انسان ها آن را تجربه می کنند و به عنوان انگیزه ای عمل می کند که ما را از آسیب های فیزیکی و احتمال مرگ نجات خواهد داد. در اغلب موارد ترس همراه با اضطراب و از دست دادن شهامت خواهد بود.

در اغلب موارد کلی ترس به معنای نداشتن شجاعت است. ترس باعث میلی و اکراه برای مواجه شدن با یک موقعیت خاص یا چیزی می شود که زیاد از آن مطمئن نیستید. ترس در واقع احساسی است که در طبیعت ناخوشایند می باشد. در سفر زندگی ما با چیزهای نامشخص زیادی مواجه خواهیم شد. ترس باعث می شود در پیله ای بمانیم که منجر به محدودیت و رکود ما خواهد شد. ما ترجیح می دهیم در نقطه ی آسایش خود بمانی. یکی از مقصرین اصلی ترس ناشناخته هاست. همه ی ما اغلب از چیزی که تابه حال برایمان اتفاق نیفتاده است می ترسیم. ترس ما را محدود نگه داشته و نمی توانیم به سمت جلو حرکت کنیم. برای خود ما نیز ترس احساسی منفی است. ترس باعث احتیاط زیاد می شود و ما را از پیشرفت در زندگی منع کرده و آزادی فردی مان را از بین می برد.

نکته مهم 

ما برای همیشه در دنیای ترس گرفتار خواهیم بود مگر اینکه خودمان آزادی را انتخاب کنیم. ترس را باید با شجاعت جایگزین کرد.

همه ی ما از چیزهایی که بیرون بوده و در محدوده ی کنترل ما نیستند می ترسیم. ما نگرانیم که روزی مجبور شویم از تمام چیزهایی که به ان ها اهمیت می دهیم بگذریم. ما حتی برای کسانی که دوستشان داریم نگران خواهیم بود. این اتفاق تنها زمانی است که قدرت داریم عمیقا به ترس های خود نگاه کنیم و ترس ها دیگر نتوانند ما را کنترل کنند.

پادزهر ترس، شهامت است. همه ی ما در برخی از نقاط زندگی خود محدودیت ها و موانعی را تجربه کرده ایم. وقتی به نظر می رسد همه چیز را از دست داده اید یا در مجموعه ای از ترس ها گرفتار شده اید مبارزه با شرایط نیاز به شجاعت دارد. شما باید شهامت داشته باشید تا از ترس ها بگذرید و محدودیت های خود را تست کنید. وقتی ما از خود شجاعت نشان می دهیم در واقع ترس ها را از بین خواهیم برد. مواجه شدن با ترس ها و حرکت به سمت جلو نیاز به شهامت دارد.

شجاعت

می توان گفت شجاعت نبود ترس نیست بلکه پیروزی و غلبه بر ترس هاست. یک فرد شجاع کسی نیست که اصلا احساس ترس نمی کند بلکه فردی است که بر ترس خود غلبه می یابد.

شهامت به معنای مبارزه در میدان جنگ یا گرفتن یک دزد در خانه تان نیست. تست های واقعی شجاعت بسیار راحت تر هستند. این ها تست هایی درونی می باشند، مانند وقتی که هیچکس به شما نگاه نمی کند هنوز خودتان را باور داشته باشید، مانند تحمل سختی ها وقتی کسی را ندارید، مانند اثبات حرف خود وقتی شما را خوب درک نمی کنند.

شجاعت در دیکشنری های آنلاین اغلب اینطور تعریف شده است: شجاعت به معنای توانایی انجام کاری است که می دانید سخت یا خطرناک است. وضعیت ذهنی مان می تواند ما را تبدیل به فردی قاطع کرده و به اعتماد به نفسمان را زیاد کند. ما می توانیم ترس داشته و در عین حال به حرکت خود ادامه دهیم. تنها نباید بگذاریم ترس ها ما را متوقف کنند. این نشان دادن شجاعت است.

قدرت ترس

ترس خود به تنهایی نیرویی قوی و وحشت آور است. این حس می تواند ما را متوقف سازد. ترس نیرویی عادی است که می تواند در بدن ما جریان داشته و مانع از توانایی واکنش نشان دادن شود. وقتی می ترسیم دیگران چه بگویند، می ترسیم چه اتفاقی در ادامه خواهد افتاد یا ترس از دست دادن چیزی یا کسی را داریم ترس ما را متوقف خواهد کرد.

با این وجود، در عین نیروی ترس افراد زیادی در طول تاریخ بوده اند که توانستند با ترس های خود مقابله کنند و از خود شجاعت نشان دادند تا به سمت آینده حرکت کنند. داستان های زیادی از کسانی وجود دارد که از خود شجاعت نشان داده اند، با وجودی که ترس زیادی داشته و در حین این کار زندگی خود را به خطر انداخته اند.

شهامت برای مقابله با ترس ها

وقتی قدم در آب های خروشان رودخانه ی زندگی می گذارید باید بتوانید بر ترس های فردی خود غلبه یابید. با این وجود تنها یک راه واقعی برای انجام این کار وجود دارد. شما باید شجاعت روبه رو شدن با آن ها و مبارزه کردن را داشته باشید. تنها فردی که بتواند با ترس های خود مواجه شده و از ان ها بگذرد می تواند زندگی شادی داشته باشد.

هیچوقت نباید فکر کنید کسانی هستند که اصلا نمی ترسند. این یک احساس طبیعی است که برای تمام انسان ها می باشد. همه ی ما در بخشی از زندگی آن را تجربه کرده ایم. یک فرد شجاع کسی نیست که اصلا ترس را نمی شناسد بلکه فردی است که می تواند بر آن غلبه یابید.

از این رو وقتی افراد شجاع را می بینیم، حتی زمانی که کاری پرخطر یا وحشتناک انجام می دهند، باید در ذهن داشته باشیم او هنوز هم کسی است که ترس زیادی را حی می کند. در نهایت او کسی است که شروع به مقابله با ترس های خود کرده و بر آن ها غلبه یافته است و می تواند ان ها را پشت سر بگذارد.

ترس های روزانه

برخی از ترس ها با پیام های روزانه کم کم در ما القا می شوند. ما از برخی مکالمات ترس داریم، مانند تند شدن لحن در صحبت ها یا سخنرانی که مدام در حال حرکت بوده و احساساتی قوی و خشم از خود نشان می دهد. این ها چیزهایی هستند که باعث می شوند شجاعت را فراموش کرده  و یادمان برود می توانیم با این ترس ها برخورد داشته و بر آن ها غلبه یابیم.

ترس یا شهامت، انتخاب با شماست | مرکز مشاوره همکده

با این وجود تنها با غلبه یافتن بر ترس خود است که می توانیم در مورد خودمان حس خوبی داشته باشیم. این تنها راهی است که می توانیم تبدیل به فردی شویم که ارزویش را داریم، فردی که درونمان دوستش داریم. این تنها راهی است تا شادی را به زندگی خود آورده و با چیزهایی که باعث وحشت و استرس می شوند مواجه گردیم.

نکته مهم 

عدم توانایی ما برای مقابله با چیزهایی که ما را ترسانده و مانع از حرکت آزادانه در زندگی می شوند ما را متوفق خواهد کرد. اگر شهامت کافی برای غلبه بر شکست یا سختی ها را نداشته باشیم نمی توانیم در مسیر درست زندگی کنیم.

شجاعت را فراموش نکنید. آن را در تمام مسیر زندگی به یاد داشته باشید. صدای شما باید شنیده شود. شهامت شما بخش بزرگی از شخصیت شما به عنوان یک انسان است. بنابراین هرروز با شجاعت با ترس هایتان مواجه شوید. سرتان را بالا گرفته و غرور و قدرتتان را نشان دهید. از تمام شجاعت خود برای روبه رویی با ترس ها استفاده کنید. اگر شجاعت کافی نداشته باشید در مسیر زندگی شکست خواهید خورد. باید به یاد داشته باشید زندگی شما ارزشمند است. تنها چیزی که ترسناک تر از خود ترس هایمان می باشد این احتمال است که نتوانیم خودمان باشیمو شجاعت ما می تواند بزرگترین ترس ها را نابود کند.

چطور شجاعت خود در مقابله با ترس ها را تقویت کنید.

  • این در مورد شخصیت شماست.

  • ما در مورد ایجاد کردن خصوصیتی درون خودمان حرف می زنیم که شخصیت ما را تعریف می کند. چطور می توانیم شجاعت خود را اندازه بگیریم؟ این کار سختی است. با این وجود اغلب می دانیم چه زمانی باید شجاعت داشته باشیم و چه زمانی لازم نیست.

شخصیت شما یعنی نوع فردی که هستید، خصوصیتی که به سختی قابل اندازه گیری است. و به نوعی این خصوصیات همه با هم در ارتباط اند. راست گویی نیاز به شهامت دارد. بنابراین برای ایجاد صداقت شما باید شجاعت را در خود ایجاد کنید. عدالت نیاز به شجاعت دارد. پس برای عادل بودن باید شجاع باشید. با ایجاد این خصوصیات و تقویت آن ها در زندگی خود، شجاعتمان را نیز تقویت می کنیم.

  • مرتبا میزان شجاعت خود را بسنجید.

  • بسیاری از اوقات در هر روز ما جنگ های زیادی داریم که در آن می توانیم شجاعت خود را تست کنیم. و وقتی ما شجاعت را انتخاب می کنیم فردی شجاع تلقی خواهیم شد. این برای ما یک عادت می شود. بردر زمان هایی دیگر ما تسلیم شده و متوقف می شویم زیرا موضوع کوچکی است و زیاد برای ما ارزش ندارد. اما در حقیقت باید بدانید همه چیز مهم است زیرا باعث می شود برای دشمنان و ترس های بزرگتر اماده شویم. بنابراین نباید هیچوقت راه ساده را انتخاب کنید. تسلیم نشوید. وارد میدان جنگ شده و با مشکلات مواجه شوید، هرچقدر هم که کوچک باشند. گرفتن تصمیم های شجاعانه را برای خود تبدیل به یک عادت کنید.
  • داستان هایی از شجاعت دیگران را گوش دهید.

  • داستان ها و روایت ها تاثیر بزرگی در زندگی ما دارند. اگر با افراد دیگر در مورد فیلم ها حرف می زنید می بینید افراد خود را می خواهند در نقش شخصیت هایی بگذارند که دیده و به یاد دارند. چیزی در قدرت داستان ها وجود دارد که به ما الهام بخشیده و کمک می کند زندگی بامعنایی برای خود بسازیم. وقتی داستان هایی از شجاعت را دیده یا می شنویم می توانیم خودمان را در آن نقش تصور کنیم. در آن غرق شوید، همه ی ما علاقه داریم یک قهرمان باشیم.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
coachcampus.comexploringyourmind.commindforlife.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا