چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟

چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟ کنار آمدن با شکست در یک رابطه کار سختی است و بعد از اینکه در یک رابطه ی یک طرفه قرار گرفتید به نظر می رسد هیچوقت اوضاع دیگر مرتب نخواهد شد. افراد زیادی قربانی عشق های یک طرفه ای شده اند که انرژی شما را گرفته و باعث ناامیدی تان می شود اما این آخرش نیست. به عنوان یک انسان همه ی ما می توانیم بهبود یابیم، روحیه ی خود را دوباره به دست آوریم و به خودمان کمک کنیم تا از این شرایط بیرون بیاییم. اینکه یاد بگیرید چطور شریک قبلی خود را فراموش کرده و به سمت آینده حرکت کنید می تواند کمک کنید احساس کنید قوی تر شده اید، مستقل تر هستید و اماده اید کسی را ملاقات کنید که یک شادی مشترک برای شما همراه داشته باشد.

چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟ گذشتن از این رابطه

  1. مشکلات را بشناسید.
چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم

افراد زیادی در طول یک رابطه ی ناسالم یا بعد از آن به خودشان دروغ می گویند. آن ها سعی دارند خودشان را فریب دهند که همه چیز در کل خوب است و این شخص واقعا به آن ها اهمیت می دهد و پیش خود شک دارند که آیا پایان دادن به این رابطه یک اشتباه است یا نه. اما مطمئنا دلیلی وجود دارد که شما به رابطه ی خود پایان دادید و حتی اگر بخش هایی از این ارتباط لذت بخش بوده اند این ها بهانه یا عذری برای روزهای بد و سخت این رابطه نیستند.

  • هر زمان دیدید از خودتان می پرسید آیا پایان دادن به این رابطه درست بوده است دوباره به چیزهایی فکر کنید که باعث ناراحتی شما می شدند. با این طرز تفکر می توانید متوجه شوید شما واقعا نمی توانستید با آن خصوصیات ناخوشایند ادامه دهید، مانند نبود حس علاقه یا حمایت در بین شما دو نفر.
  1. چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟ به خودتان اجازه دهید ناراحت باشید.

بعد از پایان یافتن یک رابطه ایرادی ندارد حس اضطراب و ناراحتی داشته باشید خصوصا رابطه ای که در آن به هم اهمیت نداده یا احترامی قائل نبودید. شاید شما احساس ناراحتی و تنهایی داشته باشید یا احساساتی قوی تر را بعد از اتمام رابطه تجربه کنید و البته ایرادی ندارد برای پایان یافتن رابطه ی خود کمی سوگواری کنید اما حتما باید دقت داشته باشید افکاری در مورد شک کردن به تصمیم خودتان که ممکن است تجربه کنید را باور نداشته باشید.

  • به یاد داشته باشید رفتار بد با شما یا بی توجهی ها اشتباه شما نبوده است. شاید برای چیزهایی که تربه کرده اید احساس ناراحتی داشته باشید اما نباید اصلا به این باور برسید که شما به نوعی مسئول ان بوده اید.
  • سوگواری نکردن برای از دست دادن یک ارتباط می تواند باعث بروز احساساتی قوی تر شود مانند افسردگی و اضطراب. با احساسات خودتان نجنگید بلکه راه هایی سالم برای خارج کردن آن ها پیدا کنید.
  • به یاد داشته باشید این آسیب موقتی است. وقتی رابطه ی شما به نقطه ی پایان می رسد به سادگی حس می کنید برای همیشه در یک ناراحتی بزرگ مانده اید. اما حقیقت اینکه این باور اصلا درست نیست. حسی که شما در طول اتمام رابطه ی خود دارید موقتی است و شکی که شاید نسبت به خودتان تجربه کنید کاملا بی پایه است.
  • هرگونه حس تردید یا منفی نگری ریشه در عدم امنیت، ناراحتی و ترس دارد. ریشه ی این ها تجربیات خاص شما نیستند و انعکاس صحیحی از شخصیت شما یا چیزی که شایستگی اش را دارید نمی باشد.
  1. چیزهایی پیدا کنید که به سلامت شما کمک کند.

بعد از یک رابطه ی بد شاید انواع احساس ناراحتی و تردید نسبت به خودتان را تجربه کنید. در طول این دوران باید حتما کارهایی انجام دهید که به شما حس خوبی داده و باعث شود در مودر خودتان نیز احساس خوبی پیدا کنید.

  • می توانید فعالیت فیزیکی را امتحان کرده و زمانی از روز را در بیرون از خانه بگذرانید تا سطح دوپامین و سروتونین در بدن شما بهبود یابد.
  1. چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟ روی امروز تمرکز کنید.

شما مسلما از تمام اسیب ها و احساسات بدی که تجربه کرده اید یک شبه نمی توانید بگذرید و نمی توانید در طول یک شب رابطه ای عالی برای خودتان پیدا کنید. تمام کاری که می توانید انجام دهید این است که روی همان روز تمرکز کنید. تمرکز خود را روی داشتن حس بهتری در این روز گذاشته و به تدریج خواهید دید همین اتفاق می افتد. در مورد آینده یا یافتن رابطه ی جدید تا زمانی که بتوانید از این روزهای سخت و آسیب ها بگذرید فکر نکنید.

  • هر روز کارهای کوچکی برای خودتان انجام دهید تا باعث شود حس خوب و اعتمادی که لیاقتش را دارید پیدا کنید.
  • سعی نکنید هیچ بخش از این روال را با عجله پیش ببرید. تنها کاری که می توانید بکنید این است که روی امروز خود کار کرده و اطمینان یابید زمانی که وقتش برسد برای شروع یک رابطه ی دیگر اماده خواهید بود.
  1. امیدتان را از دست ندهید.
چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم

وقتی یک رابطه به پایان رسیده است شاید هنوز امید داشته باشید بتوانید شرایط را درست کنید اینکه شخصی که دوستش دارید اشتباهات خود را متوجه شود و روی یادگیری عشق و احترام به شما کار کند. در نهایت متوجه می شوید این فرد فرقی نخواهد کرد. اما وقتی این اتفاق می افتد نباید امیدتان را کلا از دست بدهید. شما باید به سادگی آن را تبدیل به امیدی برای آینده کنید. شما متوجه می شوید می خواهید به سمت آینده پیش بروید و در جایی امید دارید بتوانید زندگی شادتر و کامل تری از حالا را با فردی خارج از زندگی کنونی خود داشته باشید.

  • به یاد داشته باشید شما با رابطه ی خود تعریف نشده اید. شما می توانید و به سمت آینده گام خواهید برداشت اما این کار کمی زمان می برد.

 

چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟حرکت به سمت آینده

  1. به سمت آینده نگاه کنید.

شاید حالا نگاه کردن به آینده برای شما کار سختی باشد اما باید در نهایت با اتمام دادن به این رابطه ی ناسالم خودتان را برای رابطه ی شادتر و کامل تر در آینده اماده کنید. شما متوجه خواهید شد رابطه ی قبلی تان ناسالم و ناکافی بوده است و شما برای خارج شدن از ان تصمیم درستی گرفته اید. وقتی از این روزهای سخت بگذرید احساس شادابی بیشتری داشته و خود را برای رابطه ی بهتری که لیاقتش را دارید اماده و پذیرا خواهید دید.

  1. تصمیم بگیرید چه می خواهید.

تا اینجا با تصمیم گیری در مورد اینکه در یک رابطه چه چیزی را نمی خواهید کار عالی انجام داده اید. اما به همین اندازه مهم است که بدانید چه می خواهید. این کار کمک می کند دیگر هرگز وارد ان رابطه ی یک سمته نشوید.

  • به یاد داشته باشید افراد بر اساس الگوها می خواهند حرکت کنند. چه خوداگاهانه باشد یا ناخودآگاه؛ اگر سابقه ای از عشق یک طرف در گذشته ی خود دارید گامی به عقب برگشته و ببینید چرا انتخاب کرده بودید در این نوع رابطه بمانید و چه چیطی باعث نخواستن شما و نتوانستن شکست این الگو شده است.
  • لیستی از خصوصیات و ضفات ایده آلی که در رابطه ی خود می خواهید تهیه کنید. سپس لیستی جدا از چیزهایی که در رابطه ی یک سمته ی قبل نمی خواستید بنویسید. این دو لیست را با هم مقایسه کرده و از لیست مورد علاقه ی خود چیزی را انتحاب کنید که نادیده گرفته شود یا می تواند منتهی به چیزی در لیست نامطلوب شود.
  1. چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟ به یاد داشته باشید شما شایستگی شاد بودن را دارید.

اگر از رابطه ای در حال بهبود هستید که در ان دوست داشته نشده یا مورد احترام نبودید شاید آسیب های زیادی را به خود وارد کرده باشید که ریشه در رابطه ی شما داشته اند. شاید حتی در مورد این حقیقت که شما لیاقت شاد بودن را دارید تردید پیدا کنید. اما حقیقت این است که شما شایسته ی شاد بودن هستید، همه این لیاقت را دارند. و شما لیاقت کسی را دارید که باعث شود احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید.

  • عدم تمایل فرد دیگر برای دوست داشتن شدن و رفتار او دیگر او با شما انعکاسی از کاستی های آن فرد است نه شما.
  1. به دنبال افرادی باشید که به شما انرژی داده و شادتان می کنند.

همه ی افراد با اطرافیانی شاد و انرژی بخش در کنار خود داشته باشند. اما اما شما از یک رابطه ی بدون عشق خارج شده اید نیازتان بیشتر خواهد بود. اطراف خود را با دوستانی شاد و پرانرژی پر کنید و خودتان را از کسانی که در زندگی که محبت و دوستی متقابل ندارند فاصله دهید

  • وقتی برای ساخت یک رابطه ی جدید احساس امادگی داشتید باید به دنبال فردی بگردید که به شما انرژی می دهد. این نوع حمایت و توجه اهمیت دارید و نباید نادیده گرفته شود زیرا شما در حال گذر از یک رابطه ی ناسالم هستید.

نکاتی بیشتر که به شما کمک می کنند.

  • به خودتان اجازه ی سوگواری دهید.
چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم

وقتی با یک عشق بی سرانجام روبه رو می شوید واقعا می تواند به شما اسیب رساند. در مقابله با این شرایط روزهای سختی را خواهید داشت و نمی دانید چطور باید این موقعیت را مدیریت کنید. در ابتدا باید بدانید کمی سوگواری اصلا ایرادی ندارو به بیان ساده شما چیز بزرگی را از دست داده اید. شما رابطه ی خود با یک نفر را از دست داده و البته احتمال اینکه احساسات شما به حالت عادی برگردند برایتان کم است.

از احساسات خود اگاه بوده و بگذارید ناراحت، عصبانی یا ناامید باشید. همه ی این احساسات باارزش بوده و شما باید به خودتان اجازه دهید این احساسات را تجربه کنید. به خودتان زمان دهید و بدانید این احساسات و عواطف یک شبه از بین نخواهند رفت.

  • چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم؟ خودتان را از این شرایط دور کنید.

در ابتدا وقتی متوجه شدید با یک عشق یک سمته برخورد دارید درک آن برای شما سخت خواهد بود. شما به سادگی خانه نشین شده و می خواهید همه چیز را عوض کنید اما این کار به هیچ شکلی به شما کمک نخواهد کرد. کمی سعی کرده و با اجام کارهایی که از آن لذت می برید حواستان را پرت کنید.

چه این کار دیدن سریال تلویزیونی باشد، نقاشی کردن، گذراندن زمانی با دوستان یا یک سرگرمی که دوست دارید. این کار واقعا به شما کمک خواهد کرد. شما نه تنها حواس خود را از فکر کردن به این فرد پرت کرده اید. بلکه همیشه کاری انجام می دهید که از ان لذت می برید و حتی می توانید سرگرمی های جدیدی برای خودتان پیدا کنید.

اگر دوست دارید از خانه بیرون بروید یا ورزش کنید این نیز راه خوبی برای مثبت بودن بیشتر است. زیرا باعث جدب اندروفین خواهد شد. (که همان اثری که عشق می تواند داشته باشد را همراه دارد.) با مشغول نگه داشتن خودتان و پرت کردن حواستان، می توانید حس بهتری داشته و مثبت بمانید. در حالی که چیزهای جدیدی را امتحان کرده اید. در تفریحات مورد علاقه ی خود شرکت نموده اید.  

منابع
thelawofattraction.comwikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا