چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

همه‌ی ما شاید حداقل یک ‌بار در یک جدایی بد قرار گرفته‌ایم. با وجودی که شاید آن فرد به ما آسیب بدی زده باشد لزوماً به این معنا نیست که فرد دیگری در رابطه‌ی رمانتیک بعدی ما نیز همین کار را خواهد کرد. باید یاد بگیریم چطور اعتماد کرده و دیگر آسیب نبینیم. وقتی توانستید این کار را انجام دهید باید به دنبال نشانه‌هایی از تطابق در فرد بعدی باشید تا بتوانید یک بنیاد قوی و محکم ساخته و بگذارید یک رابطه‌ی ماندگار شکوفا شود. چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

خودتان را پرورش دهید.

اطرافتان را تغییر دهید.

همه‌ی ما در زندگی نیاز به تغییر دارم، خصوصاً بعد از یک جدایی. این کار می ‌تواند به سادگی عوض کردن قاب‌های روی دیوار، جابجا کردن مبلمان یا خرید پرده‌های جدید باشد. همچنین می‌توانید تختخواب خود را عوض کنید. وقتی می‌خواهید او را فراموش کنید هیچ ‌چیز مانند ملافه‌های جدید برای تخت به شما کمک نخواهد کرد.

ارتباط دوباره با دوستان قدیمی

وقتی وارد یک رابطه می‌شویم اغلب برای از دست دادن دوستان خود احساس گناه می‌کنیم. کمی فکر کنید، ارتباط شما با چه کسانی قطع شده است. با کسی در گذشته‌ی خود که دلتان برای او تنگ شده ارتباط دوباره برقرار کرده و از لحظاتی که در کنار هم هستید لذت ببرید.

خودتان و همسر قبلی خود را ببخشید.

برای حرکت به جلو شما باید اشتباهات خود و مشکلات همسرتان را فراموش کنید. روابط رمانتیک هیچ‌گاه یک‌ طرفه نیستند. خود را از احساس گناه آزاد سازید. هریک از ما اغلب در هر لحظه‌ بهترین کاری که بتوانیم را انجام می‌دهیم.

یک روز در اسپا

چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

هیچ‌چیز مانند گذراندن یک روز در اسپا (محلی برای خدماتی مانند ماساژ، مراقبت از پوست… ) نمی‌تواند به شما حس بهتری دهد. اغلب پکیج‌هایی برای بودجه‌های مختلف عرضه می‌شود. درمان‌های متفاوت، مانند ماساژ یا خدمات برای پوست صورت، می‌توانند هزینه‌ی بیشتری داشته باشند. اما خدمات روزانه برای گذراندن روز شما منطقی ‌تر هستند.

  • خدمات روزانه شامل دسترسی به امکاناتی مانند استفاده از وان آب گرم، سونا، دوش‌ها، اتاق بخار و استخر است.

چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟ در یک کلاس ثبت‌نام کنید.

آیا به طراحی وب علاقه دارید؟ دوست دارید یاد بگیرید چطور سوشی تهیه کنید؟ در کلاسی ثبت ‌نام کنید که همیشه به آن علاقه داشته ‌اید. در کنار یادگیری مهارت‌های جدید با افراد تازه‌ای آشنا خواهید شد. این کار نه تنها حواس شما را از جدایی ‌تان پرت می‌کند بلکه استعدادهایی در خود پیدا خواهید کرد که قبلاً نمی‌دانستید.

با همسر قبلی خود ارتباط نداشته باشید.

تنها نتیجه‌ی این کار به هم ریختن احساسات شماست و حتی شاید به این فکر بیفتید که شاید شانسی برای کار کردن دوباره روی این رابطه وجود داشته باشد. شماره‌ی او را از تلفن خود پاک کنید، ایمیل‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌های صوتی را حذف کرده و اگر لازم است خط تلفن خود را عوض کنید. زیاد در این مورد فکر نکرده و عمل کنید. شما باید با برنگشتن به رابطه‌ای که برای بار اول نتیجه‌ ای نداشته است مانع وارد آمدن فشار و درد زیاد به خودتان شود.

ارتباط دوباره

چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

عجله نکنید.

لازم نیست با عجله وارد یک رابطه‌ی جدی دیگر شوید. از این دوران زندگی خود لذت ببرید. بار دیگر امتحان کنید رفتن به قرار یا گردش بدون فکر کردن به مشکلات یک رابطه چطور است. زندگی فصل‌های مختلفی دارد. گاهی ما با کسی در رابطه هستیم و گاهی نه.

یاد بگیرید اعتماد کنید.

بعداز اینکه آسیب دیدید ترس از اعتماد به فرد دیگر بسیار متداول است و حتی نام مخصوص خود را دارد: پیستانتروفوبیا. (pistanthrophobia) گذر از این مشکل سخت است. اما اگر می‌ خواهید بار دیگر در یک رابطه‌ی سالم و شاد باشید باید گذشته را فراموش کنید. شما نمی‌توانید تمام جمعیت زنان یا مردان را مقصر بدانید. این عادلانه یا منطقی نیست.

چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟ انتظاری نداشته باشید.

به یک شام بیرون یا یک ملاقات، تنها به عنوان چند ساعت در کنار هم فکر کنید. این اتفاق لزوماً زندگی شما را تغییر نخواهد داد. شاید وسوسه ‌انگیز باشد تا به اولین نفری که دیدید جواب مثبت بدهید، حتی اگر زیاد به او علاقه ندارید. اما مضطرب نشوید.

چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

در اولین دیدارها از همسر قبلی خود نگویید.

اگر این کار را بکنید، اهمیتی ندارد چه می ‌گویید، فرد مقابل تصور می‌کند شما هنوز از آن رابطه نگذشته‌اید. وقتی تنها در مرحله‌ی آشنایی هستید این‌ها توضیحات ناخوشایندی هستند که هیچ یک لزومی ندارد به هم بگویید. لازم نیست از این خط عبور کنید. زمان بیان گذشته وقتی است که باهم ارتباط بیشتری داشته و اعتماد قابل ‌توجهی به هم پیدا کرده باشید.

سعی نکنید شخصی مانند همسر قبلی خود پیدا کنید.

شاید به سادگی بخواهید کسی را پیدا کنید که خصوصیاتی شبیه به او داشته باشید. اما به یاد داشته باشید شما به دلیلی از هم جدا شده ‌اید و شاید بهترین گزینه برای شما پیدا کردن کسی باشد که اصلاً شبیه به او نیست. بعلاوه شما می‌خواهید از رابطه‌ی خود لذت ببرید بنابراین هرچه بیشتر شخصیت این فرد را بپذیرید در کنار او راحت ‌تر خواهید بود.

چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟ پیدا کردن شخص مناسبی برای شما

چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟

باید مهارت‌های مکالمه‌ی خوبی داشته باشید.

آیا این فرد با استعداد شما را بالا می ‌برد یا پایین می‌آورد؟ یک ارتباط دارنده‌ی خوب می‌داند چگونه فرد را از رفتار بد یا مشکل جدا سازد، در عین اینکه روی مشکل متمرکز مانده و با شخص مقابل منعطف باشد. کسی که مهارت‌های ارتباطی خوبی ندارد برعکس این فرد خواهد بود. او با حمله به فرد مقابل و بی‌ توجهی یا کوچک شمردن مشکل، خشن و بی ‌رحم دیده خواهد شد.

گام‌های کوچک بردارید.

شما بعد از جدایی نیاز به زمان بیشتری برای اعتماد کردن دارید. یک فرد مناسب این را فهمیده و موقعیت شما را درک می‌کند نه اینکه در اولین دیدار بخواهد سراسیمه وارد یک رابطه شود.

چطور زندگی جدیدی را شروع کنیم؟ اگر به این فرد احترام نمی‌گذارید با او وارد رابطه نشوید.

احترام متقابل برای یک رابطه‌ی سالم ضروری است. بدون احترام همیشه به او با عدم رضایت یا حتی تحقیر نگاه می‌کنید. برای مثال اگر این فرد همیشه در حد زیاد الکل خورده و شما را جلوی خانواده یا دوستان شرمنده می‌ کند در نهایت این عادت روی رابطه‌ی شما اثر خواهد گذاشت. بهتر است حالا و قبل از جدی شدن رابطه‌ی خود چشمتان را روی رفتارهایی که شما را ناراحت می‌ کنند باز کنید. اگر حس کردید در مراحل اولیه با او راحت نیستید احتمال اینکه بعدها نیز با این فرد راحت نباشید زیاد است.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا