چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟

شاید اینکه از همسرتان بخواهید شما را ببخشد کار ساده ای نباشد، خصوصا اگر واقعا به او آسیب زده و اعتمادش را از بین برده باشید. اگر می خواهید دوباره او را با خودتان خوب کنید باید به او نشان دهید چقدر از کارتان ناراحتید و برای او شفاف سازید  که این کار را دوباره تکرار نخواهید کرد. زمانی که این کار را انجام دادید باید در مقابل همسرتان صبور بوده و به او زمان دهید تا بتواند عذرخواهی شما را بپذیرد. وقتی او برای حرکت به آینده آماده بود می توانید کمی پیشتر رفته و روی ساخت دوباره ی رابطه ی خود کار کنید. چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟

با او صحبت داشته باشید.

چه کار کنید تا همسرتان شما را ببخشد

صحبت کردن می تواند به رفع مشکل کمک کند.

چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟ از او عذرخواهی عمیقی داشته باشید.

اگر می خواهید همسرتان شما را ببخشد اولین کاری که باید انجام دهید این است که از او عذرخواهی کرده و این کار را به بهترین شکلی که می توانید انجام دهید. این یعنی باید پیش همسرتان رفته و شخصا او را ببینید نه اینکه برای او پیام یا ایمیل ارسال کنید. مکانی را برای این کار انتخاب کنید که به شما فضای خصوصی کافی را داده و زمانی که او برای شنیدن حرف های شما اماده باشد. اگر او هنوز برای صحبت کردن با شما خیلی عصبانی است باید به او احترام گذاشته و به او تا زمانی که خودش بخواهد حرف بزند فضا دهید.

وقتی با او صحبت می کنید ارتباط چشمی برقرار کنید، تلفنتان را کنار بگذارید و به اطراف نگاه نکنید. بگذارید او ببیند تمام چیزهایی که حواستان را پرت می کنند کنار گذاشته شده اند و شاد بودن او برای شما در اولویت است.

صحبت های خود را ساده و کوتاه نگه دارید. نیازی نیست او را بغل کنید، توضیحات زیادی در مورد علت کاری که انجام دادید ندهید مگر اینکه واقعا ضروری باشد. چیزی که اهمیت دارد این است که بدانید چقدر از کارتان متاسف هستید.

چیزی شبیه به این بگویید “من در مورد کاری که برای تو انجام دادم خیلی متاسفم. نمی توانم بگیم چقدر از این کار پشیمانم و چقدر دوست دارم این کار را انجام نداده بودم. تو ارزش بسیار زیادی برای من داری و از اینکه به تو آسیب زدم احساس ناراحتی زیادی دارم”

برای او شفاف کنید که شما مسئولیت کارهای خود را می پذیرید.

چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟ نباید اینطور چیزی بگویید “من از اینکه حس می کنی کار اشتباهی انجام داده ام متاسف هستم …” یا ” من متاسفم از اینکه وقتی …. شد تو خیلی عصبانی شدی” این نوع صحبت کردن باعث می شود به  جای خودتان به نوعی همسر خود را مقصر شمرده و به نوعی نشان می دهد که شما فکر می کنید تمامی این اتفاقات به نوعی اشتباه اوست حتی اگر خودتان کار اشتباه را انجام داده اید. اگر واقعا می خواهید او شما را ببخشد باید به هر قیمتی شده این نوع حرف زدن را کنار بگذارید.

مشخص سازید شما فردی هستید که کار اشتباه انجام داده و واکنش او کاملا عادی و قابل درک است. اگر بخواهید تنها شلوغ کاری کرده و طوری نشان دهید که او کار اشتباه را انجام داده است نمی توانید کاری کنید که همسرتان شما را ببخشد.

چه کار کنید تا همسرتان شما را ببخشد

چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟ با او صادق باشید.

اگر واقعا می خواهید همسرتان شما را ببخشد باید با او در مورد اتفاقاتی که افتاده است صادق باشید. نباید به او تنها بخشی از حقیقت را بگویید و کاری کنید که او باقی مطلب را بعدا بفهمد، مگر اینکه بخواهید بیشتر از دست شما عصبانی شود. اگر به او خیانت کرده اید نباید جزئیات زیادی را بیان کنید. اما نباید سعی کنید کار خودتان را پنهان کنید. اگر می خواهید همسرتان واقعا دوباره به شما اعتماد کند صداقت بهترین گزینه است.

اگر چیزی را از او پنهان کنید یا هنوز به او دروغ بگویید او شما را نخواهد بخشید. او تنها عصبانی تر شده و حس می کند آسیب بیشتری به او زده اید و از شما بیشتر ناراحت خواهد شد.

اگر نگرانید که صداقت شما در این زمان خوب پیش نرود باید حرف هایی که می خواهید بزنید را از قبل اماده کنید در نتیجه بیشتر به او آسیب نخواهید زد.

به او قول دهید این اتفاق دیگر نمی افتد و روی حرفتان بمانید.

اگر می خواهید او واقعا ببیند که شما از کارتان پشیمانید و برای او اهمیت قائلید، باید برای او واضح بیان کنید که دقیقا چه اتفاقی افتاده است و اینکه دیگر این کار را تکرار نخواهید کرد. چه خیانت کرده اید، برای مدتی او را آزار داده اید یا او را با نام های بدی صدا کرده اید باید به او نشان دهید واقعا در مورد انجام ندادن مجدد این کار فکر کرده اید و حتی به او برنامه ای در جهت نشان دادن پشیمانی خود ارائه دهید. این کار کمک می کند ببینید شما در بهبود رفتار خودتان با او جدی هستید.

اگر به او خیانت کرده اید می توانید چیزی شبیه به این بگویید ” من خیلی ناراحتم که به تو خیانت کرده ام. من دیگر اطراف دخترهای دیگر نخواهم رفت و دیگر این چنین کار احمقانه ای را انجام نخواهم داد. تو می توانی هروقت بخواهی به من پیام یا ایمیل بدهی تا بدانی چه کاری انجام می دهم تا دیگر نگران نباشی”

تنها به یاد داشته باشید صدای حرکات بلندتر از صحبت هاست. به او نشان دهید که دیگر به او آسیبی نخواهید زد و نشان دهید ماندن روی حرفتان برای شما اهمیت زیادی دارد.

چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟ به او نشان دهید تغییر کرده اید.

اگر گام های مشخصی هستند که نیاز است برای تکرار نکردن ان کار انجام دهید باید به او بگویید دقیقا چه برنامه ای ریخته اید تا بداند برای تکرار نکردن این خیانت جدی هستید. به چشمان او نگاه کرده و به او بگویید چه کاری انجام داده اید تا بتوانید برای او همسر بهتری باشید. او متوجه می شود شما سخت در تلاشید تا به او نشان دهید که واقعا می خواهید بهتر شود و دیگر به روزهای قبل برنمی گردید.

می توانید چیزی شبیه به این بگویید ” من از اینکه تو را با الفاظ بدی صدا زدم متاسفم. دفعه ی بعد که عصبانی شدم بیرون رفته و کمی نفس های عمیق می کشم تا ارام تر شوم یا قبل از حرف زدن به خودم چند دقیقه زمان خواهم داد. مطمئن باش دفعه ی بعدی قبل از حرف زدن فکر خواهم کرد در نتیجه چیزی نمی گویم که باعث رنجش تو شود. حتی شاید بهتر باشد اگر خودم نتوانستم این مشکل را حل کنم در کلاس های مدیریت خشم شرکت داشته باشم.”

اگر در مورد برنامه ی خودتان به او می گویید اطمینان یابید ان را عملی می کنید در نتیجه می تواند به شما اعتماد کند

چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟ به او گوش دهید.

این احتمال وجود دارد که دوست شما می خواهد چیزی در مورد کاری که انجام داده اید به شما بگوید و مهم است زمانی بگذارید تا واقعا به او گوش دهید. ارتباط چشمی برقرار کنید، در بین حرف های او نپرید یا با او مخالفت نکنید. بگذارید ببیند شما واقعا برای نظرات او ارزش قائلید و بفهمد برای شما ارزشمند است. وقتی صحبت های او تمام شد بگذارید بداند همه ی حرف های او را با قت شنیده اید و در زمان صحبت ها واکنش درستی به حرف هایش داشته باشید.

شما می توانید گوش دادن انعکاسی را تمرین کنید. پس از اینکه او حرف زد می توانید چیزی شبیه به این را بگویید ” چیزی که شنیدم این است که …” یا ” من متوجه شدم تو حس می کنی که …” تا به او نشان دهید واقعا به حرف هایش توجه داشته و فکر کرده اید.

از وقتی همسرتان در حال حرف زدن است خواستید بین صحبت های او پریده یا با او مخالفت کنید به یاد بیاورید شما برای عذرخواهی اینجا آمده اید. می توانید یک دیدگاه کلی به او بدهید اما نمی خواهید او را عصبانی کنید.

بگذارید بداند چقدر برای شما مهم است.

وقتی از همسر خود عدرخواهی کردید حتما باید بداند او چقدر در زندگی شما تاثیرگذار است. به او بگویید چقدر جذاب است و چقدر برای برهم زدن رابطه تان احساس حماقت می کنید. به او بهترین چیزهایی که در موردش دوست دارید را یادآوری کنید و بگذارید ببیند شما واقعا از آسیب زدن به او ناراحتید. با وجودی که شاید نخواهید تا حدی پیش بروید که او حس می کند می تواند از شما سوءاستفاده کند اما باید برای او شفاف سازی کنید که شما واقعا به او اهمیت می دهید و نمی خواهید او را از دست بدهید.

چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟ توضیحات مشخصی داشته باشید.

تنها نباید به او بگویید جذاب ترین زنی است که تا به حال دیده اید. به خصوصیات خاصی در او اشاره کنید که باعث جلب توجهش شوند.

نیاز به انجام کار خیلی خاصی نیست.

اگر واقعا به او اهمیت می دهید باید عذرخواهی تان طوری باشد که از همان ابتدا برای او مشهود است.

اعتماد او را برگردانید.

چه کار کنید تا همسرتان شما را ببخشد
چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟ اگر برای پذیرش عذرخواهی شما آماده نیست به او زمان دهید.

حتی اگر عذرخواهی کرده و کارای زیادی برای نشان دادن پشیمانی خود انجام داده اید اما او نپذیرفته است به این معنا نیست که نمی خواهد دوباره پیش شما برگردد. شاید او حالا برای پذیرش عذرخواهی شما آماده نیست یا حتی برای گذراندن دقایقی را در کنار شما. در این مورد شما باید صبور بوده و او را برای پذیرش عذرخواهی تان قبل از امده بودنش تحت فشار نگذارید. شما کسی هستید که اشتباه کرده اید و به عبارتی توپ در میدان اوست.

در مقابل او صبور باشید. اگر نمی خواست برای مدتی با شما صحبت کند باید به او احترام بگذارید. شاید هر از گاهی بخواهید حال او را بپرسید اما نباید خسته اش کنید. شاید بیشتر از دستتان ناراحت شود.

به او بگویید منتظر می مانید و برای حرف زدن با او اماده اید و امیدوارید به زودی دوباره بتوانید یکدیگر را ببینید. بگذارید او ببیند چقدر از کارتان ناراحت هستید و چقدر دوست دارید دوباره او را دیده و همه چیز را از نو شروع کنید.

چه کنیم تا همسرتان شما را ببخشد؟ بگذارید همه چیز آرام پیش برود.

اگر او حالا نمی خواهد زمان زیادی را با شما بگذراند باید به نظرش احترام بگذارید. او به تدریج خودش زمان بیشتری را نزد شما خواهد گذراند و شما نیز باید درک کنید که همسرتان نیاز به زمان دارد تا سعی کند دوباره به این رابطه برگردد. زمان خود را صرف کارهای عادی مانند تلویزیون دیدن یا غذا خوردن با یکدیگر صرف کنید و سعی نداشته باشید یک شام عاشقانه یا تعطیلات آخر هفته را با او بگذرانید. به تدریج شروع کرده، در ابتدا کارهای ساده ای که دوست دارید را با هم انجام دهید و از کارهای کوچک شروع نمایید.

این قضیه به میزان صمیمیت شما نیز بستگی دارد. سعی نکنید قبل از اماده بودن همسرتان با بغل کردن، بوسیدن یا تلاش برای گرفتن دستان او یا گذاشتن دست خود روی شانه اش او راتحت فشار بگذارید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا