نشانه های طلاق عاطفی

نشانه های طلاق عاطفی چیست؟ گاه تصمیم شما برای جدایی بر اساس انتخاب هایی است که بر پایه ی عقل و منطق هستند. برخی اوقات اما طلاق و جدایی یک روال عاطفی پیچیده و خاص عاطفی است. شاید با این وضعیت اشنا باشید زیرا قبلا ان را چشیده اید یا همان حالا در یک زندگی هستید که همین شرایط را دارد یا اطلاعات شما در مورد طلاق و جدایی تنها در حد همان فیلم هایی است که از تلویزیون دیده اید؟

طلاق و شرایط آن

 متاسفانه هیچکس قدرت حذف مطلق این مشکلات را ندارد. اما می توان کاری کرد که کمتر احساس تنهایی داشته باشید. اگر دیدید جایی در بین روال طلاق قرار دارید باید بدانید شما اولین فری نیستید که تا به حال این راه را رفته است. بیایید نگاهی به ده علت اصلی طلاق در بین زوج ها بیندازیم. دراین مقاله روی علل طلاق عاطفی تمرکز شده است.

می دانیم برخی از شما ممکن است فکر کنید تمامی طلاق ها عاطفی هستند و البته تا حدودی در این رابطه درست می گویید. اما همه ی افراد بنا به دلایل عاطفی تصمیم به طلاق نمی گیرند. درست است که همه ی جدایی ها روی احساسات ما اثر دارند اما برخی دلایل دیگر نیز برای جدایی وجود دارد مانند مسائل مالی، دوری یا موارد اعتقادی. این ها نگرانی های عقلانی و فکری هستند. این موارد کاملا محسوس می باشند. کاهی این نگرانی ها باعث می شوند زمانی که مورد قضاوت، سوال یا حتی همدلی دیگران قرار می گیرید راحت تر بتوانید به جدایی برسید.

با طلاق عاطفی، همه چیز کمی مرموزتر خواهد بود. اگر برای شما نیز قضیه همین طور است این مقاله را بخوانید. طلاق عاطفی می تواند چالش برانگیز و شکننده بوده حتی باعث جدایی عاطفی شما از همسرتان و ارائه نشانه های طلاق عاطفی شود.

نشانه های طلاق عاطفی

  • افراد متفاوتی شده اید.

این اتفاق به مرور زمان می افتد. گاه شما در کنار هم رشد می کنید و گاه از هم دور می شوید. شاید روزی هردو طرفدار شعر بوده اید و تمامی برنامه های تلویزیونی مورد علاقه تان را در کنار هم می دیدید و حالا به ندرت پیش می آید تا بتوانید زمان با کیفیتی را در کنار هم بگذرانید. علایق هردو شما تغییر کرده اند و دیگر چیز زیادی ندارید که در مورد آن حرف بزنید یا کار مشترکی که بتوانید با هم انجام دهید. سخت است بتوانید در مورد کسی که دیگر مانند روزهای اول ازدواجتان نیست فکر کنید – وقتی او تبدیل به کسی شده است که شما با اولین دیدارها اصلا شباهتی نمی بینید. این اتفاق افتاده است. هیچ چیز باعث ان نشده اما یک روز شما بیدار شده و از خودتان می پرسید ” این غریبه چه کسی هست و من چطور زمانی عاشق او شده بودم؟”

  • خیانت کردن از نشانه های طلاق عاطفی

خیانت در بخش فیزیکی بدن اتفاق افتاده و می تواند مرتبط با مشکلات موجود میان شما باشد ( مثلا فاصله گرفتن یا عدم تطابق جنسی ) اما این اتفاق به قلمرو عاطفی نیز به نوعی مرتبط می شود زیرا می تواند حسی که شما نسبت به همسرتان دارید را عوض کند. حتی اگر بخواهید به او شانس دیگری دهید و با هم روی این موضوع کار کنید، اما بازهم آسیب عاطفی ایجاد شده است. مسائل مرتبط با اعتماد ( موضوع دیگری که می تواند دلیلی برای جدایی بوده و ارتباط قوی با احساسات دارد ) نیز حالا نمودار شده و شاید شما دیگر هیچوقت نتوانید دوباره به همسر خود اعتماد کنید.

  • کمبود صمیمیت (نه فقط جنسی)

همسرتان دیگر در مورد روزی که داشته با شما حرف نمی زند و صحبت هایی که با شما دارد تنها محدود به پاسخ مثبت یا منفی به سوالی است که از او می پرسید، مثلا برای شما پیتزا دوست دارد یا نه. امیدها، رویاها و آرزوهایی که زمانی باهم در میان می گذاشتید به نظر می رسد دیگر موضوع صحبت های شما نیست. شاید این مورد وارد رابطه ی جنسی شما نیز شده باشد، البته همیشه اینطور نیست، و این می تواند کمبود صمیمیت شما را بدتر کند. اگر حس می کنید همسر شما گوشه گیر شده و هیچ کاری از جانب شما نمی تواند این صمیمیت را برگرداند احتمالا کاری نیست که بتوانید برای نجات دادن ازدواج خود انجام دهید.

  • خشم و رنجش از نشانه های طلاق عاطفی

همسرتان خودروی جدیدی خریده در حالی که شما برای پرداخت هزینه های دخترتان مشکل دارید. شما در کارتان ارتقا گرفته اید و درامدتان از همسرتان خیلی بیشتر شده است و به نظر می رسد او از این موضوع ناراحت می باشد. به نظر می رسد فکر می کند تمام مهارت ها به طور اتفاقی برای شما پیش امده و جملات خوبی در این مورد نمی گوید. حسادت و خشم در یک رابطه می تواند ان را واقعا از بین ببرد و وقتی یکی از زوج ها یا هردو اینطور باشند رهایی از این حس در بین ان ها کار دشواری خواهد بود. داشتن این خشم و رنجش در بین شما نمی تواند ازدواج موفق  رابطه ی عاشقانه ای را همراه داشته باشد.

  • مرتبا بحث های داغی باهم دارید.

خیلی خوب است اگر بتوانید بعد از کار وارد خانه ای آرام و ساکت شوید که همسری مهربان در ان حضور دارد که حامی شماست. اما اگر شما و همسرتان برای هرچیزی باهم بحث دارید حتی تصر این محیط پرارامش برای شما سخت خواهد بود. بسیاری از اوقات اینطور بحث ها را با علاقه ی شدید اشتباه می گیرند و البته باید بدانید بحث ها نشانه ای هستند که شما باید روی تفاوت ها در رابطه ی خود کار کنید. اما بحث های مکرر، طولانی و داغ که هیچوقت خودشان حل نمی شوند نمی توانند نشانه ای از رابطه ای شاد یا سالم باشند. 

دخالت در زندگی دیگران | مرکز مشاوره همکده
  • عدم صداقت (جدا از خیانت کردن) از نشانه های طلاق عاطفی

برخی افراد ذاتا دروغگو هستند و گاه ما با کسی ازدواج می کنیم که فکر می کند ایرادی ندارد همیشه دروغ های ریزی بگوید. در حالی که سطح این عدم صداقت ممکن است در هر رابطه و حتی در بین هر دو زوجی متفاوت باشد اما علائم مشخصی وجود دارند. اگر نمی توانید برای پرداخت به موقع قبض ها به همسر خود اعتماد کنید و یا اینکه پول خود را جای دیگری خرج نکند،  یا می دانید همسرتان قول هایی می دهد که هیچوقت به آن عمل نخواهد کرد، شما مشکلی اساسی در مورد اعتماد در رابطه ی خود دارید – مشکلی که روی احساسات بین شما نیز اثر می گذارد.

موضوع اینجا تنها عدم اعتماد داشتن نیست بلکه تظاهرات اشتباهی است که باعث امید بیهوده در شما می شود که ممکن است او زمانی تغییر کند و البته اغلب از هر ده مورد نه مورد آن ها باعث ناامیدی خواهد شد.

  • حسادت و عدم امنیت

شاید این مورد یادآوری از مشکلات در اعتماد کردن باشد اما حسادت و عدم امنیت موضوعاتی متفاوت هستند. این رابطه ارزش حفظ شدن ندارد و می تواند به مرور کاملا بدتر شود.

  • گم کردن خودتان در این رابطه از نشانه های طلاق عاطفی

همسر شما ماهی دوست دارد پس هر جمعه ماهی می خورید. نمی توانید به یاد بیاورید غذای مورد علاقه ی خودتان چیست. شما در مسابقات سبز می پوشید تا از علاقه ی همسرتان حمایت کنید در حالی که تیم مورد علاقه ی خودتان تیم دیگری است. 

  • رابطه ی شما رضایت بخش نیست در حقیقت برای شما هیچ حسنی ندارد.

هشت ساعت کاری طولانی ای داشته اید و همین حالا دنبال بچه ها رفته و ان ها را به خانه اورده اید. همین حالا هم خیلی خسته اید اما وقتی به خانه می رسید می دانید روزتان تمام نشده است. این دیگر یک رابطه نیست شما یک آشپز، پرستار کودک،… شده اید و بیرون از خانه نیز برای تامین هزینه های زندگی باید کار کنید. گاه در این شرایط تنها بودن اصلا چیز بدی نیست زیرا همین حالا هم همه کار را خودتان انجام می دهید.

  • علاقه ی خود به هم را از دست داده اید و دیگر برنمی گردد.

نشانه های طلاق عاطفی زیادند. دیگر حس نمی کنید مانند قبل همسر خود را دوست دارید. فکر نمی کنید دیگر بتوانید به عنوان یک زوج با هم بمانید. این اتفاق افتاده است. ایرادی ندارد دیگران را خبردار کنید. برای اینکه در مورد این تصمیم سخت بهترین احساس را داشته باشید شاید بهتر باشید از یک مشاور کمک بگیرید تا ببینید این قضیه می تواند ربطی به افسردگی یا اتفاقات دیگر در زندگی شما داشته باشد، قبل از اینکه همه چیز را تمام کنید.

اما اگر حس می کنید دیگر علاقه ای بین شما نیست و برنخواهد گشت چیزی نیست که بخواهید نجات دهید. عشق پایه و اساس یک ازدواج است و اگر از بین رفته باشد و مطمئنید که نمی توانید دوباره یاد بگیرید همسر خود را دوست داشته باشید، زمان آن رسیده تا یا بگیرید چطور می توانید متفاوت از حالا زندگی کنید. باید بدانید گزینه های شما برای تغییر چه هستند.

منابع
sasforwomen.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا