خصوصیات یک همسر ایده آل

خصوصیات یک همسر ایده آل چیست؟شخصی که ما برای زندگی به دنبال او هستیم مسلما نمی تواند همیشه همان کسی باشد که با یک اولین بوسه یا در یک مهمانی عاشق او شده ایم و شاید او کسی نباشد که بخواهیم برای تمام عمر تجربیات شادی کنار هم داشته باشیم. با این ذهنیت باید بدانید یک دلیلی که پیدا کردن شخصی ایده آل برای زندگی مانند یک چالش به نظر می رسد این است که خصوصیاتی که ما دنبالشان هستیم لزوم همان هایی نیستند که باعث یک زندگی طولانی مدت می شوند.

دلیلی که عاشق یک فرد شده ایم شاید کمی برای خودمان هم مرموز باشد اما دلایل عاشق ماندن آشکارترند.

در حالی که هریک از ما خصوصیات مشخصی در ذهنمان داریم که تنها شاید برای خودمان بامعنا باشند اما برخی خصوصیات روانی شما و همسرتان نه تنها می توانند رابطه را قوی تر، با معناتر و پرشورتر سازند بلکه باگذشت زمان احتمال مردن این رابطه کمتر است.

بلوغ خصوصیات یک همسر ایده آل

این حرف به معنای کلی بلوغ برای زندگی نیست. بزرگ شدن تنها این نیست که دیگر مانند کودکان رفتار نکنید. فقط این نیست که پسر آشغال ها را بیرون برده یا دختر دیروقت بیرون نرود. این خصوصیات اخلاقی خوب هستند اما رشد واقعی یعنی تلاشی حقیقی داشته باشید برای تشخیص و حل تاثیرات منفی گذشته در زندگی کنونی تان. یک همسر ایده آل می خواهد روی گذشته ی خود واکنش نشان داده و دوست دارد متوجه شود اتفاقات قبل چه تاثیری روی رفتارهای کنونی او دارند.

وقتی فرد از نظر عاطفی به بلوغ می رسد به احتمال کمتری تجربیات قبلی را روی رابطه ی کنونی خود اجرا می کند. او حس استقلال و خودمختاری قوی داشته و با فرد مخربی که در دوران قبلی زندگی بوده فرق کرده است. این فرد به احتمال کمتری دنبال کسی برای کامل کردن ضعف ها یا کاستی های خود یا برای کامل کردن چیزهای ناقص است. به جای آن دنبال کسی است که به شکل مساوی زندگی را با او شریک شده و استقلال خود را تحسین کنند. با شکستن باورها و الگوهای قدیمی، این فرد بیشتر همراه همسر خود و خانواده ی جدیدی که باهم می سازند خواهد بود. به طور طبیعی بلوغ عاطفی در این راه به ما کمک کرده و احتال رسیدن به یک رابطه ی قوی و ارزشمند را افزایش می دهد.

روراست بودن

خصوصیات یک همسر ایده آل

همسر ایده آل روراست بوده و حالت دفاعی ندارد. هیچ انسانی کامل نیست بنابراین پیدا کردن کسی که پذیرای واکنش شما بوده و همیشه برای صحبت حاضر باشد چیز باارزشی برای یک رابطه ی ماندگار است. وقتی یک نفر ذهنی باز داشته باشد قادر است بی محابا افکار، احساسات، رویاها و علایق خود را بیان کند. این کار کمک می کند بتوانید او را واقعا بشناسید. این روراستی آن ها همچنین نشانه ای است که به رشدفردی علاقه دارند و اغلب برای رشد رابطه نیز تلاش می کنند.

مانند انسان کامل، یک رابطه نیز هیچوقت نمی تواند کامل و بی نقص باشد، بنابراین پیدا کردن کسی که بتوانید با او در مورد چیزی که فکر می کنید رابطه تان کم دارد حرف بزنید و او نیز خواهان تکامل بیشتر باشد نیمی از راه است. در مقابل شما نیز باید پذیرای واکنش های همسرتان بوده و پذیرش حقیقت در حرف های او اجازه می دهد شما نیز بتوانید به همان شکل رشد یابید.

صداقت و کمال خصوصیات یک همسر ایده آل

خصوصیات یک همسر ایده آل

همسر ایده آل اهمیت صداقت در روابط نزدیک را درک می کند. صداقت اعتماد بین دو فرد را می سازد. عدم صداقت فرد مقابل را گیج کرده، او را آسیب پذیر نموده و حس پذیرش حقیقت را در وجود او خرد می کند. هیچ چیز در یک رابطه ی نزیدک بین دو فرد اثری مخرب تر از عدم صداقت و فریب ندارد. حتی در شرایط دردناکی مانند خیانت نیز، فریب دادن فرد اغلب به همان اندازه ی بی وفایی برای او آسیب رسان است. یک فرد ایده آل دوست دارد زندگی کاملی داشته باشد و در آن هیچ تناقضی بین حرف ها و رفتار او وجود ندارد. این برای تمامی مکالمات است، چه مکالمات شفاهی یا غیرشفاهی. صداقت داشتن در روابط صمیمانه یعنی واقعا خودمان و هدفمان را بشناسیم. شاید این کار سخت به نظر برسد اما ارزش تلاش کردن را دارد.

خصوصیات یک همسر  ایده آل  | مرکز مشاوره همکده

احترام و استقلال

زوج های ایده آل به علایق یکدیگر جدا از علایق خود احترام می گذارند. آن ها خود را با آن فرد هم سلیقه دانسته و سعی می کنند از اهداف یکدیگر در زندگی پشتیبانی کنند. این زوج ها به خواسته ها، علایق و احساسات همسر خود حساس بوده و آن را برابر با خواسته های خود می دانند. همسران ایده آل با یکدیگر محترمانه برخورد می کنند. آن ها سعی در کنترل یکدیگر با تهدید یا رفتارهای کنترلی ندارند. این زوج ها به مرزهای یکدیگر احترام گذاشته و درعین حال زمانی برای نزدیکی عاطفی و فیزیکی دارند. پذیرش و احترام گذاشتن به باورهای فرد دیگر و تلاش نکردن برای تغییر او اجازه می دهد همسر خود را به عنوان شخصی جدا واقعا بشناسند.

یکدلی خصوصیات یک همسر ایده آل

همسر ایده آل جفت خود را چه از نظر فکری و چه از لحاظ حسی درک می کند. این فرد می تواند همسر خود را فهمیده و با او یکدل باشد. وقتی دو زوج یکدیگر را درک می کنند از نقاط مشترک بین خود آگاه بوده و می توانند این تفاوت ها را شناخته و ارزش بگذارند. وقتی هردو زوج همدل باشند توانایی برقراری ارتباطی احساس و با احترام به خواسته ها، ارزش ها و باورهای فرد مقابل کمک می کند بهتر بتوانند هم را درک کرده و برای هم ارزش بگذارند. افزایش توانایی خود برای یکدل بودن کمک می کند بهتر همسرتان را فهمیده و خود را با او هماهنگ کنید.

محبت کردن

خصوصیات یک همسر ایده آل

همسر ایده آل به سادگی محبت خود را نشان داده و آن را در سطوح مختلفی آشکار می سازد: فیزیکی، عاطفی و کلامی. این فرد عشق خود را بیان کرده و آن را با احساساتی گرم و باعطوفت نشان می دهد. این فرد از نزدیکی جنسی لذت برده و خود را از پذیرش محبت و عشق محروم نمی سازد. دریافت و بیان راحت عشق حس علاقه ی بیشتری را به زندگی ما اضافه خواهد کرد.

 

منابع
psychalive.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا