احساس شکست پس از جدایی

آیا اخیراً جدا شده اید یا طلاق گرفته اید و اکنون احساس شکست می کنید؟ مهم است که درک کنید شما تنها نیستید. بسیاری از افراد با احساس شکست پس از جدایی دست و پنجه نرم می کنند. در این مقاله، ما علائم طلاق یا جدایی قریب الوقوع را مورد بحث قرار می دهیم و روش های سالم برای شروع برداشتن قطعات زندگی خود را پس از طلاق ارائه می دهیم. پس اگر به این فکر هستید که ازدواج من از هم پاشید و اکنون احساس شکست می کنم! مقاله را تا آخر دنبال کنید. ببینید که احساس شکست پس از جدایی چگونه است.

سه علامت هشدار دهنده از طلاق یا جدایی قریب الوقوع

طلاق گرفتن می تواند یک زمان پر چالش و احساسی باشد. هنگامی که ازدواج سمی می شود، گاهی اوقات طلاق بهترین راه حل است. برای برخی از افراد، طلاق به آن ها احساس آرامش و احساس آزادی دوباره می بخشد. برای دیگران، طلاق نشانگر شکست چشمگیر زندگی است و آن ها مطمئن نیستند که چگونه و از کجا باید قطعات را برداشت کنند. در این مقاله، ما در مورد علائم طلاق قریب الوقوع و وضعیت عاطفی شما در طول روند طلاق و احساس شکست پس از جدایی صحبت می کنیم.

بسیاری از زوجین علائم هشدار دهنده اولیه، پرچم های قرمز و رفتارهای مخرب را بروز می دهند که نشان می دهد یک مسئله شدید در روابط آن ها ایجاد می شود. اگر در ازدواج خود متوجه این موارد شدید، ضروری است که با شریک زندگی خود به روشی محترمانه ارتباط برقرار کنید تا یاد بگیرید چگونه می توانید برای حل مشکلات با هم کار کنید. قبل از اینکه بیشتر افراد در مسیر طلاق قرار بگیرند، نشانه هایی وجود دارد. با نگاهی به پایان طلاق، ممکن است این علائم را تشخیص دهید. اگر به طور مرتب موارد زیر را تجربه می کنید، احتمالاً مسئله جدی در روابط شما وجود دارد که نیاز به توجه فوری شما دارد. بیایید چند نشانه از طلاق قریب الوقوع را بررسی کنیم.

افزایش استدلال ها در رابطه

احساس شکست پس از جدایی

اگر شما و همسرتان بیش از حد معمول با هم مشاجره دارید، این می تواند نشانه ای از دردسر در خانه باشد. هر یک از زوجین متاهل مجبورند گاه گاهی با هم موافق نباشند. با این حال، وقتی مشاجرات روزمره به قاعده تبدیل می شوند و نه به استثنا، این قطعاً مسئله ای است که نیاز به توجه دارد.

سرد شدن ها در رابطه و احساس شکست پس از جدایی

به نظر می رسد شما و همسرتان از هم فاصله می گیرید. گر حرکات عشق و علاقه نیز به یک خاطره دور تبدیل شده باشد، این می تواند نشانه سرد شدن شریک زندگی شما برای محبت های شما باشد. پرداختن به مواردی از این قبیل که در زندگی زناشویی مطرح می شوند ضروری است. مسائل گسترده ای مانند این می تواند مرگی برای ازدواج شما باشد.

مسائل خاص مربوط به شرایط مالی، احساسی، خانوادگی، کار و انواع فشارها

در حالی که برخی از افراد تحت فشار رشد می کنند، همه ما به همان شیوه ناامیدی، تحت فشار بودن و فشار را تحمل نمی کنیم. اگر ازدواج شما تحت فشارهای روانی بیشتری قرار داشته باشد، به احتمال زیاد شما متوجه شکاف هایی در پایه ازدواج خود خواهید شد که قبلاً وجود نداشته است. به عنوان مثال، در مواقع بحران، از دست دادن شغل، کشمکش های مالی و تربیت فرزندان، ممکن است فشارهای فزاینده بیش از آن باشد که همسرتان از عهده آن برآید.

ترکیبی از این رفتارهای افزایش یافته که بدون کنترل رها می شوند، معمولاً باعث کاهش محبت و ابراز محبت و حمایت بیرونی بین شرکای متاهل می شود. برخی از طلاق ها بر اساس افزایش سرعت منفی رابطه به سادگی اجتناب ناپذیر هستند. چه بخواهیم و چه نخواهیم همه ما موجوداتی احساسی هستیم که نیازهای عاطفی و جسمی خاصی داریم. اگر این نیازها برآورده نشوند، این مسائل می تواند در روابط نزدیک ما چالش هایی ایجاد کند و باعث از بین رفتن آن ها شود.

چرا احساس شکست پس از جدایی ایجاد می شود؟

آیا بعد از طلاق یا جدا شدن از همسرتان برای جمع شدن دوباره سخت در تلاش هستید؟ شرایط دارای احساس مشترکی است که بسیاری از ما هنگامی که یکی از مهم ترین روابط زندگی ما را از هم می پاشد تجربه می کنیم. وقتی برای رسیدن به اهداف خود در زندگی تلاش می کنیم، بسیاری از ما تصویری درونی از آنچه می خواهیم زندگی مان شکل بگیرد، داریم.

اغلب، داشتن “ازدواج شاد” و یافتن “خوشبختی” در لیست اولویت های ما قرار دارد. طلاق، جدایی و درد تنهایی که می تواند این روند را همراهی کند – به احتمال زیاد در لیست ما پایین است. دلیل آن این است که وقتی ازدواج شکست می خورد، به نوبه خود، ما نیز احساس شکست می کنیم. در واقع، داشتن شجاعت برای ایجاد تغییرات لازم نقطه مقابل شکست است. شکست مجازات نیست، بلکه یک آموزش دهنده است. در حالی که شکست همیشه در لحظه وقوع احساس خوبی ندارد، هر وقت شکست می خورید، یاد می گیرید.

هر پایان یک آغاز جدید است

احساس شکست پس از جدایی

خواه هر چیز جدیدی در مورد خود، همسرتان، جهان یا جامعه به طور کلی یاد بگیرید، هر بار که شکست می خورید، در واقع خود را یک قدم به موفقیت نزدیک می کنید. به همین دلیل یادگیری نحوه مقابله با شکست و پذیرفتن آن به عنوان یک معلم به جای دشمن مهم است. تصور کنید تمام عمر خود را با پوشیدن کفش هایی به اندازه اشتباه می گذرانید.

شاید کفش ها خیلی کوچک باشند یا خیلی بزرگ باشند و روی پاهای شما جمع شوند. خیلی طول نمی کشد که بفهمید کفش مناسب نیست. ازدواج، طلاق و جدایی به همین ترتیب است، اگر بهترین شرایط را پیدا نکردید، دارای شرایط ناخوشایند خواهید بود. یافتن تناسب مناسب در هر شرایطی به زمان نیاز دارد. داشتن این طرز فکر بهترین راه برای غلبه بر احساس شکست است. مهم است که درک کنیم در حالی که شکست بخشی از زندگی است هر پایان یک آغاز جدید است.

سه راه آسان برای بهبود شخصی پس از طلاق

اکنون که متوجه شدید، طلاق باعث شکست شما نمی شود، بیایید برخی از استراتژی های سلام را بررسی کنیم. این مسئله می تواند به بهبود شخصی شما پس از طلاق کمک کند. در زیر استراتژی های سالم برای مقابله با عواقب طلاق آمده است.

بیاموزید چگونه به عنوان یک فرد با زندگی کنار بیایید

برای بهبودی از درد طلاق ، یادگیری چگونگی کنار آمدن با مجرد بودن و این که فرد ارزشمندی هستید، ضروری است. ناگهان یافتن خود به تنهایی می تواند آسیب زا باشد زیرا شما یاد می گیرید که بدون نیمه دیگر خود کنار بیایید و کار کنید. یادگیری نحوه نگاه کردن به وضعیت مثبت یکی از بهترین راه های بهبودی از طلاق و ادامه زندگی است.

راهی برای پذیرش آغاز جدید پیدا کنید

اگر قبلاً طلاق گرفته اید، به جای دعوا یا مشاجره با همسر سابق خود (یا خودتان) در مورد مقصر بودن در این جدایی، باید یاد بگیرید که چگونه آغاز جدید را بپذیرید. اگر به آنچه پشت سرتان است نگاه کنید نمی توانید جلو بروید. درس هایی را که از ازدواج در مورد مشارکت، برقراری ارتباط، اشتراك و خانواده آموخته اید  فرا بگیرید و رفتارهایی را كه منجر به نوع روابط شما می شود، حفظ كنید.

این فصل جدید از زندگی خود را در آغوش بگیرید

احساس شکست پس از جدایی

صحبت با یک متخصص مجاز درمانی مانند یک مشاور روابط یا یک زوج درمانگر در مرکز مشاوره همکده می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از فصل بعدی زندگی خود برای بهبودی و پیشبرد آن حمایت کنید.

شناختن دوباره خودتان

مهمترین کاری که می توانید بعد از طلاق برای خود انجام دهید این است که برای شناختن دوباره خود وقت بگذارید. هنگامی که شما در یک رابطه، به ویژه یک ازدواج هستید، رفتارهای جدید، علایق، دوست داشتن ها و بیزاری هایی را تجربه می کنید که احتمالاً بسیار متفاوت از رفتارهایی است که قبل از ورود به ازدواج داشته اید. این زمان خرابی را صرف برقراری ارتباط مجدد با خود کنید، یاد بگیرید چه کسی هستید و آنچه را که باعث شادی شما می شود کشف کنید. هنگامی که به وضوح شناسایی کردید چه کسی هستید، چه چیزی می خواهید و چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند، آمادگی بیشتری خواهید داشت تا به دنیای روابط برگردید.

این ممکن است شما را متعجب کند که یاد بگیرید بعد از طلاق خوشبخت ترید و از همه آنچه ازدواج (و طلاق گرفتن) به شما آموخته سپاسگزار هستید. همانطور که با موفقیت پیمایش می کنید، می توانید آگاهی و اطمینان بیشتری داشته باشید.

 

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا