چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید

آيا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید؟ استرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در افراد ممکن است به وجود بیاید. در دنیایی که زندگی می کنیم استرس ممکن است در طول زندگی برای همه ما به وجود بیاید. بخشی از استرس در زندگی ممکن است به نفع ما باشد. اما اگر این استرس بیش از حد باشد باعث آسیب های به افراد در زمینه های شغلی و سلامتی خواهد شد. یکی از مواردی که باید در نظر داشت خواب مناسب است. خواب کافی برای کنترل استرس مفید است. بتوانید خواب کافی داشته باشید.

خواب کافی می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است.

درصدی از مردم آمریکا دچار استرس شدید هستند.

طبق انجمن روانشناسی آمریکا، 33٪ از آمریکایی ها با استرس شدید زندگی می کنند و تقریبا نیمی از آمریکایی ها معتقدند که استرس آن ها طی 5 سال گذشته افزایش یافته است. استرس را می توان به نیروهای مختلف بیرونی مانند پول، خانواده، محل کار یا مدرسه یا روابط نسبت داد. در حالی که استرس بیش از حد می تواند بسیاری از اثرات منفی را در زندگی فرد ایجاد کند، یک نتیجه عمده استرس بیش از حد الگوی خواب بی نظیر مانند بی خوابی یا عدم توانایی در خوابیدن و خوابیدن است.

تقریبا نیمی از افراد از عدم توانایی خواب در اثر استرس خبر می دهند.

چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید

تقریبا نیمی از افراد از عدم توانایی خواب در اثر استرس خبر می دهند. این الگوهای خواب ممکن است به سبک زندگی ناسالم یا رفتارهای ناشی از استرس نسبت داده شود، یا ممکن است به سادگی نشانه ای از فشار روانی بیش از حد باشد. در هر صورت، فردی که با استرس دست و پنجه نرم می کند، می تواند از طریق روش های مختلفی که به افراد در بهبود خواب و در نتیجه کیفیت زندگی آن ها کمک می کند، خواب خوبی داشته باشد. این روش ها می توانند شامل تغییر در شیوه زندگی یا شیوه های طراحی شده برای مقابله با استرس و بهبود خواب یا افزودن مکمل یا دارو به برنامه های شبانه برای اطمینان از هشت ساعت خوب باشند.

تغییر سبک زندگی

استرس را می توان از طریق مکانیسم های مقابله ای سالم کنترل کرد. با این حال، اگر استرس ضعیف کنترل شود، می تواند به مشکلات مختلف سلامتی منجر شود که می تواند خواب فرد را تحت تأثیر قرار دهد. این شیوه ها شامل روابط ناسالم با غذا، استفاده از الکل یا نیکوتین و سبک زندگی بی تحرک است. همه این رفتارها ممکن است مشکلات و الگوی خواب فرد را تشدید کند. با این حال، بسیار ممکن است که یک فرد بتواند این رفتارها را از طریق تغییر سبک زندگی تغییر دهد و بنابراین، به خواب خوب در طول شب برگردد. شاید با این روش است که می شود دانست چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آن ها سریعاً برطرف کننده اختلالات خواب یا استرس نیستند، اما تغییر در سبک زندگی موفقیت درازمدت چشمگیری دارد، به همین دلیل است که توسط متخصصان در همه جا ستایش می شود تا موثرترین روش در مبارزه و جلوگیری از بی نظمی خواب باشد.

رابطه سالم با غذا را بدست آورید

هنگام تجربه احساسات شدید، بسیاری از افراد به عنوان مکانیزم مقابله، پرخوری می کنند یا غذاهای ناسالم می خورند. 43٪ از آمریکایی ها هستند که می گویند برای کنترل استرس بیش از حد غذا می خورند یا غذاهای غیر مغذی می خورند. هر دوی این عادت ها ممکن است باعث به وجود آمدن یا تشدید خوابیدن شوند. به نوبه خود، کمبود خواب با اختلال در تولید گرلین و لپتین، دو هورمون تنظیم کننده گرسنگی در ارتباط است.

هنگامی که فردی کم خواب است، گرلین (که اشتها را تحریک می کند) در حالی که لپتین (که باعث کاهش اشتها می شود) می افتد. این امر منجر به پرخوری بیشتر و اشتیاق به کربوهیدرات، شکر و نمک می شود. این یک چرخه معیوب ایجاد می کند که در آن کمبود خواب منجر به پرخوری می شود و پرخوری منجر به کمبود خواب می شود.

کربوهیدرات ها از نظر تنظیم خواب مهم هستند

آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید؟ این بخش را از دست ندهید. کربوهیدرات ها از نظر تنظیم خواب مهم هستند، به همین دلیل یکی از اصلی ترین ولع مصرف افرادی است که دچار کمبود خواب هستند. تنظیم رژیم های غذایی شامل مقدار سالم کربوهیدرات ممکن است به تنظیم خواب نیز کمک کند. علاوه بر این ، شامل مقدار مشخصی از غذا که فکر می کند خواب را تقویت می کند. ممکن است فواید مثبتی برای خوابیدن و خوابیدن داشته باشد. به عنوان مثال، تصور می شود که محصولات شیر​​، ماهی، میوه و سبزیجات دارای اثرات تقویت خواب هستند.

مصرف غذا در دوره های زمانی خاص و بی خوابی

چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید

مصرف غذا در دوره های زمانی خاص نیز می تواند به جلوگیری از بی خوابی کمک کند. در حالی که کسانی که با استرس دست و پنجه نرم می کنند ممکن است بعد از زمان غذا میل به میان وعده یا پرخوری کنند، توصیه می شود افراد 2 تا 3 ساعت قبل از خواب بخورند. افرادی که خیلی نزدیک به زمان خواب می خورند ممکن است دچار مشکلات گوارشی یا دل درد شوند که می تواند خواب مناسب را مختل کند.

از مصرف الکل و نیکوتین خودداری کنید

هنگام تلاش برای کنترل استرس، 39٪ از آمریکایی ها به الکل و 19٪ به نیکوتین روی می آورند. در حالی که هم الکل و هم نیکوتین می توانند استرس را در حال حاضر برطرف کنند، اما می توانند مشکلات سلامتی کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد کنند که می تواند بسیار جدی تر باشد. الکل و نیکوتین همچنین ممکن است مانع الگوی خواب شود یا اختلال در آن ایجاد کند.

نیکوتین یک ماده محرک رایج است که ممکن است به راحتی اعتیاد آور شود و شروع شبانه یا ادامه خواب را مختل کند. اگر فردی احساس کرد که باید نیکوتین را بخورد یا استفاده کند، باید محدود به ساعات اولیه باشد، بنابراین مواد محرک موجود در نیکوتین باعث اختلال در شروع خواب نمی شود. اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید در ادامه با ما همراه شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در حالی که از الکل در طول تاریخ به عنوان آرام بخش استفاده می شده است، اما برای استفاده طولانی مدت موثر نیست. اگر مقدار زیادی خورده شود، خوابیدن تحت تأثیر الکل منجر به اختلال در خواب در اواخر شب می شود. دوزهای کمتری مانند 2 تا 3 نوشیدنی می تواند به خواب برای چند روز کمک کند، اما پس از استفاده مداوم، اثرات به شدت کاهش می یابد.

استفاده از الکل و نیکوتین چگونه بر استرس و بی خوابی اثر می گذارد

کسانی که با استرس دست و پنجه نرم می کنند باید محدود کردن یا اجتناب از الکل و نیکوتین را به عنوان مکانیزم های مقابله ای در نظر بگیرند. اثرات کوتاه مدت ممکن است باعث شود فرد به این باور برسد که این ها به عنوان کاهنده استرس عمل می کنند، اما در واقع الگوهای خواب را به شدت مختل می کنند و می تواند باعث مشکلات زیادی در مورد سلامتی شود. کسانی که از مصرف نیکوتین و سایر مواد محرک اجتناب می کنند زمان خوابیدن و خواب ماندن بسیار راحت تر است و از مصرف الکل می توانند اختلال احتمالی خواب و عوارض جانبی ناسالم را کاهش دهند.

فعال بمانید

چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید

افرادی که با استرس دست و پنجه نرم می کنند بسیار کمتر احتمال دارد که به چندین روش مختلف خود انگیخته شوند. 43٪ آمریكایی ها گزارش می كنند كه با تماشای تلویزیون بیش از 2 ساعت در روز با استرس مقابله می كنند و 39٪ گزارش می دهند كه از اینترنت یا بازی های ویدیویی استفاده می كنند. این منجر به یک سبک زندگی بسیار کم تحرک می شود که ممکن است بر الگوی خواب فرد تأثیر بگذارد. برای داشتن یک خواب خوب در شب، انجام نوعی ورزش می تواند مفید باشد. ما با این نکات فهمیدیم که چگونه می توانید در هنگام استرس یک خواب خوب داشته باشید؟

تاثیر ورزش بر بی خوابی و استرس

ورزش از دو طریق می تواند به افراد کمک کند تا با بی خوابی و استرس مبارزه کنند. اول این که ممکن است علائم و اثرات استرس را کاهش دهد. دوم این که با ایجاد خستگی جسمی می تواند بی خوابی را از بین ببرد. نشان داده شده است که ورزش به طور قابل توجهی بی خوابی را کاهش می دهد و کیفیت خواب را در بزرگسالان افزایش می دهد. در حالی که علائم افسردگی را نیز کاهش می دهد. همانند سایر تغییرات سبک زندگی، این ممکن است یک راه حل سریع نباشد. زیرا مطالعات نشان داده است که تأثیرات ورزش برای خوابیدن و بهبود استرس هفته ها طول می کشد.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا