چگونه یک رابطه ایده آل بسازید؟

روابط بامعنا زندگی را لذت‌ بخش‌ تر می‌کنند. اما این نوع روابط، خصوصاً روابط رمانتیک، برای رشد و نگهداری نیاز به زمان و انرژی دارند. علاوه بر جذب یک زوج ایده آل، شما باید زمانی را صرف آماده کردن خودتان کنید تا مطمئن شوید برای حضور در رابطه با یک شخص جدید حاضرید. باید کمی تمرین صبر و درک دیگران در زندگی داشته باشید تا این مهارت‌ها بتوانند در رابطه‌ی جدید شما وارد شوند. ایجاد یک رابطه‌ی ایده آل می‌ تواند سفری همیشگی باشد اما با داشتن تعهد به آینده و با احترام و عشق به فرد مقابل می‌توانید در راه ایجاد رابطه‌ی جدیدی که برای شما ایده آل باشد به موفقیت برسید. ساختن رابطه ایده آل در ادامه بیان شده است.

خود را برای روابط آینده آماده کنید.

چگونه یک رابطه ایده آل بسازید؟

ببینید از نظر شما رابطه‌ی ایده آل چیست؟

ببینید شما از یک رابطه چه می‌خواهید و سعی کنید به خصوصیات خاص مورد نظر خود برای یکی همسر ایده آل برسید. هیچ رابطه‌ای عالی و کامل نیست اما گذاشتن کمی زمان برای فکر کردن به اینکه چه چیزی از این رابطه می‌خواهید می‌تواند کمک کند حتی بعد از بالا و پایین‌ها باز هم قوی بمانید. افرادی که در یک رابطه‌ی ایده آل هستند برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها و برقراری ارتباط سخت تلاش می‌کنند.

ساختن رابطه ایده آل – از گذشته بگذرید.

اغلب یکی از بزرگ ‌ترین چیزهایی که می‌تواند مانع راه شادی آینده‌ی شما شود گذشته و هر آسیبی است که شاید از تجربیات گذشته دارید. علاوه بر حرکت به سمت جلو در زندگی، باید برای بخشیدن کسانی که در مورد شما اشتباه کرده‌اند تلاش کرده و هر چیزی از گذشته که با آن مشکل دارید را فراموش کنید. ایجاد یک رابطه‌ی ایده آل نیاز به پذیرش احتمالات در آینده دارد نه تلخی  برای گذشته.

مثبت باشید.

هیچ‌ کس دوست ندارد اطراف فردی باشد که همیشه بدبین یا بدخلق است. بدبینی باعث جذب بدبینی بیشتری خواهد شد. اگر می‌خواهید یک رابطه‌ی ایده آل پیدا کنید آینده را برای خود پر از خوش ‌بینی تجسم کنید.

برای تغییر مثبت در زندگی تلاش کنید.

همه اشتباه می ‌کنند؛ استثنایی وجود ندارد. اغلب این تغییرات شخصیتی هستند که افراد را دوست ‌داشتنی و به‌ یادماندنی می‌کنند. خانواده و دوستان شاید شما را با وجود معایبتان دوست داشته باشند اما حتماً چیزی وجود دارد که برای جذب یک همسر ایده آل باید روی آن کار کنید.

با فرد مقابل خود درست رفتار کنید.

چگونه یک رابطه ایده آل بسازید؟

واضح به او بگویید در رابطه دنبال چه هستید.

هر فرد نیازها و علایق متفاوتی دارد و اگر شما واضح به فرد مقابل خود بگویید چه می‌خواهید به احتمال بالاتری به یک رابطه‌ی ایده آل خواهید رسید. برای مثال اگر می‌دانید شما یک رابطه‌ی طولانی ‌مدت را دوست دارید به او در این مورد بگویید. در این‌ باره رک و واضح حرف بزنید تا او هم بتواند بفهمد آیا همین قصد را دارد یا نه. اگر رابطه‌ی ایده آل برای شما تنها شامل دیدن گه گاه یکدیگر می‌شود به فرد مقابل در این ‌باره توضیح دهید.

ساختن رابطه ایده آل – به او اعتماد کنید.

هیچ رابطه‌ی واقعی بدون اعتماد باقی نمی‌ماند. اگر می‌خواهید رابطه‌ی ایده آلی بسازید باید سفر خود را با کسی شروع کنید که بتوانید به او اعتماد داشته و هر روز با کارهای خود اعتمادتان را به او نشان دهید. اعتماد کردن یعنی به جای اینکه خودتان درباره‌ی همه‌ چیز نتیجه ‌گیری کنید بتوانید به نوعی از فواید شک داشتن خود را بهره‌ مند سازید. اعتماد داشتن باعث بیشترین علاقه در قلب شما می‌شود، البته تا زمانی که خلاف آن به شما ثابت گردد.

چگونه یک رابطه ایده آل بسازید؟ | مرکز مشاوره همکده

مقابل او صبور باشید.

این یکی از مهم ‌ترین مواردی است که باید در یک رابطه‌ی ایده آل به یاد داشته باشید. بسیاری از افراد برای احساس عشق و احترام واقعی، نیاز دارند حس کنند فرد مقابل برای آن‌ها صبری که لیاقتش را دارند نشان می‌دهد. این یک اصطلاح نسبی است که به تجربیات هر فرد بستگی دارد اما با کمی صبر و ایجاد یک وقفه همه چیز بهتر مدیریت و حل می‌شوند.

برای مثال اگر همسرتان نمی ‌تواند در طول روزهای پراسترس کاری همراه شما باشد صبور باشید.

عشق خود را نشان دهید.

جالب‌ ترین هدیه روی زمین دوست داشتن یک نفر و دوست داشته شدن است. اما شما نمی‌توانید عشق دریافت کنید مگر اینکه آن را با علاقه به همسر خود دهید. اگر این مورد برای شما و رابطه‌ی ایده آلتان اهمیت دارد به او بدون مناسبت نشان دهید که دوستش دارید و این را پایه‌ی رابطه‌ی خود کنید. این کار به ساخت رابطه‌ای ایده آل کمک خواهد کرد.

خود واقعیتان باشید.

به او نشان دهید واقعاً چه کسی هستید. این یعنی همیشه در مورد شخصیت خود، کارهایی که دوست دارید و چیزی که در زندگی می‌خواهید صادق باشید. اگر به او یک ایده‌ی غلط در مورد شخصیتتان بدهید رابطه‌ی شما به جای شخصیت انسانی واقعی خود بر پایه‌ی این فرد دروغین ساخته خواهد شد.

ساختن رابطه ایده آل – او را سورپرایز کنید.

روابط به زمان و انرژی نیاز دارند. سعی کنید کمی رابطه‌ی خود را تغییر داده و هر از گاهی او را غافل گیر کنید. این کار می‌تواند انجام کاری برای تغییر روال همیشگی باشد یا رفتن کنار او با ژستی مجلل و عالی که نشان دهد چقدر به او اهمیت می ‌دهید.

مراقبت از رابطه‌ی ایده آل خود

ایجاد رفتارهای جدید

یکی از زیباترین چیزها در یک رابطه ایجاد روال‌ های خاص و شوخی‌هایی بین خودتان است که تنها شما دو نفر می ‌دانید. این رفتارهای صمیمانه‌ی مشترک کمک می‌ کنند ارتباطی قوی ‌تر در یک رابطه‌ی ایده آل ایجاد شود.

واضح حرف بزنید.

چگونه یک رابطه ایده آل بسازید؟

اینکه بتوانید احساسات خود را درست به او انتقال دهید بخش مهمی از یک رابطه می ‌باشد. فرد مقابل شما نمی‌تواند ذهنتان را بخواند بنابراین شما باید در مورد فکر خود و احساسی که دارید با او حرف بزنید.

مدیریت عادلانه‌ی اختلافات

اگر بر سر موضوعی اختلاف دارید سعی کنید زیاد در مورد آن ناراحت نشوید. اگر هردو عصبانی هستید قبل از شروع صحبت در مورد مشکل کمی زمان بگذارید تا آرام شوید. بگذارید کمی آرام شده و سعی کنید در مورد موضوع با آرامش حرف بزنید. به یاد داشته باشید شاید او به زمان بیشتر یا کمتری برای آمادگی برگشت به بحث نیاز داشته باشد. سعی کنید به نیازهای او و خودتان احترام بگذارید.

ساختن رابطه ایده آل – به قول‌هایتان عمل کنید.

فرد مقابل شما برای حفظ این رابطه باید بتواند کاملاً به شما اطمینان کند. به همین دلیل حتماً همیشه به حرف‌های خود عمل کرده و بر سر هر قولی که داده‌ اید بمانید.

اگر از اینکه بتوانید سر قولتان بمانید مطمئن نیستید قول ندهید. بهتر است این کار را بکنید تا در آینده شرایطی پیش نیاید که مجبور شوید از حرف امروزتان برگردید. 

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا