راه های نجات از افسردگی

راه های نجات از افسردگی در ادامه این مقاله بررسی شدند. اگر در مشکلات زیادی گرفتار شده اید یا حس می کنید کاملا بی حوصله، کرخت و بدون انگیزه هستید باید بدانید شما مستعد افسردگی شده اید که می تواند بعدها برای شما تبدیل به مشکلی بزرگ و جدی شود. این شرایط یک بیماری است که درست به اندازه ی تب داشتن می تواند واقعی و مهم باشد. مفهوم اصلی این است که بتوانید تفاوت میان افسردگی و ناراحتی های گذرا را شناخته و بدانید شدت و زمان تکرار احساسات در هریک به چه صورت است. دلیل پنهان در اینکه فردی از افسردگی رنج ببرد می تواند هرچیزی باشد و می تواند از چیزهایی مانند اخراج شدن از کار، سوگواری، اتفاقات تلخ در گذشته یا مشکلات مالی شروع شود.

راه های نجات از افسردگی

هر زمان که علائمی از افسردگی مانند تغییرات خلقی، خواب خیلی کم یا حتی خیلی زیاد، ناامیدی، مصرف زیاد الکل و… را تجربه کردید باید بدانید حالا زمانی رسیده است که باید مقداری اقدامات پیشگیرانه در مقابل این شرایط داشته باشید.

امروز می خواهیم به شما راهکارهای بسیار مفیدی را یاد دهیم که می توانید برای داشتن کمی حس بهتر امتحان کنید، خصوصا اگر احساس می کنید بسیار به افسردگی نزدیک شده اید. مطمئن باشید این ها نکاتی هستند که می توانند برای شما بسیار بسیار مفید باشند.

  • سعی کنید خواب بهتری داشته باشید.

در مراحل ابتدایی افسردگی، یکی از ابتدایی ترین علائمی که همان اول تجربه خواهید کرد کم شدن خوابتان است. شما باید شروع به مصرف قرص های خواب آور سبک کنید. این کار اجازه نمی دهد این شرایط برای شما عوارضی به همراه داشته باشد اما شما احساس آرامش بیشتری خواهید داشت زیرا مواد شیمیایی انتقال دهنده های عصبی در مغز را متعادل خواهند ساخت و در نتیجه ی این ها خواب بهتری را تجربه خواهید کرد.

  • راه های نجات از افسردگی – رژیم غذایی مناسبی را برای خود داشته باشید.

راه های نجات از افسردگی

برخی از الگوهای رژیم غذایی که باعث بروز افسردگی می شوند در وعده های غذایی شما نادیده گرفته خواهند شد، رژیم های غذایی نادرست و تمایل شدید به مصرف مواد قندی. بنابراین اگر حس کردید هریک از این الگوهای غذایی در شما وجود دارد باید شروع به مصرف رژیمی کم چرب با سبزیجات و میوه ها کنید. این کار کمک می کند سطح قند خون شما ثابت بماند. نوع دیگری از خوراکی ها که تاثیر شگرفی برای مبتلایان به افسردگی دارد آن هایی است که غنی از فولیک اسید و اسیدهای چرب امگا3 هستند. این غذاها می توانند تغیرات خلقی را کاهش داده و به کم شدن علائم افسردگی کمک کنند.

  • اهدافی واقع گرایانه را برای خود مشخص کنید.

اگر افسردگی درون شما ایجاد شده است شما احساس کرختی و بی حالی خواهید داشت. اغلب برای نداشتن تمرکز کافی شکایت دارید. اما لازم است خودتان را مجبور به داشتن اهدافی واقع گرایانه و روزانه کنید و به تدریج در همان روال ثابت قدم خواهید شد. این اهداف به شما اجازه می دهند تا همیشه فعال بمانید. دستاورد ناشی از این کارهای کوچک با یک روال مشخص روزانه در نهایت باعث می شود احساس خوبی پیدا کرده و مانع از بروز افسردگی خواهد شد.

  • راه های نجات از افسردگی – ورزش مرتب را هیچوقت فراموش نکنید.

راه های نجات از افسردگی

آیا می دانید ورزش مرتب می تواند برای شما چه کار کند؟ ورزش باعث آزادسازی هورمون هایی می شود که در بدن شما حس خوبی را ایجاد حس خواهند کرد و با نام اندروفین ها شناخته می شوند. ورزش مرتب می تواند برای کسانی که مبتلا به افسردگی هستند فواید طولانی مدتی را همراه داشته باشد. به نظر می رسد ورزش منظم به نوعی مغز شما را تحریک می کند تا خود را به شکلی مثبت بازسازی نماید.

البته برای دریافت فوایدی که ورزش برای شما دارد نیاز نیست حتما در یک دوی ماراتون شرکت کنید. تنها یک ورزش صبحگاهی منظم در باشگاه نیز می تواند به شما کمک کند. کسانی که مراقب سلامت و تناسب اندام خود هستند شادتر بوده و نسبت به افراد دیگر زندگی طولانی تری را خواهند داشت. کمی تحرک داشتن در صبح می تواند برای شما معجزه کند و این باعث می شود سالم بمانید، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر ذهنی.

راه های نجات از افسردگی | مرکز مشاوره همکده
  • در جلسات تمرینی شنا شرکت کنید.

هنوز هم می توان گفت شنا راه موثری است که می تواند علائم افسردگی را تضعیف و مانع از بروز آن شود. شاید دوست نداشته باشید در آب استخری که کلر به ان اضافه شده است شیرجه بزنید اما باید بدون این راهکار بدون شک برای شما موثر خواهد بود. شنا می تواند در کاهش ناراحتی و حملات وحشت شما موثر باشد. شنا کردن برای شما مفید خواهد بود زیرا کارهایی مانند مکانیک حرکتی، تکرار حرکات و تنفس را با یکدیگر ترکیب می کند. در واقع شنا کردن نوعی دارو است که شامل حرکت دادن کل بدن می باشد.

  • راه های نجات از افسردگی – کار جدیدی را برای خود انجام دهید.

اگر به نوعی حس می کنید دچار افسردگی شده اید باید بدانید در خطر هستید. در این زمان باید خودتان را مجبور به انجام کاری جدید و مثبت کنید. می توانید به یک جای تاریخی یا موزه بروید. یک کتاب کمدی را انتخاب کرده و روی نیمکت پارک برای خودتان بخوانید. غذاهای جدیدی را پخته و امتحان کنید. در یک کلاس زبان خارجی ثبت نام کنید. لیست کارهایی که می توانید انجام دهید بی شمار هستند.

وقتی خودتان را با انجام کاری جدید به چالش می کشید تغییراتی در سطح ماده ی شیمیایی دوپامین در مغز ایجاد خواهد شد. این هورمونبا لذت، یادگیری و سرگرمی همراه است.

  • به نوعی از افکار منفی خودتان را رها کنید.

وقتی در معرض ابتلا به فسردگی قرار دارید بدترین نتیجه گیری ممکن را در مورد هرچیزی خواهید کرد. بنابراین دفعه ی دیگر که حس خیلی بدی به شما دست داد باید از منطق به عنوان یک درمان طبیعی برای افسردگی استفاده کنید. این کار زمان می برد اما به تدریج می توانید افکار منفی که قبلا برای شما غیرقابل کنترل بودند را از بین ببرید.

بنابراین دفعه ی بعدی که هرگونه علامت بدی از این مالیخولیا را تجربه کردید اطمینان یابید از کلمات مثبت استفاده کرده و با افکار منفی مبارزه می کید. و همیشه باور داشته باشید که بدون وجود سختی ها و تاریکی ها شما متوجه خوبی ها نخواهید شد.

راهکارهایی برای نجات دادن خود از افسردگی

افسردگی تمام انرژی، امید و انگیزه ی شما را می گیرد و برای شما سخت می شود تا گام هایی را بردارید که کمک می کنند حس بهتری داشته باشید. گاهی تنها فکر کردن به کارهایی که باید انجام دهید باعث می شود حس بهتری داشته باشید، مانند ورزش کردن یا گذراندن زمانی در کنار دوستان، اما عملی کردن این ها شاید به نظرتان غیرممکن یا خسته کننده برسد.

چیزهایی که بیشترین کمک را می کنند چیزهایی هستند که انجام آن ها برای شما از همه سخت ترخواهد بود. البته تفاوت بزرگی بین کاری که انجام آن سخت است با کاری که غیرممکن می باشد وجود دارد. با وجودی که بهبود از افسردگی سریع و ساده نیست اما شما بیشتر از چیزی که خودتان متوجه باشید روی آن کنترل دارید – حتی اگر افسردگی شما شدید بوده و برای زمان زیادی ثابت مانده باشد. کلید کار شروع از چیزهای کوچک و ساختن دوباره ی زندگی از همین جاست.

برداشتن گام اول همیشه سخت ترین کار است. اما رفتن برای کمی پیاده روی و یا بلند شدن و کمی رقصیدن با موسیقی دلخواه تان، برای مثال، چیزی است که همین الان هم می توانید انجام دهید. 

  • نکته ی اول برای نجات از افسردگی: بیرون از خانه رفته و با دیگران در تماس بمانید.

دریافت حمایت گامی کلیدی در مسیر بهبود از افسردگی است. شاید از نظر شما سخت باشد تا بتوانید دیدگاهی سالم داشته و تلاش خود برای مبارزه با افسردگی را ادامه دهید. در عین حال باید بدانید این طبیعت افسردگی است که باعث می شود نخواهید با کسی در ارتباط باشید. وقتی شما دچار افسردگی شده باشید دوست دارید تنها و منزوی باشید در نتیجه داشتن ارتباط حتی با دوستان و اعضای نزدیک خانواده کار دشواری خواهد بود.

شاید برای اینکه با کسی حرف بزنید خیلی خسته باشد، از شرایط خود خجالت بکشید یا برای بی توجه بودن به روابطتان احساس گناه کنید. اما این تنها افسردگی است که دارد به جای شما صحبت می کند. ارتباط داشتن با افراد دیگر و شرکت کردن در فعالیت های اجتماعی می تواند در وضعیت روحی و دیدگاه شما به زندگی دنیایی تفاوت ایجاد کند. کمک گرفتن از دیگران نشانه ی ضعف شما نیست و به این معنا نیست که شما محدودیت و بار اضافه ای برای بقیه هستید. کسانی که شما را دوست دارند به شما اهمیت داده و می خواهند کمکتان کنند. و اگر حس می کنید کسی را ندارید که بخواهید از او کمک بگیرید باید بدانید هیچوقت برای شروع دوستی های جدید و بهبود شبکه ی حمایتی تان دیر نیست.

  • اولویتی برای ملاقات های رودررو بگذارید.
  • نکته ی دوم در راه های نجات از افسردگی: کارهایی را انجام دهید که به شما حس خوبی می دهند.

برای غلبه بر افسردگی، باید کارهایی را انجام دهید که به شما ارامش و انرژی می دهد. این شامل دنبال کردن یک سبک سالم زندگی، یادگیری مدیریت بهتر استرس، گذاشتن محدودیت برای کارهایی که می توانید انجام دهید و برنامه ریزی برای کارهای مفرح در طول روز است.

  • راه های نجات از افسردگی – کارهایی را انجام دهید که برای شما لذت بخش است. (یا قبلا بوده)
راه های نجات از افسردگی

 وقتی بیرون رفته و در جامعه باشید از اینکه چقدر حالتان عوض شده است تعجب خواهید کرد. فعالیت و تفریحی را انتخاب کنید که قبلا دوست داشتید. خودتان را با موسیقی های خلاقانه سرگرم کنید. با دوستانتان بیرون بروید. یک روز به موزه رفته یا به کوه برود یا پارک های تفریحی را امتحان کنید.

منابع
helpguide.orghelpguide.orgmental-health-matters.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا